۱۳۲۰۸۲۷
۷۳۳
۷۳۳
پ

راهنمای آزمون تیزهوشان نهم به دهم

آمادگی برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم، نیازمند دانستن منابع این آزمون و تعداد سوالات دروسی است که قرار است داوطلبان پاسخ دهند؛ در این مطلب راهنمایی شما در این مورد هستیم.

 

راهنمای آزمون تیزهوشان نهم به دهم


مدارس تیزهوشان یکی از قوی‌ترین مدارس کشور هستند که زیر نظر سازمان استعدادهای درخشان فعالیت می‌کنند و به همین خاطر دانش‌آموزان متعددی علاقه‌مند به تحصیل در این مدارس هستند. در صورتی که شما هم علاقمند به تحصیل در این مدارس هستید باید در آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا روند ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم و منابعی که باید مطالعه کنید را مورد بررسی قرار دهیم:

روند برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم

آزمون تیزهوشان نهم به دهم هر سال توسط مرکز استعدادهای درخشان برگزار می‌شود و طی آن استعدادهای برتری که مستعد ورود به مدارس تیزهوشان هستند، شناسایی خواهند شد. در واقع مهم‌ترین شرط برای تحصیل در مدارس تیزهوشان، شرکت در این آزمون و قبولی در آن است. 
ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم به صورت اینترنتی و در یک بازۀ مشخص که توسط سازمان ملی استعدادهای درخشان (سمپاد) اعلام می‌شود، انجام خواهد شد؛ البته معمولا نیمّ دوم فرودین‌ماه هرسال زمان ثبت‌نام اولیۀ آزمون تیزهوشان نهم به د هم است. دانش‌آموزان متقاضی باید در بازه زمانی مذکور به سایت ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم به نشانی my.medu.ir ورود و پس از ورود به پنل شخصی خود در سایت، اقدام به تکمیل مدارک و فرم‌های ثبت‌نامی نماید. همچنین در این وبسایت باید هزینۀ مربوط به ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان را نیز پرداخت نمایند. توجه داشته باشید ثبت‌نام شما زمانی تکمیل خواهد شد که از سایت کد پیگیری دریافت نمایید. 
توجه داشته باشید که در زمان ثبت نام باید تمامی فرم‌ها را با دقت کافی تکمیل نمایید و اولویت‌بندی مدارس تیزهوشان را نیز به درستی وارد کنید.
پس از ثبت‌نام باید منتظر تاریخی باشید که در اطلاعیه و دفترچه ثبت‌نام آزمون تیزهوشان آمده است. این امتحان به صورت هماهنگ کشوری در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود. همچنین برای ورود به سالن امتحان لازم است کارت ورود به جلسه خودتان را به همراه داشته باشید. علاوه بر کارت ورود به جلسه بهتر است شناسنامه یا کارت ملی خودتان را نیز به همراه داشته باشید تا بتوانید به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی وارد سالن امتحان شوید. 
در نهایت پس از ۵ یا ۶ هفته بعد از برگزاری آزمون، نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم توسط وبسایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اعلام می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند با وارد نمودن اطلاعات لازم مثل کد ملی و سریال شناسنامه، از نتایج آزمون خودشان مطلع شوند. در صورت نیاز می‌توانید برای کسب اطلاع بیشتر از درصدهای کسب‌شده هر درس و نمرۀ آخرین فرد قبول‌شده نسبت به دریافت کارنامه خودتان اقدام کنید.

راهنمای آزمون تیزهوشان نهم به دهم

ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم

همان‌طور که گفته شد ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش‌و‌پرورش به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود. معمولا به صورت همزمان با آغاز زمان ثبت نام در آزمون تیزهوشان، دفترچه ثبت نام آزمون نیز منتشر می‌شود. شما می‌توانید با مطالعه این دفترچه، اطلاعات کاملی از نحوه ثبت نام و مراحل مربوط به آن کسب نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر هم مراحل ثبت نام به شرح زیر هستند:

  1. ابتدا وارد سایت my.medu.ir شوید. در قسمت وسط صفحه و در بخش انتخاب نقش، گزینه دانش آموز را انتخاب کنید و اطلاعات وارد شده را وارد نمایید. نام کاربری همان کد ملی شما است. در نهایت روی گزینه ورود کلیک کنید تا وارد پرتال شخصی خودتان شوید.
  2. در صفحه پرتال شخصی خودتان، روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.
  3. یک کادر برای شما باز می‌شود که از طریق آن می‌توانید دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون سمپاد را دریافت کنید. پس از دریافت و مطالعه دفترچه راهنما، روی کلید ثبت نام کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.
  4. در این مرحله باید گزینه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم را انتخاب نمایید و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید. همچنین باید تیک گزینه قبول قوانین را فعال کنید و روی کلید تایید کلیک نمایید.
  5. در مرحلۀ بعدی باید هزینۀ مربوط به آزمون را به صورت آنلاین و از طریق همین سامانه پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که تمامی فرم‌ها و مدارک لازم را با دقت کافی پر کنید و اولویت مدارس انتخابی را دقیقا برحسب نیاز خودتان وارد نمایید. در صورتی که در هرکدام از اطلاعات نقصی وجود داشته باشد، امکان برگشت و ویرایش اطلاعات وجود نخواهد داشت. 

منابع آزمون تیزهوشان نهم

برای ورود به مدارس سمپاد باید در آزمون تیزهوشان نهم به دهم نمره بالایی کسب کنید. منابع آزمون تیزهوشان نهم به دو دستۀ سوالات استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی این سوالات خواهیم پرداخت:
۵۰ درصد از سوالات آزمون مربوط به سوالات استعداد تحلیلی است که از خارج از کتاب‌های درسی طرح می‌شوند. هدف از طراحی این سوالات، بررسی توانایی تحلیلی و طبقه‌بندی مطالب توسط دانش‌آموز است. ۵۰ درصد دیگر از نمرۀ آزمون نیز به سوالات استعداد تحصیلی اختصاص داده شده است. این سوالات از کتاب‌های درسی پایه هشتم و نهم طرح می‌شوند. تمامی سوالات آزمون به صورت چهار گزینه‌ای هستند و هر سوال نیز فقط یک پاسخ صحیح دارد. شما به‌ازای هر پاسخ صحیح سه امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط یک امتیاز منفی دریافت خواهید کرد. 
در صورتی که برای هر سوال بیش از یک گزینه را علامت بزنید، پاسخ آن غلط در نظر گرفته می‌شود. از آنجایی آزمون تیزهوشان دارای نمرۀ منفی است، در صورتی که به پاسخ خودتان مطمئن نیستید، بهتر است هیچ کدام از گزینه‌ها را علامت نزنید. منابع آزمون تیزهوشان نهم نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نداشته است؛ اما همانطور که می‌دانید ضرایب سوال‌ها برای هر رشته متفاوت است. تعداد و ضرایب سوال‌ها برای رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و سمپاد مهارتی به شرح زیر است:

راهنمای آزمون تیزهوشان نهم به دهم

قبل از شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم بهتر است تمامی منابع آزمون تیزهوشان نهم را به دقت مطالعه کنید و با آمادگی کامل در آزمون شرکت کنید. همچنین علاوه بر مطالعه لازم است از تست زدن نیز برای آمادگی بیشتر استفاده کنید. کتاب‌های کمک‌درسی نیز یکی از بهترین منابع برای آمادگی شرکت در آزمون تیزهوشان محسوب می‌شوند. 

سخن نهایی

آزمون تیزهوشان هر ساله به صورت هماهنگ کشوری در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور برگزار می‌شود. دانش‌آموزان علاقمند به تحصیل در مدارس تیزهوشان می‌توانند با شرکت در این آزمون و کسب نمره قبولی، در این مدارس ثبت نام نمایند. در این مقاله تمامی شرایط ضروری برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم و منابع امتحانی لازم را بررسی کردیم. در صورتی که در مورد هرکدام از این موارد سوالی دارید، می‌توانید به سایت تیزلند سربزنید، کارشناسان ما در آنجا آماده پاسخ‌گویی به تمامی سوالات شما هستند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج