خانهنشینی کودکان مساوی عدم سلامت روحی
عضو انجمن روانپزشکان ایران گفت: آموزش بدون پرورش کافی نیست و پرورش ذهنی و اجتماعی کودک نیاز به محیط گروهی دارد.
ایرنا: عضو انجمن روانپزشکان ایران گفت: آموزش بدون پرورش کافی نیست و پرورش ذهنی و اجتماعی کودک نیاز به محیط گروهی دارد.
دکتر فربد فدایی در خصوص بازگشایی مدارس در دوران کرونا و اهمیت آموزش حضوری افزود: آموزش به صورت حضوری و آموزش غیر حضوری هر کدام مزایایی دارند، اگر در شرایط عادی زندگی قرار باشد یکی از این دو روش برگزیده شود، آموزش حضوری مناسب تر است، اما در هنگامی که یک بیماری عفونی همه گیر در صورتی که ایمنی از طریق واکسیناسیون میسر نشده باشد باید از امکانات فضای مجازی استفاده کرد.
وی ادامه داد: آموزش غیر حضوری موضوع جدیدی نیست و زمانی بود که امکان آموزش تنها به شکل حضوری و انتقال دانش به صورت سینه به سینه عملی می شد.
این روانپزشک گفت: اختراع خط و کتابت برای نخستین بار در تاریخ امکان آموختن بدون حضور معلم را فراهم کرد و یک فرد می توانست با مطالعه یک کتاب آموزش ببینند و تجاربی را در آن کتاب آمده بود عملاً بیاموزد.
وی تاکید کرد:سینما، رادیو، تلویزیون و رسانههای گروهی غیر حضوری هستند که در امر آموزش مورد استفاده قرار گرفته اند.
عضو انجمن روانپزشکان ایران ادامه داد: امروز فضای مجازی هم برای آموزش به کار می رود اشکال کار آموزش غیر حضوری ناتوانی آن در آموزش عملی و موضوعات آزمایشگاهی فنی و آموزش بالینی در علوم پزشکی است، برای نمونه مهارت های مربوط به مصاحبه و معاینه بیمار و اقدامات تشخیصی و درمانی اعمال جراحی را نمیتوان صرفاً به صورت غیرحضوری آموخت.
فدایی با بیان اینکه در کودکان دبستانی کارهای به ظاهر ساده ای نظیر چگونگی به دست گرفتن مداد برای نوشتن نیاز به آموزش عملی کودک دارد، خاطرنشان کرد: آموزش بدون پرورش کافی نیست وپرورش ذهنی و اجتماعی کودک نیاز به محیط گروهی دارد.
وی ادامه داد: انسان به صورت اجتماعی زندگی میکند بنابراین روش زندگی اجتماعی را باید بیاموزد و این کار در دبستان و دبیرستان میسر است.
فدایی گفت: مدرسه نه فقط خواندن و نوشتن، بلکه چگونگی تعامل با همسالان بزرگترها به کوچکترها نیز آموخته می شود کودکان و نوجوانان و آموزگاران و دبیران خود را سرمشق خود قرار میدهند و این نمونه های ارزشمند به آنان درس ادب مهربانی فداکاری نظم تلاش وفایی به عهد و وقتشناسی را می دهند.
وی گفت: پرورش ذهنی و اجتماعی در دوره دانشگاه نیز بسیار مهم است و ابعاد نوینی به آن اضافه می شود.
این روانپزشک تاکید کرد: افق فکری دانشجویان در دانشگاه با دیدن دانشجویان از فرهنگ های متفاوت و دیدگاه های گوناگون گسترده تر می شود، دانشجویان با تعامل با استادان و دانشجویان دیگر روش ارتباط و حل مسائل زندگی و یاری کردن به دیگران و یاری گرفتن از آنان را می آموزند.
وی افزود: دانش آموزان و دانشجویان حتی در صورت فراهم بودن بهترین امکانات آموزش مجازی نیاز به حضور معلم و شاگردان دیگر دارد تا خود را به عنوان عضوی از جامعه و تاثیرگذار بر آن و تاثیر گیرنده از آن بشناسد و از انزوا و رفتارهای غیر اجتماعی و ضد اجتماعی مصون بماند.
همهگیری ویروس کرونا سبب تعطیلی مدارس کشورهای مختلف از جمله ایران شد به گونه ای که این شرایط سخت زندگی دانش آموزان را تحت تاثیر پیامدهای مخرب خود قرار داده است.
مدارس و سایر مراکز آموزشی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور از ابتدای اسفند سال ۹۸ تا کنون تعطیل یا نیمه تعطیل و آموزشها در بستر غیرحضوری چون فضای مجازی، شبکه آموزشی شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته های آموزشی پیگیری و انجام شد.
همه گیری ویروس کرونا سبب شد تا دانشآموز از حضور در کلاس های درس باز بمانند و با خانه نشینی از آموزش مجازی در قالب شبکه آموزشی شاد و یا بسته های آموزشی استفاده کنند.
تعطیلی اجباری مدارس باعث به خطر افتادن یادگیری، سلامت روحی و جسمی و تغذیه ای دانش آموزان در ایام خانه نشینی شده است.
نظر کاربران
واقعا انلاین بدهست
پاسخ ها
آره والا بچه ها هیچی یاد نمیگیرن
خیلی
اتفاقا از مدرسه بیشتر روحیشون سالم تر هست
پاسخ ها
برو بابا
احتمالا شما از اون دسته خانواده هایی بودین که تو این یکسال و نیم بچه ها مدرسه نرفتن ولی کوچه و خیابون و تولد و مراسم های مختلف و خونه دوست و آشنا بسیار رفتن که مشکل روحی پیدا نکردن.. ولله ما قرنطینه کامل بودیم و بچه هامون واقعا سخت بهشون گذشته و ان شاء الله بیماری کنترل بشه و خطری برا بچه ها نداشته باشه و بفرستیمشون مدرسه..
با توجه به تذکرات مکرر ستاد کرونا و پراکندگی ابن ویروس منحوس در سطح وسیع در جامعه و حرکت کند و دیر واکسناسیون بهتره بچه ام در خونه بمونه و دچار مسائل روحی و روانی بشود ولی در این شرایط به مدرسه نرود تا از دستش بدهم
پرورش چی دارین تو مدرسه هفته یه زنگ ودزش واقعا براتون متاسفم خواهرزادم سوئد کلاس دوم دبستان دو زنگ تدریس میکنن براشون یه زنگ تاتر یه زنگ آموزش موسیقی یه زنگ ورزش. ب این میگن پرورش خجالت بکشید واقعا
پاسخ ها
شاید این جا موسیقی و تئاتر نباشه ولی همین که با همسن و سالاشون حرف میزنن و بازی می کنن کلی به سلامت روحی بچه کمک می کنه
خب تو هم برو سوئد
زنگ تئاتر؟ زنگ موسیقی؟
اینجا جای این سوسول بازیها نیست
اینجا ایرانه. سرزمین شیرانه. مهد دلیرانه
اینجا عوض این سوسول بازیها بچه ها مرد بار میان
تو هم اگه خیلی ناراحتی جمع کن برو سوئد
موسیقی سوسول بازی نیست ، فرصتی است برای آرامش و آزادی روح. تئاتر سوسول بازی نیست، فرصتی است برای شادی و داشتن حس خوب در این روزگار پر از سختی.
والادرخونه بمانند بهترتا پرپرشدن شون بببنیم بچه های ماموش ازمایشگاهی مسولین نیستند
پاسخ ها
باشه باشه باشه باشه
روحیه بچه من وقتی انلاین بوده عالیه. هر روز میبرمش گردش لذت میبریم
پاسخ ها
اها پس توی گردش کرونا نیست؟مدرسه هست؟؟جالبه
اونوقت قرنطینه چی میشد اگه هر روز میبرین گردش. گردش خالی و تنها که به درد نمیخوره چون بچه بازم تنهاست. نیاز به ارتباط داره.. شاید هم با افراد زیادی در ارتباط بودین و جشن و مهمانی به راه بود که خیلی بهش خوش گذشته
کاش دوران دبیرستان ما کرونا میومد
قبول ندارم
خدایی نرن مدرسه باتربیت تر شادترین بخوره تواون سرتون تومدرسه باتربیتتون بچه هیچی بلدنبود رفته اومده استادفحش شده
درسته که از نظر آموزش و همچنین پرورش خیلی اشکالات داریم و نسبت به جهانی خیلی عقب هستیم.. ولی بازم بچه ها نیاز به بودن در جامعه و کنار همسن و سالاشون دارن..بی انگیزگی بیداد میکنه بین دانش آموزان.. من هم تا بیماری کنترل نشده بچه هام نمیفرستم.. اما دیگه نمیگم مدرسه به درد چی میخوره و تو خونه بمونن بهتره و این حرفا که خیلی ها میزنن.
رفتن بچه مدرسه مساوی با مرگ دیگه حالا قراره روی بچه ها آزمایش کنند وقتی هم پناه بر خدا مردم اونوقت ککشون هم نمیگزه
بچه ها رو به من بسپرید تا براتون مرد بارشون بیارم
فلسفه تربیتی من اینه: تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو و خر