۱۲۸۴۳۱۰
۶ نظر
۶۲۸۲
۶ نظر
۶۲۸۲
پ

چقدر زیبایی شما حسرت‌برانگیز بود خانم عسل بدیعی

تاریخ ایران در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ و چندین سال بعد از آن، مملو از اتفاقات مهم، پرتنش و عجیب سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حوادث گوناگونی است که از نظر سینمایی و هنری جذابیت بالایی برای روایت دارند.

برترین‌ها: تاریخ ایران در سال‌های منتهی به انقلاب 57 و چندین سال بعد از آن، مملو از اتفاقات مهم، پرتنش و عجیب سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حوادث گوناگونی است که از نظر سینمایی و هنری جذابیت بالایی برای روایت دارند. بسیاری از حوادث تاریخی مهم این سرزمین در آن سال‌ها، هنوز کشف نشده و خب این‌ها بستر مناسبی برای آثار نمایشی‌ست، تلویزیون البته معمولا خیلی شعاری و سطحی به آن سال‌ها پرداخته و در مجموع نتوانسته راوی مناسبی برای آن سال‌ها باشد. اینجا البته به بهانه بازپخش سریال «تا صبح» سریال‌های به اصطلاح انقلابی را مرور کردیم.

چقدر زیبایی شما حسرت‌برانگیز بود خانم عسل بدیعی

مجموعه تلویزیونی «تا صبح» نیز به کارگردانی مجید جوانمرد از سه شنبه، ۱۱ بهمن ماه هر روز ساعت ۱۸ از شبکه آی فیلم پخش می‌شود. «تا صبح» اولین بار سال ۸۵ از شبکهٔ پنج سیما پخش شد. از نکات جالب تماشای دوباره این سریال، دیدن زیبایی حسرت‌برانگیز عسل بدیعی است در نقش پزشکی که هویت متمایزی از خانواده‌اش دارد. او شمایل یک دختر قدرتمند را به خوبی ایفا می‌کند و آن تضاد مورد نظر میان او و خانواده‌اش به خوبی نشان داده می‌شود، اما خب در مجموع این سریال هم مثل دیگر آثار این چنینی آکنده از کلیشه‌های مرسوم است..

ارمغان تاریکی

چقدر زیبایی شما حسرت‌برانگیز بود خانم عسل بدیعی

سریال «ارمغان تاریکی» اولین سریال از سه‌گانه تاریخی انقلابی جلیل سامان است که از شبکه سوم سیما به روی آنتن رفت. این سریال درباره تعدادی از اعضای سازمان مجاهدین خلق و درگیری درون سازمانی آنها با یکدیگر در نخستین ماه‌های پس از انقلاب اسلامی سال 57 است. سامان در ادامه «ارمغان تاریکی»، سریال «پروانه» را در سال 92 و «نفس» را در سال 96 ساخت تا سه‌گانه‌اش درباره جزئیات فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق کامل شود. این اثر در زمان خود به نوعی جز بهترین سریال های انقلابی ایران بود.

کیمیا

چقدر زیبایی شما حسرت‌برانگیز بود خانم عسل بدیعی

مجموعه «کیمیا» که با ۱۱۰ قسمت طولانی‌ترین سریال غیرطنز تلویزیون ایران به حساب می‌آید، روایتگر زندگی دختری به نام کیمیا پارسا و خانواده‌اش در روزهای قبل از انقلاب تا دوران جنگ است. این پرحاشیه‌ترین سریال این لیست است که کلای هم گاف ریز و درشت داشت و محل انتقادهای بسیاری شد، شکل ترسیم شخصیت‌ها هم در فیلمنامه به شدت کهنه و دمده بود. این سریال در هنگام پخش به دلیل شروع خوب و داستان جذابش از حوادث انقلاب اسلامی سال ۵۷، با استقبال بسیار زیاد مخاطبان رو به رو شد، اما هرچه جلوتر رفت با اتفاقات غیرمنطقی در طول داستان، گاف‌های مختلف از نظر طراحی صحنه و روایت دوران میانسالی کیمیا، رفته رفته کیفیت خود را از دست داد و به سریالی ضعیف تبدیل شد.

زیرخاکی

چقدر زیبایی شما حسرت‌برانگیز بود خانم عسل بدیعی

این بار جلیل سامان برای دغدغه‌های انقلابی‌اش زبان طنز را انتخاب کرد و برگ برنده‌ای چون پژمان جمشیدی هم کار را درآورد. در سریال داستان مردی به نام فریبرز روایت می‌شود که به دنبال زیر خاکی می‌گردد اما ناخواسته وارد مهمترین جریان‌های سیاسی و اجتماعی دوران خود می‌شود. خب شاید این محبوب‌ترین اسم این فهرست باشد. روابط میان کاراکترها درآمده و خیلی از شوخی‌ها خصوصا در سری اول سریال بامزه و تماشایی‌ست.

یک مشت پر عقاب

چقدر زیبایی شما حسرت‌برانگیز بود خانم عسل بدیعی

سریال یک مشت پر عقاب در دوره خودش محبوب و پربیننده بود و حتی بازپخش‌هایش پربیننده می‌شود. داستان درباره مردی به نام امیرحسین دانشور است که در حال گذراندن خدمت سربازی‌اش است و به تهران فراخوانده می‌شود. خواهر دوقلوی امیرحسین خودکشی کرده و پدرش در پی این اتفاق سکته کرده است. در ادامه شاهد اتفاقاتی در طول اعتراضات مردم تبریز و به آتش کشیدن دفتر حزب رستاخیز هستیم… یک مشت پر عقاب نیز از سریالهای ایرانی انقلابی تلویزیون محسوب می‌شود که تماشایش را می‌شود پیشنهاد کرد.

سال‌های برف و بنفشه 

چقدر زیبایی شما حسرت‌برانگیز بود خانم عسل بدیعی

سال‌های برف و بنفشه سریالی به کارگردانی سعید سلطانی استو خب سلطانی ملودرام باز قهاری است. این اثر داستان مردی به نام مهندس علی فلاح را روایت می‌کند که پس از چندین سال تحصیل در رشته کشاورزی به پیشوای ورامین می‌رود تا زمین پدرش را احیا کند. اما در این راه با جریان انقلابی آشنا می‌شود و نظرش تغییر می‌کند. تماشای سام درخشانیِ جوان از نقاط جذاب تماشای دوباره این کار است.

معمای شاه

چقدر زیبایی شما حسرت‌برانگیز بود خانم عسل بدیعی

معمای شاه داستان حکومت رضاشاه پهلوی و محمدرضاشاه پهلوی را روایت می‌کند. یک بیگ پروداکشن پر حاشیه که با بازسازی بسیاری از چهره‌های مناقشه‌برانگیز تاریخی حواشی بسیاری تولید کرد. درباره میزان وفاداری این سریال به آن چه به طور  واقعی در تاریخ گذشته، بحث و جدل‌های بسیاری شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      نویسندگان ایرانی باید یک سریال را کامل بنویسند و بعد کارگردان اقدام ب ساخت کنه ، بنظرم میاد ک وسطای کار به سلیقه دیگران روند کار تغییر میکنه
      و گاهی زودتر و یا خیلی دیرتر از موعد مقرر تمام میشه

    • ناشناس

      بدیعی معمولی بود اونم بخاطر عرب نیا شوهر اون موقعش

    • ناشناس

      میعاد در سپیده دم سعید سلطانی هم عالی بود

    • ناشناس

      میعاد در سپیده دم سعید سلطانی هم عالی بود

    • گل

      خداوند رحمتش گنه و صبر بده به حانواده عزیزم و محترم و بزرگوارش انشالله

    • ناشناس

      گریم معمای شاه و ببینید با چهره واقعی شاه و فرح مقایسه کنید حالا گریم ناصرالدین شاه و تو فیلم جیران با رنها و دختراش ببینید با عکسهای واقعیشون مقایسه کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج