تست زمستانی اولین سدان برقی لوکس جهان
خودروسازی آلمانی BMW اخیراً ویدئویی کوتاه از تست زمستانی سدان تمام برقی BMW i۷، ۲۰۲۳ را به نمایش گذاشت که نشان میدهد این سدان لوکس به احتمال زیاد پیش از مرسدس بنز EQS، به عنوان اولین سدان برقی لوکس جهان راهی بازار شود.
فرارو: اگرچه مرسدس بنز پیش از این خودروی لوکس برقی EQS را به نمایش گذاشت، اما دیگر خودروساز لوکس آلمانی یعنی BMW با انتشار ویدئویی از تست زمستانی سدان تمام برقی BMW i۷ ۲۰۲۳ در سوئد، مدعی شد که این خودرو «اولین سدان لوکس جهان با موتور تمام الکتریکی» خواهد بود.
این تصاویر عالی در منطقه Arjeplog سوئد، جایی که گروه BMW دارای یک مرکز تست زمستانی است، گرفته شده است که در حال حاضر برای انجام کارهای پایانی روی سیستمهای درایو و تعلیق اولین سری 7 برقی استفاده میشود. باواریاییها برای عرضه این خودروی پرچمدار لوکس، استراتژی «قدرت انتخاب» را برای مشتریان درنظر گرفته اند تا بتوانند این خودرو را با پیشرانههای بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی سفارش دهند. در این تست ما شاهد نسخهای استتار شده از این خودرو هستیم که به طور کلی از بدنه نهایی بهره میبرد، ولی چراغهای جلو و عقب احتمالاً همانی نباشند که در نسخه نهایی ظاهر میشود.
در واقع، با مشاهده کانسپت XM وحشی در اوایل این هفته، اکنون میتوانیم قاطعانه بگوییم که سدان پرچمدار آینده نیز از طراحی چراغهای جلوی دوپاره شگفتانگیز برخوردار خواهد بود. چراغهای مرئی در جلو مجموعهای موقت برای نورهای پایین/بالا هستند در حالی که نوار بالایی چراغهای روشنایی در روز است که در زیر مبدل پنهان میماند. همانطور که تصاویر جاسوسی نشان داده است، i۷ تا حد زیادی شبیه به سری ۷ معمولی خواهد بود. زیرا برخلاف EQS بنز و پلت فرم الکتریکی سفارشی آن، پرچمدار جدید خط تولید BMW از همان پلت فرم نسخههای مجهز به موتورهای احتراقی استفاده میکند.
نمونه اولیه i7 که روی دریاچههای یخزدهای که فقط چند مایل دورتر از دایره قطب شمال قرار دارند، دستگیرههای درهای جدید طراحی شده این شرکت را دارد که برای بهبود آیرودینامیک با بدنه همسطح میمانند. دستگیرههای درهای سفید چیزی جز برچسبهایی نیستند که درست بالای دستگیرههای واقعی قرار دارند. همچنین میتوانیم محل درگاه شارژ را در گلگیر عقب در سمت سرنشین ببینیم.
همچنین BMW تأیید میکند که سری ۷ الکتریکی از نسل پنجم فناوری eDrive استفاده میکند که قبلاً در شاسی بلند الکتریکی iX اجرا شده است. این سدان بیصدا در حال حاضر تحت دمای زیر صفر ارزیابی میشود تا اطمینان حاصل شود که باتری و سیستم کنترل دما حتی در چنین آب و هوای سختی هم درست عمل میکنند. علاوه بر این، مهندسان همچنین ترمزهای اصطکاکی و کاهش سرعت خودکار از طریق سیستم بازیابی انرژی را مورد آزمایش قرار میدهند. با توجه به اینکه نمونه اولیه هنوز برخی از قطعات نهایی خود را دریافت نکرده، به نظر میرسد که رونمایی رسمی این پرچمدار برقی لوکس احتمالاً در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد و فروش نیز باید در پایان همان سال یا اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز شود.
نظر کاربران
همه ی کشور ها دارن پیشرفت میکنن بی حاشیه
ما هنوز تو یارانه گیر کردیم