۱۰۸۵۷۵۵
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

افزایش ۱۴۸درصدی قیمت برنج وارداتی

قیمت هر کیلو برنج وارداتی نسبت به پارسال با رشد ۱۴۸.۷ درصدی همراه بوده و تا بیش از ۲۸ هزار تومان هم قیمت خورده است.

خبرگزاری ایسنا: قیمت هر کیلو برنج وارداتی نسبت به پارسال با رشد ۱۴۸.۷ درصدی همراه بوده و تا بیش از ۲۸ هزار تومان هم قیمت خورده است.

برنج های وارداتی در سال جاری ماجرای خاص خود را داشتند، از زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی آن در ابتدای سال حذف شد و با سامانه نیما که قیمت آن همتراز بازار آزاد است تامین ارز شد، تغییری که افزایش قیمت این کالا را در بازار به همراه داشت و مورد تأکید فعالان بازار برنج هم بود.

از سویی دیگر موضوع برنج های دپو شده در گمرک و بنادر مطرح بود که حداقل ۲۰۰ هزار تن با وجود اظهار به گمرک و انجام تشریفات به دلیل عدم تأمین ارز و صدور کد رهگیری بانک امکان ترخیص نداشت و تا جایی پیش رفت که صاحبان کالا از احتمال فاسد شدن کالای خود در شرایط گرم و مرطوب جنوب و عدم اقدام به موقع دستگاه های مربوطه انتقادات بسیاری مطرح کردند.

در عین حال که نیاز بازار به این برنج ها موجب شد تا سرانجام اقداماتی در راستای تأمین ارز و صدور کد رهگیری بانک برای ترخیص این کالا انجام شود.

افزایش قیمت برنج خارجی تا ۲۸ هزار تومان

این در شرایطی است که گزارش اخیر مرکز آمار در رابطه با وضعیت تورم و قیمت کالاهای خوراکی در دی ماه امسال نشان می دهد که هر کیلو برنج خارجی درجه یک در این ماه به طور متوسط ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان فروش رفته و حتی تا ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان هم قیمت خورده است. هر کیلو برنج وارداتی در آذرماه حدود ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان و در دی ماه سال گذشته به طور متوسط ۹۵۰۰ تومان بوده است.

بر این اساس افزایش قیمت برنج های خارجی نسبت به آذرماه حدود یک درصد اما در مقایسه با دی ماه پارسال ۱۴۸.۷ درصد بوده است.

این در حالی است که که طبق گزارش گمرک ایران در ۹ ماهه اول سال جاری حدود ۷۷۶ هزار تن با ارزشی بیش از ۷۰۷ میلیون دلار وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۰ درصدی همراه بود. در ۹ ماهه اول پارسال حدود ۱.۱ میلیون تن برنج با ارزشی بیش از یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون دلار وارد شده بود.

آخرین گزارشی که اخیرا از سوی گمرک ایران منتشر شد نشان می داد که در حال حاضر حداقل ۹۱ هزار تن برنج موجود در گمرک و بنادر است.

برنج ایرانی بیش از ۴۸ درصد گران شد

اما درباره قیمت برنج ایرانی گزارش مرکز آمار نشان می دهد که هر کیلو از این برنج به طور متوسط ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت خورده و تا ۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان هم فروش رفته است.

قیمت برنج ایرانی در آذرماه به طور متوسط ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان و دی ماه پارسال ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است، بنابراین افزایش قیمت برنج ایرانی نسبت به آذرماه ۱.۶ و در مقایسه با دی ماه پارسال ۴۴.۸ درصد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شرم آوره.الان مقصر کیه؟ راه چاره چیه؟ اطمینان دارم هیچ کس جوابی نداره.خب یک جنسی که وارد کشور میشه باید کلیه مخارجش حساب بشه بعلاوه یک سود منطقی برای تاجر بعد با قیمت مصوب در بازار و دسترس مصرف کننده قرار بگیره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج