۱۴۳۰۵۰۵
۷۰۲۷
پ

سفر سه روزه‌ی این دختر به شمال، تکان‌دهنده شد!

کاربری به نام «حنا» در توئیتر، تجربه‌ای عجیب و تلخ از سفر سه روزه‌اش به شمال کشور را روایت کرده است.

برترین‌ها: کاربری به نام «حنا» در توئیتر، تجربه‌ای عجیب و تلخ از سفر سه روزه‌اش به شمال کشور را روایت کرده. روایتی که حالا محل بحث و گفتگوی کاربران درباره شمال کشور است. تجربه سفر سه روزه این کاربر به ماسال را در ادامه می‌خوانید. با ما همراه باشید.

"ما از تهران یه خونه رو از روی عکس‌های ویلا انتخاب کردیم و رزرو شد برامون با شبی چهار تومن. ساعت تحویل ویلا دو بود. ما ساعت ۱۲ رسیدیم و باهاش تماس گرفتیم. گفت مهمونای قبلی هنوز هستن و نمی‌تونید بیایید حتی وسایلتون رو بذارید. ما مشکلی نداشتیم. خودمونو سرگرم کردیم تا ساعت دو. تا دو و نیم ما رو جلوی درِ ویلا به بهانه‌ای الکی که دارم تمیز می‌کنم و این حرفا، نگه داشتن. بعد از ورود دیدیم خونه به شدت گرمه. گفتن چون تعطیلاته و همه اومدن شمال، برق نوسان داره و قطع می‌شه. تا عصر تحمل کنید اوضاع بهتر می‌شه!

سر ظهر توی هوای شرجی و گرم نشستیم و امید داشتیم که عصر بهتر بشه. یخچالِ خاموش و پکیجِ قطع؛ حتی نمی‌تونستیم یه دوش ساده بگیریم. عصر دیدیم اوضاع داره بدتر می‌شه. حتی گوشی‌هامون رو نمی‌تونستیم شارژ کنیم. تصمیم گرفتیم بریم تو منطقه سوال بپرسیم و ببینیم همه مشکل دارن یا نه که متوجه شدیم صاحب ویلا باید یه ترانسی می‌ذاشته که نوسانات برق رو بگیره ولی نذاشته و این مشکل به وجود اومده. دنبال جای جدید گشتیم که از اونجا بریم. صاحب ویلا قبول نکرد پولمون رو پس بده و گفت پول اون روز رو کم می‌کنه و فقط پول شب بعدی رو میده!

تا ۱۲ شب داشتیم دنبال خونه می‌گشتیم و هیچ جای مناسبی نبود. این وسط حتی یه خونه بهمون پیشنهاد شد که شبی ۱۲۰۰ بود و یه اتاقش با طویله دیوار به دیوار بود. خیلی هم تعریف میکردن ازش! خلاصه به قول خودشون یه ویلای فوق لاکچری بهمون پیشنهاد شد با شبی ۲۵۰۰ که از روی اجبار گرفتیمش. خونه به شدت کثیف بود و فقط برق داشت همین. داخل یخچال پر از مورچه و سوسک بود. ماهم از سرگردونی خسته بودیم و موندیم. (اینو بگم ما مشکلی با پرداخت پول بیشتر نداشتیم ولی موردی نبود که پول بیشتر بخواد و خوب باشه.)

سفر سه روزه‌ی این دختر به شمال، تکان‌دهنده شد!

خلاصه شب خوابیدیم و صبح بفردا رفتیم ییلاق سوئه‌چاله و سر ظهر برگشتیم. ساعت ۱۲ برق قطع شد و ما بیچاره‌های ساده فکر کردیم واقعا اداره برق قطع کرده. تا ساعت پنج توی گرما داشتیم بال بال می‌زدیم که زنگ زدیم به صاحب خونه. گفت عه سه تا کولر رو روشن کردین فیوز پریده! جلوی فیوز رو با حصار پوشونده بودن که نمی‌شد رفت و دید. خلاصه که شمال رفتن دیگه کنسله مگر این که واقعا خونه کسی که می‌شناسم، برم یا خودم جایی رو سالانه اجاره کنم وگرنه با این این برخورد دیگه اصلا علاقه‌ای ندارم.

کاربران چه می‌گویند؟

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، تجربه تلخ این کاربر محل بحث سایر کاربران شد. آن‌ها نیز تجربیات مشابهی داشتند اما برخی هم هستند که با دلایل خود، اظهارات «حنا» را رد می‌کنند. گفتنی‌ست که برترین‌ها صرفا بازنشرکننده نظرات است و هیچ دخل و تصرفی در آن‌ها وجود ندارد:

احمد نوشت: به همین دلیل هست که اگه مجبورم کنن هم پام رو شمال نمی‌ذارم. صبر می‌کنم خنک شه برم جنوب.

کاربر دیوید و تجربیاتش از سفر سه روزه به متل قو: ساخت و ساز بی‌ضابطه، سیمای بصری نازیبا، سگ‌های ولگرد، دستفروشی، کارگران فصلی بدون جایگاه، آب‌روهای روباز و بد، ساحل و جنگل کثیف، نمای ساختمانی نامفهوم(بیشتری رومی)، تابلوها و بنرهای بزرگ زشت و ترافیک شبانه؛ این شهر داشت جون می‌داد.

پرسشِ شیما: جدی چرا می‌رید شمال وقتی جامعه میزبان این برخورد رو داره، شما رو شکل چک سفید امضا می‌بینه و ذره‌ای تشریفات مهمان داری بلد نیست؟

اما کیان نظری کاملا متفاوت دارد: دمش گرم هرکی بوده، تا شما باشید با هر تعطیلاتی پا نشید برید شمال. تو کل دنیا هم همینه، تقاضا از یک چیز زیاد بشه، قیمت می‌ره بالا.

سفر سه روزه‌ی این دختر به شمال، تکان‌دهنده شد!

فری: ما هم پارسال رفتیم اولسبلنگاه (منطقه‌ای نزدیک به ماسال) و واقعا ۹۰درصد کلبه‌ها و ویلاهاش کثیف بودن. قرار بود ۳۰۰ لیتر آب داشته باشیم که بعد از نیم ساعت، آب تموم شد! وسایل گرمایشی، یخچال و اینا نداشت. به نظر من نمی‌صرفه شب ییلاق موند. ماسال ویلا بگیری و صبح زود بری ییلاق تا غروب و برگردی بهتره.

پرشین هم پیشنهاد خود را دارد: چجوری شبی چهار تومن می‌دید به این خونه‌ها؟ همون پول رو ببرید گرجستان خرج کنید خیلی بیشتر بهتون خوش می‌گذره. خونه‌ی لوکس نهایتا شبی دو تومن، پرواز لحظه آخری هم تا دو تومن میاد پایین. واقعا هم قشنگه.

علی هم پیشنهاد تازه‌ای دارد: موقع تعطیلات، به علت هجوم مسافران، مصرف آب و برق در شمال به شدت بالا می‌ره. این موضوع، مردم بومی را هم کلافه کرده. راه حل؟ کمتر برید شمال. برید سمت غرب مثلا. هم خلوت‌تره، هم زیباتر، هم مردمش به قول شما مهمان‌نوازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

نظر کاربران

• ناشناس

شمال فقط اسمش در رفته والا چی داره اگه واقعا دنبال تفریح هستید برای یکباره شده سری به غرب کشور استان های کرمانشاه و کردستان بزنید، شهرهای غربی این استانها خیلی خیلی از شمال ایران دلپذیرتر و دارای تفریح گاههای طبیعی هست که هر گردشگری رو واقعا مجذوب خودش میکنه دارای سکونتگاههای مناسب برای اسکان چندروزه با مناظر زیبا و مردمان مهمان نواز و خلاصه هرچی بگم کمگفتم کاش یکبار امتحان کنید دیگه هرگز بشمال نمیرید

پاسخ ها

چیز که زیاد داشت همه اش رو مسافرها و ویلاسازها غارت کردند.غرب و جنوبو همین شکلی می کنند

• مرتضی

قدیما میگفتن شمالیها آدمهای مهمانن نوازین، اما اینجوری نیست فقط وفقط به فکر پول هستن من که ازشون راضی نیستم

• ناشناس

اینکه توقع دارید زندگی ما رو مختل کنید و ازتون مهمون نوازی هم بشه توقع زیادیه.نیاید شمال

ما هم از مسافرها و آزار و اذیتشون و نابودی طبیعت راضی نیستیم

تشریف ببر بندرعباس وبوشهر ببین ویلا رو چند باهات حساب میکنن

اینم ازمهمان نوازی شمالیها

میرفتی،مسیرجاده اسالم به خلخال(دهستان خرجگیل*)درتالش که بسیارخوبی هست یابالاترش درییلاق-اسبهونی،یاکنار دریا میرفتی گتگسرکنارجاده جنگل گیسوم تالش،یاساحل قروق تالش!!!

کافی شمالی ها پلاک سایر شهرهای ایران رو ببینند انگار غول برره دیدید
      بابا یواش
      اینقدر اسم شمال بد درفته که خودشون هم شاکی ان بعد میگن نیایید
      مگه شمال ارث پدر و مادرتونه.

• ناشناس

برو بابا این حرفا چیه،بیا رامسر دیگه هیچ جا نمیری هر سال برای مسافرت برمی‌گردی همین جا،بهترین ویلاها با فول امکانات

• رضا

تصاویر اولسبلنگاه رو ضمیمه مقاله کردی؛ اولسبلنگاه نه برق داره نه آب داره و نه گاز و نه تلفن همراه آنتن میده دوست عزیزم! بهتره قبل اینکه جایی رو برای مقصد سفر انتخاب کنی دربارش تحقیق کنی. بعد اگه ییلاق ماسال تشریف بردی که همیشه دماش منفی هست بنابراین کولر نیاز نداری و شرجی نیست اون ارتفاع از کوه!
      اگه جای دیگه رفتی بهتره قبل انتخاب مقصد دربارش تحقیق کنی و مطمئن بشی که میزبان آدم حسابی باشه.
      درباره گرونی هم مثل همه چیزها در اقتصاد از گوجه و خیار گرفته تا خونه و زمین، زمانی که تقاضا بیشتر از عرضه باشه گرونی میشه؛ بنابراین یه طویله رو شبی 2 تومن بایستی اجاره کنی. مجبورت کردن بری؟ کجاش عجیبه؟!

غرب کشور واقعا زیباس

بهترین راهکارش نرفتن هست ! این همه جای هست برا سفر !

• رسول

من هم دو مرتبه رفتم شمال، مشکلات مشابه داشتم ، برخورد مردمش اصلا خوب نبود/ عشق من جنوب

• حمید

در فصل بهار بطور ویژه و سایر فصول به طور عموم غرب کشور مثل استانهای کرمانشاه ، کردستان و ایلام بسیار زیبا هستند ، لطافت هوای بدون شرجی ، مناظر دیدنی طبیعی و مهمان نوازی فوق‌العاده غذاهای بسیار خوشمزه و با کیفیت محلی را ببینید و بچشید و لذت ببرید

• ناشناس

ما یک سال رفته بودیم. سرعین. برمی گشتیم آمدیم آستارا دنبال جا می‌گشتیم. قیمتها بالا بود. به صاحب خونه گفتیم گران هست نمی‌خواهیم گفت باران بیاد مجبور میشی پول بدهی امشب باران میاد نمیتونی بیرون بخوابی

• عبدالله

کی گفته طبیعت شمال مال شمالی ها هست ؟ که میگن نیایید.
      شمالی ها که خوب کاسبی می کنند.

مهمان‌نوازی فقط بوشهر

• زهرا

جنوبم تازه مد کردین
      تصاویری که من از قشم دیدم مسافرا با زباله هاشون اونحارو به گند کشیده بودن.
      احتمالا تا چند سال دیگه جنوبم به به سرنوشت شمال دچار میشه بعد از مهمون نواز نبودن جنوبیا سخنرانی میکنین.
      ایران تقریبا تمام شهرهاش زیبایی داره خب برید ی جای دیگه مگه مجبورتون کردن بیاین شمال.
      اونجایی هم که رفتی اسمش روشه ییلاقه خود مردمش میرن از چشمه آب میبرن لوله کشی آب ندارن اون وقت توقع چی دارید ازشون؟
      ما که هر وقت کلبه میگیریم خودمون اونجا رو تمیز نگه میداریم بعضی مسافرا اصلا رعایت نمیکنن .

• علی

به امید روزی که هیچ مسافری تو شمال نباشه و طبیعت نفس بگشه

شمال هرجاش بری همین اش همین کاسه تمام یادورغگون یاپول پرس وسلام

بوشهر

سلام منم شمالیم چند نکته لازمه بگم ، اوالا سفرها در یه بازه زمانی خاص صورت میگره که خیلی شلوغ میشه ، دوم شمال اکثرا یه جاهای خاص میرن در صورتی که میتونید از پراکندگی جغرافیای شمال استفاده کنید و تنها چند جا تراکم مسافر نداشته باشه سوم ییلاقت کلا امکانات حداقلی دارن چهارم تو روزهای شلوغ خونه های خوب رزرو و یا کسانی که قبلا اومدن شناسایی میشه یا به دوستانشون معرفی میشه که دوباره برن اونجا پنجم گرونی کشوری هست از درامده کمه همه در عذاب هستن ششم توشلوغی هر جای ایران بری اگه شانس نیاری جای خوب گیرت نمیاد حتی هتلش هفتم پیشنهاد میکنم هر جای ایران رفتین برای سفرهای بعدی جایی که اون منطقه زیاد میرید یه گشتی بزنید یه جای خوب پیدا کنید شماره طرف رو داشته باشید برای خودتون و اطرافیان که تو سفرهای بعدی مشکل کمی داشته باشید. سفرهاتون بخیر خوشی

• بهار

تو از اون مسافرای هستی که توی پیاده رو چادر می زنی نمیخای خرج کنی

• ناشناس

فقط بایستی برخورد قهری کرد،ماهی دریا،چوب جنگل،پرنده مهاجر،وهرچه در این منطقه است همه وهمه را این مردم براحتی دارند سربه نیست میکنند

شهر سامان در استان چهارمحال و بختیاری ، پل زمان خان
      قایق‌سواری در رودخانه خروشان ، بسیار باحال ، زیبا ،بکر
      و شهر باغ‌بهادران در استان اصفهان

از صدتا شمال بهتر

• ناشناس

من ماسال رفتم هر دفعه هم با آدمهای خوب و باوجدان روبرو شدم و مهمان نواز بودن دیگه ییلاق اسمش روشه جای خوش آب و هوا برای بومی‌ها غریبه ای که توان به شب بیرون موندن ندارم بنظرم نباید بره

جنوب رو عشقه.
      یه چیزی بگم جنوبی ها خودشون وقتی می خوان یه جایی تو مایه های شمال کشور برن می رن شهرکرد.بسیار زیبا و دوست داشتنی هست تازه شرجی ام نیست، با مردمی دوست داشتنی و مهمان نواز.

هر چه سرتان بیاد حقتون ، جاده را به گند کشیده‌اید

خدارو شکر ما هروقت رفتیم شمال با آدمهای خوبی برخورد داشتم راضی هم بودیم از مهمان نوازیشون ،تایم شلوغی میرین همه چی قیمتش بالاست ،قطعا جای خوبی گیرت نمیاد شما زمان شلوغی شمال بشین خونت

• علیرضا

والا ما خودمون بچه شمال هستیم شهرستان رودبار هیچ وقت هم احساس مالکیت نمیکنیم به خدا ماهم راضی نیستیم این حجم مسافر بیاد به والا برای ما زندگی سخت تر میشه ترافیک گرانی بازار به خاطر سو استفاده بعضی کاسب های طمع کار ما هم چوب گرانی و میخوریم به والا کمبود آب از هم بدتر میشه ولی باز هم تاکید میکنم همه سرزمین ایران زیباست یخورده بیشتر بگردیم فقط شمال نباشه ممنون از همه مردم خوب ایران

مهمان نوازی فقط جنوب

شمال همینه هر کی رفته داستان شده

شبی خداد تومن می گیرند کلی مشکل ادا

• ناشناس

بدترین کار رزور ویلای شمال از سایته کلی اتاق خالی دارند همونجا باید ببینی چک کنی گرمایش سرمایش همه چیشو بعد پول بدی

فکر اونا پول پس بدن یه دبه کنی هستن

هر مسافری رفتن شاکی بوده

• بهرام آریازادگان

من سی ساله دارم میرم شمال و میام .فقط اینو بگم دولت هیچگونه امکاناتی چه به لحاظ تکنولوژی کشاورزی چه به لحاظ صنعت توریسم فراهم نکرده .هرچه هست امکانات و ابتکارات خود مردمه که طبعا ناکافی و ناشیانه و اکثرا اشتباهه ! شمال رسما داره به فنا میره !

• ناشناس

این همه توی اینستا جای خوب معرفی میکنن نظرات هم میگن خوبه یا بد چرا سایتی که کامنت ندارن

وزارت گردشگری ضرغامی باید رسیدگی کنه

آدم باید جنبه داشته باشه
      ما مسافرها هر جا میریم اونجا به لجن میکشیم
      هرمز رفتیم اشغال از اونجا بالا می‌رفت
      موتور ساعتی ۵۰۰

• ناشناس

گیلان ما بد نیایید همه رو به یه چشم نببینید خودتون نکردیم بیان گیلان نیایید میایید چه گندی به شهر ها ساحل ما میزنید میدید یکی از لهجه هامون ایراد میگیره یکی از مهمان نوازی ما ...لطف کنید ما خوب نیستیم نیایید

همه جا دروغگو همه جا پول پرست همه جا گرونی هست زور نکردیم شما رو بیاین وقتی میاییدما نمی تونیم تا بیرون بیاییم شما میایی چوب گرونی میخوره تو سر ما نیایید بدید شهرهای دیگه

شما ثشریف بیارید سوادکوه زیبا و از کلبه ها و ویلاهای گلبانو اقامت بگیرید تا لذت شمال رفتن و بچشید...

• پروا

دمتون گرم شما تشریف بیارید استانهای ما دیگه هرسال برمیگردین

ای به درک . از شدت ثروت پول و کاه برات یکیه

اما چطور تو یک اتاق کنار طویله سه تا کولرگازی گذاشته بود؟ چطوری تو یخچال روشن مورچه بود؟ آیا این مورچه آزاری نیست؟

• یک هموطن

الان اونایی که به شمال و شمالی ها خصوصا گیلانی ها که این مسافر عزیز رفته به اونجا می تازند خودشون خیلی مهربون و مهمون نوازند یا که دارند دق دل خالی می کنند؟ خب طبیعیه وقتی میلیون ها مسافر میرن به سه استان شمالی گیلان و مازندران و گلستان این مسایل هم توش هست اگر چه لازم بود اون که پول رو گرفته و ویلا داده رعایت آسایش مهمان شهرستانی رو می کرد. ولی موندم تو این که یه عده دارند فقط عقده گشایی می کنند که شمال دیگه چیه؟ بیایین غرب و جنوب و فلان و فلان ... خیلی مردین فقط آدرس کلی ندین بگین بیایین فلان شهر و بگین که کی هستین و میزبانی کنین تا حداقل این خاطرات تلخ دیگه پیش نیاد.
      سخن اخر این که غیر از این سه استان ساحلی و زیبا کدام استان تو ایران هست که هم دریا هم جنگل و هم کوه و هم دشت و...رو با هم داشته باشه؟ چی؟ بیان جنوب تو سواحل شنی و داغ هرمزگان و بوشهر و سیستان و بلوچستان و یا تو بیابون های داغ خوزستان و کرمان سماق بمکند و قلیون بکشند!!!!!!!!!!!!!!!!

• ناشناس

من محمودابادزندگی میکنم شوهرمم مسافرگیرهستش صاحبخونه میگه بهشون میگه بیرون میرین بی زحمت کولرخاموش کنین ولی بعضی ادم شعورندارن همچنین کارمیکنن

• نوا

نمیدونم چرا شمالیا تا یه تهرانی قصد خرید زمین و ویلا داره یا حتی دنبال اجاره ی ویلا باشه بی انصافی می کنن و قیمت ها رو چنان بالا می برند که اصلا باور کردنی نیست. خوبه که ما تهرانیا هم مفت و مجانی از شمالیا تسهیلات و امکاناتی نمی گیریم و چند برابر قیمت واقعی هم پرداخت می کنیم ولی اونا با منت و بی احترامی برخورد می کنند.

• ناشناس

نیایید مجبور نیستید به ما توهین هم نکنید نیایید همه چی هم گرونتر برای ما هم شهر ما رو پر از آشغال میکنید میدید طلبکار هم هستید نیایید

هر وقت خواستم برم مسافرت اول مشهد بعد جنوب.

• سورنا

شما اگه مشکل پول نداری دو سه روزه برو ارمنستان هم هواش خوبه هم مردمش یه دریاچه هم داره که خیلی باصفاست.

• عشق وطن

از‌شما‌میخوام‌که‌به‌جنوب‌گشور‌سفر‌کنید‌ترجیحا‌بندر‌لنگه‌با‌مردمی‌مهمان‌نواز‌خون‌گرم‌اصلا‌پول‌براشون‌مهم‌نیست‌چون‌خودم‌هرجا‌یک‌هموطن‌میبینم‌حداقل‌یک‌شب‌مهمان‌خونه‌ما‌میشه...

• سعید

سعی کن نیایی ..ما نه احتیاج به پول شما داریم نه هیچی ..ادب و رعایت کن صد در صد بهت احترام میزارن

• ناشناس

همه درآمد پول شمالی ها از سفر گردشی مسافرای تهران و کرج هست تو کرونا دیدید که با نرفتن ما چه فشار مالی روی شمالی ها اومد کنار دریا میرم پول میگیریم از طرفی یک سطل زباله نیست همه آشغالا کنار دریا و کنار خیابون ها است،یاد گرفتند از طویله هم اتاق بسازن گرون بدن دست مردم،حالا اگر بری کشورهای گرجستان ارمنستان تاجیکستان بیشتر از ایران و شمال لذت میبری

• حق گو

اگرمسافران شمال حتی متمکنین وپولدارهاکه پول هتل وویلابراشون مهم نیست فقط یک تابستان همت کنن وازچادراستفاده کنن وخوردوخوراک راهم باخودشون ازشهرشون ببرن اونوقت این دلالهاوکاسبهای بعضابی وجدان ونامرد، سرجاشون میشینن وادب میشن

• ناشناس

بخدا ما خود شمالیها کلافه شدیم اخه مگه میشه تا تعطیل شمال اخه بیچاره شدیم چرا بلند میش میایید من شمالی که اصلا نمیتونیم یسر برم پدر مادر خودمون را ببینیم

شمال فقط در زمان شاه اونهایی که سر سبزی و کوهای جنگلی ودریا را نديده بودند یه کمی تعريفي بود ،و گرنه با اون پیچو خماش روبه جاده مرگ می‌رفتی
      گرچه همه جا آدمای خوب و بد داره

ایولا

ها والا

• achiles lomomba

واقعا شورشو درآوردن، هم میهمان هم میزبان

• طاهری

من جنوب زندگی میکنم ولی شرجی شمال نمیتونم تحمل کنم و گرونی رفتیم اردبیل قیمتا نصف شمال بود چرا واقعا میرین شمال تو تابستون کردستان لرستان یاسوج من طبیعت جنوب کشور بیشتر از شمال دوست دارم بینظیره امتحان کنید تا شمال نفس بکشه درسته مسیر طولانیه ولی اصلا خسته کننده نیست اصلا همیشه یه چشمه ای رودی کنار جاده هست که استراحت کنید ولی خوب باید امکانات جاده ای کمتر عز مسیر شمال و مشهده

• ناشناس

اگر انسانیت درت بود اون میلیونها تومن رو بجای اینکه بدی مالک طماع یک ویلا اونم شکنجه خونه تحویلت بده میدادی چند خانواده بشدت گرفتار اونهمه زجر هم نمیکشیدی . لذتش بیشتر نبود ؟

دقیقا غرب کشور خیلی زیباست وآب وهوای عالی داره ومردمان نجیب وخوبی داره منتها مسافتش تا تهران زیاده ،به خاطر نزدیک بودن شمال به تهران که انقد مسافر میره وگرنه شمال همچین آش دهن سوزی نیست

• آبی

فقط خوزستان آبادان خرمشهر

• عضو اللبدل

شمالیها تا یک مسافر می‌بینند انگار عابر بانک دیدند

• کیانا

خب شمال نزدیکه.... غرب باید ۱۴ ساعت تو راه باشی مال تعطیلات دوروزه نیست

اصلا و ابدا مهمان نواز نیستن و تهرانی ها رو چون خوب خرج میکنن همه چی رو پاشون گرون حساب میکنن بی انصاف ...البته همه این طور نیستن آدم خوب هم دیدیم ولی صحبت راجع به اکثریته

• ناشناس

اکثریت تو بخش گردشگری نیستن بماند که شمالیا هم میان تهران بخش گردشگری تهران همینه سعی کنید انسانی نظر بدید البته اگه دارید

• کیانا

تالش هم خیلی دوره والبته جایی بکر و زیبا

• ناشناس

من مازندرانی‌ام. بچه که بودم یادمه چقدر مازندران خلوت و زیبا بود. مردم شهرهای بزرگ از کثافتی که تو شهرها ساختن خسته می‌شن، یه جای خنک و قشنگ و دنج پیدا می‌کنن تا از شهراشون فرار کنن. وارد اون‌جا می‌شن. بعد از بیست سی سال که بافت مسکونی و طبیعت و فرهنگ اون منطقه‌ی زیبا رو مثل شهراشون زشت کردن، ازش انتقاد می‌کنن!! نکته‌ی ترسناک اینه که وقتی اون‌جا رو ویران کردن دنبال جای جدید برای گندزدن می‌گردن. جای غرزدن و ناله، کمی تفکر و تعمق کنید.

واقعا بی معرفتی وحتی ..... ، وغیر اخلاقیه. اگر پول اینقدر اهمیت داره ، انسانیت وخوب بودن با ارزش تر است.

کی میشه شمال مسافرنیاد تاخودمون آسایش داشته باشیم وازامکانات نداشتن آب وبرق وغیره عذاب نکشیم.

• ناشناس

بهخاطروجودبیش ازدهانلیون افعانی کم ابی برق گاز امکانات شدیم وگرنه شمال همه ازقبل میرفتن

والا ما هروقت رفتیم شمال بیشتر هم سمت ماسال و خانی کنار میریم خدا خیرشون بده ویلا تمیز دوخواب کولر روشن همه چیز مرتب پتو ملافه ها مرتب .
      دستشون درد نکنه .

• مهران

مسافران عزیز تابستان پیشنهاد میکنم بیایید همدان هم امکانات و منزل فراوان هم بهترین آب و هوای خنک داره هم آثار باستانی و جاهای دیدنی مثل غار علیصدر و گنج نامه و آرامگاه بابا طاهر و آرمگاه بوعلی خیلی جاهای خوشگل زیبا داره ..مثل لونا پارک همدان وسط تابستون موهای تن ت سیخ میشه از خنکی هوا ..خیلی هم بهتون خوش میگذره ..قدمتون سر چشم ..بهترین پیشنهاد یه سر مسافرت بیایید همدان شهر تاریخی زیبا دوران مادها و هخامنشی ..

• ناشناس

نه داداش شمال محل زندگیمونه که آرامشی نموند از دست شماها تو تعطیلات، همین شماهایی که میگین ما دیگه شمال نمیریم تو اولین تعطیلات مسیر سه ساعته رو هشت ساعت تو ترافیک میمونین تا بیاین شمال، تازه میاین، صدای ضبط زیاد، اشغال ها همه پخش پلا، تازه به دوران رسیده ها با شلوارک کوتاه، و... جمع کنید بابا این خز بازیا تون رو...

چون شمالیا کلافه شدن از دست آزار اذیت های وقت و بی‌وقت مسافرای نامحترم

دار اب اشامیدنی بخرن این کار شون
      خیلی زشته

• مهریار

من از موقعی که کیش و قشم رفتم و با اونجا کیف کردم تقریبا بیست سال هست شمال دیگه نرفتم. البته دام خیلی تنگ شده برای شمال

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.