۳شبکه پرمخاطب تلویزیون در پاییز سال ۱۳۹۹
نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در پاییز ۱۳۹۹، سه شبکه پرمخاطب تلویزیون، اقبال مردم نسبت به برنامههای رادیو و تلویزیون و تماشای سریال پرطرفدار را اعلام کرد.
خبرگزاری تسنیم: نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در پاییز ۱۳۹۹، سه شبکه پرمخاطب تلویزیون، اقبال مردم نسبت به برنامههای رادیو و تلویزیون و تماشای سریال پرطرفدار را اعلام کرد.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل پاییز ۱۳۹۹؛ شبکههای سه سیما (۵۱.۱ درصد)، یک سیما (۵۰.۸ درصد) و خبر معاونت سیاسی (۴۶ درصد) به ترتیب در رتبههای اول تا سوم پرمخاطبترین شبکههای تلویزیونی قرار گرفتند و مشخص شد شبکه آموزش سیما با ۱۱.۸ درصد، شبکه قرآن و معارف سیما با ۶.۶ درصد و شبکه یک سیما با ۵.۷ درصد، بیشترین رشد میزان مخاطب را نسبت به پاییز ۱۳۹۸ داشتهاند.
بر اساس این نظرسنجی 77.4 درصد مردم در فصل پاییز بیننده برنامههای مختلف سیمای رسانه ملی بودند و بهطور میانگین سه ساعت و 30 دقیقه پای برنامههای تلویزیون نشستهاند.
نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان میدهد میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل پاییز 1399 نسبت به پاییز 1398 حدود 1.1 درصد رشد داشته است و حدود 25.1 درصد از بینندگان در پاییز 1399 بیش از 5 ساعت در روز و 21.6 درصد هم «دو تا سه ساعت» در روز پای برنامههای تلویزیون نشستهاند.
نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان میدهد که در میان شبکههای مختلف سیما، میزان بیننده شبکههای «سه» (51.1 درصد بیننده)، «یک» (50.8 درصد بیننده)، شبکه «خبر» معاونت سیاسی با 46 درصد مخاطب و شبکه «آیفیلم» معاونت برونمرزی با 45.6 درصد مخاطب از دیگر شبکهها بیشتر بوده است.
وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در پاییز 1399 را با نظرسنجی پاییز 1398 مقایسه میکنیم مشخص میشود که شبکههای آموزش، قرآن و معارف و یک بیشترین رشد مخاطب را در مقایسه با آمار پاییز سال گذشته از آن خود کردهاند.
بر اساس مقایسه نظرسنجی پاییز 1399 با پاییز 1398 شبکههای سه، نسیم، چهار سیما و ورزش بیشترین میزان افت مخاطب را تجربه کردهاند.
همچنین این نظرسنجی نشان میدهد 23 درصد بینندگان تلویزیون گفتهاند اگر قرار باشد فقط یک شبکه را برای تماشای تلویزیون انتخاب کنند، آن شبکه «شبکه سه» خواهد بود؛ 18.6 درصد هم «شبکه آیفیلم» و 11.7 درصد هم «شبکه یک» را انتخاب میکنند.
طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در میان انواع مختلف برنامهها، برنامههای نمایشی (فیلمهای سینمایی و سریالها) بیشتر از دیگر برنامهها بیننده (61.8 درصد) دارد و بعدازآن اخبار (با 54.4 درصد بیننده) در رتبه بعدی قرار گرفته است.
«خانه امن» از شبکه یک، «نجلا» از شبکه سه و «زمین گرم» از شبکه سه در رتبههای اول تا سوم پربینندهترین سریالهای فصل پاییز 1399 قرار گرفتند.
از نظر 48.3 درصد مردم در فصل پاییز، تلویزیون محبوبترین رسانه بوده است و پس از آن اینترنت با 23.3 درصد، شبکههای اجتماعی با 11.8 درصد، رادیو 6.6 درصد و روزنامه و مجلات با حدود 2.5 درصد در رتبههای بعدی قرارگرفتهاند.
مرکز تحقیقات صداوسیما همچنین در این نظرسنجی به این نتیجه رسیده است که در پاییز امسال 43.9 درصد مردم برای دیدن تلویزیون از سیستم اچدی استفاده کردهاند و طبق نتایج بهدستآمده، 65.3 درصد از استفادهکنندگان از کیفیت پخش اچدی در حد زیاد رضایت دارند.
ارسال نظر