جزییات جدید از خودروی برقی ایرانی
خودروی برقی غدیر ۱۱۰ در حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران آزمایش شد به گونهای که رضایت اعضا از ورود این خوردوها به چرخه حمل و نقل شهر تهران را به همراه داشت.
در حاشیه برگزاری هفتادو چهارمین جلسه شورا، خودروی برقی غدیر ۱۱۰ که پیش از این در سالروز هوای پاک رونمایی شده بود در حضور اعضای شورای شهر تهران نیز به حرکت در آمد.
احمد مسجد جامعی، مرتضی طلایی رییس و نایب رییس شورا، دالمقیم ناصحی، رحمتالله حافظی، محمد حقانی، محسن سرخو، ابوالفضل قناعتی، عبدالحسین مختاباد، علیرضا دبیر، محمد مهدی تندگویان، محسن پیرهادی و پرویز سروری از جمله اعضایی بودند که از نزدیک شاهد چگونگی عملکرد این خودرو بودند.
عملکرد این خودرو با توجه به ابعاد کوچکش و سوخت پاکی (انرژی الکتریکی) که مصرف میکند از جمله مواردی بود که ضرورت ورود این خودرو به چرخه حمل و نقل تهران را آشکار مینماید.
مسعود ارشادی سازنده این خودرو نیز در این باره گفت: امروزه آلودگی هوا معضل بزرگی برای کلان شهرها از جمله تهران است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر مهمترین منبع آلاینده هوا منابع متحرک از جمله خودرو و موتور سیکلت و نوع سوخت مصرفی آنها است.
سازنده این خودروی برقی ادامه داد: استفاده از خودروهای برقی و هیبردی میتواند یکی از بهترین راههای مقابله با مشکل آلودگی هوا باشد که این موضوع باید مورد توجه جدی مسئولان، برنامهریزان و تصمیمگیران کشور قرار گیرد.
وی افزود: ساخت این خودرو حدود ۱۷ سال زمان برد و ۵ سال از این مدت صرف پژوهش و تحقیقات در زمینه این خودرو شد.
ارشادی در ادامه به مشخصات خودرو اشاره کرد و افزود: ظرفیت خودرو ۲ نفره و نوع آن سواری، کلاس شهری و مدل کروک است.
طول این خودرو ۲ متر و ۱۸ سانتی متر و عرض آن ۱۱۵ سانتی متر و ارتفاع آن ۱۳۵ سانتی متر است که بدون باتری ۱۸۰ و با باتری ۲۸۰ کیلوگرم وزن دارد. قابلیت حمل مسافر تا سقف ۲۰۰ کیلوگرم را نیز دارد.
وی اضافه کرد: سرعت کنونی این خودرو ۶۰ کیلومتر است و با هر بار شارژ باتری تا ۴ ساعت توان حرکت دارد. این خودرو فاقد موتور سوخت احتراق داخلی است در نتیجه هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی و آلودگی صوتی را به همراه ندارد.
این سازنده خودرو برقی در مورد شارژ باتری این خودرو گفت: باتری آن به راحتی با برق شهری ۲۲۰ ولت شارژ می شود و هزینه هر بار شارژ ۳ هزار ریال است.
هزینه برای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت تقریبا معادل ۵ هزار ریال است.
این خودرو با هر بار شارژ قابلیت پیمایش تا ۱۰۰ کیلومتر را دارد و باید گفت هر باتری برای ۲ هزار بار شارژ طراحی شده است که این امر با توجه به هزینه هایی که امروزه شهروندان برای سوخت بنزین متحمل می شوند و آلودگی هوا، بسیار مقرون به صرفه است.
ارشادی در مورد قابلیت باتری این خودرو گفت: اکنون باتری آن توسط برق منطقهای شارژ میشود اما امکان ارتقای آن وجود دارد تا بتوان در آینده با استفاده از انرژیها تجدید پذیر شارژ شود.
وی خاطر نشان کرد: ورود این خودرو میتواند سر آغازی بر ورود خودروهای برقی با کاربریهای متفاوت باشد که این امر میتواند تاثیر به سزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.
ارشادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مینی بوس ۸ نفره، وانت و موتور سیکلت دو چرخه و سه چرخه الکتریکی را نیز طراحی کردهایم.
در پایان هر یک از اعضا سوار بر خودروی برقی شده و با کارکرد آن آشنا شدند.
نظر کاربران
جزئیات !!!!!
کدوم جزئیات ؟؟؟در موردش که چیزی نگفتی . قدرت موتور چند اسب بخاره ؟؟؟
بدرد تهران که سراشیبی و سر بالائی های زیادی داره میخوره یا نه فقط در مسیر های مسطح میشه ازش استفاده کرد ؟
لطفا جزئیات بهتری ارائه بدهید
قبل ازاینکه اینگونه خودروها رااستفاده کنیدوعمومی شودلطفاازهمین الان به فکرتولیدباطری وصنایع بازیافت باطری هم باشید وفقط به فکرواردات باطری نباشید درضمن سعی کنیدفرهنگ استفاده ازآنراهم دربین استفاده کنندگان اشاعه فرمایید