۱۰۷۸۹۱۰
۲۳ نظر
۵۰۰۷
۲۳ نظر
۵۰۰۷
پ

مصوبه واردات خودروی دست دوم عملی نیست

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: این مصوبه قابل اجرا نیست، اگر به زور هم اجرا شود در منطقه آزاد منجر به افزایش قیمت می‌شود؛ چراکه در این مناطق ورودی وجود ندارد اما برای آن خروجی تبیین می‌شود.

خبرگزاری ایلنا: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: این مصوبه قابل اجرا نیست، اگر به زور هم اجرا شود در منطقه آزاد منجر به افزایش قیمت می‌شود؛ چراکه در این مناطق ورودی وجود ندارد اما برای آن خروجی تبیین می‌شود.

مهدی دادفر در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس پیرامون واردات خودرو دست دوم از مناطق آزاد گفت: در واقع واردات خودروی دست دوم آزاد نشده بلکه خودروهایی که در مناطق آزاد هستند و مالک دارند می‌توانند وارد کشور شوند. قانون ورود خودرو از هر نقطه‌ای به داخل کشور این است که حداکثر یک سال از تولید خودرو گذشته باشد.

وی افزود:‌ یعنی الان که در سال ۲۰۲۱ هستیم مدل خودروهای وارداتی باید ۲۰۲۰ باشد. درحالی که در کل کشور از جمله مناطق آزاد سه سال است که واردات خودرو ممنوع است و همه خودروهای خارجی داخل کشور بیشتر از ۳ یا ۴ سال سن دارند، برای این قانون هم هیچ فکری نشده است؛ یعنی در عمل اتفاقی نخواهد افتاد. باید این قوانین تغییر کند بعد چنین تصمیماتی گرفته شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: علاوه بر این اگر شخصی بخواهد مثلا یک توسان ۳۰ هزار کارکرد در یک منطقه آزاد بخرد باید بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کند، برای وارد کردن آن به داخل کشور باید ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد تعرفه و عوارض و... بدهد. یعنی تقریبا قیمت آن یک میلیارد و ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود. درحالی که قیمت همین خودرو در بازار یک میلیارد تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. یعنی این مصوبه منطق ریاضی و عددی را پیروی نمی‌کند. کسی که در منطقه آزاد زندگی می‌کند به چه علتی باید خودروی خود را برای ورود به داخل کشور پلاک کند؟

دادفر همچنین تصریح کرد: فرض کنیم که این مقررات تغییر کند و این تصمیم عملی شود، از طرفی در مصوبه آمده که واردات خودرو از خارج از کشور هم در سال ۱۴۰۰ ممنوع است؛ یعنی در در ورود خودرو به مناطق آزاد بسته شده و از طرفی راه خروج و فروش آن باز شده که این منجر به افزایش قیمت خودرو در مناطق آزاد می‌شود. نیت‌ها خیر است اما اقدامات بدون مطالعه است.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه قابل اجرا نیست، اگر به زور هم اجرا شود در منطقه آزاد منجر به افزایش قیمت می‌شود؛ چراکه در این مناطق ورودی وجود ندارد اما برای آن خروجی تبیین می‌شود. امیدواریم که دوستان برای چنین تصمیم‌گیری‌هایی بیشتر فکر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    توکشورما هیچ چیز عملی نیست جزفقر مردم

  • رحمان

    خدا شفاش بده همه کسانی و که خیر این ملت رو نمیخوان

  • حسین

    آره تابلواه نون تو آجر میشه

  • بدون نام

    اگر عملی نیست تئوری باشه هم اشکال نداره

  • بدون نام

    اگر فکر کنند که نماینده نمی توانند بشوند

  • reza

    تصمیمات آبکی از مدیران آبکی
    اینم یه نوع تولید رانت برای حضراته

  • حرف حق تلخ هست

    مطمئن هستی قیمت توسان در خارج خیلی خیلی پایین تر از 600 میلیون نیست.

  • بدون نام

    مافیای پول و رشوه در دولت و مجلس اجازه نمیده خودروسازان داخل هرگز اجازه نمیدن ک دولتها و‌مجلسیان هم ساکت میشن همه دنیا واردات دارن ما باید حسرت بخوریم قشر ضعیف

  • بدون نام

    هر چی به منفعت مردم باشه یا عملی نیست یا شدنی نیست یا مصلحت نیست یا هزار یای دیگر

  • بدون نام

    بد نمیگه.منطقی صحبت کرده

  • بدون نام

    فقط خاک گور درمان طمع شماها است .

  • بدون نام

    چند چندین با خودتون... اول تصمیم بگیرید بد اعلام کنید هرچی ک هستوو....

  • بدون نام

    نه دیگه دزدی انجام نمیشه و به صلاح ملت نیست پراید ۱۰۰ میلیونی بخرین علا برکت اله

  • بدون نام

    وزیر صنعت برای وزیر شدن قول از
    بین بردن انحصار تولید داد ، جدیدا
    در پی شرکتهای خارجی ، قول تا ابتدای ریاست اعتبار دارد .

  • مهدی

    هیچ چیز سر جای خودش نیست.یه مشت ادم بی تجربه و بی سواد مملکت داری واسه ۸۰ میلیون تصمیم میگیرن.

  • بدون نام

    چرا واردات خودرو دست دوم عملی نیست بخاطر پراید به اسم تابوت به ملت بفروشند 100 ملیون
    بخاطر آشغالهای سایپا و ایرانخودرو عملی نیست
    شما مسئولین یک درصد به فکر ملت باشید

  • یی سو

    تورا خدا واردات خودرو را آزاد کنید سوخت را طبق بازار جهانی به مردم بفروشید به جای گمرکی ودیگر لازم نیست بنزین را دزدکی بفروشید تا خودرو سازها هم فکر کیفیت وصادرات بیفتند ورقابتی شود

  • بدون نام

    خودروسازها داخلی از واردات خودرو جلوگیری می‌کنند

  • saftarmodarsi5372@ gmail.com

    خدای چرا واردات ازاد نمیکنن تا قیمتها شکسته نشه

  • ح

    سودش کمه؟

  • محمد

    تاناکورا که داشتیم ماشین دست دوم که داره میاد ثروتمندترین کشور جهان خیلی خوبه مسئول دست دوم خارجی بیارید شاید مشکل زودتر حل بشه

  • بدون نام

    اصولا هر چیزی رو که شماها نه بگین ، باید امتحان کرد چون احتمال بسیار جواب درست بده.

  • بدون نام

    نماینده ها شما اگر می خواهید خودرو خارجی وارد شود چرا دست دوم نماینده ها حتی برای مردم احترام قائل نیستند آیا حق مردم این است خودروها ی بنجل کشورها ی دسته دوم بخرند حق مردم بهترین بهترین است اگر می خواهید خودرو آزاد چرا در همه شهرها ی کشور این اتفاق نبایدافتاد فقط مناطق آزاد بتوانند خودرو خارجی بخرند و استفاده کنند

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج