کممصرف و جذاب؛ سورنتوی هیبریدی معرفی شد
کیا سورنتو اکنون در نسل چهارم خود بسر میبرد. این نسل با پیشرانههای متفاوتی راهی بازار شده که یکی از آنها پیشرانه هیبریدی شارژی یا همان پلاگین است. فروش این نسخه از سورنتو سال گذشته در بریتانیا آغاز شده و حالا پس از چند ماه نوبت به بازار آمریکا رسیده تا میزبان سورنتوی هیبریدی شارژی باشد. این نسخه از سورنتو با شاخص ۷۹ MPGe یا ۲.۹۷ لیتر در صد کیلومتر، جزو کممصرفترین خودروهای کرهای محسوب میشود.
دیجیاتو: کیا سورنتو اکنون در نسل چهارم خود بسر میبرد. این نسل با پیشرانههای متفاوتی راهی بازار شده که یکی از آنها پیشرانه هیبریدی شارژی یا همان پلاگین است. فروش این نسخه از سورنتو سال گذشته در بریتانیا آغاز شده و حالا پس از چند ماه نوبت به بازار آمریکا رسیده تا میزبان سورنتوی هیبریدی شارژی باشد. این نسخه از سورنتو با شاخص ۷۹ MPGe یا ۲.۹۷ لیتر در صد کیلومتر، جزو کممصرفترین خودروهای کرهای محسوب میشود.
قلب اصلی پیشرانه هیبریدی شارژی کیا سورنتو را موتور ۱.۶ لیتری GDI چهار سیلندر تشکیل میدهد. این پیشرانه در مجموع ۲۹۱ اسب بخار قدرت دارد که ۹۰ واحد آن توسط موتور برقی تولید میشود. پک باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی وظیفه تغذیه موتور برقی را بر عهده دارد. کیا ادعا میکند سورنتوی هیبریدی شارژی در حالت تمام الکتریکی توانایی پیمایش مسافتی برابر با ۵۲ کیلومتر را دارد، ضمن اینکه با باک پر میتوان تا ۷۴۰ کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت.
نیروی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته خودکار به سمت چرخها ارسال میشود. از آنجایی که سیستم AWD در این کراساوور هیبریدی به صورت استاندارد عرضه شده، هر چهار چرخ محرک هستند. این سیستم با قفل دیفرانسیل مرکزی، فناوری گشتاور برداری و انتخابگر حالت رانندگی ترکیب شده است.
از لحاظ ظاهری این نسخه از سورنتو تفاوت شاخصی با دیگر نسخهها ندارد و برای تشخیص آن کافی است به وجود پورت مخصوص شارژ در قسمت عقب و نشان eco/plug-in روی درب پنجم دقت کنیم. این خودرو در دو تریم SX و SX-P در ایالات متحده به فروش میرسد.
در داخل کابین نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان (در نسخه SX-P) و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اینفوتینمنت از مهمترین ویژگیها هستند. تجهیزات ایمنی هم شامل ۱۳ سیستم کمکی راننده میشود که برخی از مهمترین آنها عبارتند از دستیار رانندگی در اتوبان و کروز کنترل هوشمند مبتنی بر مسیریاب؛ دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم صوتی Bose با ۱۲ اسپیکر، خدمات متصل UVO، هشت پورت USB برای تمامی سرنشینان و پد شارژ وایرلس نیز بخشی از امکانات این کراساوور سایز متوسط کرهای به شمار میروند.
فضای سرنشینان کیا سورنتو هیبریدی شارژی ۱۴۳.۸ فوت مکعب (۴۰۷۱ لیتر) اعلام شده که برای هفت سرنشین کافی بنظر میرسد. صندلیهای این خودرو در حالت استاندارد دارای چرم سنتتیک Syntex هستند، ولی مشتریان در صورت علاقه میتوانند چرم طبیعی مشبک سفارش دهند.
انتظار میرود کیا سورنتو پلاگین از فصل سوم امسال در نمایندگیهای فروش کمپانی در آمریکا حضور پیدا کند. در رابطه با قیمت نهایی فعلی جزئیاتی منتشر نشده، اما بخاطر مشوق مالیاتی فدرالِ مخصوص مدلهای هیبریدی و برخی مشوقهای ایالتی دیگر، حداقل ۶,۵۸۷ دلار از آن کسر خواهد شد.
نظر کاربران
اینها رو ول کن چینی مینی چی داری اینها حتی از آرزوی ما خارجه
شاهکار
ما خودمون پرایدمذگان داریم
چه پیشرفتی
انصافا ادم طراحی میبینه کیف میکنه.سورنتو بهترین ماشین کیا هست.چه این اتاق چه اتاق قبلیش که تو ایرانم هست
جلو جیپ چروکی
عقب رنجروور
واقعا چه خلاقیتی کره ایا به خرج دادن ... بالاخره جلوی یه ماشین آمریکایی رو به پشت یه ماشین انگلیسی وصله پینه کنی بعد دو تا سپرم براش طراحی کنی خیلی خلاقیته ...
عکسش هم گرونه برا ما،وقتی یه پراید ۸ میلیونی شده ۱۵۰ میلیون این اگه اونم اگر چند سال دیگه بیاد ایران بالای ۲ میلیارد قیمت داره،لعنت خدا...
انا رو ول کن کی ثبت نام تیبا و رانا پلاس هست
ایولـ عالیهـ
۶۵۰۰ دلار میشه ۱۶۵ میلون تومن
با این الان ساینا سوار میشیم تو ایران .
واقعا ساینا یه سر و گردن یالاتره لامصب