واکنش وزارت علوم به خروج ۹۰۰ استاد از کشور
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه اساتید در مضیقه معیشتی قرار دارند، گفت: استاتید جوان و حتی با تجربه ما به طور کل مشکل معیشتی و اقتصادی دارند و از این نظر در مضیقه قرار هستند.
ایلنا نوشت: معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه اساتید در مضیقه معیشتی قرار دارند، گفت: استاتید جوان و حتی با تجربه ما به طور کل مشکل معیشتی و اقتصادی دارند و از این نظر در مضیقه قرار هستند.
علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اظهارات رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مبنی بر خروج ۹۰۰ استاد از کشور در سال ۹۸ اظهار داشت: من دقیقا نمیدانم این آمار را از کجا کسب کردهاند و این آمارها باید رسمی باشد. در هر صورت مشکل اصلی اساتید دانشگاههای ما و اعضای هیات علمی در کشور در شرایط فعلی جامعه، مسائل اقتصادی است.
وی خاطرنشان کرد: استاد جوانی که با مدرک PHD به عنوان استادیار در یک دانشگاه و در شهر تهران استخدام میشود، با حقوقی که دریافت میکند، شاید بتواند با آن فقط اجاره یک خانه در منطقه متوسط را پرداخت کند. بنابراین بیشترین مسائل اعضای هیات علمی دانشگاهها مسائل اقتصادی آنها است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امیدواریم با این ترمیم حقوقی که در حال انجام است، بتوانیم مشکلات اقتصادی به جهت حقوق اساتید و اعضای هیات علمی را به نوعی حل یا برطرف کنیم.
خاکی صدیق در ادامه با اشاره به اینکه اساتید در مضیقه معیشتی قرار دارند، گفت: استادان جوان و حتی اساتید با تجربه ما به طور کل مشکل معیشتی و اقتصادی دارند و از این نظر در مضیقه هستند.
وی درباره افزایش حقوق اعضای هیات علمی غیربالینی به نسبت اعضای هیات علمی وزارت بهداشت اظهار داشت: حقوق اعضای هیات علمی وزارت بهداشت یک مقدار بالاتر اعضای هیات علمی وزارت علوم است. طی طرح همسانسازی که فکر میکنم این طرح از سوی مجلس و نمایندگان تصویب شده است، میتوان مشکل را به نوعی برطرف کرد.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره تاثیر همسان سازیها گفت: همسانسازی به نفع آموزش عالی است و این باعث میشود که حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم تا یک حدی ترمیم و کاستیهایی که از قبل وجود دارد به نوعی جبران شود.
وی درباره عمده چالشهایی که در سال جاری معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با آن مواجه شده، چه بوده است، گفت: من در خصوص معاونت آموزش باید بگویم که عمده مسائل و چالشهای ما بحث آموزش الکترونیکی بوده است.
معاون وزیر علوم بیان کرد: امیدواریم همه دانشگاههای ما بتوانند از یک سطح قابل قبول در زمینه آموزش الکترونیکی برخوردار باشند و دانشگاههای بزرگترمان بتوانند با استانداردهای خیلی بالایی این آموزشها را ارائه کنند. در هر صورت تلاش شد آموزش در کشور به هیچ وجه توقف پیدا نکند و یا از سرعت آن کاسته نشود.
خاکی صدیق در پاسخ به این سوال که آیا در دوره پسا کرونا به شیوه آموزشی سابق بازخواهیم گشت؟ گفت: برنامه آموزشی برای دوران پسا کرونا به شکل آموزش ترکیبی است. همانطور که گفته شده بود آموزش ترکیبی به معنی دو بخش آموزش حضوری و مجازی است که دانشجویان و اساتید میتوانند از این دو طریق استفاده کنند.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که برخی دانشجویان هنوز بابت اینترنت دچار مشکل هستند و هزینه از آنها کسر میشود. ارائه اینترنت رایگان برای دانشجویان به کجا رسید؟ گفت: فکر میکنم که مخابرات اینترنت را به دانشجویان میدهد. وزارت ارتباطات اعلام کرده که در این مورد یک مقداری به دانشجویان اینترنت خواهد داد. حتی از آنها نیز ثبت نام به عمل آورده است، اما باید مساله اینترنت رایگان را از وزارت ارتباطات پیگیری کرد، زیرا آنها این موضوع را بررسی میکنند.
نظر کاربران
نابودی همه جانبه....!!!
اونا با ۱۵ میلیون مشکل معیشتی دارن مردم با ۳ میلیون باید صداشون در نیاد؟
شما کی دیدید که یه خبری که راست باشه تکذیب نکننن
بعضی ازکشورهااینترنت رایگان وعمومی دارند اینجامعلم ویااستاد ویاشاگردبایدبرای اینترنت پول بدهد انهم اینترنت ماایران یعنی اگرهم میخوای چیزی رادانلودکنی باید صبرکنی نصف شب بشه شایدیکم سرعت پیداکنه
درپیتی هامونده مثل زیباکلاغها
علم کیلویی چند.دلال ارز وسکه ، خودرو ومسکن ،
قاچاق کالا واشرافیت احمق بی سواد وکشتی های
واردات درعیش وشادی،تل آبادی هورا
نه پس چی فکر کردیدن طرف بعداز عمری زحمت وتلاش کرده وبه درجه استاد ووانشمند رسیده وحالا انتظار دارین که بیاد با این همه مشکلات بیاد خودشنو فدای شما ها بکنند نه جانم هر کسی دیگه ای هم باشه همین کارو میکنه واز این مملکت میره وتازه مردم عادی دارند از این کشور میرند چه برسه به تحصیل کرده هایمان شماها کاری کرده اید که زمانی به خود میاید میبینید کشور شده کل جمیعتش10الی20 ملیون اون موقع میفهمید مملکت داری یعنی چه
بحث اقتصادی یکی از مشکلات است، عمده مشکل آماده نبودن فضا و ارزش قائل نشدن به نخبه های کشور است باید توجه داشته باشیم که روال زندگی و حیات در حال تغییر است و احتمالا از این نوع بیماریها و ویروسهای کشنده از این به بعد پشت سر هم و چند سال در میان پیدا خواهد شد آیا جامعه پزشکی و تحصیل کرده های زیست شناسی مورد توجه قرار گرفته اند و آیا کسی به فکر ساخت واکسن های متنوع و آماده کردن زیرساختها برای این منظور کاری کرده است؟ متاسفانه اصل در این کشور فراموش شده و همیشه منتظریم اول اتفاقی بیفته بعد به فکر چاره باشیم!!!
همه ملت در مضایقه هستند.
استاد نبودن استاد نما بودن ....
پاسخ ها
بشین بابا، مملکت شده برا امثال تو
شما درکت پایینه ، اگر استاد نما بودن آنطرف نمی پذیرفتنشون
با این حساب باید همه معلما که کمترین حقوق میگیرن از کشور خارج بشن
به نظر شما آقای معاون آموزشی ! یک مرزبان در مرزهای کشور که در تمام ساعات جانش در معرض خطر است چقدر باید حقوق بگیرد ؟
قشر تحصیل کرده و متخصص اگر فرصتی پیدا کنند در این کشور نمی مانند و در آینده با مشکل بزرگ ژنتیکی روبرو خواهیم شد یعنی میانگین هوش و استعداد مردم رو به کاهش خواهد گذاشت .
ارزش هر کشوری به مردمشه
اینجا که عامه مردم اصلا اهمیتی ندارند
توانمندان ودانشمندان طبیعیه که مهاجرت کنند
ببخشید موقع اضافه کردن حقوقه کارمند وکارگر ۲/۵میلیون هیأت علمی ده میلیون امسال شاید کمترباشه مالیات کارمند کارگر تمام وبدون تخفیف هیأت علمی فقط۱۰٪وام ۱۵۰تا۵۰۰میلیون کارمندوکارگر بادوتا ضامن و گواهی کسر حقوق۵۰میلیون اگه بااین شرایط بازم سختی میکشن من حاضرم ایثار کنم جاشونو بگیرم
پاسخ ها
هیات علمی نسبت به مردم عادی حقوق و مزایای عالی دارن