۱۱۳۴۵۲۷
۴ نظر
۵۰۱۶
۴ نظر
۵۰۱۶
پ

اتوبوس برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تشریح آخرین جزئیات از واردات "اتوبوس‌های برقی" به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران گفت: با اخذ مصوبه شورای اقتصاد، دولت به ازای هر دستگاه اتوبوس ۱۸۵ هزار دلار برای تأمین اتوبوس‌های برقی می‌پردازد.

تسنیم نوشت: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تشریح آخرین جزئیات از واردات "اتوبوس‌های برقی" به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران گفت: با اخذ مصوبه شورای اقتصاد، دولت به ازای هر دستگاه اتوبوس ۱۸۵ هزار دلار برای تأمین اتوبوس‌های برقی می‌پردازد.

محمود ترفع با اشاره به بازدید مسئولان سازمان برنامه و بودجه از سه نمونه اتوبوس برقی موجود در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه معضل آلودگی هوا همواره سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، توسعه حمل و نقل پاک در دستور کارمان قرار گرفته و قصد داریم با حداکثر توان از امکانات موجود کشور برای تحقق این امر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه قرار است علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های بودجه شهرداری تهران، از ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه کشور نیز برای حمل و نقل پاک استفاده کنیم، ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده، تبصره ۱۹ است که در این راستا با برگزاری فراخوان، یک کنسرسیوم (مشارکت چند شرکت یا سازمان) برای راه‌اندازی نخستین خط اتوبوس برقی تهران با ظرفیت ۵۰ دستگاه، برنده شد؛ این اتوبوس‌ها با شارژ شبانه دیگر نیازی به شارژ در طول روز را ندارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: یکی از نمونه اتوبوس‌های برقی موجود، وارداتی و دیگری محصول خودروسازی عقاب و گروه مپناست که "شتاب" نام دارد و یک محصول ایرانی است؛ نمونه سوم نیز اتوبوسی است که هفته گذشته رونمایی شد و محصول مشترک دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کارخانه خودروسازی زرین است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تبصره ۱۹، قصد داریم از ظرفیت ماده ۱۲ که مربوط به توسعه حمل و نقل پاک است نیز بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: مسئولان سازمان برنامه و بودجه با حضور در شرکت واحد اتوبوسرانی مشخصات اتوبوس‌های مذکور را بررسی کردند تا در نهایت با اخذ مصوبه شورای اقتصاد، دولت به ازای هر دستگاه اتوبوس، ۱۸۵ هزار دلار برای تأمین اتوبوس‌های برقی شهرداری‌های سراسر کشور بپردازد.

ترفع گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، صرفا ۵۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری‌های کل کشور در نظر گرفته شده اما امیدواریم دولت جدید به حوزه حمل و نقل عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشد و ارقام بیشتری برای این حوزه در نظر گیرد. اروپا که با معضل آلودگی هوا مواجه نیست، در حال برقی کردن حمل و نقل شهری است اما برای ما، توسعه حمل و نقل پاک یک ضرورت است که شهرداری به تنهایی توان انجام آن را ندارد بنابراین لازم است دولت در این زمینه تغییر رویکرد دهد و رقم‌های واقع بینانه‌ای به این حوزه اختصاص یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    خخخ توی تامین برقت رو فعلا انجام بده بعد

  • بینام

    مسعله شارژ اتوبوسها چه میشود اقای شهردار

    پاسخ ها

    • بدون نام

      قبل ازطرح سوال مسئله اتوبوسها،جوابش حل شده:
      باقطع برق منازل ومحافل عمومی!

  • بدون نام

    عالی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج