adexo3
۱۰۴۹۹۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مقایسه قیمت ها در اردیبهشت ۹۲ با امسال

به نظر می رسد « خاطره بازی » بدون هیچ گونه قضاوتی اتفاق خوشایندی باشد که بر اساس آمار مشاهده کنیم در اردیبهشت سال گذشته و حوالی همین روزها قیمت ها چه وضغیتی داشتند.

خبر آنلاین: به نظر می رسد « خاطره بازی » بدون هیچ گونه قضاوتی اتفاق خوشایندی باشد که بر اساس آمار مشاهده کنیم در اردیبهشت سال گذشته و حوالی همین روزها قیمت ها چه وضغیتی داشتند.

« افزایش قیمت » ساده ترین خط کشی است که شهروندان برای اینکه عملکرد اقتصادی دولت ها را با آن اندازه گیری کنند به دست می گیرند. شاهد مثال این استدلال را هم می توان با مرور نظرات مردم در مواجه با خبرهایی مشاهده کرد که به نوعی به دخل و خرج آنان ارتباط پیدا می کنند. جائیکه جملگی مردم با ادبیات مختلف یک حرف را می زنند: « دولت قیمت ها را به قبل بر گرداند ما هم یارانه نمی خواهیم. » این خواسته این روزها و با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به طور مرتب مطرح می شود.

بر این اساس مردم ندای نارضایتی از هرگونه افزایش قیمتی مطرح می کنند و استدلال می کنند در شرایطی که سفره آنها روز به روز کوچک تر شده است هر گونه افزایش قیمتی به آنان آسیب می رساند.به نظر می رسد « خاطره بازی » بدون هیچ گونه قضاوتی اتفاق خوشایندی باشد که بر اساس آمار مشاهده کنیم در همین روزها قیمت ها چه وضغیتی داشتند و دولت در چه شرایطی اقتصاد را تحویل گرفته است و آن را با این روزهای قیمت ها تطابق داد.

*طلا و ارز

افزایش قیمت سکه و ارز که از روزهای نخستین اردیبهشت سال جاری شتاب گرفته و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را در مرز یک میلیون تومان معطل نگه داشته سال گذشته در چنین روهایی به طور متوسط یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان خرید و فروش شد. نیم سکه بهار آژادی اگر در حال حاضر با ۵۳۸ هزار تومان فروخته می شود سال گذشته و در اردیبهشت معادل ۶۷۰ هزار تومان قیمت داشت. دلار آمریکا هم که ظرف دو- سه سال گذشته در اقتصاد ایران به دفعات خبرسازی کرده سال گذشته در سطح ۳۵۵۰ تومان در اردیبهشت به فروش رفت که در حال حاضر و در روزهایی که دوباره اوج گرفته ۳۳۵۰ تومان قیمت دارد.

*میوه

با استناد به گفته های رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار در اردیبهشت سال گذشته هر کیلو پرتقال درجه یک ۳۰۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان، موز ۴۴۰۰ تومان، خیار رسمی ۶۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای ۲۰۰۰ تومان، سیب ۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان، هندوانه ۶۰۰ تومان و کیوی ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان قیمت داشته است.

در اردیبهشت سال جاری و بر اساس آخرین اطلاعاتی که رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان منتشر کرده است قیمت پرتقال از کیلویی ۵۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان متفاوت است. همچنین سیب از ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان بسته به کیفیت آن متغیر است. قیمت خیار نیز از ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، کیوی از ۸۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان و گوجه‌فرنگی از ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان متغیر است.

*مسکن

اردیبهشت سال ۱۳۹۲ قیمت مسکن در نوع کلنگی نسبت به سال قبل خود ( اردیبهشت ۹۱ ) حدود ۸۵ درصد افزایش پیدا کرده بود. در رابطه با ملک نوساز این افزایش قمیت در سطح افزایش ۱۲۵ درصدی افزایش تعریف شد. این در حالی است که بر اساس گزارش های میدانی اردیبهشت سال جاری نسبت به سال گذشته قیمت مسکن ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

*بورس

بازار سرمایه سال ۹۲ رکورد زنی های پی در پی را به ثبت رساند. بر این اساس در هفتمین روز اردیبهشت سال ۱۳۹۲ و در نتیجه رونق معاملات تالار شیشه ای حرکت صعودی خود را که از نخستین روزهای سال گذشته آغاز شده بود همچنان حفظ کرد و با رشدی ۲۸۱ واحدی به عدد ۴۲ هزار و ۳۳۴ رسید. در اردیبهشت سال جاری و با روند نزولی بورس، بر اساس عملکرد آخرین روز کاری بازار سرمایه شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات روز چهارشنبه سوم اردیبهشت با ۲۴۵ واحد افزایش به ۷۵ هزار و ۹۸۰ واحد رسید و به این ترتیب در آستانه کانال ۷۶ هزار واحدی قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل اینکه تو بازار نیستین یا اینکه مغرضانه حرف میزنین دیروز خودم از بازار موز خریدم کیلویی 4900 تومان . خجالت داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج