۱۱۷۴۷۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

عرضه برنج خارجی با عطر برنج ایرانی!

دبیر کانون دانش و صنعت برنج اعلام کرد: برند مشخصی برای برنج ایرانی در بازار وجود ندارد و برندهای تبلیغاتی به نام ایرانی عمدتا خارجی هستند و برنج ایرانی را تنها برای عطر دادن به محصول خود می‌خرند!

خبرگزاری ایسنا: دبیر کانون دانش و صنعت برنج اعلام کرد: برند مشخصی برای برنج ایرانی در بازار وجود ندارد و برندهای تبلیغاتی به نام ایرانی عمدتا خارجی هستند و برنج ایرانی را تنها برای عطر دادن به محصول خود می‌خرند!

غلامرضا خانکشی‌پور - عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج -اظهار کرد: برنج‌هایی مانند آوازه، محسن، تبرک، خاطره، گلستان و ... که اکنون به عنوان برنج ایرانی تبلیغ می‌شوند از آنجاکه نظارتی بر فرآیند تولید و تبدیل آن‌ها وجود ندارد نمی‌توان اطمینان کرد که این محصولات ایرانی هستند.

وی افزود: برندهای کنونی عرضه کننده برنج به نام ایرانی عمدتا خریدار برنج خارجی هستند و نهایتا مقداری از محصول داخلی را نیز برای عطر دادن به محصول خود و البته تکمیل فرآیند ایرانی سازی تولیدشان خریداری می‌کنند.

آمادگی برای شناسایی و حمایت از عرضه‌کنندگان برنج ایرانی

خانکشی‌پور اظهار کرد: کانون دانش و صنعت برنج آمادگی دارد هر یک از عرضه‌کنندگان برنج در بازار که می‌خواهند ادعای خود را برای ایرانی بودن محصولشان ثابت کنند به این کانون اجازه دهند نظارت‌های خود را بر بازار و انبارهای آن برند انجام دهد که در این صورت پس از اطمینان از ایرانی بودن این محصول، برند مورد نظر به صورت کامل مورد حمایت کانون دانش و صنعت برنج خواهد بود.

دبیر کانون برنج افزود: بازار برنج ایران اساسا در حوزه برندسازی دچار مشکلات بسیاری بوده و این عقب ماندگی به دلیل تلفیق مالکیت و مدیریت در بازار ایران است.

وی ادامه داد: در ایران هر کسی دارای ثروت باشد در کنار مالکیت کارخانه، از نظر فنی و بازاری مدیریت را هم دست دارد در حالی که این حوزه‌ها در بازار دنیا حوزه‌های کاملا تخصصی و تفکیک شده‌ای است.

استانداردسازی تولید برنج در دستور کار

دبیر کانون دانش و صنعت برنج تاکید کرد: برای برندسازی برنج باید دوره‌گذاری طی شود و ضمن استانداردسازی که هم اکنون درحال تکمیل در موسسه استاندارد به کمک موسسه تحقیقات برنج است باید ارقام مختلف برنج ایرانی نیز شناسایی شود.

شناسایی بیش از ۴۰ رقم برنج ایرانی

خانکشی‌پور گفت: تلاش‌های بسیاری برای شناسایی ارقام مختلف برنج ایرانی انجام شده که تاکنون در موسسه تحقیقات بیش از ۴۰ رقم بومی در کشور شناسایی شده است و درصدد هستیم به محض تکمیل تحقیقات، کتاب آن را نیز منتشر کنیم، آن وقت است که می‌توان مدیریت درستی در حوزه برندسازی برنج انجام داد چرا که متقاضیان برندسازی و کارخانجات عرضه کننده برنج ایرانی می‌دانند باید چه مواردی را رعایت کنند و چگونه به عنوان برند واقعی برنج ایرانی عرضه کننده این محصول در بازار کشور باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر خلأ مدیریت باعث شده هر یک از متولیان و ذی‌نفعان در بازار برنج از دستگاه‌های دولتی تا بخش خصوصی راه خودشان را بروند و هدف و مدیریت واحدی دنبال نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج