«آخرین آوانتادور»؛ قدرتمندترین لامبورگینی تاریخ
خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی Lamborghini، اخیراً جدیدترین نسخه مدل آونتادور را با نام کامل Aventador Ultimae معرفی کرده است که از پیشرانه تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری V۱۲ با ۷۶۹ اسب بخار قدرت بهره میبرد که بدین ترتیب لقب قدرتمندترین لامبورگینی غیر هیبریدی تاریخ را برای آن به ارمغان آورده است.
برترینها: خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی Lamborghini، اخیراً جدیدترین نسخه مدل آونتادور را با نام کامل Aventador Ultimae معرفی کرده است که از پیشرانه تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری V۱۲ با ۷۶۹ اسب بخار قدرت بهره میبرد که بدین ترتیب لقب قدرتمندترین لامبورگینی غیر هیبریدی تاریخ را برای آن به ارمغان آورده است.
«آخرین آونتادور»، ورژن نهایی ابرخودروی V۱۲ است که برای اولین بار در سانتاگاتا بولونیزه ایتالیا متولد شده بود و اکنون به طرز با مسمایی Ultimae (در زبان لاتین به معنای آخرین) نام گرفته است. بیش از یک دهه پس از رونمایی از اولین نسخه لامبورگینی آونتادور با نام LP700-4 در فوریه ۲۰۱۱ و در نمایشگاه اتوموبیل ژنو، آخرین نسل این خودرو وحشیتر شده است. موتور این «گاو نر خشمگین» (اشاره به لگوی لامبورگینی)، در طی سالهای گذشته عضلات زیادی ایجاد کرده است و اگر مدل Sian الکتریکی را کنار بگذاریم، این خودرو وحشیترین لامبورگینی تاریخ خواهد بود.
این خودرو نام رمز LP 780-4 را به همراه دارد و از پیشرانهای با تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری V12 بهره میبرد که با 780 PS (۷۶۹ اسب بخار / ۵۷۴ کیلووات) و ۸۵۰۰ دور در دقیقه، عمل میکند. این در حالی است که قدرت گشتاور ۵۳۱ پوند فوت (۷۲۰ نیوتن متر) از ۶۷۵۰ دور در دقیقه این موتور قابل دستیابی است که کمی قدرتمندتر از مدل SVJ به حساب میآید. اگر اعداد را دوست دارید، Ultimae ترازوها را فقط با وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم (۳۴۱۷ پوند) نشان میدهد و باعث میشود تا ۲۵ کیلوگرم (۵۵ پوند) سبکتر از Aventador S باشد، در حالی که همان نسبت قدرت به وزن SVJ را دارد.
ایده اصلی در طراحی پشت آونتادور جدید، ترکیب سبک زیبا و جلوههای لوکس S با آپشنهای اضافی ارائه شده در مدل SVJ است. این خودرو در هر دو مدل کوپه و رودستر با فرمان چهار چرخ و فرمان عقب ارائه میشود. به گزارش فرارو، این خودرو همچنین مجهز به یک بال عقب Superveloce Jota با نگاه ثابت به سمت عقب است که با یک باله فعال که دارای سه موقعیت (بسته، حداکثر عملکرد، حداکثر هندلینگ) کنترل میشود.
وقتی نوبت به عملکرد میرسد، آوانتادور جدید چندان نشانی از سابقه قدیمی خود عرضه نمیکند. کوپه Ultimae در زمان ۲.۸ ثانیه به ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) و در ۸.۷ ثانیه از سکون به ۱۲۴ مایل در ساعت (۲۰۰ کیلومتر در ساعت) میرسد و در این مسیر به حداکثر سرعت ۲۲۰.۵ مایل در ساعت (۳۵۵ کیلومتر در ساعت) میرسد. رودستر به دلیل بدنه سنگینتر و طراحی پیچیدهتر سقف، کندتر خواهد بود، اما احتمالاً در شرایط واقعی کسی متوجه این تفاوت عملکرد نخواهد شد.
آوانتادور جدید در کمتر از ۱۸ رنگ استاندارد در دسترس است، اما باید توجه داشت که بیش از ۳۰۰ رنگ از طریق برنامه سفارشی سازی Ad Personam شرکت نیز وجود دارد که هزینههای بیشتری را ایجاد میکند. به گزارش فرارو، لامبورگینی، مدل Ultimae را با چرخهای آلیاژی ۲۰ و ۲۱ اینچی، همراه با تایرهای Pirelli P Zero Corsa و کولیسهای ترمز در چند رنگ به فروش میرساند. در داخل، این خودرو به همان اندازه آونتادور S خوش ظاهر خواهد بود، اما در کل فقط ۳۵۰ کوپه و ۲۵۰ رودستر از این خودرو ساخته خواهد شد.
نظر کاربران
چه زیبای وحشی خفته ای,ماکه نمیتونیم بخریم به نیتش دوچرخه هندی خودموسوازمیشم,خوشش باشه صاحبش
پاسخ ها
این ماشین در خیابانهای خراب پیکان یک دور بزند
کل جلوبندی و سپر های او منهدم خواهد شد پس من نمیخواهم همان پراید بهتر است
و خداوند به هركس كه بخواهد بي حساب روزي ميدهد. قرآن كريم سوره آل عمران آيه 27.
اينقدر آه و ناله نكنيد و تلاش نكنيد. به هركس بخوان بي حساب ميدن من و شما جزو اون دسته خوش شانس نبوديم. والسلام