پاسخ سایپا به خط تخریب رسانههای بیگانه
سایپا اعلام کرد که این گروه خودروسازی محصولات جدید خود را روی پلتفرمهای اختصاصی، استاندارد و به روز تولید خواهد کرد، به گونه ای که این محصولات توانایی دریافت مجوزهای استانداردهای اروپایی از جمله یورو ان کَپ را دارند.
سایپانیوز: سایپا اعلام کرد که این گروه خودروسازی محصولات جدید خود را روی پلتفرمهای اختصاصی، استاندارد و به روز تولید خواهد کرد، به گونه ای که این محصولات توانایی دریافت مجوزهای استانداردهای اروپایی از جمله یورو ان کَپ را دارند.
شرکت سایپا برای ایجاد تنوع و توسعه در محصولات خود، طراحی یکمگاپلتفرم را در دستور کار خود قرار داد و از این مگاپلتفرم، دو پلتفرم SP۱ و SP۰ را به دست آورد که به ترتیب محصولات کلاسهای C و B را پوشش میدهند.
براساس اعلام سایپا طراحی این مگاپلتفرم به گونهای است که بیش از ۷۰ درصد دو پلتفرم مشتق شده با یکدیگر مشترک هستند و این امر باعث می شود محصولات تولیدی روی این دو پلتفرم قدرت تنوع و تغییرات لازم را داشته باشند.
شاهین نخستین محصول روی این مگاپلتفرم است که با پروژه SP100 تولید و با نام تجاری «شاهین» معرفی شده است، این خودرو به زودی وارد بازار خواهد شد.
علاوه بر این، مدل کراساوور این محصول نیز به تازگی رونمایی شده و در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه خواهد شد. این پلتفرم بر اساس استانداردهای روز بینالمللی، استانداردهای ملی و با هدف صادرات به کشورهای منطقه، طبق استاندارد GIS طراحی و توسعه داده شده است.
همچنین به منظور بالا بردن سطحکیفی این خودرو از استانداردهای کیفی خودروسازان اروپایی در طراحی و توسعه خودرو استفاده شده و برای افزایش سطح استانداردهای کیفی در زنجیره تامین قطعات نیز دورههای آموزشی جاریسازی این استانداردها برای قطعهسازان در حال برگزاری است.
از جمله گمانهزنیها و اشتباهات صورت گرفته در تحلیلهای اخیر، تعلق پلتفرم محصول شاهین به شرکت خودروسازی تویوتا است. بدیهی است مشابهت ظاهری و ابعادی دو خودرو دلیلی بر یکی بودن پلتفرم آنها نیست.
لذا مجدداً تاکید میشود مگاپلتفرم SP به صورت اختصاصی و ویژه محصولات جدید گروه سایپا در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا طراحی شده و توسعه یافته است.
در بخش قوای محرکه نیز موتورهای طراحی شده صرفاً به محصولات این پلتفرم اختصاص داشته و براساس نیاز آنها بوده و توان مورد نیاز را ایجاد خواهند کرد و شائبه غیرواقعی و جهت دار استفاده از موتور هر محصول دیگر مثل پراید یا تیبا یا ... در این محصولات، برداشتهای نادرست و نتیجهگیریهای اشتباه رسانهای است، چرا که موتور یک بار اختراع شده و در صنعت خودروسازی مرسوم است که موتورهای دارای قابلیت را با تغییرات لازم روی محصولات مختلف استفاده میکنند. موتور TU شرکت پژو سیتروئن نمونهای از این دست به شمار میرود.
در حال حاضر موتور توربو شارژ M15TC با توان ۱۰۸ اسب بخار و ۸ سوپاپ با گیربکس دستی جدید به عنوان اولین قوای محرکه محصولات جدید سایپا در نظر گرفته شده است.
این موتور در شرکت مگاموتور سایپا به طور کامل طراحی و توسعه یافته و تستهای نهایی آن در حوزه عملکرد موتور و همچنین آلایندگی به پایان رسیده است. برای موتور سایپا، گیربکس جدیدی نیز طراحی شده و در مرحله تولید قرار گرفته است.
همچنین در گام بعدی قوای محرکه و گیربکس اتوماتیک برای اینپلتفرم پیشبینی شده که در حال حاضر مراحل توسعه آن روی خودرو در دست انجام است و در مدلهای آینده به بازار معرفی خواهد شد.
گروه خودروسازی سایپا اعلام میکند که بازنشر گسترده برخی گزارشهای جهتدار و تحلیلهای نادرست و نیز آغاز تخریبهای گسترده توسط برخی رسانههای بیگانه و اروپایی، نشان از عدم رضایت و ناراحتی تحریمکنندگان صنعت خودرو از معرفی محصولات جدید، پیشرفتهای صنعت خودرو ایران و گروه سایپا در دوران تحریم و فشار حداکثری و نیز بیانگر مسیر درست خوداتکایی ملی است.
گفتنی است در روزهای آتی، اطلاعات دیگری پیرامون محصولات جدید گروه سایپا منتشر خواهد شد.
نظر کاربران
دروووووغ
نیازی به تخریب شماهانیست محصولات خودتون بی عرضگیتون نشون میده ملت که همه چیزومیفهمند
مورچه چیه که کله پاچش باشه کدوم احمقی شمارو تخریب میکنه
واقعا در اظهارات بیگانگان به وضوح عصبانی تشان قابل لمس است .درسته که تحریم سختی ها ی بسیاری را بردوش ملت گذاشت ولی واقعا ازسویی دیگر نعمتی شد. به کوری چشم دشمنان این مرز وبوم
پاسخ ها
والی جان ....چه نعمتی هست ملت سر توسطل زباله دارن برای خیلیها خوردن گوشت آرزو شده خودکشی دختر 9ساله ایلامی برای لباس شب عید بی انصاف چه نعمتی تحریم... شایدم کاسب تحریمی.... اشتباه کردم
چرا میگی کشورهای خارجی آخه شما چه پیشرفتی کردین که اروپا حسرتشو بخوره چقدر دروغ چقدر خودبزرگ بینی اونا اصلا شما رو به حساب نمیارن،این مردم کشورمونن که از دست تولیدات بی کیفیت وفوق گران شما به تنگ اومدن
ذرت پرت نکن
شما که راست میگید!!!!!!!
خحخخخ اره بابا اصلا محصولات سایپا و ایران خودرو حرف ندارن عمو جات رسانه ی بیگانه چیه برو بین مردم تا بفهمی ملت راجب شما چی میگن مدلها ی آشغال با بالاترین قیمت ملت رو استسمار کردید خدا ازتون نگذره
شما گفتید ما هم باور کردیم دراصل خرهمون خره پالونش عوض میشه کیفیت بدنه وزیربندی هم طبق معمول آلیاژ همون آلیاژی است که روی پراید تیبا استفاده میشه فقط پلتفرم ظاهری فرق میکنه وگرنه خرهمون خره
اونا قابل اعتماد تر از شما هستند ، مگر خلافش ثابت بشه .
آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است
پراید هم همینو میگه
دیگه کی موتور ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ تولید میکنه!؟ استفاده از این موتورها مال عهد تیرکمونه!!!!
همش مزخرف همش هوچی گری... تبلیغات دشمنان چه کوفتیه؟ اشغال می سازن یه نگاه تو سطح هر کنید نیاز نیست رسانه های خارجی وقتشون رو واسه آفتابه سازی سایپا حروم کنند. .. خدا لعنت کنه مدیران ایران خودرو و سایپا رو. ...
سایپا لگن و ایران فرقون که تخریب نمیخواد... ...