۱۳۳۳۳۳۳
۱۳ نظر
۹۹۲۵
۱۳ نظر
۹۹۲۵
پ

دو دلیل برای عصبانیت این روزهای برخی از مردم ایران

مساله‌ای که شاید در حجم هجوم آوار مشکلات مساله‌ای سانتی‌مانتال به نظر برسد اما خب نمی‌شود همه علایق را حذف کرد و توقع زندگی نرمال داشت

برترین‌ها: بحث اکران فیلم‌های خارجی در سینماهای کشور از مباحثی است که سابقه‌ای طولانی در محافل سینمایی رسانه‌ای دارد. بحث داغ این روزها هم به فیلم باربی و فیلم اوپنهایمر اختصاص دارد. دو فیلم با داستان و فضای مختلف که نام کارگردانان برجسته و مطرحی را یدک می‌کشند. فضای صورتی رنگ فیلم باربی در کنار دود و آتش حاصل از انفجار فیلم اوپنهایمر این تفاوت را به خوبی به رخ می‌کشد.

اما نکته قابل تامل درباره این فیلم‌ها شاید حسرتی باشد که کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی را فرا گرفته؛ آن‌ها با این پرسش مواجهه هستند که چرا نباید این آثار را در سینماهای داخل کشور ببینند؟ مساله‌ای که شاید در حجم هجوم آوار مشکلات مساله‌ای سانتی‌مانتال به نظر برسد اما خب نمی‌شود همه علایق را حذف کرد و توقع زندگی نرمال داشت. آن هم وقتی در همین اوضاع خبر می‌رسد یک اپلیکیشن محبوب فیلم و سریال فیلتر شده.

دو دلیل برای عصبانیت این روزهای برخی از مردم ایران

بلبل جان که کاربران زیادی داشت را از دسترس کاربران خارج کرده‌اند تا روز به روز نفس زندگی کردن را بگیرند در هر صورت در این مطلب به آرا و نظرات قابل انتشار برخی کاربران نگاهی داشتیم و در ادامه اطلاعاتی مختصر درباره دو فیلم مورد بحث آوردیم تا برسد روزی که نسخه دانلودی فیلم‌ها بیاید و بعدتر مفصل‌تر مطلب خواهیم داشت، خاصه آن که فیلم‌های نولان یک جامعه هواداری ثابت دارد و و گرتا گرویک هم طی سال‌های اخیر فیلمساز موفقی بوده.

در هر صورت اگر گشتی در فضای مجازی بزنید، حتما با میم‌های متعددی روبرو می‌شوید که در مورد این دو اثر تهیه شده و در اینترنت پخش شده‌اند و واضح است که هرکدام از آن‌ها می‌توانند برای گروهی از مخاطب‌ها در جهان هیجان‌انگیز و مورد انتظار محسوب شوند و نهایتا این حسرت را در مخاطب ایرانی ایجاد می‌کند که ای کاش ما هم می‌توانستیم همسو با مردم جهان باشیم و این فیلم ها را در سینما و به روز تماشا کنیم 

کاربران شبکه اجتماعی هم به این موضوع واکنش نشان دادند :

سوفیا گفت: این شوخی‌های «یک بلیط برای اوپنهایمر و باربی» از یه زاویه اصلا خنده دار نیستن، چون ما بلیط هیچکدومشون رو تو این مملکت نمیتونیم بخریم.

دو دلیل برای عصبانیت این روزهای برخی از مردم ایران

یکی از کاربران هم نوشت: درحالیکه آخر هفته اکثریت انسان‌های کره‌ی زمین در حال برنامه‌ریزی برای تماشای اوپنهایمر یا باربی یا هردو در سینما هستن من تو این فکرم بالاخره روزی می‌رسه همزمان کل دنیا فیلم‌های روز رو اینجا هم ببینیم!؟

مسعود گفت: واقعا لعنت به جهان سوم؛ مگه یه آدم تو زندگیش چندبار فرصت داره که یه فیلم رو روی پرده هفتاد میلیمتری ببینه! چرا باید این همه هزینه کرد برای رفتن به یه جای دیگه‌ی دنیا و دیدن یه فیلم! نمی‌دونم اوپنهایمر چه محتوایی داره اما پلان‌هایی که نشون دادن خودش داره می‌گه بیا رو پرده منو ببین

حسام هم در همین رابطه رویابافی کرد و نوشت: پسررر فک کن  مثلاً" قرار بود اوپن‌هایمر تو سینماهای شیراز (سینما سعدی، فلسطین و ...) هم اکران بشه؛ بعد با کللللی هیجان پا می‌شدیم می‌رفتیم می‌دیدیم ولی....

درباره باربی؛ باربی یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال است. این فیلم داستان لایو اکشن عروسک‌های باربی و کن را روایت می‌کند و با بازی بازیگران و ستاره‌هایی چون مارگو رابی، رایان گاسلینگ و...

 سایت IMDb در صفحه فیلم Barbie بیان کرده است که داستان فیلم درباره اخراج باربی از سرزمین عروسک‌ها یعنی Barbie Land  و ماجراجویی او در دنیای واقعی است. او پس از آنکه وارد دنیای واقعی می‌شود، یک زندگی تازه و بدون محدودیت را کشف می‌کند که اتفاقات هیجان‌انگیزی را به دنبال می‌آورد. اما آنچه باعث ناراحتی باربی شده، این است که او باید در این سفر با کن همراه شود. مشکل این‌جاست که باربی و کن اگرچه دوست یکدیگر هستند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها چیزی درباره برقراری روابط دوستانه نمی‌دانند.

دو دلیل برای عصبانیت این روزهای برخی از مردم ایران

نقش‌های جنسیتی عروسک‌ها یکی از نکات جالبی است که در پوسترهای فیلم Barbie به چشم می‌خورد. به این صورت که عروسک‌های باربی باهوش و مستقل‌اند و در مقابل، عروسک‌های کن چیزی بیشتر از اسباب بازی نیستند. مارگو رابی با پاهای ظریف و لبخند دلبرانه‌اش کاملا یادآور عروسک باربی است. رایان گاسلینگ در نقش کن هم وضعیت مشابهی دارد. بنابراین کسانی که طرفدار یا علاقه‌مند به این عروسک‌ها هستند، نباید نگران چیزی باشند.

درباره اوپنهایمر؛

 اوپنهایمر با بازی کیلین مورفی، رابرت داونی جونیور و امیلی بلانت، داستان فیزیکدان نظری آمریکایی و نقش او در ساخت بمب اتمی را روایت می‌کند. داستان این فیلم نیز درباره یک فیزیکدان آمریکایی به نام رابرت جی اوپنهایمر است که امروزه به عنوان پدر بمب اتم شناخته می‌شود. شهرت او بیشتر به این دلیل است که رهبری پروژه منهتن (یک پروژه علمی با محوریت آمریکا) را برعهده داشت و نقش مهمی در آن ایفا کرد. او بعدها به عنوان رئیس کمیسیون انرژی اتمی در ایالات متحده خدمت کرد. اوپنهایمر همواره در تلاش بود تا مسابقه تسلیحات هسته‌ای با اتحاد جماهیر شوروی را کاهش دهد.

دو دلیل برای عصبانیت این روزهای برخی از مردم ایران

دوران ریاست او در کمیسیون انرژی اتمی در سال ۱۹۵۴ به پایان رسید و اوپنهایمر به دلیل وابستگی‌اش به گروه‌های متعدد سیاسی به عنوان کمونیست شناخته شد که برکناری او از خدمت دولت فدرال را در پی داشت. این دانشمند بزرگ همچنان به فعالیت‌های علمی ادامه داد و از سال ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۷ سه بار نامزد نوبل شد، اما نتوانست جایزه نوبل فیزیک را دریافت کند.

همانطور که متوجه شدید باربی و اوپنهایمر هم از نظر زیبایی‌شناسی و هم از نظر موضوع متضاد هستند. یکی یک کمدی رنگارنگ درباره عروسک‌های محبوب دوران کودکی است. دیگری یک درام جنگی تلخ درباره فیزیکدان جی رابرت اوپنهایمر و کار او در توسعه بمب اتمی از طریق پروژه منهتن است. اما این فیلم‌ها چند چیز مشترک هم دارند. برای مثال هر دو توسط کارگردانان تحسین‌شده‌ای ساخته شدند و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و به طور کلی هر دو فیلم جذاب، خیره‌کننده و از نظر بصری متمایز به نظر می‌رسند.

شما منتظر کدام یک از دو فیلم Barbie و Oppenheimer هستید؟ به نظر شما کدام یک بیشتر مورد توجه و رضایت بینندگان قرار خواهند گرفت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      لطفاً کسانی از حسرت خوردن فیلم های روز روی پرده ی سینما دم بزنن که خودشون ملتزم به قانون کپی رایت باشن . نه اونایی که هر فیلم خارجی و ایرانی را راحت دانلود غیر قانونی می کنن چون نمیخواااان پول بدن!

      پاسخ ها

      • لاله

        چقدر تاثیر گذار عقل کل عالم ! از کی کپی رایت در ج . ا رعایت شده که اینجوری خرده میگیری .

    • ناشناس

      چه مخ هایی داریم تو کشور خودمون خبر نداریم

    • ناشناس

      مرگ بر بی شعور

    • امیر

      در عوض ما به راحتی میتونیم فیلمهای مزخرف و آبکیِ منوچهر هادي رو ببینیم و اصلآ هم به شعورمون توهین نمیشه ، مثلآ همین آخرین فیلم (نیوکمپ)...
      از کجا معلوم ، شاید اونها هم دارن حسرتِ دیدن سریال نیوکمپِ منوچهر هادي رو میخورن ...🥴🥴🥴🥴🥴

    • ناشناس

      خدا حفظ کنه فیلتر شکن را

    • ناشناس

      کپی رایت کپی رایت خواهشا تو جایی که هیچ قانونی وجود نداره حرف از قانون کپی رایت نزنید.
      تنها دلخوشی ما همین بلبل جان بود که به لطف یه مشت بیشعور اون و از ما گرفتن.
      اف بر شما

    • حقگو

      اگر امثال روسیه بجای جنگ که ویرانی ببار آورده است و با هر تاریخی که اوکراین دارد سازندگی در کار بود دولتهای تمامیت خواه بهتر به نتیجه میرسید. یمن مثال بهتری است. آنهمه هزینه کشتار و ویرانی خرج سازندگی می شد این مردم بخت برگشته بهتر زندگی میکند و مستقل تر می شدند.

    • کاربر

      کلا مسولین مملکت با هر چیزی که مردم حال میکنن مشکل دارن

    • رضا

      خدا لعنتشون کن بلبل جانو حذف کردن

    • ناشناس

      خیر من از پول به سینماهای دولتی بیزارم همه رو دانلود رابگان میکنم

    • بينام

      مملكت دچار خشكسالى،فقر ،بيكارى ،رانت ،تبعيض،فساد هستش ،يكپارچگى و تماميت ارضى در معرض خطره،وضع اقتصاد و رفاه و امنيت اجتماعى و توليد و كشاورزى و ده ها مسئله ديگه با مشكل و بحران جدى مواجه شده و حتى يك سال ديگه خودمون رو نميتونيم پيش بينى كنيم ،بعد يك عده تازه بدوران رسيده نگران اين هستن كه چرا فيلم هاى خارجي رو نميتونن بصورت مجانى (بخونيد دزدى ) تماشا كنن

    • پارسا

      چون‌نمیتونم‌‌ببینم‌نظری‌ندارم،کاش‌ایران‌ما‌آبادتروآزادتربود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج