۱۰۶۰۱۹۷
۳ نظر
۵۰۱۴
۳ نظر
۵۰۱۴
پ

نماینده رباط کریم: جای بدهکار در زندان نیست

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی ضمن انتقاد از تعیین مهریه های نجومی با اشاره به موضوع تعیین حکم حبس برای موضوع مهریه، گفت: معتقدیم جای بدهکار زندان نیست بلکه زندان جای بزهکار و جنایتکار است.

خبرگزاری ایسنا: نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی ضمن انتقاد از تعیین مهریه های نجومی با اشاره به موضوع تعیین حکم حبس برای موضوع مهریه، گفت: معتقدیم جای بدهکار زندان نیست بلکه زندان جای بزهکار و جنایتکار است.

حجت الاسلام حسن نوروزی با اشاره به موضوع مهریه، حواشی و موضوعات مرتبط با این امر اظهار داشت: در موضوع مهریه به چند اصل معتقد هستیم، یکی امر فرهنگ سازی است تا اینکه مهریه به صورت شرعی تعیین و اخذ شود، مهریه ۱۰۰۰ میلیاردی برای یک جوان که ۵۰ میلیون هم سرمایه ندارد هم باطل و هم خلاف شرع است.

وی ادامه داد: صدا وسیما، رسانه ها، علما و بزرگان باید این این امر را به مردم تفهیم کنند که تعیین مهریه های زیاد ۱۰۰۰ سکه و ۲ هزار سکه برای جوانی که برای مثال تازه از سربازی آمده، صحیح و شرعی نیست، البته مگر برای کسی که توان مالی آن را داشته باشد، اینکه می گویند مهریه را چه کسی داده چه کسی گرفته باید توجه کنند همه دادند و همه گرفتند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس با بیان این عقیده که معتقدیم جای بدهکار زندان نیست بلکه زندان جای بزهکار و جنایتکار است، تصریح کرد: شخصی که ندارد باید کاسبی کند تا هم خودش را سیر کند و هم دِین طلبکار را پرداخت کند، ما در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم در حال بررسی دقیق این موضوع هستیم و طرحی را در این خصوص تهیه کردیم و در حال تبیین موارد هستیم.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: معتقدیم اصل بر اعسار است، یعنی بدهکار تمکن مالی ندارد مگر اینکه طلبکار خلاف آن را ثابت کند، اما اگر ثابت شود که بدهکار تمکن مالی دارد و مال خود را به نام دیگری کرده تا دِین را پرداخت نکند با او برخورد می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ارش

      مرتیکه پول خودتو ببرن چی میگی

    • بدون نام

      خیلی دلت میسوزه تو که داری بیا دینشون رو بده.
      ....

    • بدون نام

      جای بدهکار زندان نیست کاناداست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج