ابرخودروی جذابِ مازانتی با قلب تپنده آمریکایی
طی این سالها کمپانی مازانتی موفق به تولید نسخه MilleCavalli ابرخودرو Evantra شد که از یک پیشرانه ۷.۳ لیتری LS۷ هشت سیلندر دو توربوشارژ با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت بهره گرفته بود.
خودرونویس: بیش از هشت سال از زمانی که شرکت مازانتی اتومبیل اولین نسخه ابرخودرو Evantra را در موناکو Top Marques ۲۰۱۳ معرفی کرد، می گذرد. از آن زمان تا به امروز این خودروساز ایتالیایی مشغول ارتقا و بروزرسانی این خودرو بوده و این محصول اسپرت فوق جدتب را بارها و بارها با هدف بهبود عملکرد بروزرسانی کرده است.
طی این سالها کمپانی مازانتی موفق به تولید نسخه MilleCavalli ابرخودرو Evantra شد که از یک پیشرانه ۷.۳ لیتری LS۷ هشت سیلندر دو توربوشارژ با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت بهره گرفته بود.
حال کمپانی مازانتی بار دیگر با یک نسخه جدید از Evantra به میادین بازگشته و این مدل Evantra Pura نام دارد. همانطور که از نام این مدل پیداست، مازانتی قصد دارد خلوص و سادگی را با این مدل تداعی کند و رویکرد هرچه ساده تر زیباتر را در آن استفاده کرده است.
مشخصات فنی مازانتی Evantra Pura
قلب تپنده نسخه Pura مازانتی Evantra یک پیشرانه سوپرشارژ ۶.۲ لیتری هشت سیلندر بوده که ذات آمریکایی دارد و از جنرال موتورز تامین شدع است. ولی به لطف تغییرات اعمال شده، این نیروگاه قادر به تولید ۷۶۱ اسب بخار قدرت و ۹۱۰ نیوتن متر گشتاور شده است. در حالی که این میزان قدرت و گشتاور به مراتب کمتر از نسخه ۲۰۱۸ مازانتی Evantra بوده، ولی این خودروساز ایتالیایی از ترفند کاهش وزن تا حد زیادی روی این محصول جدید خود استفاده کرده و موفق شده که وزن آن را ۹۰ کیلوگرم نسبت به مدل استاندارد Evantra که ۱۲۹۰ کیلوگرم وزن داشت، کاهش دهد.
مازانتی Evantra Pura به لطف وزن سبک و پیشرانه قدرتمند خود قادر است طی ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز فراتر از ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. برای متوقف کردن این ابرخودرو ایتالیایی آمریکایی نیز یک ست ترمز برمبو با دیسک های کربن سرامیکی بزرگ نصب شده است.
یکی از ویژگی های ابرخودروهای تیراژ محدود، امکان شخصی سازی آن مطابق سلیقه مشتری بوده و مازانتی Evantra Pura نیز جزو یکی از همین موارد است. می توانید یک نمایشگر کوچک را در قسمت میانی غربیلک فرمان سفارش دهید که اطلاعات مختلفی در خصوص رانندگی و خودرو را به راننده نشان می دهد. همچنین شیفترهای تعویض دنده فیبر کربنی پشت فرمان نیز به صورت یک آپشنال روی این ابرخودرو قابل نصب هستند. مالک این ابرخودرو می توان درخواست نصب صندلی هایی برای حداکثر راحتی و ارگونومی را دهد که قالبگیری متفاوتی نسبت به صندلی های استاندارد این ابرخودرو دارند.
البته افراد بسیار کمی قادر به خرید این ابرخودروی جذاب مازانتی هستند؛ چراکه این شرکت ایتالیایی قصد دارد طی یک سال تنها پنج دستگاه از آن را تولید کند؛ ضمن اینکه تیراژ کلی تولید Evantra Pura نیز محدود است.
نظر کاربران
هیبریدی یا دوگانه سوز نیست پس خوب نیست
پاسخ ها
اگر موتورش امریکایی نبود میخریدم
گلم این ماشین برای ۵ نفر لاکچری سواره،
کسی که این ماشین رو سوار می شه، بنزین براش بی ارزش تر از آبه
سوال این بهتره یاپراید
چندروزدبگردرخبابانایراندورودرمکنند؟اینمهمه
الان کیهان و خبر گذاری فارس مینویسن اینا اسقاطیه خخخخخخ
ابر قدرته پراید با قلب تپنده مرگ وقوطی کهنه
هرکاریش بکنن به پراید نمیرسه
شما بگو صفر تا صد و رو تو۲ ثانیه پر میکنه .چون هنوز روی زمین حرکت می کنه پس بدرد نمی خوره الان دوره ایکه دیگه ماشین باید از سطح زمین ۳۰ سانت فاصله داشته باشه بدون لاستیک.
اینو فقط باید LPG کرد ، وگرنه مصرف سوختش خیلی بالاست
نمیشه بدن دست ایرانخودرو موتور تی یو فایو تو ش بذاره بده بیرون
دنیا 405
خیلی بهتره پرایده
بعضی از رفقا چی نظرات بانمکی میدن انگار تموم عمرشونو تو آب نمک خوابیده بودن
آینه بغلش برابر با قیمت ی دونه پرایده . حالا حی با پراید گاز بده و دور بزن و بوق بزن .