نیسان مدل جدید GT-R Nismo را روانه بازار کرد
حدود ۱۸ ماه پیش، خودروسازی ژاپنی نیسان مدل جدید خودروی محبوب اسپرت GT-R Nismo را روانه بازار کرد و اکنون نیز مجدداً از جدیدترین مدل این خودرو رونمایی کرده است که نشان از توجه ویژه این خودروسازی به این مدل پُرطرفدار اسپرت دارد.
فرارو: خودروسازی ژاپنی نیسان، در حالی اواخر هفته گذشته مدل جدیدی از خودروی اسپرت GT-R Nismo را رونمایی کرد که ۱۸ ماه پیش نیز مدل جدیدی از آن را روانه بازارها کرده بود. Nissan GT-R Nismo یک خودروی اسپرت قدرتمند با پیشرانهای ۵۹۲ اسب بخاری است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ راهی بازارهای جهانی شد و از آن زمان تاکنون شاهد تغییرات مختلفی در آن بوده ایم. اکنون خودروسازی نیسان مجدداً تغییراتی در این خودرو انجام داده و آن را در اواخر هفته قبل در معرض دید قرار داد.
به نقل از وبسایت autoexpress، تقریباً ۱۸ ماه پیش بود که خودروسازی نیسان مدل جدید خودروی اسپرت و پرطرفدار GT-R Nismo را روانه بازار کرد و اکنون دوباره مدلی جدید از همین خودرو را با تغییراتی بیشتر از نسخه قبلی رونمایی کرد. این محصول با تغییراتی که در رویکرد تکاملی نیسان موسوم به kaizen که برای به روزرسانی خودروهای GT-R از زمان اولین رونمایی آنها در سال ۲۰۰۷ ارائه شده است، تولید شده و قرار است در ماه اکتبر سال جاری میلادی در بازار ژاپن برای فروش، عرضه شود.
تغییرات صورت گرفته در مدل جدید GT-R Nismo کنونی، شامل اضافه شدن یک رنگ جدید Stealth Grey به این خودرو و یک کاپوت جدید فیبر کربن است. تغییر انجام شده در زمینه کاپوت، منحصر به مدل جدید Nismo است و برخلاف ماشین قبلی، این طرح بدون رنگ ارائه شده است. در واقع نیسان به سادگی از رنگ بافت خود فیبر کربن که با یک لایه محافظ پوشانده شده، استفاده کرده که بنا به ادعای این شرکت، ۱۰۰ گرم از وزن کل ماشین را کم کرده است.
همچنین مجموعهای منحصر به فرد از رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی RAYS با حاشیهای قرمز برای تطابق با تراز بدنه GT-R بکار گرفته شده است. آرم جدید نیسان که برای اولین بار در خودروی تمام الکتریکی Ariya دیده شده بود، بر روی درب صندوق عقب این مدل کوپه و درپوشهای مرکزی آن نیز دیده میشود. پشت چرخهای جدید، کولیسهای ترمز Brembo و دیسکهای سرامیک کربنی دیده میشوند که اندازه آنها ۴۱۰ میلی متر در جلو و ۳۹۰ میلی متر در عقب است. نیسان میگوید که صفحه ها، بزرگترین ترمزهای ساخته شده در این کارخانه ژاپنی با عملکرد پرفورمنس هستند.
مانند مدل قبلی، GT-R Nismo مجهز به یک موتور توربوشارژ ۳.۸ لیتری V۶ بنزینی است که ۵۹۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با این حال، مهندسان نیسان به طور کامل قطعات داخلی خودرو را بازسازی کرده و یک میل لنگ، فلایویل و قرقره میل لنگ جدید به همراه حلقههای پیستون تازه، میلههای اتصال و فنرهای دریچه نصب کرده اند. نیسان میگوید تمام اجزای جدید متعادلتر و سازگارتر با تلورانسهای شدید هستند که باعث میشود اجزای پیشرانه نرمتر اجرا شود و توربو سریعتر عمل کند تا حداقل تاخیر در عملکرد موتور ایجاد شود.
این موتور به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه و یک سیستم محرک چهار چرخ متصل شده است. نیسان زمان رسمی رسیدن این خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را منتشر نکرده است، اما انتظار دارد که این اتومبیل در شرایط بهینه، در حدود ۲.۵ ثانیه به این سرعت معیار برسد. همچنین میدانیم که این خودرو دارای حداکثر سرعت ۱۹۶ مایل در ساعت است. همچنین مانند مدل قبلی، خریداران هنوز میتوانند از یک جفت شارژر توربو برگرفته از خودروی GT۳ که ۲۰ درصد شتاب را بهبود میبخشد، سیستم اگزوز تیتانیوم، دامپرهای تطبیقی Bilstein، صندلیهای ورزشی Recaro و داشبوردی برخوردار از فناوریهای پیشرفته، در این خودرو بهرهمند شوند.
تصاویر خودروی اسپرت نیسان GT-R Nismo
نظر کاربران
به نظرم از طراحان ایرانخودرو و سایپا کمک گرفتن
پاسخ ها
طراحیش دیگه خیلی قدیمی شده جدیدش خیلی خوبه که نمیدن بیرون گذاشتن سالهای بعد!!!
خدا وکلیلی ایرانخودرو و سایپا این ماشینها را میبینند خجالت نمیکشند
نیسان آبی خودمون را بچسب 100 ساله داره تولید میشه
نیسان آبی داریم تا نیسان آبی
خوشگل نیست
پاسخ ها
تو این زمان اره دیگه قشنگی نداره اپدیت هم نمیکنه نیسان!
به پای پراید نمی رسد!!!!!!!!
هوی هوی شرگلی
آدم عکسهای این ماشین جدیدیارو میبینه اصلاً روح و روانش تازه میشه
پاسخ ها
این جدید نیست اتفاقا!
واقعا دارید مارا مسخره می کنید ما درحسرت یک پراید ماندیم
ما هم پراید شصت سال پیش کره رو داریم میسازیم عیبی نداره این به اون در
میتونیم موتور جت بسازیم و انواع توپ و تانک و ناو و .... اما ماشین نه
پاسخ ها
اون چون برا کل کله اره بلدن بسازن
چون ماشین میتونن بچپونن به ملت ده برابر قیمت،مردم هم میلیونی تو صف خریدن...
ولی تانک و ناو و جت از پایه برا خودشونه...
افتاد الان ماجرا عزیز؟؟
این پراید شاستی بلند چرا بیرون نمیاد رویِ اینا رو کم کنه لامصب !!!!
خوبه کاش ارزون تر بود تمام ایرانیانفر یکی می خریدند
نچ کلاس پراید بالاتره
این ما شین قیمت اندازه یک پژو است ؟
ای بابا این چیه اصلن به گردپای دناپلاس نمیرسه!
چه فرقی با مدل قبلیش کرده ؟یکم ظاهرش عوض شده رنگ و رینگ و ....اخه تغییره؟اینها دیگه بدتر از ایرانخودرو و سایپا شدند
مثل پرایداست
مام تو صف قرعه کشی برا اشغالای ایران خودرو و سایپا
توی خواب باید ببینیم اینو
نیسان نمیخوایم ولی چرا آرزوهامون رو سرکوب کردین ؟
آرزوهامون : یه پژو پارس ؛ یه خونه هفتاد هشتاد متری .یه شغل معمولی با زندگی نرمالِ عاشقانه ی دونفره ی بی استرس
هیچوقت باعثو بانیشو نمی بخشم
چون من تلاشمو کردم اما شماها تلاشی نکردین ک حقو حقوق مارو کامل بدین
خداکنه هیچ وقت فیس این ماشین تغییر نکنه.فیس ماشین های الانی خیلی زشت و مزخرف شده.
به پای تیبا نمی رسه
الان چند نفر با نمک میان میگن پراید بهتره
وای وای وای
جا داره همون نخبگانی که زیر دریایی . هواپیما .و موشک میسازند وارد عرصه خودرو سازی شوند
این لکن سازان بی مسولیت که با تولیداتشون جان هزاران هم وطن را میگیرد کنار بزنن به امید ان روز
سلام مهندسها تو ایران دوره دیدن عزیزان 8