۱۱۲۲۷۶
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

حقیقتی تلخ درباره هواپیمای مالزیایی

مقامات استرالیا که از روز پنجشنبه گذشته از تعویق عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی خبر داده‌اند، تلویحا تأیید کرده‌اند که سیگنال‌های دریافتی در اقیانوس هند به پرواز ۳۷۰ تعلق نداشته‌اند.



خبرگزاری ایسنا: با اعلام این خبر تمام امیدها مبنی بر یافتن ردپای هواپیمای مالزیایی رنگ باخته و گویا به این زودی قرار نیست سرنوشت این پرواز مرموز مشخص شود.

مقامات استرالیا که در عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی با دولت مالزی همکاری می‌کنند از پایان عملیات جستجو در منطقه تجسس به وسعت ۸۵۲ کیلومتر مربع و در ۱۶۱۰ کیلومتری شمال غربی بندر «پرت» استرالیا خبر داده و اعلام کردند این منطقه را دیگر باید از فهرست مناطقی که احتمال می‌رود مقصد پرواز ۳۷۰ مالزی باشد حذف کرد.

این در حالیست که در اوایل ماه آوریل پس از آنکه اعلام شد کشتی اقیانوس پیمای «اوشن شیلد» استرالیا موفق به دریافت سیگنال‌های جعبه سیاه هواپیما شده، مقامات استرالیا این منطقه را محتمل ترین منطقه برای یافتن هواپیمای مالزیایی اعلام کرده بودند. آنها به قدری مطمئن بودند که «تونی آبوت» نخست وزیر استرالیا با اطمینان خاطر اعلام کرد از محل جعبه سیاه هواپیما تنها با چند کیلومتر خطا فاصله داریم.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی بیست، با این حال مقامات استرالیایی تا روز پنجشنبه ادعای مقامات نیروی دریایی آمریکا مبنی بر اینکه سیگنال‌های دریافتی مربوط به جعبه سیاه هواپیما نبوده‌اند را تایید نکرده‌اند اما با این حال با اعلام رسمی استرالیا مبنی بر پایان عملیات جستجو در این منطقه می‌توان گفت این کشور به طور ضمنی به این مساله اعتراف کرده است.

شبکه سی ان ان به نقل از «مایکل دین» قائم مقام مهندسی اقیانوس نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: قوی ترین فرضیه ما از سیگنال‌های دریافتی در حال حاضر این است که این سیگنال‌ها صداهای تولید شده از خودِ کشتی یا سیگنال‌های یک موقعیت یاب زیردریایی بوده که با سیگنال‌های جعبه سیاه هواپیما اشتباه گرفته شده‌اند.

گستره منطقه‌ای از اقیانوس هند که هنوز برای یافتن هواپیمای مالزیایی جستجو نشده بسیار وسیع است بطوریکه بیش از ۵۹ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این مسئله با توجه به امکانات موجود یعنی کشتی اقیانوس پیمای «اوشن شیلر»، زیر دریایی بدون سرنشین، دستگاه تشخیص سیگنال‌ها (پینگ دتکتور) و روبات زیر دریایی «باله آبی - ۲۱» چالش‌های فراوانی را برای عملیات جستجو ایجاد کرده است. این مسئله همچنین این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که چرا زودتر از اینها امکانات تجسسی مناسب برای یافتن هواپیمای مالزیایی به‌کار گرفته نشد؟

دولت استرالیا هفته پیش اعلام کرد فاز بعدی عملیات جستجو ممکن است دو ماه ادامه یابد و در آن از کمپانی‌های خصوصی دعوت به همکاری می‌کند. این همان شیوه‌ای است که در سال ۲۰۰۹ میلادی برای یافتن بقایای پرواز ۴۴۷ هواپیمای «ایرفرانس» در اقیانوس اطلس جنوبی بکار گرفته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    از ناوها و پایگاههای امریکا در منطقه چرا نمی پرسند؟!

  • kerza

    از کی بپرسن!!! از خودشون؟؟/

  • Lili

    انگار به نظر ميرسه كسي مثل آمريكاه با ليزر دور بر هدف گرفته و خاكسترش كرده. هر قسمتي از هواپيما هم اگه باشه حتما جمع كرده اند. حالا برو دنبال پرتغال فروش. بيشتر بخاطر مانور هوائي بود كه شايد اشتباهي اين ليزر در رفته. بين خودمون بمونه. خيلي سري است. مرسي

  • لیلا

    خدا به خانواده هاشون صبر بده .مرگ سختیه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج