جزئیات جدید از حادثه اتوبوس خبرنگاران
فرمانده پلیس راه کشور با تشریح تخلفات رخداده در حادثه اتوبوس خبرنگاران اعلام کرد که این اتوبوس فاقد صورت وضعیت و متعلق به کارخانه سیمان بود.
ایسنا: فرمانده پلیس راه کشور با تشریح تخلفات رخداده در حادثه اتوبوس خبرنگاران اعلام کرد که این اتوبوس فاقد صورت وضعیت و متعلق به کارخانه سیمان بود.
سرهنگ هادی امیدوار درباره حادثه رخداده برای اتوبوس خبرنگاران محیط زیست:
* در این خصوص پروندهای تشکیل شده و در آن مستندات و نظرات کارشناسی پلیس نیز درج شده است اما اینکه تصمیمی درباره آن گرفته خواهد شد برعهده دستگاه قضایی است.
* (با بیان اینکه این اتوبوس تولید سال ۱۳۸۵ بود): طبق بررسیهای ما اتوبوس معاینه فنی داشته است اما به دلیل آنکه در مسیر کوهستانی تردد کرده و مکررا از ترمز استفاده کرده است سیستم ترمز آن دچار مشکل شده بود، ضمن این که راننده از ترمز ثانویه اتوبوس نیز استفاده نکرده است.
* (ضمن رد این گفته که راننده از مسیر فرعی برای دور زدن پلیس راه تردد کرده): اصلا این طور نبوده این اتوبوس از مسیر اصلی تردد کرده و متعلق به کارخانه سیمان و جابهجایی کارگران آن بوده و سالها نیز از همین مسیر رفت و آمد کرده است. در روز حادثه نیز راننده به پلیس راه رفته و اعلام کرده که در حال حمل کارگران سیمان است و با توجه به اینکه سالها همین روند وجود داشته پلیس نیز آن را تایید کرده است.
* (درباره اینکه آیا راننده تخلفی داشته یا نه؟): تا به حال آنچه که از سوی پلیس مشخص شده این است که راننده مسافران را بدون صورت وضعیت سوار و جابهجا کرده یعنی گزارشی ارائه نکرده که مسافران چه کسانی هستند و مسیرش تغییر کرده است. راننده از مسیر کوهستانی عبور کرده و همان طور که گفتم به همین دلیل مکررا مجبور به استفاده از ترمز شده است.
* همچنین تخلف دیگر این راننده این بوده که از ترمز کمکی استفاده نکرده است.
* همچنین به نظر میرسد مسئول محلی نیز به دلیل آنکه احتمالا اتوبوس رایگان بوده از اتوبوس کارخانه سیمان استفاده کرده در صورتی که در چنین مواردی قاعده بر این است که مسئول محلی باید به پلیس راه و راهداری اطلاع دهد که مسافران اتوبوس چه کسانی هستند و اگر این موضوع را به ما اطلاع داده بودند حتما نسبت به انتخاب اتوبوس و همچنین قرار دادن یک تیم اسکورت برای این اتوبوس اقدام میکردیم.
* (درباره صورت وضعیت ثبت شده از وضعیت این اتوبوس): راننده این اتوبوس اعلام کرده بود که مسافرانش کارگران کارخانه سیمان هستند و احتمالا چون اتوبوس رایگان بوده صورت وضعیت را تغییر نداده است. این اتوبوس باید فاصله شهر تا کارخانه را طی میکرده اما در این ماموریت مسیر آن تغییر کرده است.
* (درباره اینکه این اتوبوس فاقد معاینه فنی بوده): بررسیهای ما نشان میدهد که اتوبوس مذکور معاینه فنی را داشته است.
نظر کاربران
خوب فرقی نمیکرده اگه کارگران هم سوار بودن همین اتفاق میافتاد. این که چه کسی سوار بوده باعث حادثه نشده.مسیله اینکه که تزمز بریده
پاسخ ها
جونِ کارگر که مهم نیست !
چرا اتوبوس وقتی ترمز بریده چپ کرده.
خدا رحمتشون کنه .ولی مسعله اینجاس که این همه مردم تو جادها جان میده هیکی دنبال مفصر و... نیست..مگه خبرنگارهاا فقط جون دارن و ادمن بقیه هیچ
پاسخ ها
احسنت..بابا خیلی بزرگش میکنن انگار قتل بوده،بابا حادثه است حادثه...بزرگش نکنین
کارگر بود عیب نداشت عجب حرفی
پاسخ ها
آفرین
چرا برداشت چرت میکنی کجا گفت کارگر بود عیبی نداره
اتوبوس سربازا چي ؟ اونا هم پليس راه اطلاع نداشته؟
عذر بدتر از گناه؛ میگه برای کارگران بوده، نمیدونستیم خبرنگارها میخوان سوار شن
پاسخ ها
خون خبرنگاران و بازیگران رنگین تر از کارگرانه
یعنی اگه مشخص میشد مسافراش خبرنگارن ماشین دیگه ای میزاشتین پ مگه کارگران سیمان آدم نیستن
خون خبرنگاران از خون مردم عادی و کارگران رنگی تره چه مملکتی داریم بدبخت از دل مردم بیچاره
پاسخ ها
خب حالا انقد حسودی نکنین
اگه کارگر بودن اشکال نداشت با اتوبوس خراب هم برن
ولی چون اینا بودن اسکورت میذاشتن و اتوبوس فلان
چرا انقدر به کارگر توهین میکنین اگه کارگر نباشه شما نمیتونین پول رو پول بذارین
چقدر مسئولین بی حیا شدن این همون اتوبوسیه که سالها کارگر جابجا کرده کارگرای عزیزی که هر کدوم یه خانواده رو با کار و نون حلال سیر میکنن
باز دو تا خبرنگار تهرانی مردن تا چند هفته میخوان مردم و باهاش ناراحت کنن
بس دیگه روزی هزاران نفر توایران می میرن این خدا بیامرزها هم مثل بقیه مردم رو خسته میکنین
پاسخ ها
منظور پلیس.اتوبوس همه روزه کارگران رو حمل و نقل میکرده و بخاطر همین حرف راننده رو قبول کردند ولی مقصر عوامل انسانی هستش چون امنیتی بوده مسولین مربوطه اطلاع رسانی میکردند خیلی خوب بود وپلیس راه کنترل دقیقتر میکرد
بنظرم بایستی مسولین مربوطه جلوتر به پلیس راه اطلاع میداند شاید این اتفاق رخ نمیداد چون حساسیت موضوع قانونی پیش میآمد پلیس اسکورت میگذاشت و کنترل دقیقتر میکرد. حسین علی مهاجر
از بسکه لوازم یدکی ماشین هم گرون وهم کمیاب هست
نسبت به اتوبوسایی که ما سوار میشیم خیلی تر تمیز بوده
حادثه تلخیه، اما چرا از اتوبوس سربازها هیچی نمیگید، که تاحالا ۶ نفر فوت کردن
حادثه اتفاق افتاده ومیشه شما درتهران به یکی از کارخانه ها تشریف ببرین قدیمترین اتوبوس بکار گرفته اند اگر معاینه فنی دارد دلیل ندارد اینقدر بزرگ کند خدا به خانواده آنان صبردهد
سال ۸۴ که هواپیمای خبرنگاران تو تهران سقوط کرد تا یک هفته تلویزیون خود خواسته عزای عمومی گرفت تا مردم هم سهیم باشن ولی موقع سوار اتوبوس شدن باید اتوبوس خبرنگاران با مردم عادی فرق داشته باشه
من اهل نقده هستم. جهت روشن شدن موضوع باید بگم نقده تا ارومیه ۹۰ کیلومتر فاصله دارد، تونل کانی سیب هم حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی نقده قرار دارد. یعنی خبرنگاران بعد از حرکت از ارومیه ابتدا وارد نقده شده سپس در یک جاده روستایی البته کم ترافیک بطرف تونل حرکت کرده و پس از بازدید همبن مسیر را برگشته اند. این مسیر پر پیج است و کم عرض و اگر راننده توجه لازم را میداشت یا از افراد آشنا به محل و جاده استفاده میشد، قطعا اشتباه انسانی غیر محتمل میشد.
این اولین و آخریش نخواهد بود روحش شاد مریم میرزا خاتی چندبار جون سالم برد تو این اتوبوسها
کاربران گرامی شما ها نمیدونی اگر اسکورت چی داشتند جلوی مرگ اونها رو می گرفتند در ثانی مگه ن میدونید جان خبرنگارها از جان کارگرها مهمتره. پس الکی بهش گیر ندید
کارخدا هستش ازبس میخوان خودشونوخوب جلوه بدن خدابرعکسش کردودستشونوروکرد
اتوبوسهای فعلی خیلی مجهز و قابل اعتماد هستند تنها علت در اینگونه حوادث ناتوانی و عدم تجربه راننده است اگر این راننده بی مسئولیت در گردنه ها و شیبهای تند با دنده سنگین و سرعت کم حرکت میکرد قطعا این اتفاق تلخ رخ نمیداد .
مشکوک.........