۱۰۷۰۸۰۴
۳۱ نظر
۵۰۱۴
۳۱ نظر
۵۰۱۴
پ

لیلاز: دولت روحانی، رکورد مصدق را شکست

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به انتقادها از او برای مقایسه عملکرد دولت مصدق با روحانی گفت: هنوز سرحرفم هستم رکورد اقتصاد بدون نفت مصدق را دولت روحانی شکست؛ صادرات غیرنفتی در دولت مصدق افزایش شدیدی یافت اما صادرات از اسفند گذشته تا خرداد امسال تقریباً صفر شد.

خبرگزاری ایرنا: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به انتقادها از او برای مقایسه عملکرد دولت مصدق با روحانی گفت: هنوز سرحرفم هستم رکورد اقتصاد بدون نفت مصدق را دولت روحانی شکست؛ صادرات غیرنفتی در دولت مصدق افزایش شدیدی یافت اما صادرات از اسفند گذشته تا خرداد امسال تقریباً صفر شد.

لیلاز:

رییس مجلس این اظهارات را در فضای سیاسی موجود مطرح می‌کند ما هم روش مدیریت و سوابق او را می‌شناسیم و می‌دانیم این صحبت را از چه منظری بیان می‌کند.

ممکن است الان در صحنه بین‌الملل و حتی در خانواده بپرسند چرا به تازگی به راست گرایش پیدا کرده ام، در حالیکه اینطور نیست مواضع من در مورد مسائل سیاسی، اقتصادی و داخلی چون گذشته فرقی نکرده است.

موضوع نگران‌کننده این است که مصالح کشور به دلیل منافع جناحی زیرپا گذاشته شود. گاهی به نظر می‌رسد مجلس یازدهم از این محدوده خارج می‌شود و وارد خط قرمزی می‌شود که برای آینده ایران نگران‌کننده است.

ما دائماً و بدون توجه به اینکه ماشین تولید ثروت، چقدر ثروت تولید می‌کند، روی توزیع ثروت فشار می‌آوریم.» در ۱۵ سال گذشته میانگین پس‌انداز ناخالص داخلی به کل تولید ناخالص داخلی ایران از حدود ۳۵- ۴۰ درصد به کمتر از ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده یعنی ماشین تولید ثروت ایران در حال مردن است.

همین کشمکش مجلس با دولت روی قدرت چانه‌زنی ایران با آمریکا اثر منفی می‌گذارد و حمایتی که رهبر انقلاب اسلامی از آقای روحانی یا شخص آقای ظریف انجام می‌دهند روی قدرت چانه‌زنی ایران اثر مثبت می‌گذارد. این مسائل کاملاً روشن است و آنها متوجه می‌شوند یکصدا از ایران بیرون می‌آید.

اقتصاد رانتی در دولت ایران پایان یافت و این یکی از خوشبختی‌های من است. با افتخار بیان می‌کنم که نفت دیگر قادر به متلاطم کردن اقتصاد و ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران نخواهد بود.

آن زمان هم از برجام دفاع کردم و همواره عنوان می‌کردم نباید درباره پیامدهای برجام اغراق کنیم. ولی الان آقایان می‌گویند که باید اینقدر این دست و آن دست کنیم تا خودمان با آمریکا مذاکره کنیم و حیف است که آقای روحانی و اصلاح‌طلبان از آن بهره ببرند. این همان سیاستی است که جناح راست از قدیم در ایران داشته است. من آنها را جناح راست می‌دانم و شما آنها را اصولگرا خطاب می‌کنید ولی من کسی را اصولگرا می‌دانم که به خاطر افکار و صحبت‌هایش هزینه بدهد. اینکه در شبکه‌های اجتماعی به من ناسزا می‌گویند بخشی از هزینه اصولگرایی خودم می‌دانم.

یک بزرگواری اخیراً در جایی عنوان کرده که این حرف «لیلاز» جنایت در حق مصدق است! تعجب می‌کنم که وقتی که یک شخصی سخنی را بیان و یا خبری را می‌دهد. خبر در منطق محتمل صدق و کذب است. اگر حرف من اشتباه است بگوییدکجای آن اشتباه و اگر درست است بگوییم کجای آن درست است. جنایات و مکافات معنایی ندارد. من هنوز هم سر حرفم هستم که رکورد آقای مصدق را در دولت آقای روحانی شکستیم. صادرات غیرنفتی در دولت مرحوم مصدق افزایش شدیدی پیدا کرد ولی صادرات ما در اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد تقریباً به صفر گرایش پیدا کرد. این فشار عجیب و بی‌سابقه در تاریخ ایران موجب افزایش ۳ برابری نرخ دلار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • پدرام

      کی را با کی مقایسه می کنی!

    • بدون نام

      ببندش خواهشا هزینه ایم نداره

    • علی

      از کی شلغم جزو میوه ها شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حیف نیست مصدق با روحانی مقایسه میکنید

      • جوان

        از وقتی شماها همون شلغم هم نیستید،،

      • بدون نام

        ایکاش میفهمیدی

      • ماوشما

        ازروزی که شما جزو نظریه نویسهاشدی.

      • بدون نام

        زمان مصدق تمام مشتقات نفت از خارج تامین می شد حال در اکثر مشتقات نفت در ایران تهیه میشود به هیچ عنوان نمی مقایسه کنی هر کدام جایگاه خودرا دارد ودر آینده نه چندان دور ماهیت این دولت هم مشخص می شود ضمنا تا کنون هیچ وقت نظریه حقیر چاپ نشد

      • رهگذر

        از وقتی که خوانندگان مجبورند نظر تو را هم بخوانند

      • بدون نام

        اصولگراهاتشنیه قدرت ثروت اصلاحطلبهاهم حسن روحانی خرابشا ن کردمردمرانا امیدکردند‌


    • جاشو عبدو

      مدیریت مملکت بدون نفت هنری بود روحانی داشت، همین که دولتی با صادرات صفر نفتی را با دولتی با صادرات نفت ۱۶۰ دلاری قیاس میکنند نشانه ی مدیریت صحیح دولت میباشد

    • بی نام

      حقیقت تلخه جناح اصولگرا فقط فکر منافع خودش هست ملت بازیچه هستن

    • بدون نام

      بی برنامه ترین و بیخودترین رئیس جمهور در 2000سال گذشته آقای روحانی بوده است! آقای لیلاز آیا اکنون صادرات غیر نفتی هم داریم؟ نکند گوجه و بادمجان های برگشتی از عراق رو می‌فرمایید.!

    • بدون نام

      روحانی و شما ها خیلی از رکورد ها را شکستید .

    • بدون نام

      حقیقت تلخه ولی حقیقته
      ما مردم وحدت و انسجام در جهت منافع ملی میخواهیم منافع ملت و کشور ! فقط کشور !

    • بی نام

      مصدق مرد حقوق دانی بود نمیخواست مثل شما ازترکیه وعراق وفروش روی آب نفت بفروشد .لطفا نام بزرگمردی چون مصدق را به اینها نچسبانید حداقل مثل خیلی های حرف نزتید .

    • شهروند

      این کجا وآن کجا؟

    • سروش

      رکورد را ملت شکستند که حتی بدون سیلی صورتشان را سرخ نگه داشتند .اقتصاد و علم اقتصادتان دیگر به درد کلاس های درسی هم نمی خورد چون دانشجویی که پول اینترنت شرکت در کلاس را ندارد و اگر گوشی اش خراب شود دیگر قادر به تعمیر آن نیست ؛ خوب معنی شکستن رکورد را می داند .جناب لیلاز!!!

    • بدون نام

      اولا چرند داری میگی دوما هر چقدر هم ثروت تولید بشه انقدر بخور ودهن گنده هستن تو ای مملکت که دو روزه تمام میشه

    • جواد مقدم

      دکتر مصدق خودش نفت نمی فروخت و اقتصاد بدون نفتش راست راستکی بود اما آیشان نمی تواند نفت بفروشد زیرا تحریم است وگرنه الان همه را فروخته بود مگر در سخنرانی هایشان نمی شنوید که می گوید تولید و فروش نفتمان را به دو میلیون بشکه افزایش خواهیم داد ?

    • بدون نام

      واقعا که حرف حساب میزنه .با این شرایطی که آمریکا برا ایران درست کرده به نحوی که صادرات نفت ایران روزی صد هزار بشکه است و اونم به دلالان عراقی .و این شرایط کرونا وتحریم واقعا دولت روحانی به بهترین نحو کشور رو اداره کرد.

    • امین مطلق

      مثل این آدم بی؟؟؟؟؟نداریم!!!

    • بدون نام

      وای به حال این حزب سازندگی که تو عضو ان هستی

    • بدون نام

      خجالت چیز حوبی است

    • بدون نام

      چرت نگو وضع معیشتی مردم را در نظر بگیر

    • بدون نام

      لیلا بس است دیگر هر چیزی هم حد دارد انگار باز هم به شانه خود زدی و خودت را تشویق کردی و حالش را بردی!!!!!
      حرفها همه تکراری و جناحی!!!!

    • میثم

      ایشون که هر چی سر زبونش میاد میاد میپرونه.شما چرا منتشرش میکنید؟

    • حسین وصال

      باسلام اقای روحانی مابدبختهاچه بخوریم که نه شغلی نه درامدی نه بدبختی بخدامادوازده هزارنفرجمعیت هستیم که ازاین دوازده هزارشایدیک چندتامعلم داشته باشیم یاشایدیک پنجاه تاهم نیروی دیگرکه جمعا به سیصدتاحقوق بگیرکه کارمنددولت باشندبیشترنداریم شایدیک چندتاهم کمیته وبهزیستی داشته باشیم وشغل مردان این روستاهاکارگری هست وامسال هم همه اش کرونابودوکارگری فلکه ای هم نبود وکدام وام:کرونا کدام خانواری که صدهزارتومان بهش دادی شایدازاین چهارهزارخانوارشایدده الی:بیست خانواری وبقیه هیچ ول معطلند

    • حسین وصال

      باسلام اقای روحانی مابدبختهاچه بخوریم که نه شغلی نه درامدی نه بدبختی بخدامادوازده هزارنفرجمعیت هستیم که ازاین دوازده هزارشایدیک چندتامعلم داشته باشیم یاشایدیک پنجاه تاهم نیروی دیگرکه جمعا به سیصدتاحقوق بگیرکه کارمنددولت باشندبیشترنداریم شایدیک چندتاهم کمیته وبهز.یستی داشته باشیم وشغل مردان این روستاهاکارگری هست وامسال هم همه اش کرونابودوکارگری فلکه ای هم نبود وکدام وام:کرونا کدام خانواری که صدهزارتومان بهش دادی شایدازاین چهارهزارخانوارشایدده الی:بیست خانواری وبقیه هیچ ول معطلند

    • سعید

      خیلی جالبه ، کم نیستن دولتمردانی که اقرار کرده اند ارز ۴۲۰۰ یک رانت بزرگ بود که البته هنوز هم در حال توزیع شدنه . به نام مردم و به کام بعضی ها . اونوقت این آقای لیلاز گویا خواب تشریف داشتن و تازه از خواب بیدار شدند که میگن اقتصاد رانتی در دولت از بین رفته . از همین یه حرفش باید به درست و صادق نبودن بقیه حرف هاش هم پی برد . حالا بودجه ۱۴۰۰ که شدیدا به روش های مختلف به نفت وابسته است بماند .

    • بدون نام

      مصدق با ملی کردن نفت هزار سال این مملکت رو جلو انداخت. امروز از جامعه جهانی ۱۰۰۰سال عقبتریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج