۱۴۳۲۸۸۷
۲۲۸
۲۲۸
پ

عوارض وحشتناک تزریق چربی به صورت + مزایا و روش تزریق

در این نوشته از بهترین‌ها به نقل از کلینیک جردن به نکاتی درباره تزریق چربی به صورت از جمله روش انجام، مزایا، عوارض و ماندگاری تزریق چربی به صورت می‌پردازیم. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری از این روش کسب کنید، تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

با بالا رفتن سن، کلاژن سازی و الاستین در صورت کاهش می‌یابد و این موضوع باعث کاهش حجم در نواحی صورت و ایجاد چین و چروک می‌شود. یکی از موثر‌ترین روش‌هایی که برای بهبود این مشکل و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود، تزریق چربی به صورت است. اما آیا باعث ایجاد مشکل می‌شود؟ عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟ در این نوشته از بهترین‌ها به نقل از کلینیک جردن به نکاتی درباره تزریق چربی به صورت از جمله روش انجام، مزایا، عوارض و ماندگاری تزریق چربی به صورت می‌پردازیم. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری از این روش کسب کنید، تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

عوارض وحشتناک تزریق چربی به صورت + مزایا و روش تزریق

تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت یکی از موثرترین روش‌ها برای افزایش حجم و جوان‌سازی پوست صورت است. در این عمل زیبایی، چربی از ناحیه مورد نظر در بدن خود فرد برداشته می‌شود و بعد از این‌که روی آن عملیاتی انجام گرفت، به پوست صورت فرد تزریق می‌شود. در این روش از چربی‌های بدن خود فرد استفاده می‌شود و احتمال بروز عوارض

مراحل تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت طی چند مرحله انجام می‌شود که عبارتند از:

  • استخراج چربی: پزشک در این مرحله چربی را از بخش های دیگر بدن مثل پهلوها، شکم یا ران استخراج می‌کند. این کار معمولا از طریق لیپوساکشن انجام می‌شود.
  • جدا کردن ناخالصی‌ها از چربی: در این مرحله با دستگاه‌های خاصی ناخالصی‌ها خارج شده و چربی خالص برای تزریق آماده می‌شود.
  • تزریق چربی به صورت: چربی آماده شده به نقاط مورد نظر پوست تزریق می‌شود.

عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت یک روش ایمن و کم‌خطر برای جوان‌سازی پوست است اما مانند هر روش دیگری احتمال ایجاد عوارض جانبی وجود دارد. برخی از خطرات و عوارض احتمالی عبارتند از:

  • ایجاد تورم در ناحیه تزریق. تورم ناشی از تزریق معمولا باید بعد از چند روز بهبود پیدا کند.
  • عدم تقارن. در صورت تزریق در کلینیک نامعتبر و به‌دست پزشک نابلد احتمال عدم تقارن و نامتناسب بودن بعد از تزریق وجود دارد.
  • احتمال عفونت. مانند هر روش جراحی دیگر امکان ایجاد عفونت بعد از تزریق وجود دارد.
  • آسیب دیدگی بافت پوست. یکی دیگر از عوارض تزریق چربی به صورت، که البته نادر است، آسیب دیدن بافت پوست است که معمولا به دلیل عدم تجربه کافی پزشک رخ می‌دهد.
  • مشکلات تنفسی. از عوارض نادر تزریق چربی به صورت مشکلات تنفسی است که به دلیل لخته شدن خون رخ می‌دهد. درصورت مشاهده هرگونه علائم تنفسی فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  • خونریزی. خونریزی یا هماتوم یکی دیگر از عوارض تزریق چربی به صورت است که ممکن است ایجاد شود.
  • تغییرات حسی پوست. ممکن است احساس صورت شما به دلیل تزریق مایعی که به آن عادت ندارید تغییر کند. یا حس اجزای تزریق شده را تا مدتی از دست بدهید که موقتی است.

توجه داشته باشید تزریق چربی به صورت باید حتما توسط یک پزشک متخصص و ماهر و در یک محیط بهداشتی و مجهز انجام شود تا احتمال بروز عوارض جانبی به حداقل برسد. حتما برای انجام این کار به یک کلینیک مطمئن مراجعه کنید.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری تزریق چربی به صورت از فردی به فرد دیگر متفاوت است و می‌توان گفت به عوامل مختلفی بستگی دارد. مواردی مثل تکنیک و مهارت پزشک، سبک زندگی فرد، میزان جذب چربی، تعداد دفعات ترمیم و غیره در میزان ماندگاری چربی موثر هستند. با این حال روش تزریق چربی نتایج طولانی مدت دارد اما با این حال دائمی نیست. مراجعه به پزشک برای جلسات ترمیم برای حفظ نتیجه ضرورت دارد. همچنین تزریق چربی روند پیری را متوقف نخواهد کرد.

عوارض وحشتناک تزریق چربی به صورت + مزایا و روش تزریق

کاندیدای مناسب تزریق چربی صورت چه کسانی هستند؟

جوانسازی صورت با انتقال چربی یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند حجم نواحی خاصی را در صورت افزایش دهند یا حجم از دست رفته با افزایش سن را بازگردانند. چربی تزریق شده در این نواحی باعث افزایش حجم و بهبود کانتور می‌شود تا ظاهری جوان‌تر داشته باشید. انتقال چربی همچنین برای جبران حجم از دست رفته که باعث ایجاد چین و چروک و گودی بخشی از صورت می‌شود مفید است.

چربی‌های تزریق شده به خطوط عمیق لبخند، گوشه‌های دهان، چشم‌های گود شده و گونه‌های افتاده می‌تواند حجم را بازگرداند و اثرات پیری را بهبود بخشد. پزشک متخصص شما در جلسه مشاوره، نگرانی‌ها و تغییرات مورد نظر و همچنین سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند تا تعیین کند که آیا لیفت صورت و یا گردن نیز برای شما مناسب است یا خیر. شرایط فیزیکی مانند فشار خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، بیماری کلیوی، مشکلات قلبی و سایر شرایط جدی ارزیابی خواهند شد.

در نهایت افراد با اهداف زیر می‌توانند نسبت به انتقال چربی به صورت خود اقدام کنند:

  • برجسته‌تر کردن استخوان فک
  • رفع گودی و چین و چروک زیر چشم
  • پر کردن شیارهای خط خنده
  • رفع چین و چروک‌های پوستی
  • از بین بردن فرورفتگی و جای زخم روی پوست
  • حجم دادن به صورت‌های لاغر
  • حجم و فرم دادن به لب‌های باریک
  • حجم دادن به صورت و گونه لاغر

مزایا تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت مزایایی دارد که باعث محبوبیت آن بین افراد شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • باعث جوانسازی و حجم دهی و زیبایی بیشتر صورت می‌شود
  • روش نسبتا کم تهاجمی و کم خطری است
  • چربی از خود بدن فرد گرفته می‌شود و احتمال واکنش آلرژیک وجود ندارد
  • ماندگاری آن نسبت به برخی دیگر از فیلرها بیشتر است
  • مدت زمان نقاهت نسبتا کوتاهی دارد
  • عوارض این روش کم است.

نتیجه تزریق چربی را از چه سنی می‌توانیم ببینیم؟

نتایج تزریق کردن چربی معمولا پس از عمل نیز قابل مشاهده است، اما حتما کمی تورم و کبودی را در چندروز اول مشاهده خواهید کرد تا به مرور زمان عوارض از بین بروند و چربی‌ها در جای خود ثابت شوند. به تدریج نتایج جوانسازی و لیفت طبیعی شده و قابل مشاهده هستند.

تزریق چربی به صورت از چه سنی می‌تواند انجام شود؟

سن دقیق و ثابتی برای انجام این روش زیبایی مشخص نشده است. اما طبیعتا چنین اعمال زیبایی را بعد از 18 سالگی و برای افرادی که مشکل سلامتی جدی ندارند، انجام می‌دهند. اما افراد بالای 40 یا 50 سال که دچار افتادگی پوست و خطوط و چین و چروک صورت شده‌اند بیشترین بهره را از عمل تزریق چربی صورت می‌برند. در هر حال، شما باید قبل از این کار با پزشک خود مشورت کنید و مورد بررسی قرار بگیرید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این کار برای شما مفید است یا خیر.

در زیر می‌توانید یک نمونه از تزریق چربی به صورت انجام شده در بهترین کلینیک زیبایی تهران را مشاهده نمائید.

عوارض وحشتناک تزریق چربی به صورت + مزایا و روش تزریق

هزینه تزریق چربی به صورت چقدر است؟

از آنجایی که این روش نوعی جراحی به حساب می‌آید، هزینه تزریق چربی به صورت از روش‌های دیگر مثل تزریق ژل بالاتر است. عوامل متعددی در هزینه این روش نقش دارند که عبارتند از: ناحیه تزریق، پزشک مورد نظر، مقدار چربی تزریقی، تعداد دفعات ترمیم و غیره.

عوارض تزریق چربی بیشتر است یا ژل؟

هرکدام از روش‌های تزریق چربی یا ژل مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب به شما و نظر پزشکتان بستگی دارد. ماندگاری تزریق چربی به نسبت تزریق ژل به صورت بیشتر است و امکان بروز آلرژی و حساسیت نیز ندارد. تزریق ژل روشی موقتی است و امکان بروز آلرژی نیز در آن وجود دارد. تزریق ژل نسبت به تزریق چربی عمل راحت‌تری است و هزینه به نسبت کمتری نیز دارد. عوارض تزریق چربی به طور کل کمتر از تزریق ژل است اما میزان تورم و حجم کبودی بعد از تزرقی چربی به صورت مقداری بیشتر است و ناحیه‌ای که چربی از آن برداشته شده نیز چندروزی دچار کبودی خواهد شد. 

جمع بندی

در این نوشته درباره عوارض تزریق چربی به صورت و مزایا و معایب این روش مطالبی را ارائه دادیم. مهم‌ترین نکته برای انجام این روش مراجعه به یک کلینیک مطمئن است تا نتایج به بهترین شکل ظاهر شوند و همچنین عوارض جانبی به حداقل برسد. برترین خدمات درمانی و زیبایی پوست در کلینیک فوق تخصصی جردن برای شما فراهم شده است. این کلینیک با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و دستگاه های روز دنیا، بالاترین سطح خدمات در زمینه پوست و مو را با حضور تیم کاملی از تکنسین‌ها، دستیارهای پزشک، پزشکان و متخصصین پوست زیرنظر پروفسور نیلفروش زاده ارائه می‌دهد. می‌توانید خدمات زیبایی و درمانی پوست خود از جمله تزریق چربی به صورت را با خیال راحت در این کلینیک انجام دهید.

کلینیک جردن مفتخر است با ارائه برترین خدمات زیبایی و جلب رضایت حداکثری مشتریان و زیباجویان آماده خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان عزیز باشد. این کلینیک علاوه بر تزریق چربی به نواحی مختلف بدن، سایر پروسیجر‌های زیبایی مانند اندولیفت، لیفت با نخ و تزریق فیلر و ژل و غیره را نیز انجام می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص و دریافت مشاوره رایگان، به صفحه خدمت تزریق چربی کلینیک جردن مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۴۵۶۴۰ تماس حاصل فرمائید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج