۱۴۳۸۶۵۳
۱ نظر
۸۲۸
۱ نظر
۸۲۸
پ

پزشکیان: برای حق کار کنیم، مملکت گلستان می‌شود

رئیس جمهور منتخب در مراسم عزای امام حسین علیه السلام در شب عاشورای حسینی و در حسینه امام خمینی گفت: اگر حق را در بین افراد و قومیت‌ها پیاده نکنیم، گریه کردنمان فقط گریه کردن است.

خبرگزاری دانشجو: رئیس جمهور منتخب در مراسم عزای امام حسین علیه السلام در شب عاشورای حسینی و در حسینه امام خمینی گفت: اگر حق را در بین افراد و قومیت‌ها پیاده نکنیم، گریه کردنمان فقط گریه کردن است.

پزشکیان: برای حق کار کنیم، مملکت گلستان می‌شود

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در مراسم شب عاشورای حسینی در حرم امام خمینی (ره) با ایراد سخنانی، گفت: اگر مسئولین به حق عمل و به عدالت رفتار کنند، مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟! امام حسین (ع) به خاطر «حق» شهید شد؛ مگر نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌کنند و از باطل روی‌گردان نمی‌کنند؟!

وی افزود: فلسفه کتاب خدا و پیامبران برای «حق» است. این حق خیلی وسیع است؛ اگر بخواهیم راجع به آن حرف بزنیم. ولی وقتی به ارتباطات فردی و اجتماعی می‌آید، تنگ می‌شود.

رئیس جمهور منتخب ادامه داد: حق در جامعه جاری و عدالت در جامعه جاری نباشد، دعوا شروع می‌شود و اختلاف به وجود می‌آید. امام حسین (ع) برای برپایی حق قیام کرد. اگر ما حق را در جامعه بین افراد و قومیت‌ها پیاده نکنیم، گریه کردن ما فقط گریه کردن است.

پزشکیان با بیان اینکه پیامبر آمده تا براساس حق بین مردم قضاوت کند، بیان کرد: امام حسین هم می‌فرمایند مگر نمی‌بینید که بین مردم براساس حق قضاوت نمی‌کنند؟ ما اصلی داریم به نام حق و عدالت و امام حسین (ع) برای همان حق و عدالت آمد. اگر ما حق را بین جوامع ملل و قومیت‌ها اقامه نکنیم آنچه که برای امام حسین (ع) می‌کنیم فقط گریه کردن است نه چیز دیگر.

وی افزود: اگر ما مدیران و مسئولین به حق و عدالت رفتار کنیم مگر می‌شود در جامعه مردم از ما ناراضی شوند و گلایه کنند. پست و مقام برای این نیست که ما تفاخر کنیم به آن؛ برای این است که خدمتگزار مردم باشیم.

رئیس جمهور منتخب با بیان انصاف را مراعات کنیم، اینکه، گفت: نباید اجازه دهیم که پا را از عدالت و انصاف خارج کنیم و امام حسین (ع) برای همین آمد. فردای قیامت اگر بخواهیم پاسخگو باشیم باید با حق و انصاف با مردم عمل کنیم. با مردم با عطوفت باید برخورد کرد، ما دعوای هوای نفس داریم، دعوای جناح و دسته داریم وگرنه برای حق اگر کار کنیم مملکت گلستان می‌شود و مردم از ما راضی خواهند بود.

پزشکیان ادامه داد: پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری به مردم است. وقتی آدم تابع هوای نفس باشد به حق عمل نمی‌کند؛ حق جناح و گروهش را می‌بیند و حق مردم را نادیده می‌گیرد. این قدرت و پست و مقام برای این نیست که من قیافه بگیرم و فخر بفروشم؛ برای این است که خدمتگزار مردم باشیم.

رئیس جمهور منتخب ادامه داد: نفس است که من قوم خودم را بر دیگران برتر و خودم را از دیگران بهتر می‌بینم. معنی مالک نفس بودن این است که بین دوست و دشمن «انصاف» را رعایت و بر اساس انصاف عمل کنیم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      صددرصد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج