آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۳۳۵۹۸
۵۰۹
۵۰۹
پ

پورمحمدی، وضعیت بورس را گردن دولت رئیسی انداخت

مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری به انتقاد از عملکرد دولت رئیسی در حوزه بورس پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امروز سه‌شنبه پنجم تیر ۱۴۰۳ در پنجمین مناظره انتخابات ۱۴۰۳ با موضوع «کارآمدسازی دولت» در فرصت ۵ دقیقه‌ اول بخش اول مناظره اظهار کرد: صداوسیما از مردم نظرخواهی کرده که مهمترین مشکل شما چیست و پاسخ ۷۳.۵ درصد مسائل اقتصادی اعلام شده است. خود این عدد مهم است و اکثریت قریب به اتفاق مردم دغدغه اقتصادی دارند.

پورمحمدی، وضعیت بورس را گردن دولت رئیسی انداخت

وی افزود ما باید روی رشد اقتصاد یک تمرکز ویژه داشته باشیم. من چهار اولویت و برنامه بافوریت خودم را در این زمینه چنین اعلام می‌کنم که زیرساخت رشد اقتصاد و پیشرفت، تولید است و در همه‌جای دنیا هم یک شاخص برای سنجش آن وجود دارد که همان بازار سرمایه یا بورس است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: رشد اقتصادی در اقتصادهای مدرن و دماسنج هر اقتصاد همین شاخص بورس است. در انتهای دولت دوازدهم بورس رشد داشت و دچار حباب شد و بسیاری از مردم به آن اشتیاق پیدا کردند اما متأسفانه فروریخت و ضرر شد.

پورمحمدی یادآور شد: اما متاسفانه در دولت سیزدهم اصلا بورس افت کرد. در گذشته عملیات معاملات بورس و گردش مالی به ۲۸ هزار همت رسید و دیروز که بازار بورس را بررسی کردم این میزان به ۳۳۵۵ رسیده است که معنایش صفر است.

وی تاکید کرد: در گذشته ۴ میلیون فعال بورسی داشتیم و الان زیر ۲۰۰ هزار نفر، در گذشته سود بنگاه‌های تولیدی ۳۲ درصد بود و امروز به ۱۳ درصد رسیده است. این شاخص اقتصاد است؛ حواسمان باشد.

پورمحمدی ادامه داد: نکته بعدی این است که ویژگی بازار بورس چیست؟ یکی از این ویژگی‌ها عدم دخالت دولت است. هنوز ۶۰ درصد بازار بورس در اختیار دولت است. در امر شفافیت، هنوز انتشار آزاد اطلاعات بورس کامل نیست. در رقابت نیز حضور دولتی‌ها و شبه‌دولتی‌ها و نهادها اصلأ امکان رقابت را گرفته است. در امر تعارض منافع هم در شورای بورس هم بانک مرکزی، هم وزیر اقتصاد و هم وزیر صمت حضور دارند و آنان خیلی باهم تعارض دارند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: یکی می‌خواهد قیمت پایین بیاورد و دیگری می‌خواهد قیمت را بالا ببرد. این تعارض منافع برای بازار بورس، ثبات ایجاد نمی‌کند. همه مردم ما می‌دانند و می‌فهمند و درگیر بورس هستند و مثل روز برایشان روشن است و نبض اقتصاد را می‌سنجند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج