۱۴۳۷۹۷۲
۲۷۴
۲۷۴
پ

قبل از عمل بینی چه بخوریم؟ ۸ نوشیدنی‌ مناسب قبل از عمل بینی

قبل از عمل جراحی بینی چی بخوریم؟ نوشیدن مایعات قبل از عمل بینی جلوی کم اب شدن بدن را گرفته، گردش خون را افزایش داده و خطر لخته شدن خون را نیز کاهش می‌دهد.

قبل از عمل بینی چه بخوریم؟ 8 نوشیدنی‌ مناسب قبل از عمل بینی

قبل از عمل جراحی بینی چی بخوریم؟ نوشیدن مایعات قبل از عمل بینی جلوی کم اب شدن بدن را گرفته، گردش خون را افزایش داده و خطر لخته شدن خون را نیز کاهش می‌دهد. همچنین نوشیدن مایعات قبل و بعد از عمل بینی کمک می‌کند مواد بیهوشی زودتر و راحت‌تر دفع شود. اولین و بهترین نوشیدنی قبل از عمل بینی برای شما آب است؛ حتما به نوشیدن آب کافی قبل از عمل بینی توجه داشته باشید. 

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که بعضی از نوشیدنی‌ها به روند ریکاوری عمل بینی نیز کمک می‌کنند؛ و در مقابل بعضی دیگر از نوشیدنی ممکن است سلامت شما را طی این دوره به خطر بیندازد. به این ترتیب حتما باید بدانید چه نوشیدنی‌هایی برای قبل از عمل بینی مناسب و چه نوشیدنی‌هایی مضر است.  

در ادامه نوشیدنی‌هایی که مصرف آن‌ها قبل از عمل بینی برای بهبود روند ریکاوری و نقاهت موثر است را معرفی کردیم و طرز تهیه هر یک را به شما ارائه دادیم؛ در نهایت نوشیدنی‌های ممنوعه قبل از عمل بینی را نیز لیست کردیم. با ما همراه باشید: 

آب کرفس قبل از عمل بینی 

اگر برایتان سوال است که قبل از جراحی بینی چی بخوریم؟ باید بگوییم خواص آب کرفس قبل از عمل بینی خیلی زیاد است. این نوشیدنی حاوی آنزیم‌های بسیار مفیدی است؛ به همین دلیل پزشکان خوردن این نوشیدنی را برای قبل و بعد از عمل بینی توصیه می‌کنند. کرفس به خودی خود طعم خوب و همه پسندی ندارد؛ به همین دلیل خوردن آب کرفس به مراتب بسیار راحت‌تر از خوردن کرفس به تنهایی است. 

خواص آب کرفس قبل از عمل بینی

  1. کمک به کاهش ورم ناشی از جراحی
  2. کمک به جلوگیری از کبودی شدید
  3. حای آنزیم‌های مفید و قدرتمند برای تقویت بدن 

در ادامه نحوه درست کردن آب کرفس را توضیح دادیم: 

طرز تهیه آب کرفس

برای تهیه آب کرفس می‌توانید از آبمیوه‌گیری استفاده کنید. در صورتی که دستگاه آبمیوه‌گیری ندارید می‌توانید از روش زیر برای تهیه آب کرفس اقدام کنید:

1- ابتدا ساقه‌های کرفس را به خوبی بشویید و برگ‌های آن را جدا کنید. 

2- سپس ساقه‌های کرفس را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و در مخلوط کن بریزید. 

3- در انتها مواد را از یک توری تمیز یا صافی با سوراخ‌های ریز رد کنید. 

نکته: برای بهتر شدن طعم آب کرفس می‌توانید به آن آبلیمو و نصف فنجان آب اضافه کنید. 

قبل از عمل بینی چه بخوریم؟ 8 نوشیدنی‌ مناسب قبل از عمل بینی

آب آناناس برای عمل بینی

نوشیدن آب آناناس قبل از عمل بینی می‌تواند تا حد زیادی در کاهش تورم و کبودی موثر باشد؛ این میوه حاوی آنزیمی به نام بروملین است که خواص شگفت انگیزی دارد و به بهبود و تسریع دوره نقاهت کمک زیادی می‌کند. 

طرز تهیه آب آناناس

مقداری آب، شکر، میوه آناناس و چند تکه یخ را داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید؛ سپس بسته به غلظتی که دوست دارید می‌توانید پالپ میوه را با صافی از آن جدا کنید یا آبمیوه را همراه با پالپ نوش جان کنید. 

آب سیب برای عمل بینی

استفاده از آب سیب در شب قبل از عمل بینی می‌تواند تا حد زیادی به هضم راحت و سیستم گوارشی شما کمک کند. به طور کلی شب قبل از عمل بینی مواد غذایی سبک و نوشیدنی‌های بسیار رقیق میل کنید تا سیستم گوارشی شما سبک باشد. 

طرز تهیه آب سیب (بدون نیاز به آبمیوه گیری)

1- ابتدا سیب‌ها را پوست بگیرید، دانه‌های آن‌ را جدا کنید و سیب را به قسمت‌های کوچک‌تر خرد کنید.

2- سیب‌های خرد شده را همراه با 2 فنجان آب در قابلمه قرار دهید و اجازه دهید 10 دقیقه روی حرارت ملایم اجاق گاز بماند.

3- به این ترتیب سیب‌ها تا حد خوبی نرم شده و می‌توانید شکر اضافه کنید. در نهایت این مواد را با گوشتکوب برقی میکس کنید؛ اگر مایل بودید مواد اضافه را با صافی جدا کنید و آب سیب را داخل یخچال بگذارید تا سرد شود. 

طرز تهیه آب سیب (با آبمیوه گیری)

مثل مدل قبل سیب‌ها را پوست بگیرید، دانه‌ها را جدا و آن را خرد کنید؛ سپس در آبمیوه گیری بریزید و در نهایت در صورت نیاز، به آب سیب، شکر اضافه کنید. 

سودای لیمو

سودای لیمو هم مانند آب سیب به سبک ماندن سیستم گوارشی قبل از عمل بینی کمک زیادی می‌کند. سودای لیمو می‌تواند یکی از نوشیدنی‌هایی باشد که روزهای قبل از عمل بینی در برنامه غذایی‌تان قرار می‌گیرد.

طرز تهیه سودای لیمو

برای تهیه سودای لیمو می‌توانید از دستگاه سودا ساز کمک بگیرید و یا سودا را به صورت آماده از بیرون تهیه کنید. پس از خرید یا آماده سازی سودا، آن را همراه با آبلیمو و شکر داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. در نهایت بسته به ذائقه‌تان می‌توانید مقداری عسل، چند برگ نعناع و زنجبیل هم به آن اضافه کنید و پس از مخلوط شدن به نوشیدنی یخ اضافه کنید و نوش جان!

آبمیوه هلو قبل از عمل بینی

استفاده از آبمیوه‌های طبیعی فیبردار مثل آبمیوه هلو قبل از عمل بینی در تقویت قوای بدنی و پاکسازی سیستم گوارش تاثیر زیادی دارد. معمولا نوشیدن آب هلو قبل از عمل بینی برای زیباجویان توصیه می‌شود. 

طرز تهیه آبمیوه هلو

1- برای درست کردن آبمیوه هلو خانگی ابتدا هلوها را پوست بکنید و به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. 

2- سپس آب را جوش بیاورید، تکه‌های هلو را داخل آن بریزید و اجازه دهید در حدود 10 دقیقه نرم شوند. 

3- اگر دوست داشتید مقداری آب لیموترش تازه هم داخل آن بریزید و میکس کنید. 

4- اجازه دهید این محلول میکس شده در دمای اتاق سرد شود و سپس داخل یخچال بگذارید. 

آب انبه برای عمل بینی

از جمله آبمیوه‌های طبیعی که می‌توانید قبل از عمل بینی میل کنید آب انبه است. این آبمیوه‌ی طبیعی، سالم و خوشمزه یک نوشیدنی خوب برای روزهای قبل از عمل بینی است. اگر برایتان سوال است که "یک هفته قبل از عمل بینی چی بخوریم؟" آبمیوه انبه یک خوراکی خوب برای این دوران است؛ به این دلیل که اب انبه قبل از عمل بینی قوای جسمی شما را نیز تقویت می‌کند. در ادامه روش تهیه آب انبه خانگی را به شما ارائه دادیم: 

طرز تهیه آبمیوه انبه

1- انبه را پوست بگیرید، هسته آن را جدا کنید و میوه را به بخش‌های کوچک‌تر خرد کنید. 

2- سپس تکه‌های ریز شده را همراه با یخ و شکر (که یک آیتم سلیقه‌ای است) داخل مخلوط کن بریزید. 

3- در نهایت اگر آبمیوه را با غلظت بالا دوست دارید به همین صورت میل کنید؛ در غیر این صورت می‌توانید با شیر مخلوط کنید. (البته بهتر است شب قبل از عمل بینی از شیر پرچرب استفاده نکنید تا سیستم گوارشی شما سنگین نشود.)

آب هویج برای عمل بینی

ویتامین A موجود در آب هویج به تسریع بهبودی بافت استخوان بینی کمک زیادی می‌کند؛ برای همین می‌توانید قبل از عمل بینی اب هویج را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید. بافت آب هویج طوری است که برای گرفتن آب آن نیاز به دستگاه آبمیوه‌گیری برقی یا غذاساز دارید. فقط کافیست هویج‌ها را به طور کامل بشویید، ریز کنید و داخل دستگاه غذاساز یا آبمیوه‌گیری برقی بریزید. 

ایا قبل از عمل بینی میتوان اب خورد؟

بله خوردن آب قبل از عمل بینی هیچ مانعی ندارد و بدن را آبرسانی می‌کند؛ اما باید ساعت مشخص شده برای ناشتا بودن را در نظر بگیرید و در آن بازه زمانی آب نخورید. خوردن آب کافی قبل از شروع زمان ناشتا بسیار مفید است. 

قبل از عمل بینی چه چیزهایی نخوریم؟ (نوشیدنی‌های غیر مجاز قبل از عمل بینی)

قبل از عمل بینی چه بخوریم؟ 8 نوشیدنی‌ مناسب قبل از عمل بینی

قبل از عمل بینی چی نخوریم؟ نوشیدنی‌هایی که قبل از عمل بینی باید از خوردن آن‌ها پرهیز کنید عبارتند از قهوه، چای سیاه، چای سبز. همچنین نوشیدنی‌های حاوی الکل و کافئین هم حداقل یک هفته قبل از عمل بینی مصرف نشوند. 

یک هفته قبل از عمل بینی سعی کنید نوشیدنی‌های طبیعی مصرف کنید و موادی که رنگ و شیرین کننده مصنوعی دارند را کنار بگذارید؛ البته مصرف این موارد قبل از عمل بینی منع پزشکی ندارد و توصیه برای مصرف نکردن آن‌ها به این دلیل است که بدن با مواد غذایی طبیعی تقویت شود.

چند روز قبل از عمل بینی نباید مشروب خورد؟ 

حداقل دو هفته قبل از عمل و دو هفته الی 2 ماه بعد از عمل بینی (طبق نظر پزشک) باید مصرف مشروبات الکلی را قطع کنید؛ زیرا این مواد تاثیر مستقیم روی عمل جراحی داشته و ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای شما ایجاد کند. برای اطلاع دقیق از زمان مجاز برای مصرف مشروب حتما با جراح در این مورد مشورت کنید. 

آب پرتقال برای عمل بینی خوبه؟ 

آب پرتقال به این دلیل که یک میوه اسیدی است و باعث تحریک معده می‌شود برای قبل از عمل بینی توصیه نمی‌شود. به طور کلی از مصرف میوه‌های اسیدی مثل پرتقال، زغال اخته، آلو، زردآلو و… که خاصیت اسیدی دارند قبل از عمل بینی خودداری کنید تا سیستم گوارشی بدن‌تان حساس نشود. 

قهوه قبل از عمل بینی

قهوه یک نوشیدنی کافئین‌دار است که باعث رقیق شدن خون می‌شود؛ به این ترتیب برای به حداقل رساندن ریسک و خطرات آن حتما مصرف قهوه را یک هفته قبل از عمل بینی قطع کنید. 

دمنوش قبل از عمل بینی

مصرف دمنوش‌هایی مانند چای سبز و انواع چای‌ها قبل از عمل بینی اصلا توصیه نمی‌شود؛ به این دلیل که ممکن است در روند ریکاوری و جراحی اختلال ایجاد کند. به این ترتیب سعی کنید حداقل یک هفته قبل از عمل بینی مصرف دمنوش را از برنامه‌تان حذف کنید. 

در این مطلب درمورد نوشیدنی‌های سالمی که بهتر است قبل از عمل بینی در برنامه غذایی شما وجود داشته باشد صحبت کردیم و طرز تهیه هرکدام را هم توضیح دادیم. قبل از عمل بینی خوردن نوشیدنی‌هایی مثل آب کرفس، آب آناناس، آب سیب، آب هویج و… باعث می‌شود قوای بدنی شما به خوبی تقویت شود و بعد از عمل کم‌ترین میزان ناراحتی را تجربه کنید. اگر قبل از عمل بینی برنامه غذایی درستی داشته باشید، دوره نقاهت عمل بینی شما کوتاه‌تر می‌شود و تورم و کبودی کم‌تری را تجربه خواهید کرد.

منبع: پزشک ۲۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج