رپورتاژ آگهی
آخرین اخبار از وضعیت کوییک ۹۹
اسفند ۹۶ بود که سایپا از محصول جدیدش کوییک رونمایی کرد و کمتر از یک سال بعد آن را در ۳ تیپ تجهیزاتی روانه بازار نمود. این خودرو که از ابتدای رونمایی با ادعای ارزانترین دنده اتوماتیک کشور توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرده بود، در یک نسخه دستی و دو نسخه اتوماتیک فول و فول پلاس به تولید انبوه رسید.
اسفند ۹۶ بود که سایپا از محصول جدیدش کوییک رونمایی کرد و کمتر از یک سال بعد آن را در ۳ تیپ تجهیزاتی روانه بازار نمود. این خودرو که از ابتدای رونمایی با ادعای ارزانترین دنده اتوماتیک کشور توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرده بود، در یک نسخه دستی و دو نسخه اتوماتیک فول و فول پلاس به تولید انبوه رسید.
جعبه دنده به کار رفته در کوییک از نوع CVT و ساخت پانچ بلژیک بود و همه در انتظار بازده و عملکرد آن. این خودرو که از نگاهی نسخه هاچبک ساینا محسوب میشد، در بخش طراحی مانند دیگر تولیدات داخلی خلاقیت چندانی را به نمایش نمیگذاشت و به وضوح تکرار طراحهای قدیمی سایپا بود. اما ایرانیان این روزها، چه کارشناس خودرو باشند چه کاربر و خریدار آن، به همان کیفیت ساخت، مونتاژ، عملکرد فنی و آپشنهای نسبتا قابل قبول محصولات اخلی رضایت دادهاند و عطای ظاهر جذاب و نوآورانه را به لقایش بخشیدهاند؛ بنابراین از کوییک تنها انتظار عملکرد بهینه بخصوص در گیربکس اتوماتیکش را داشتند تا ظاهری متفاوت.
در این بین، پس از توقف تولید پراید در تیر ماه ۹۹، سایپا به دنبال افزایش تنوع در سبد محصولاتش و پر کردن جای خالی پرفروشترین خودرو تاریخ کشور بود. بر همین اساس، در مرداد همین سال، یک نسخه جدید از کوییک با عنوان کوییک R پلاس را معرفی کرد و در شهریور ماه نیز دو تیپ مختلف از این نسخه با عناوین کوییک G و کوییک S معرفی رونمایی شدند.
کوییک R
کوییک ۹۹ یا R پلاس در واقع فیس لیفتی بر quick -R است که خود به عنوان فیس لیفت نسخههای کوییک شناخته میشود. تفاوت کوییک R، با نسخههای قبلی، حذف جعبه دنده اتوماتیک این خودرو به دلیل اعمال تحریمهای پسابرجامی و ناتوانی سایپا در تامین این گیربکس بود.
در عوض، کوییک R چهرهای جذابتر و امکاناتی پر و پیمانتر در اختیار مشتریانش قرار میداد. جایگزین این جعبه دنده CVT، جعبه دنده ۵ سرعته دستی ساینا بود. اما R پلاس یا کوییک ۹۹ نیز از همین جعبه دنده، اما به صورت بهینه شده بهره میبرد.
R پلاس که مجددا تحت بازطراحی جزئی قرار گرفته است، با رنگهای سفید-مشکی، سفید-قرمز، مشکی-قرمز و مشکی-نقرهای قابل سفارش است. تغییرات دیگر این فیس لیفت شامل طراحی متفاوت چراغها و سپر جلو و جلو پنجره در نمای روبرو و طراحی چراغها و سپر در نمای پشت میشود. به این ترتیب که فرم چراغها کشیده و زاویهدارتر و سپرها حجیم و عظلانیتر به نظر میرسند. در مجموع، این تغییرات، ظاهری مدرنتر و خشنتر به کوییک داده است. با قضاوتی منصفانه باید گفت این بار تغییرات ظاهری اعمال شده از سوی سایپا، نتیجهای مثبت و نسبتا رضایتبخش داشته است.
دیگر تغییرات این نسخه شامل امکانات بیشتر مانند رینگ آلومینیومی جدید، برچسب پارکابی با طرح R+، روکش چرمی فرمان، فرمان دیکات جدید با دکمههای کنترلی، مانیتور، دوربین عقب، نویگیشن، روکش چرم صندلیها، برچسب گرافیکی R+ در زیر آینهها و کفپوش سه بعدی برای صندوق و کابین میشود. البته پارس خودرو نسخهی سفید-قرمز را به عنوان نمونه خاص این فیسلیفت با تفاوتهای نظیر کمربندهای ایمنی قرمز، دوخت قرمز برای روکش صندلیها، تریم قرمز برای روکش فرمان، جاسوئیچی چرمی با دوخت قرمز، قاب قرمز برای دور مانیتور و پنل تهویه و سیستم پخش ارائه میکند.
کوییک S و G
در مورد دو تیپ دیگر نیز باید گفت نسخه G در روند معرفی نمونه گرانتر و درواقع مدل فول آپشن کوییک ۹۹ معرفی شد و نسخه S نمونهای با امکانات کمتر. در این خصوص باید اضافه کرد احتمالا در غیاب جعبه دندهی اتوماتیک این خودرو، مدلهای S با امکانات کوییک اتوماتیک فول و نسخههای G با امکانات کوییک اتوماتیک فول پلاس عرضه خواهند شد.
سایپا در زمان رونمایی وعده عرضه و فروش این نمونهها را در پاییز ۹۹ داد. اما تا دی ماه ۹۹، برای نسخه G عملا حتی ثبت نامی هم صورت نگرفت و نسخه S همچنان در مرحله وعده و وعید به خریداران باقی مانده است؛ چرا که بیش از ۳ ماه است که خریداران در انتظار دریافت کوییک S خود هستند، اما مدیران سایپا هربار تحریمها و مشکلات ناشی از کرونا را عامل تاخیر خود میدانند و زمان تحویل را به یک یا دو ماه عقبتر به تعویق میاندازند. آخرین زمان اعلام شده برای تحویل کوییک اس بهمن ۹۹ است که باید دید محقق خواهد شد یا نه!
شما میتوانید برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به عرضه و تولید این خودرو صفحه اخبار خودروی بلاگ دیوار را دنبال کنید.
ارسال نظر