۱۰۷۶۵۰۸
۱۹ نظر
۵۰۰۷
۱۹ نظر
۵۰۰۷
پ

تمامی مخازن مازوت نیروگاه‌های تهران پلمب است

روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد: در سطح استان تهران پنج نیروگاه ری (باقرآباد)، ‌ طرشت (ستارخان)، بعثت (محله خزانه) پرند (ابتدای شهر پرند) و شهدای پاکدشت (شهرستان پاکدشت) وجود دارد که هیچ یک از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.

ایسنا نوشت: روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد: در سطح استان تهران پنج نیروگاه ری (باقرآباد)، ‌ طرشت (ستارخان)، بعثت (محله خزانه) پرند (ابتدای شهر پرند) و شهدای پاکدشت (شهرستان پاکدشت) وجود دارد که هیچ یک از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.

پیرو گزارش‌ها و اخبار درج شده در رسانه‌ها درباره مصرف مازوت در نیروگاه‌های تهران، روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق حرارتی توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی به عموم مردم منتشر کرد.

طبق این توضیحات، نیروگاه ری از جمله نیروگاه‌های گازی کشور محسوب می‌شود که تنها می‌تواند از سوخت گاز استفاده می‌کند. نیروگاه‌های پرند و شهدای پاکدشت سیکل‌ترکیبی و نیروگاه‌های طرشت و بعثت بخاری هستند. سوخت اول تمامی نیروگاه‌های کشور گاز است و سوخت دوم به صورت مایع در مخازن سوخت هر نیروگاه ذخیره می‌شود تا در مواقع بحرانی و قطع گاز از آن استفاده شود. در نیروگاه‌های گازی، ‌ سوخت دوم گازوییل و در نیروگاه‌های بخاری سوخت دوم مازوت است.

تنها نیروگاه‌های طرشت و بعثت در تهران امکان استفاده از سوخت مازوت به عنوان سوخت دوم را دارند، که به خاطر موقعیت جغرافیایی تهران و مسایل محیط زیست محیطی‌ سال‌های متمادی است که به هیچ وجه از سوخت دوم استفاده نکرده و در حال مصرف گاز هستند. در نیروگاه ری، ‌پرند و شهدای پاکدشت نیز همچنان سوخت اصلی گاز ‌استفاده می‌شود.

نیروگاه طرشت داری چهار واحد بخار به ظرفیت کل ۵۰ مگاوات و یک واحد گازی کوچک ۲۵ مگاواتی است که حدود ۴۰ سال است که از سوخت مازوت استفاده نکرده است. تمامی واحدهای این نیروگاه از مهرماه برای بحث تعمیرات از مدار خارج شد است و نیروگاه برق تولید نمی‌کند و در واقع خاموش است.

در نیروگاه بعثت نیز از سوخت گاز استفاده می‌شود و پلمپ مخزن مازوت‌ آن از سال ۱۳۹۲ باز نشده است. در حال حاضر به دلیل نیاز به تولید برق، ‌هر سه واحد این نیروگاه در حال تولید برق است. موضوع عدم استفاده از مازوت در بازدیدهای محمد رستگاری، ‌ معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، ‌ از این نیروگاه مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

نیروگاه شهید منتظر قائم دراستان البرز و شهرستان فردیس کرج قرار دارد نیز در حال حاضر از سوخت گاز استفاده می‌کند و از سال ۹۴ مخازن مازوت آن پلمب است و اداره محیط زیست استان البرز به صورت آنلاین درحال رصد این نیروگاه است. در اتاق فرمان این نیروگاه سیستم پایش گازهای خروجی از اگزوهای واحد بخار نصب شده که امکان رصد آنلاین این نیروگاه را فراهم می‌کند.

البته در حال حاضر به دلیل کمبود سوخت گاز، دو واحد گاز و دو واحد بخار این نیروگاه از مدار خارج شده و واحدهای دیگر با نصف توان در حال تولید برق هستند. این نیروگاه دارای سه واحد گازی هر یک به ظرفیت ۱۱۶ مگاوات، سه واحد بخار بخش سیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات و ۴ واحد بخار قدیمی هرکدام به ظرفیت ۱۵۶ مگاوات است.

روابط عمومی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی آمادگی دارد تا امکان ورود تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه و تهیه گزارش مستند در این باره را به نیروگاه‌های فوق در استان تهران و البرز فراهم کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • رها

      دروغگو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما موندیم کدوم حرفشونو باور کنیم ! ما که سهلیم دنیا رو گیج کردن خودشون میدونن چی هستن !
        ولی یک نفر همیشه ناظرشونه و هرگز نمیتونن بپیچوننش و اون خداست که پناه بی پناهانه

        .

    • علی 11

      شما راست میگین، الان خیلی وقته که ما آدما موقع تنفس اکسیژن میگیریم، به جای دی اکسید کربن، مازوت پس میدیم

    • بدون نام

      وزیر نفت میگه چاره ای جز سوختن مازوت نداریم شما میگی پلمب شده هوا هم که خرابه. کی دروغ میگه

    • بدون نام

      اینا خیلی خوبن خودشون میگن و خودشون تکذیب می کنن بعد دوباره تکذیبیه رو رد می کنن ما مردم هم فقط نگاه می کنیم

    • بدون نام

      همین چند ساعت پیش وزیر نفت گفت که مجبوریم از مازوت استفاده کنیم واین یعنی تمام بد بختی های چند ساله ما در زمستان این سوخت بوده

    • بدون نام

      آقا حل شد از فردا اسمانی آبی رو شاهد هستیم.

    • بدون نام

      میخواین دروغ بگین هماهنگ کنین زنگنه میگه همه جا مازوت

    • بدون نام

      چقدر دروغ و دغل

    • بدون نام

      خود زنگنه میگه مجبوریم مازوت استفاده کنیم بعد این یارو میگه از گاز استفاده می کنیم همتون دروغگویین

    • بدون نام

      وزیر نفت امروز سرشو بالا گرفته بود وبا قلدری میگفت مصرف گاز مردم بالاست مجبوریم از مازوت استفاده کنیم با کمال شهامت و طلبکاری هم میگفت حالا نیرو تو چرا تکذیب میکنی

    • بدون نام

      اینا خوششون اومده یاد گرفتن دائم دروغ بگن

    • پدرام بهمنی

      نیروگاه شهید رجایی چی؟
      چند برابر این پنج نیروگاه است؟
      خجالت بکشید

    • بدون نام

      شما میگید زدید، ما هم میگیم زدید

    • بدون نام

      ای بابا چرا باهم هماهنگ نیستین؟ ،این که بدتر شد امروز خود وزیر گفت ناچاریم سوخت مازوت بسوزونیم

    • عزیز

      چرا دروغ میگید وزیر نفت گفت داریم مازوت استفاده میکنیم بزودی گازوئیل میفرستیم توی نیروگاها

    • بی نام

      درررررووووووغ

    • علی

      دروغگو هر چی بگید دروغ

    • مملکت و باش

      سوالم اینه چرا ما باید برای چیزی تحریم بشیم که در زندگی مردم‌تاثیری نداره؟امارات یک ساله نیروگاه اتمی شو ساخت و وارد چرخه تولید برق کرد نه با جنجالی داشت نه نه مخفی کاری ما سالهای ساله با زمین و زمان درگیریم و هی تولید و غنی سازی میکنیم یکی بگه تو این همه سال چه استفاده ای ازش شده؟هنوز که هنوزه نیروگاه های برق مون با سوخت فسیلی کار میکنه و کمبود برق داریم..بگید کار انرژی هسته ای که پدر ملت و واسش دراوردید اگر تولید برق نیست و در زندگی مردم تاثیر نداره چیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج