خودروی سیتروئن C۵ X معرفی شد
ژرمنها سالهاست که سگمنت میان ردهها را تصرف کرده اند. اما گویا عضو اروپایی اتحاد استلانتیس، نمیخواهد از جنگ با بزرگان در این سگمنت، دست بردارد.
دیجیاتو: ژرمنها سالهاست که سگمنت میان ردهها را تصرف کرده اند. اما گویا عضو اروپایی اتحاد استلانتیس، نمیخواهد از جنگ با بزرگان در این سگمنت، دست بردارد.
پس از پژو ۵۰۸ و DS ۹، سیتروئن هم دست به طراحی یک محصول جدید برای رقابت با امثال مرسدس بنز E کلاس، ب ام و سری ۵ و آئودی A۶ زده است. البته در حالی که این سه مدل، همزمان به شکل سدان و واگن به بازار عرضه میشوند، سیتروئن C۵ X میخواهد که ترکیبی از هر دو کلاس باشد. در حقیقت، این خودرو در آن واحد، هم یک سدان، هم یک واگن و هم یک کراس اوور است!
همچون دیگر طراحیهای جالب سیتروئن، C5 X هم یک پرچمدار غیر متعارف از این برند است که ظاهر قابل توجهی دارد. فرم بدنه و پیکر بندی این خودرو، بسیار جلب توجه میکند. سقف صاف آن، بیشتر سدان بودنش را میرساند، اما کشیدگی قسمت عقب اتاق، بر روی جنبه واگن بودن خودرو تاکید میکند. حال آنکه ارتفاع بلند آن از سطح زمین، یادآور C5 Aircross است که یک کراس اوور نسبتا بزرگ از سیتروئن به شمار میرود.
با طول، پهنا و ارتفاع به ترتیب، ۴,۸۰۵، ۱,۸۶۵ و ۱,۴۸۵ میلی متری، سیتروئن C۵ X از رقبای آلمانی خود، کوچکتر است. گنجایش فضای بار این خودرو به ۵۴۵ لیتر میرسد که با خواباندن صندلیهای عقب، تا ۱,۶۴۰ لیتر هم قابلیت افزایش دارد. ظاهر بیرونی خودرو، تحت تاثیر کانپست عجیب و غریب Cxperience در سال ۲۰۱۶ است.
درون کابین هم سیتروئن تلاش کرده که آخرین فناوریهای خود را به نمایش بگذارد. یک نمایشگر بزرگ ۱۲.۰ اینچی در مرکز کنسول به چشم میخورد و یک نمایشگر نسبتا بزرگ دیگر هم برای سیستم هدآپ دیسپلی، تعبیه شده است. کنترل پنل مرکزی خودرو هم به صورت تمام دیجیتالی است. البته خوش بختانه هنوز میتوان از کنترلرهای فیزیکی برای سیستم تهویه، استفاده کرد.
طیف متنوعی از پیشرانههای بنزینی برای C۵ X قابل سفارش اند. اما سیتروئن بیشتر بر روی گزینه پلاگین هیبرید ۲۲۵ اسب بخاری مانور میدهد که در حالت تمام الکتریکی، برد حرکتی ۵۰ کیلومتری (۳۱ مایلی) را برای خودرو، فراهم میآورد.
همچنین در حالت خاموش بودن موتور بنزینی و استفاده از موتور الکتریکی، حداکثر سرعت قابل دستیابی با C5 X، به ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت هم میرسد که نسبت به بسیاری از خودروهایی که تا به امروز دیده بودیم، عدد بهتری است.
C۵ X به عنوان یک پرچمدار، با سیستم تعلیق پیشرفته سیتروئن پا به بازار میگذارد. همچنین در نسخه پلاگین هیبرید، از سیستم تعلیق اکتیو در خودرو بهره گرفته خواهد شد. با وجود این تعلیق پیشرفته و صندلیهای نرم پوشانده شده از چرم با کیفیت، سواری C۵ X را باید بسیار نرم و لذت بخش دانست. گفتنی است که فروش C۵ X در اروپا از نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.
نظر کاربران
اینها رو می گذارید که چی بشه؟ ما تا آخر عمرمون باید همین ماشینها را در خواب ببینیم.
هه اینارو باش ما هم پراید داریم با کلی آپشن یکی از آپشنهاش جا لیوانی
پراید
باید شورا رقابت بره قیمت گذاری.تورم بخشی وسود بخشی +×+×××+وخودرو یهو میشه ۱۰۰ برابر قیمت واقعی!آخرش خودروها همشون موتور پراید.
... باعث شد در حسرت همه چیز بمانیم...
عوضش امنیت داریم
فحش گذاشتم که اسم پراید بیارید خخخ
آنها در افزايش كيفيت و امكانات و پايين اوردن قيمت رقابت ميكنند ماهم هر ششماه يكبار قرعه كشي مي كنيم و با قيمت دوبرابر نسبت قبل آهن قراضه تحويل مردم مي دهيم