معرفی نسل جدید ابرخودرویِ جذاب آئودی
با توجه به اینکه نسل دوم ابرخودرو R۸ کم کم به پایان راه خود نزدیک می شود، آئودی نسخه قدرتمندتری برای مدل عقب محرک R۸ V۱۰ پرفورمنس معرفی کرده که با این حال مدلی پایه بین نسخه های مختلف این ابرخودرو موتور وسط محسوب شده و با از راه رسیدن آن نسخه پیشین R۸ عقب محرک بازنشست شده است.
خودرونویس: با توجه به اینکه نسل دوم ابرخودرو R۸ کم کم به پایان راه خود نزدیک می شود، آئودی نسخه قدرتمندتری برای مدل عقب محرک R۸ V۱۰ پرفورمنس معرفی کرده که با این حال مدلی پایه بین نسخه های مختلف این ابرخودرو موتور وسط محسوب شده و با از راه رسیدن آن نسخه پیشین R۸ عقب محرک بازنشست شده است.
مشخصات فنی آئودی R8 RWD 2022
مدل پرفورمنس آئودی R۸ RWD ۲۰۲۲ همچنان از یک پیشرانه ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی در پشت کابین راننده بهره می برد که در این مدل ۲۰۲۲ قادر به تولید ۵۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور است. بدین ترتیب آئودی R۸ عقب محرک جدید ۳۰ اسب بخار در زمینه قدرت و ۱۰ نیوتن متر در زمینه گشتاور نسبت به مدل قبل قدرتمندتر شده است. نیروی تولیدی این نیروگاه قدرتمند توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک S ترونیک به چرخ های عقب منتقل می شود و برای انتقال بهتر قدرت یک دیفرانسیل با محدود کننده مکانیکی لغزش برای این خودرو نصب شده است.
نسخه عقب محرک آئودی R8 2022 قادر است در مدل کوپه طی 3.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد که این زمان در خصوص نسخه اسپایدر 3.8 ثانیه اعلام شده است. همچنین بیشینه سرعت قابل پیمایش این ابرخودرو دیفرانسیل عقب در مدل کوپه و اسپایدر به ترتیب 329 و 327 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
نسخه عقب محرک آئودی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ با معرفی یک مدل تولید محدود به نام R۸ RWS تولید شد و پس از فیس لیفت آئودی R۸ در سال ۲۰۱۹، رسما به مدل های قابل عرضه این سوپراسپرت موتور وسط اضافه شد. به لطف سیستم تعلیق جناغی دویل و داینامیک رانندگی R۸ عقب محرک، می توان با این ابرخودرو دریفت های کنترل شده ای داشت که البته برای انجام این دریفت ها باید خودرو را در مد اسپرت قرار داد که به موجب آن عملکرد سیستم کنترل پایداری مقداری ضعیف تر شده تا راننده بتوان هیجان بیشتری را با این خودرو تجربه کند.
آئودی R8 پرفورمنس عقب محرک می تواند به آپشن های مانند فرمان داینامیک، تایرهای 20 اینچی کاپ با سایز 245/30 در جلو و 305/30 در عقب به همراه دیسک های ترمز کربن سرامیکی 19 اینچی به جای نمونه های استیل 18 اینچی مجهز شود. آئودی R8 عقب محرک کوپه وزنی معادل 1590 کیلوگرم دارد که تقسیم وزن آن بین دو اکسل به صورت 40:60 بوده و نسخه اسپایدر به دلیل سیستم های الکترونیکی مربوط به سقف مقداری سنگینتر بوده و وزنی معادل 1695 کیلوگرم دارد.
استایل ظاهری و کابین آئودی R8 عقب محرک
این نسخه پایه جدید آئودی R۸ دارای تریم مشکی مات برای جلوپنجره، اسپلیتر زیر سپر، توری های عقب و دو خروجی اگزوز بیضی شکل بزرگ است. پالت رنگ این خودرو حال شامل آبی آسکاری متالیک بوده که پیشتر تنها در نسخه تمام چرخ محرک کواترو قابل سفارش بوده است. در صورت سفارش پکیج ادیشن نیز رینگ های ۲۰ اینچی برنز، کالیپرهای قرمز و باله های جانبی فیبر کربنی و نشان های مشکی رنگ به این خودرو اضافه می شوند.
درون کابین آئودی R8 عقب محرک 2022 یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان، غربیلک فرمان چرم دوزی شده با کلیدهای کنترلی، صندلی های مسابقه ای آپشنال یا صندلی های اسپرت استاندارد تودوزی شده با چرم و جیر آلکانتارا مشاهده می شوند. تودوزی چرم و جیر آئودی R8 پرفورمنس عقب محرک به رنگ مشکی بوده که دوخت و تریمی آبی رنگ در برخی از قسمت های آن اعمال شده؛ ضمن اینکه تریم فیبر کربنی در بسیاری از قسمت های داشبورد و کنسول میانی دیده می شود و به صورت آپشنال می توان سیستم صوتی Bang & Olufsen را برای این خودرو سفارش داد.
برچسب قیمت آئودی R8 پرفورمنس V10 عقب محرک در مدل کوپه از 172 هزار دلار شروع شده که این قیمت در مدل اسپایدر مقداری بیشتر بوده و از 187 هزار دلار شروع می شود.
نظر کاربران
چه فایده اصلا اینارو میگید؟ ما اینارو میبینیم و بیشتر حرص میخوریم وقتی نمیتونیم استفاده کنیم علنا شدیم کره شمالی خدا به دادمون برسه. عمرا چاپ بشه این نظرم
پاسخ ها
ابر خودروی تیبا
ابر خودرویی بنام پراید
برترینها این ماشینها را نشان نده
دل مردم ایران اتیش میگیره
مردم افسرده میشن
هییییی
داغ رو دلمون نذارید
این چیزا برای مانیس
ماباید تو صف تخم مرغ باشیم
اونایی که میگن ما که ایرانیم چه فایده و فلان.
عزیزم شما هرجا باشی نمیتونی اینو بخری.