آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۱۳۷۷۰۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

تصویب جذب دانشجوی بدون آزمون در مقطع ارشد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب طرحی خبر داد که به موجب آن دانشگاه ها می توانند در مقطع ارشد بدون برگزاری ازمون و بر اساس شرط معدل دانشجو جذب کنند.

ایسنا: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب طرحی خبر داد که به موجب آن دانشگاه ها می توانند در مقطع ارشد بدون برگزاری ازمون و بر اساس شرط معدل دانشجو جذب کنند.

رضا حاجی پور در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه طرح الحاق ۳ تبصره به ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلی تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور رئیس سازمان سنجش بررسی و تصویب شد.

وی توضیح داد: در این مصوبه تصمیماتی برای جذب دانشجو در رشته‌‎های کم رقابت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اتخاذ شد؛ در طول سالیان گذشته دانشگاه پیام نور به صورت فراگیر و بدون برگزاری کنکور متمرکز اقدام به جذب دانشجو می‌‎کرد که مورد ایراد سازمان بازرسی کشور قرار گرفت و نهایتا با تصمیم امروز کمیسیون مقرر شد، همه دانشگاه‌ها اجازه جذب دانشجو بر اساس شرط معدل و بدون برگزاری آزمون را داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پایان گفت که در این جلسه طرح الزام دولت به تعیین سرفصل «جنایات استکبار جهانی» در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها نیز برای بررسی بیشتر به کمیته ای ارجاع شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج