رییس باند سارقان: در زندان دزدی یاد گرفتم
۳۳ ساله. برادرم در خرم آباد نمايندگي ماشين داشت و ماشينهاي ارزانقيمت، تصادفي، آتش گرفته و... را با قيمت ارزان كه حدود يك تا دو ميليون تومان بود، ميخريد و بعد با توجه به مدل ماشيني كه خريده بود ما هم همان مدل خودرو را سرقت ميكرديم و وسايلش را روي آن نصب ميكرديم. مثلا اگر بدنه زانتيا بود ما هم زانتيا سرقت ميكرديم.
مصاحبه با سرشبکه دزدان خودرو:
چند سالهيي و چطور وارد اين كار شدي؟
33 ساله. برادرم در خرم آباد نمايندگي ماشين داشت و ماشينهاي ارزانقيمت، تصادفي، آتش گرفته و... را با قيمت ارزان كه حدود يك تا دو ميليون تومان بود، ميخريد و بعد با توجه به مدل ماشيني كه خريده بود ما هم همان مدل خودرو را سرقت ميكرديم و وسايلش را روي آن نصب ميكرديم. مثلا اگر بدنه زانتيا بود ما هم زانتيا سرقت ميكرديم.
چند نفر بوديد؟ نحوه كارتان چطور بود؟
حدود 20 نفر. در چند استان كار ميكرديم و شيوه كارمان ضربدري بود يعني اگر ماشيني را در استاني سرقت ميكرديم آن را در دورترين استان ميفروختيم تا شناسايي نشويم و فكر نميكردم كه پليس بتواند ما را دستگير كند.
قبلا سابقه داشتي ؟
يكبار به دوسال زندان محكوم شده بودم كه بعد از يك سال بخشش خوردم و آزاد شدم.
پس چطور سرقت ميكردي؟
در زندان يادگرفتم.
بيشتر چه ماشينهايي را سرقت ميكردي؟
زانتيا، ماكسيما و... با ماشينهاي مثل پرايد كاري نداشتم بيشتر ماشينهاي مدل بالا.
چه زماني اين كار را انجام ميداديد؟
شبها و بين ساعت سه تا پنج عصر، در اين زمان ماشين گشت در خيابانها نيست و به نظرم بهترين زمان سرقت است و خود مالكان هم حواسشان به خودروها نيست.
از قرارگاه مبارزه با سرقت كه پليس آن را راهاندازي كرده، چيزي شنيدهيي؟
نه، اما انگار پليس براي دستگيري سارقان خيلي جديتر شده است چون با نحوه كار كردن ما امكان اينكه دستگير شويم خيلي كم بود.
ارسال نظر