۱۰۳۱۸۶۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

الکاظمی: اجازه هرج ‌و مرج را نخواهیم داد

"مصطفی الکاظمی" نخست وزیر عراق یکشنبه شب در سخنانی به مناسبت روز عاشورا با بیان اینکه پیام امام حسین (ع) در روز عاشورا پیام صلح بود، گفت: اجازه نخواهد داد برخی افراد و جریانت، عراق را به سمت هرج و مرج ببرند.

ایرنا: "مصطفی الکاظمی" نخست وزیر عراق یکشنبه شب در سخنانی به مناسبت روز عاشورا با بیان اینکه پیام امام حسین (ع) در روز عاشورا پیام صلح بود، گفت: اجازه نخواهد داد برخی افراد و جریانت، عراق را به سمت هرج و مرج ببرند.

به گزارش پایگاه اینترنتی دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیری عراق، وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) از عزاداران عراقی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدردانی کرد و در ادامه امام حسین (ع) را مظهر روشنی و ایمان و درس انسانیت دانست.

الکاظمی: اجازه هرج ‌و مرج را نخواهیم داد

نخست‌وزیر عراق همچنین روز عاشورا را به مرجعیت عالی عراق آیت‌الله سید علی سیستانی نیز تسلیت گفت و افزود که ایشان مسیر امام حسین را درپیش گرفته و به دنبال همبستگی جامعه عراق است.

الکاظمی ادامه داد: حوادث و چالش‌های بزرگی که در تاریخ ملت‌ها وجود داشته، همواره در بردارنده درس‌هایی است که باید از آن استفاده کرد و آن را به یک ظرفیت سازنده، تولید و حمایت از ارزش‌های جامعه تبدیل کرد.

وی اظهار کرد: استفاده نکردن از این درس‌ها شاید به خنجری در قلب امت اسلامی تبدیل شود.

الکاظمی با بیان این که عراق در سالیان متمادی و طی نسل‌ها با تمام چالش‌ها رو به رو شده و بار جراحت سخت و سنگین را تحمل کرده تا به این جا رسیده است، افزود: ما یک ملت متنوع اما متحد هستیم که در زیر پرچم عراق بزرگ گردهم آمده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تمام گروه‌های سیاسی و فعالیت‌های مردمی خواست که در مرحله حساسی که عراق با آن رو به روست، متحد باشند و دولت وی نیز به صورت برابر حامی تمامی عراقی خواهد بود.

الکاظمی افزود: در مرحله نخست، این دولت به تعهدات خود مبنی بر تحقیقات در خصوص حوادث اکتبر گذشته (مهر و آبان ماه ۹۸) پایبند بوده است و شمار کشته و زخمی‌های این حوادث را مشخص کرده است تا غرامت آن‌ها را پرداخت کنیم و همزمان با کسانی که به اماکن عمومی حمله کردند هیچ مماشاتی نخواهد شد.

وی گفت: همزمان که حامی حمایت از آزادی بیان هستیم و از اعتراضات مسالمت‌آمیز عراقی‌ها دفاع می‌کنیم چرا که این روشی برای اصلاحات است، تأکید داریم که عزت نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی هرگز نباید به محلی برای مناقشه تبدیل شود.

نخست وزیر عراق همچنین به تشکیل کمیته تحقیق در خصوص مبارزه با فساد پرداخت و افزود که این کمیته اختیارات لازم برای بازگرداندن به اعتبار قانون در جامعه عراق، احیای حقوق دولت و شهروندی را در برابر مفسدان در اختیار آنان قرار می‌دهد.

الکاظمی تأکید کرد که اجازه نخواهد داد تا برخی افراد و جریانت، عراق را به سمت هرج و مرج ببرند.

نخست وزیر عراق در پایان برگزاری انتخابات زودهنگام را وظیفه دولت خود دانست و از مردم کشورش خواست تا زمینه را برای رقابتی سالم مطابق با ضوابط قانونی در انتخابات زود هنگام شفاف و عادلانه آماده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج