۱۴۲۶۳۰۵
۱۱ نظر
۵۴۲۲
۱۱ نظر
۵۴۲۲
پ

خودروساز ایرانی با این محصولِ تازه برای چینی‌ها کُری خواند!

روز شنبه مدیر پروژه دنا جوانان در ایران‌خودرو، از عرضه این محصول در مردادماه سال جاری به بازار خبر داد.

برترین‌ها: روز شنبه مدیر پروژه دنا جوانان در ایران‌خودرو، از عرضه این محصول در مردادماه سال جاری به بازار خبر داد. شرکت ایران خودرو نیز برای نخستین بار به طور رسمی از تصاویر فیس‌لیفت جدید سمند یعنی دنا جوانان پرده برداشت.

خودروساز ایرانی با این محصولِ تازه برای چینی‌ها کُری خواند!

دنا پلاس را می توان یکی از محبوب ترین محصولات حال حاضر ایران خودرو دانست که از بدو تولد تاکنون همواره از بازار خوبی برخوردار بوده، هرچند که کیفیتش دائماً مورد بحث مشتریان این خودروست و از ایرادهای عجیب و غریبش نالانند. اکنون شرکت ایران خودرو با کم ترین میزان تغییرات ظاهری، نسخه ای جدید از دنا پلاس را تحت عنوان دنا جوانان عرضه کرده است؛ در این مطلب که به کوشش پایگاه خبری اسب بخار گردآوری شده، قصد داریم به مقایسه این خودرو با آریزو ۵ اسپرت بپردازیم. با ما همراه باشید.

دنا جوانان چه تغییرات فنی‌ای داشته است؟

این محصول مجهز به گیربکس اتوماتیک AT6 نسل هفتم است که در آن نسبت دنده‌ها بهبود یافته و همچنین از امکان خلاصی خودکار (Auto Neutral) برخوردار است. در این حالت، مدت معینی پس از توقف خودرو در وضعیت D و در صورت فراموشی راننده جهت تغییر وضعیت به حالت خلاص، گیربکس از حالت رانندگی (D) خارج و به حالت خلاص (N) تغییر وضعیت پیدا می‌کند و به محض رها کردن ترمز، جعبه‌دنده به طور خودکار به حالت رانندگی منتقل می‌شود. این عملکرد در محصول جدید دنا جوانان با هدف کاهش استهلاک گیربکس و همچنین کمک به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی پیش‌بینی شده است.

خودروساز ایرانی با این محصولِ تازه برای چینی‌ها کُری خواند!

 یکی دیگر از عمده تغییراتی که در این محصول اجرا شده، تغییر شبکه برق و الکترونیک آن به شبکه ایران خودرو (IKBCM) است. به گفته مهندسان شرکت ایران خودرو این پلتفرم با دانش فنی روز طراحی و تکوین یافته است و بر این اساس، اضافه کردن هرگونه امکانات و حالت‌های جدید الکترونیکی به خودرو ممکن شده است. این شبکه کاهش تعداد نودها را به همراه دارد.

ظاهر دو خودرو

در بخش ظاهری باید گفت بی تردید برگ برنده با آریزو ۵ اسپرت است، چراکه این خودرو از بدنه ای هماهنگ و یک‌دست بهره می گیرد و تنها ضعف آن را شاید بتوان طراحی برجسته سپر عقب دانست. از طرفی جلوپنجره و سپر جلوی این خودرو طراحی اسپرت و جذابی را ارائه می کنند.

خودروساز ایرانی با این محصولِ تازه برای چینی‌ها کُری خواند!

 

در طرف مقابل، دنا پلاس را داریم‌؛ خودرویی که در هر نما به تنهایی جذابیت خود را دارد، اما وقتی به صورت کلی به بدنه خودرو نگاه می کنیم، هماهنگی چندانی میان اجزا نمی بینید. اکنون در نسخه جوانان برخی خط و خطوط قرمز نیز به اطراف جلوپنجره و داخل چراغ های جلو اضافه شده است، که نه تنها به زیبایی و القای حس اسپرت خودرو کمکی نکرده، بلکه از زیبایی قبلی نیز کاسته است. ای کاش برای مدل جوانان، حداقل شکل فیزیکی چراغ های جلو یا گرافیک داخلی‌شان به نحوی به مدل دوقلو تبدیل می شد تا یادآور پیکان جوانان خاطره انگیز باشد. ضمن این که سپر عقب نیز می توانست یک بازطراحی را تجربه کند تا قدری اسپرت تر شود و با بقیه بخش های خودرو هماهنگی بیش تری داشته باشد.

خودروساز ایرانی با این محصولِ تازه برای چینی‌ها کُری خواند!

 

امکانات دو خودرو

از امکانات ایمنی و رفاهی آریزو ۵ اسپرت می توان به مواردی همچون قابلیت استارت از طریق ریموت، گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی راننده برقی شش حالته، شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، اتوهلد، سیستم پایش باد تایرها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، فرمان برقی با طرح Dکات، کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا، دی لایت، سانروف، اتو لایت، تهویه الکتریکی و… اشاره کرد.

خودروساز ایرانی با این محصولِ تازه برای چینی‌ها کُری خواند!

 

در طرف مقابل نیز دنا جوانان هم با دست پر در بخش امکانات ایمنی و رفاهی ظاهر شده است. این خودرو در بخش امکانات مواردی نظیر سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیرو، ترمزهای تمام‌دیسکی، سامانه کمکی ترمز، کمک حرکت در سربالایی، سامانه کنترل الکترونیکی پایداری و سامانه کنترل هرزگردی چرخ‌ها یا کنترل کشش (TCS) ، چهار کیسه هوا، دوربین عقب، کمک‌پارک عقب، سامانه پایش فشار باد و دمای تایرها، آینه الکتروکرومیک، کروزکنترل، ورود و استارت دکمه‌ای، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن اتوماتیک، سان‌روف برقی، سیستم تهویه اتوماتیک و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم چندرسانه‌ای با قابلیت نمایش محتوای گوشی (میرورلینک) و راهنمای تعویض دنده (GSI) برای حالت دستی و… را ارائه می کند.

خودروساز ایرانی با این محصولِ تازه برای چینی‌ها کُری خواند!

مشخصات فنی دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت

نسخه اسپرت آریزو ۵ در بحث فنی تفاوتی با نسخه توربو قبلی ندارد و همچنان به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه ۱۴۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته توان را به چرخ های جلوی این سدان کلاس C می رساند. سیستم خنک کاری هوای ورودی به پیشرانه این خودرو مانند گذشته به سبک هوا به آب (Air to Water) است و باعث می شود نوسان توان بر اثر تغییر دما به حداقل برسد.

خودروساز ایرانی با این محصولِ تازه برای چینی‌ها کُری خواند!

 

دنا جوانان در بخش فنی به پیشرانه EF7P TC، که نسخه ارتقایافته TC7 محسوب می شود، مجهز شده است. در این نسخه این پیشرانه به زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی مجهز شده و توان خروجی آن به ۱۶۱ اسب بخار با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر رسیده است. حداکثر گشتاور این پیشرانه از دور موتور ۱۷۵۰ در اختیار راننده قرار می گیرد. سرسیلندر، میل لنگ، سوپاپ ها‌، یاتاقان ها، سیستم خنک کاری، میل سوپاپ ها و… در دنا پلاس جوانان با نسخه قبلی متفاوت است. گیربکس این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته خودکار است که نسبت به CVT حس و حال بهتری را برای راننده به ارمغان می آورد.

خودروساز ایرانی با این محصولِ تازه برای چینی‌ها کُری خواند!

دنا جوانان چه مشخصاتی دارد؟

دنا جوانان در بخش فنی به پیشرانه EF7P TC، که نسخه ارتقایافته TC7 محسوب می شود، مجهز شده است. در این نسخه این پیشرانه به زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی مجهز شده و توان خروجی آن به ۱۶۱ اسب بخار با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر رسیده است. حداکثر گشتاور این پیشرانه از دور موتور ۱۷۵۰ در اختیار راننده قرار می گیرد. سرسیلندر، میل لنگ، سوپاپ ها‌، یاتاقان ها، سیستم خنک کاری، میل سوپاپ ها و… در دنا پلاس جوانان با نسخه قبلی متفاوت است. گیربکس این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته خودکار است.

آریزو ۵ اسپرت چه مشخصاتی دارد؟

نسخه اسپرت آریزو ۵ در بحث فنی تفاوتی با نسخه توربو قبلی ندارد و همچنان به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه ۱۴۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته توان را به چرخ های جلوی این سدان کلاس C می رساند. سیستم خنک کاری هوای ورودی به پیشرانه این خودرو مانند گذشته به سبک هوا به آب (Air to Water) است و باعث می شود نوسان توان بر اثر تغییر دما به حداقل برسد.

درباره قیمت احتمالی دنا جوانان شنیده‌ها حاکی از رقمی در حدود ۷۰۰ملیون تومان است. در حالی که خودروی چینی با قیمتی بالاتر از یک میلیارد تومان  خرید و فروش می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ناشناس

    بنظرم درشکه یا گاری از هردوشون بهتره

  • ناشناس

    فقط آریزو5 بعد از یکسال سواری ،این خودرو را پیشنهاد میکنم-نقطه عطف شتاب سریع و راحتی کابین داخلی می باشد

  • ناشناس

    هر چی باشه یه چرخ آریزو می ارزه به سمند بزک شده !! همون سمند بخری خودت اسپورتش کنی بهتر از اینه

  • ناشناس

    هیچکدام

  • ناشناس

    جوان ایرانی اگر یک میلیارد سرمایه داشت یا مهاجرت می‌کرد یا ازدواج مطمئنا دنا جوانان نمیخرید حالا چرا اسمش گذاشتین دنا جوانان معلوم نیست!!!!!!!!

  • ناشناس

    چه فایده که صندلی عقب دنا جلوی با تنگ است و کسی که صندلی عقب بشینه واقعا اذیته و وقتی به مقصد برسد زانوهایش از درد راست نمیشود

  • ابی

    بیاد پیکان جوانانط

  • ناشناس

    700 میلیون تومان حقوق کارگران ده میلیون ه

  • ناشناس

    نظرت بدرد خودت میخوره

  • ناشناس

    کری ؟؟؟...زارت

  • جهانگیر بیات

    اگرواردات باشد خو درو گران نمی شود مردم دیگر روی خودرو سرمایه گزاری نمی کنند بااین واردات خودرو ریکس می دانند واردات خودرو تنزیم بازار است

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج