۱۴۵۵۳۳۴
۲۲
۲۲
پ

انس طلا چیست؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در خرید و فروش طلا فعالیت دارند یا به تحولات قیمتی آن علاقه‌مند هستند، مطمئناً تاکنون بارها اصطلاح انس طلا به گوش‌تان خورده است و آن را شنیده‌اید یا با کمی بالا و پایین کردن وب‌سایت‌های مرتبط با قیمت طلا حتماً با این جمله که انس جهانی طلا در حال افزایش یا کاهش است، مواجه خواهید شد.

 تاثیرگذاری انس جهانی طلا بر قیمت آن در ایران، این اصطلاح را به یکی از رایج‌ترین اصطلاحات بازار طلا تبدیل کرده است؛ اما سوال اینجاست که انس طلا چیست؟! چه کاربردی دارد؟ نحوه تاثیرگذاری آن بر قیمت طلای ایران به چه صورت است؟ با توجه به اهمیت این پرسش‌ها و نبود یک راهنمای ساده در ارتباط با چیستی انس طلا، ما این مطلب را به بررسی دقیق این مفهوم و پاسخ‌دهی به سوالات یاد شده اختصاص داده‌ایم؛ بنابراین اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.همچنین اگر قصد خرید و فروش ارز دیجیتال را دارید میتوانید به وبسایت کیف پول من مراجعه کنید.

معنی انس طلا به زبان ساده

انس در واقع واحد اندازه‌گیری فلزگرانبهای طلا است؛ هر 1 انس طلا برابر است با یک قطعه طلای 24 عیار با خلوص 99.99% و وزن آن نیز معادل 31.103 گرم می‌باشد. به بیان ساده‌تر، انس طلا واحدی بین‌المللی برای معاملات طلا در سطح جهانی است و به هنگامی که می‌گوییم قیمت طلای جهانی افزایش یا کاهش داشته منظور همان تغییرات قیمتی انس جهانی طلا است. در نتیجه توجه داشته باشید که هرگونه تغییر قیمتی در طلای جهانی به دلیل تاثیر آن از قیمت انس طلاست و تحلیل‌گران بازار طلا نیز همواره نوسانات قیمتی این فلز گرانبها را از طریق نرخ انس مورد رصد قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است که با استفاده از این معیار می‌توان میزان حباب قیمتی موجود در بازار داخلی طلا را نیز ارزیابی کرد. منظور از حباب قیمتی فاصله گرفتن قیمت یک کالا از ارزش بنیادین آن است. برای یافتن میزان حقیقی حباب سکه کافیست به اختلاف قیمتی طلا در بازار داخلی با قیمت جهانی طلا که براساس حاصلضرب انس در نرخ دلار تعیین می‌گردد، توجه کنید. اصولاً در بازار داخلی طلا کمتر با حباب قیمتی منفی مواجه هستیم و بالعکس به دلیل تقاضای بیشتر در بازار، حباب به شکل مثبت ایجاد می‌گردد؛ به این معنی که قیمت آن بالاتر از ارزش واقعی طلا است.

به طور خلاصه انس طلا در حوزه‌های مختلف دارای کاربردهای عملی متنوعی بوده که در ادامه به برخی از این کاربردهای مهم اشاره می‌کنیم:

  •  معیاری برای تعیین قیمت طلا
  •  معیاری برای انجام تحلیل‌های اقتصادی
  •  استفاده به عنوان واحد استاندارد در معاملات طلای جهانی
  •  تعیین کننده وزن و همچنین ارزش موجودی طلا در انبارهای طلا

تأثیرپذیری قیمت طلا در ایران از قیمت انس

انس طلا چیست؟

طلا دارای بازار بین‌المللی است و طبیعتاً نمی‌توان وابستگی قیمت طلا در بازار داخلی به قیمت جهانی این فلز گرانبها را نادیده گرفت. البته در این میان توجه به قیمت لحظه‌ای دلار و وضعیت بازار به لحاظ عرضه و تقاضا نیز چندان بی‌تأثیر نخواهد بود. اصولاً در روزهای پر تلاطم ارزی تأثیر قیمت جهانی بر بازار داخلی طلا کمتر می‌شود و بالعکس در ایامی که ثبات قیمت ارز بر اقتصاد کشور حاکم است، میزان این تأثیر افزایش پیدا می‌کند.

البته ناگفته نماند که در محاسبه قیمت طلا با کمک انس باید به عیار طلا دقت کافی داشته باشید. همان طور که گفته شد قیمت انس براساس طلای 24 عیار در نظر گرفته می‌شود و حال آن که در بازار داخلی عموماً با طلای 18 عیار مواجه هستیم که برای تعیین قیمت آن براساس انس لازم است واحد از انس به گرم و عیار نیز از 99.99 درصد به 750 تبدیل شود.

تأثیر بازارهای مالی بر روند قیمتی انس جهانی

بازارهای مالی همواره مکمل هم هستند و سرمایه‌گذاران از کالاهای ارزشمند موجود در چنین بازارهایی به عنوان پناهگاه روزهای سخت استفاده می‌کنند. به عنوان مثال زمانی که خرید بیت کوین به دلیل کاهش قیمت روند نزولی به خود گرفته است احتمال انتقال نقدینگی به بازار طلا و ایجاد حباب قیمتی در این بازار افزایش پیدا می‌کند. اصولاً تحلیل‌گران بازار طلا برای بررسی وضعیت آتی این بازار به دقت بحران‌های مالی، اخبار سیاسی و جنگ‌ها را به دقت مورد رصد قرار می‌دهند.

تجربه نشان داده است که در شرایط رکود اقتصادی طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و علت این موضوع در قدرت بالای نقدشوندگی این فلزگرانبها است؛ به همین علت در زمانی که شرایط بازارهای مالی سنتی نظیر بورس و اوراق بهادار یا حتی بازارهای نوظهور همچون مارکت ارز دیجیتال رو به وخامت گذاشته و به جای سود، زیان را عاید معامله‌گران می‌کند، سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به سرعت سرمایه خود را از این بازارهای مالی خارج و به بازار طلا وارد می‌کنند. این موضوع موجب افزایش تقاضا در مقابل کمبود عرضه طلا در بازار شده و نهایتاً قیمت طلا را با یک روند صعودی مواجه می‌سازد.

البته ناگفته نماند که براساس گزارش صرافی کیف پول من، در شرایط فعلی بازار داخلی نیز که در دوران گذر از رکود ماه‌های محرم و صفر از یکسو و روشن شدن تیم اقتصادی رئیس‌جمهور جدید ایران هستیم، بازار با یک جهش قیمتی خوب مواجه خواهد شد و روندهای قیمت بازار طلا را صرفاً نباید در نابسامانی بازارهای مالی دیگر جستجو کرد، بلکه خود این بازار اصالت داشته و تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی هم در سطح داخلی و هم در سطح بین‌المللی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال کاهش نرخ بهره در ایالات متحده نیز موجب افزایش سطح سرمایه‌گذاری‌ها در طلا شده که با توجه به میزان ذخایر طلا در آمریکا این موضوع مطمئناً در قیمت جهانی طلا اثر گذار خواهد بود.

انس؛ معیاری برای ارزیابی قیمت طلا!

انس طلا چیست؟

به طور خلاصه از انس به عنوان واحدی برای اندازه‌گیری وزن و همچنین قیمت یک قطعه طلا کمک گرفته می‌شود و به هنگامی که در بازار داخلی ایران صحبت از انس طلا به میان می‌آید، عموماً منظور گوینده اشاره به قیمت انس طلای جهانی است؛ چراکه ما در ایران از واحدهای مثقال و گرم برای بیان وزن طلا استفاده می‌کنیم. اگر به دنبال آن هستید که سرمایه‌گذاری مطمئنی در دوران پسا رکود ماه‌های محرم و صفر و همچنین روند صعودی قیمت جهانی طلا داشته باشید، حتماً باید تحلیل دقیقی از وضعیت بازار انجام دهید تا بدین ترتیب نقطه ورود مقرون‌به‌صرفه بازار طلا در ایام پیش‌رو را پیدا کنید؛ برای انجام چنین تحلیلی می‌توانید از آیتم قیمت روز طلا صرافی کیف پول من و همچنین تحلیل‌های خبری این صرافی در حوزه طلا بهره ببرید. شما میتوانید با مراجعه به سایت کیف پول من

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج