۲۷۳۳۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های گوارشی بخورید

قزل‌آلای شكم پر با انواع سبزی

غذایی مفید و لذیذ كه نیاز تك‌تك اعضای خانواده را در هر سن و سالی به امگا۳ و ویتامین D برطرف می‌كند. می‌توانید با تهیه این غذا سلامت آینده فرزندان‌تان را نیز تضمین ‌كنید.

قزل‌آلای شكم پر با  انواع سبزی


برترین ها: قزل‌آلای شكم پر می‌تواند یك انتخاب دقیق و مناسب برای ظهر جمعه شما باشد. غذایی مفید و لذیذ كه نیاز تك‌تك اعضای خانواده را در هر سن و سالی به امگا۳ و ویتامین D برطرف می‌كند. می‌توانید با تهیه این غذا علاوه بر آنكه ظهر جمعه خود را با غذایی متفاوت و خوش‌خوراك سپری می‌كنید، سلامت آینده فرزندان‌تان را نیز تضمین ‌كند

قزل‌آلای شكم پر با  انواع سبزی


با مصرف این غذا...
  • از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری کنید.
  • از بروز اسهال و تهوع در فصل تابستان جلوگیری کنید.
  • اثرات مخرب انواع مواد سرطان‌زای موجود در هوای آلوده را از بین ببرید.
  • از ابتلا به اختلالات گوارشی پیشگیری کنید.

برای تهیه این ماهی می‌توانید از باربیكیو یا فر استفاده كنید. اگر آن را روی باربیكیو آماده می‌كنید، احتیاج به توری دارد. كافی است 7 تا 8 دقیقه ماهی را روی زغال‌های قرمز شده قرار دهید تا خوب پخته شود. سپس سمت دیگر آن را كبابی كنید. درصورتی كه آن را با فر تهیه می‌كنید، می‌توانید به‌مدت 15 تا 20 دقیقه آن را با 180 درجه سانتی‌گراد بپزید. برای كباب كردن ماهی بهتر است به جای باز كردن شكم ماهی آن را از بالا باز كنید. به این ترتیب علاوه بر آنكه پر كردن درون ماهی راحت‌تر می‌شود، ماهی هنگام كباب كردن شكل بهتری پیدا می‌كند.

مواد لازم برای 4 نفر
  • قزل‌آلا: ۴ عدد
  • تخم‌مرغ آب پز: ۲ عدد
  • پیاز: یك عدد
  • قارچ: ۵۰ گرم
  • آبلیمو: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
  • جعفری: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
  • زیتون: ۶، ۷ عدد
  • پودر سوخاری ساده: نصف پیمانه
  • نمك و فلفل: به میزان لازم
  • روغن كنجد: ۴ قاشق غذاخوری


روش تهیه

پیش از هر چیز ماهی بدون استخوان را بشویید و اجازه دهید تا آب آن به‌طور كامل گرفته شود. سپس برای تهیه مواد درون شكم ماهی آماده شوید. ابتدا پیاز و قارچ را خرد كنید و آن را با روغن كنجد درون تابه بریزید و آن را تفت دهید تا كمی نرم شود. بعد تخم‌مرغ‌های آب‌پز شده، جعفری و زیتون را رنده یا ساطوری و با قارچ و پیاز مخلوط كنید. سپس پودر سوخاری را به این مخلوط اضافه كنید و آن را خوب تفت دهید. برای مزه‌داركردن این مخلوط به مقدار كافی نمك و فلفل به آن اضافه كنید. پس از آماده شدن این مخلوط سراغ ماهی‌ها بروید. با كمك قلم مو، روغن زیتون را به هر دو سطح ماهی و درون آن بزنید و چند شیار باریك در هر دو سطح ماهی ایجاد كنید تا هنگام كبابی كردن ماهی به‌طور كامل پخته شود. سپس مواد تهیه شده را هم بزنید و آن را داخل ماهی بریزید و ماهی را با كمك خلال دندان یا نخ دندان خوب ببندید و برای كبابی كردن آماده كنید.



قزل‌آلای شكم پر با  انواع سبزی

با قزل‌آلا، امگا3 درمانی

وجود امگا ۳ در گوشت ماهی به‌ویژه قزل‌آلا و مصرف آن در طول هفته می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشد. براساس تحقیقات افرادی كه در طول هفته بیش از ۳ بار ماهی مصرف كنند، در طول زندگی خود به ندرت دچار افسردگی، آلزایمر، پوكی استخوان و بیماری مزمنی چون پسوریازیس می‌شوند.


قزل‌آلای شكم پر با  انواع سبزی

تأثیر جعفری بر سلامت عروق خونی

استفاده از جعفری برای تهیه غذا و سس آن از ۲ جهت مورد اهمیت است. اول به این دلیل كه این تركیب بهترین تركیب برای حفظ سلامت قلب در انسان است. دوم اینكه این سبزی می‌تواند طعم ویژه و دلپذیری به غذا دهد، به‌گونه‌ای كه مزه آن را تا مدت‌ها در ذهن ماندگار كند. معروف است، افرادی كه در رژیم غذایی خود در هفته بیش از ۳ بار ماهی مصرف می‌كنند و در وعده‌های غذایی خود سبزی (به‌ویژه جعفری) مصرف می‌كنند، كمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی در میانسالی و كهنسالی قرار می‌گیرند. در عین حال مصرف این سبزی در وعده‌های غذایی به‌ویژه برای مردمی كه در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می‌كنند، می‌تواند داروی مناسبی برای خنثی كردن اثرات مخرب انواع مواد سرطان‌زای موجود در دود سیگار، دود وسایل نقلیه و دیگر آلودگی‌ها باشد.


قزل‌آلای شكم پر با  انواع سبزی

تقویت دستگاه گوارش با سیر

سیر از جمله سبزیجاتی است كه تاثیر بسیار زیادی بر دستگاه گوارش دارد و می‌تواند بسیاری از اختلالات دستگاه گوارش به‌ویژه معده و روده را تسكین و تحت‌تاثیر خود قرار دهد. از این‌رو گنجاندن این غذا در كنار گوشت ماهی كه در گروه مواد غذایی زودهضم است، می‌تواند تاثیر مستقیمی بر اندام گوارشی داشته باشد. به اعتقاد چه به‌صورت درمانگران طب سنتی چین، مصرف سیر چه به‌صورت خشك شده و تازه خاصیت ضد‌تهوع و استفراغ دارد و برای درمان اسهال نیز بسیار مفید است. سیر پخته شده یا گریل شده یكی از بهترین داروها برای درمان اسهال محسوب می‌شود.


با خردل سردی نمی‌كنید

بسیاری از مردم پس از خوردن خوراكی‌ها و موادغذایی كه با گوشت گاو یا گوساله تهیه می‌شود، دچار سردی و درد مفاصل می‌شوند. این افراد شاید كمتر به این موضوع توجه كرده باشند كه گوشت مورد استفاده از غذای آنها موجب افزایش درد در مفاصل و استخوان‌های آنها شده است.
درمانگران طب سنتی به تمام افرادی كه پس از خوردن گوشت این دردها را تجربه می‌كنند، توصیه می‌كنند تا این مواد خوراكی را به همراه سس خردل میل كنند. این سس علاوه بر خنثی كردن سردی گوشت باعث هضم بهتر غذا در سیستم گوارش بدن می‌شود.




پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج