تبلیغ «هله هوله» در بریتانیا محدود میشود
تبلیغ هله هوله و تنقلات در شبکههای تلویزیونی بریتانیا با محدودیتهایی مواجه خواهد شد.
ایندیپندنت فارسی: تبلیغ هله هوله و تنقلات در شبکههای تلویزیونی بریتانیا با محدودیتهایی مواجه خواهد شد.
این محدودیتهای تلویزیونی پسازآن است که بوریس جانسون، نخستوزیر بریتانیا، مقابله با چاقی را که بیش از یکچهارم بزرگسالان انگلستان را تحت تأثیر قرار داده را در اولویت برنامههای دولتش قرار داد.
دولت بریتانیا تائید کرده است که قرار است ممنوعیتی برای تبلیغات هله هوله و تنقلات قبل از ساعت ۹ شب در تلویزیون وضع کند و همچنین محدودیتهای تبلیغات آنلاین این غذاها را نیز تشدید کند.
این محدودیتها شامل تبلیغات با ارزش غذایی پایین مانند شکلات، همبرگر، نوشابه، کیک، شیرینی، بستنی، بیسکویت، آب شیرین، ترد، چیپس و پیتزا است.
این قوانین که تبلیغ محصولات غذایی را که سرشار از چربی، نمک و شکر (HFSS) هستند ممنوع میکند، برای تبلیغات شرکتهایی که کمتر از ۲۵۰ کارمند دارند اعمال نخواهد شد.
محدودیتهای جدید که از اواخر سال آینده به اجرا در میآیند توسط صنعت تبلیغات قوانینی «شدید و سختگیرانه» نامیده شدهاند.
تشدید محدودیتهای آنلاین نیز به این معنا است که تبلیغات در سایتهایی مثل فیس بوک و گوگل توسط نشانهای تجاری بزرگ ممنوع میشود؛ اما این شرکتها میتوانند به تبلیغات و بازاریابی در وبسایتها و حسابهای خود در شبکههای اجتماعی ادامه دهند.
کارشناسان بهداشتی میگویند اضافه وزن ناشی کاهش تحرک در دوران همهگیری کرونا، باعث افزایش بیماریهای مزمن خواهد شد. باشگاههای ورزشی در بریتانیا برای مدتهای طولانی تعطیل بودند و ورزشهای گروهی هم در طول دوران قرنطینه ممنوع بود.
ارسال نظر