۹۹۰۴۰۳
۱۶۰۵۷۴
۱۶۰۵۷۴
پ

محتوای حمایت‌شده

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

داشتن یک ویلای خاص می‌تواند آرزوی هر فردی باشد. شرکت‌های ساخت و ساز بسیاری در زمینه ساخت ویلا فعالیت دارد، اما بهترین متخصص ساخت ویلا خاص کدام شرکت است؟ در این مطلب راهنمای شما خواهیم بود.

برترین‌ها: تاکنون اندیشیده‌اید چرا میهمانی در یک ویلا، از ویلایی دیگر مفرح‌تر و خاطره انگیزتر بوده است؟! ساخت ویلا خاص می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر همین مفرح بودن و خاطره‌انگیزتر شدن مراسمات داشته باشد.
نوع بنای ویلا، فضای سبز پیرامونی، هارمونی اجزا، امکانات مجموعه، بطور خلاصه طراحی و ساخت ویلاست که یکی را از دیگری متمایز می‌کند. خاطراتی به یادماندنی خلق می‌کند.

امروزه بسیاری از مردم حتی برای منزل مسکونی شان چیزی بیشتر از یک خانه عادی برای زندگی یا بنای مهندسی ساز می‌خواهند، چرا که می‌خواهند در آن محیط آرامش و آسایش مناسبی داشته باشند.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

برای مشاوره باشرکت معماری و دکوراسیون داخلی حسین سالمی (گروشه) همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۲۱۴۶۳۱۰۲

۰۹۱۲۱۷۹۷۴۰۶

متخصصینی مانند دکوراتور داخلی، دیوارکشی، فنگ شو، پلان،نورپرداز، طراح فضای سبز و... همگی در پی این نیاز انسان امروزی به آسایش بیشتر درمحیط زندگی بوجود آمده ند. این آسایش طبیعتا باید در ساخت ویلا (باغ ویلا) بیشتر در نظر گرفته شود چرا که توقع افراد از محیطی که برای تفریح، میهمانی و سپری کردن اوقات فراغت ساخته شده است بیشتر است.

 
اصولاً ساخت هر بنا و ویلایی به صورت صفر تا صد، پروژه عظیمی است که نیازمند دقت و رعایت نکات و اصول فراوانی خواهد بود. به همین دلیل نیز اعتماد و تکیه بر متخصصان معتبر و حرفه‌ای در این زمینه مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید مدنظر قرار داد. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با فرآیند کلی ویلاسازی آشنا کرده و متخصصین قابل‌اعتمادی در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

ساخت ویلا

به طور کلی می‌توان گفت طراحی و ساخت ویلا در دو الگوی کلی مدرن و کلاسیک به انجام می‌گیرد. اسکلت و آرماتور بندی هر کدام از این نوع طراحی و ساخت ویلا بنا بر نیاز و سلیقه کارفرما صورت می‌گیرد. با این حال می‌توان گفت که تفاوت این دو سبک از ویلاسازی و ساخت ویلا بسیار گسترده است که توضیح آن خارج از این مقال می‌باشد.

تنوع ویلا‌ها براساس سبک، نوع الگو‌های طراحی، متریال بکار رفته در ساخت بنا، محوطه سازی و فضای سبز پیرامونی و دکوراسیون داخلی بسیار گسترده می‌باشد.
ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

برنامه ریزی برای ساخت ویلا

در این مقاله با مراحل ساخت ویلا آشنا می شویم . این برنامه‌ریزی به شما در مدیریت بهتر امور کمک می‌کند.

قدم اول: برنامه ریزی برای ساخت ویلا

در این مرحله باید برنامه‌ریزی کنیم که هدف ساخت ویلا چه شرایطی را توصیف می‌کند. نیازهای خانواده باید بررسی شود. در طول شبانه روز هر خانواده‌ای مطابق نیاز‌های خود از فضا‌ها استفاده می‌کند. روند طراحی ویلا باید به طور اختصاصی بر اساس خواسته‌های کارفرما طراحی شود. البته اگر هدف سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده باشد نیز می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا طراحی به مسیری حرکت کند که هر خریداری بتواند از روند ساخت و نتیجه آن راضی باشد. به طور مثال اضافه کردن استخر و باشگاه ورزشی و … می‌تواند به نتیجه ساخت ویلا کمک بزرگی کند.

انتخاب زمین برای ساخت ویلا

یکی از دلایل ساخت ویلا می‌تواند فرار از شهر است . شهر‌ها با انواع آلودگی‌ها و ترافیک معابر، مردم ساکن در خود را از طبیعت دور می‌کند. انتخاب شهر مورد نظر برای ساخت ویلا گزینه‌های مختلفی را پیش روی ما می‌گذارد:

این شهر یا روستایی که ما در مورد آن رویابافی می‌کنیم می‌تواند شمال، غرب یا هر جای دیگری باشد. قیمت زمین در بسیاری از شهر‌های شمالی ایران هنوز بالا نرفته است. حومه شهرهای شمالی یکی از جذاب‌ترین موقعیت‌ها را می‌توانند برای ساخت ویلا ارایه کنند. زمین‌هایی در شمال مصداق بارز «یک پنجره رو به دریا، یک پنجره رو به جنگل» می‌توانند باشند. شهر‌های کوچک غرب می‌توانند بهترین نقاط در فصل تابستان باشند. ییلاق‌های کوهپایه‌های زاگرس می‌توانند اروپایی‌ترین آب و هوا را برای ساخت ویلا به ارمغان آورند.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

موقعیت یابی برای ساخت

اگر شهر و یا روستای مورد نظر را انتخاب کرده‌اید، حالا باید دقت کنید که موقعیت مناسب ساخت ویلا به چه صورت است؟ یک شهر ساحلی می‌تواند زمینی را با پلاک اول و دقیقا روبه‌روی آب به شما پیشنهاد دهد. همجنین در این شرایط شما می‌توانید با هزینه کمتر و با انتخاب منطقه‌ای خلوت‌تر با فاصله از دریا را انتخاب کنید. البته هر قدر از مرکز شهر دور شویم از امکانات رفاهی کم‌تری برخوردار خواهیم بود. البته این نکته هم می‌تواند مثبت و هم منفی باشد.

به طور مثال ممکن است در زمینی ساخت ویلا شروع کنیم که لوله کشی گاز ندارد. این شرایط می‌تواند حس زندگی در طبیعت را به وسیله شومینه و اجاق هیزمی منتقل کند. نکته اینکه اگر به قصد سرمایه‌گذاری قصد ساخت ویلا داریم، فروش این‌گونه ویلا‌های خاص در زمان بیشتری انجام می‌شود. 

تعیین مشاور و معمار برای پروژه​

هسته اصلی یک تیم ساخت و ساز ویلا را مشاور و دفتر معماری تشکیل می‌دهد. در مراحل قبلی نیز دفتر معماری می‌تواند درباره انتخاب زمین و شرایط آن به شما مشاوره دهد. در واقع از مهمترین وظایف دفتر معماری برنامه‌ریزی برای شروع ساخت ویلا است. هر قدر دفتر معماری از نظر زمانی زودتر به پروژه وارد شود بیشتر می‌تواند به پیشبرد اهداف کمک کند.

قدم دوم: امور اداری و دفتری قبل از ساخت ویلا​

تا به این مرحله اهداف اصلی برای ساخت ویلا تعیین شده است. موقعیت مکانی که ساخت ویلا در آن مشخص شده تعیین شده است. همچنین معین شده است که در طول پروژه با یک دفتر معماری باید همکاری داشته باشیم. در ادامه چند قسمت از کار باید به صورت دفتری انجام شود تا مراحل اجرایی ساخت ویلا را انجام دهیم.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

بررسی زمین

اولین سوال این است که ما از کجای زمین وارد فضای یاغ می‌شویم و از کجا وارد ساختمان ویلا می‌شویم؟ موقعیت فضاهای باز و بسته چگونه است؟ آیا میتوانیم یک استخر روباز ولی بدون دید به اطراف داشته باشیم؟

نقشه‌بردار در زمین حاضر می‌شود. تمام اطلاعات مورد نیاز از زمین را در قالب UTM به ما می‌دهد. این اطلاعات ابتدا به شهرداری منتقل می‌شود. سپس به دفتر معماری تحویل داده می‌شود تا مراحل طراحی به طور دقیق شروع شوند. در این مرحله باید تعیین شود که زمین در چه قسمت هایی باید گودبرداری شود. وضعیت تسطیح سطوح نیز در همین مرحله معلوم می‌شود. ورودی‌های زمین و مسیرهای دسترسی طراحی می‌شود.

طراحی و معماری ویلا​

این مرحله لحظه تولد ویلا است. یک پروسه طراحی حرفه‌ای منجر به تولید نقشه‌هایی می‌شود که مهندس مجری در هر شرایط کارگاهی می‌تواند آن را اجرا کند. پس نتیجه این مرحله تولید انبوهی از مدارک و نقشه های فنی است . علاوه بر این تصاویر و ویدیو هایی که بتوانند تمام جزییات فضای پس از اجرا را نمایش دهند نیز تولید می‌شود.

برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌شود در این مرحله تمام تصاویر تبلیغاتی در همین مرحله تولید شود تا شرایط بازاریابی هموار شود. در واقع خریداران به کمک تصاویر و رندرهای قبل از اجرا می‌توانند با کیفیت ساخت ویلا آشنا شوند. طراحی در چهار بخش معماری مانند پوشش سقف آندولین، سازه، تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی انجام می‌شود.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

انعقاد قرارداد

در این مرحله کارفرما در دفتر معماری حضور می یابد و پس ازتوضیحات گروه معماری قرارداد اولیه منعقد می شود.

برآورد هزینه های اجرایی ساخت ویلا

در ان مرحله برآورد‌ها ی هزینه اجرایی ساخت ویلا براساس متراژ زمین و متراژ فضاهای طراحی شده و عملیات‌های ساختمانی متناظر با آن‌ها محاسبه می‌شود.

ارائه ی لیست کامل از تجهیزات مورد نیاز​

در این مرحله تجهیز کارگاه برای ساخت ویلا در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می شود  و لیستی کامل از تجهیزات مورد نیاز برای انجام مراحل  ارائه می شود. 

گرفتن جواز و پروانه ساخت ویلا

هم‌زمان با طراحی باید برای طی کردن مراحل اخذ جواز اقدام شود. برای شروع باید در شهرداری تشکیل پرونده داده شود. اسناد مربوط به مالکیت به علاوه‌ی قبض آب و برق و گاز برای تشکیل پرونده لازم است. پس از بازدید و بررسی خلافی زمین، گواهی بلامانع و سپس «دستور نقشه» صادر می‌شود. 

پس از تحویل دستور نقشه به معمار طراحی نقشه‌های مخصوص شهرداری توسط دفتر تولید و با سازه و تاسیسات چک می‌شود. نقشه‌های مخصوص شهرداری توسط شورا بررسی می‌شوند و میزان عوارض معین شده تا پرداخت شوند. بعد از آن مدارک و نقشه‌های تکمیلی تولید می‌شوند. از این طریق پیش‌نویس پروانه و بعد از تایید، اصل پروانه صادر می‌شود.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

برآورد هزینه های ساخت ویلا​

همزمان با طراحی و اخذ پروانه، برآورد هزینه نیز معمولا انجام می‌شود. در این مرحله با در نظر گرفتن درصد معینی خطا، هزینه‌های برپایی و عملیات ساختمانی به علاوه هزینه های بالاسری برآورد می‌شوند. برآورد هزینه با محاسبه مصالح و میزان عملیات ساختمان در هر بخش شروع می‌شود.  همجنین برای مجموع برآورد هزینه‌ها ضریب تلورانس در نظر گرفته می‌شود تا دقت یرآورد در هر مرحله معین شود.

اعلام زمان پایان پروژه ساخت ویلا​

پس از برآورد هزینه های ساخت و اجرا گروه معماری موظف است زمان پایان پروژه ساخت ویلا را تخمین بزند و اعلام کند.

مجهز کردن کارگاه ساختمانی و جذب نیرو

هزینه‌های تجهیز کارگاه برای ساخت ویلا شامل موارد زیر می‌شود:

  • استخدام و تامین نیرو
  • تامین و تجهیز محل سکونت کارگران 
  • اجاره زمین تجهیز کارگاه ساختمانی
  • تامین کمک هزینه برای تهیه غذای کارگران
  • تامین لباس کار، کفش و کلاه حفاظتی 
  • تامین ساختمان های پشتیبانی 
  • تامین آب و برق کارگاه و شبکه آب‌رسانی و برق‌رسانی 
  • تامین سیستم سوخت رسانی و گاز 
  • نصب ماشین آلات و تجهیزات 
  • بارگیری، حمل و بار اندازی ماشین آلات 
  • بیمه تجهیز کارگاه

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

قدم سوم: مراحل ساخت ویلا 

پس از طی شدن مراحل مانند اخذ پروانه و تهیه نقشه‌های اجرایی مجری فعالیت کارگاه را شروع می‌کند  و به همراه پیمانکاران جز، تجهیز کارگاه را از قبل انجام داده‌اند و برای شروع مرحله اجرا که تخریب و خاک‌برداری است را عملیاتی می‌کنند.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

تخریب و گودبرداری​

در صورتی که زمین مورد نظر کلنگی باشد، قبل از هرکاری باید اقدام به تخریب ملک قدیمی کنیم. مراحل تخریب باید اصولی و توسط متخصص تخریب انجام شوند. هدف از تخریب و گود برداری، دستیابی به سطح مورد نظر ما برای اجرای پی و فونداسیون است. 

پاکسازی زمین

عملیات تسطیح و پاک‌سازی شامل تخریب بنا‌های موحود در زمین و از بین بردن موانع نباتی و سنگ و کلوخ‌هایی است. تمام این موارد موانعی هستند که اجازه خاک‌برداری را به ما نمی‌دهند و فورا باید حذف شوند.

پیاده سازی نقشه بر روی زمین​

پس از آماده شدن نقشه‌ها و تحویل نقشه‌های اجرایی به کارگاه، باید در زمین پیاده‌سازی شوند. در واقع باید موقعیت و محل دقیق نقاط اصلی روی نقشه بر روی زمین تعیین شوند.

گود برداری و خاک برداری

 پیش از شروع به گود برداری باید استحکام زمین به دقت بررسی گردد. آزمایشگاه خاک با نمونه برداری از خاک قسمت‌های مختلف زمین کیفیت خاک را بررسی می‌کند. سازه نگهبان و بعد از آن سازه اصلی ویلا طبق اطلاعات آزمایش خاک طراحی می‌شوند.

 و البته وضعیت تاسیسات زیرزمینی مانند مسیرهای فاضلاب، لوله‌کشی آب شرب، گاز، کابل‌های برق، تلفن و غیره باید پیش از گودبرداری مورد بررسی قرار گیرند و بعد از آن گودبرداری انجام شود. و بعد از آن عملیات گودبرداری با رعایت نکات کامل ایمنی انجام می شود.

سفت کاری

مراحل اجرایی ساخت ویلا به دو دسته سفت کاری و نازک کاری تقسیم و پوشش سقف می‌شود. سفت کاری شامل قسمت‌های سازه‌ای است  و بعد از آن سقف ها مهمترین عناصر سازه‌ای هستند که در بخش سفت‌کاری ساخته می‌شوند.

پی سازی فوندانسیون​

پس از عملیات گودبرداری و معلوم شدن محدوده ساخت ویلا، سطح را برای اجرای فونداسیون آماده می‌کنیم. در مرحله اول یک لایه بتن با ۵ تا ۱۰ سانتی‌متری بتن ریخته‌ می‌شود. این لایه بتنی برای تراز کردن سطح زیر فونداسیون می‌شود. 

پس از اجرای بتن ، باید قالب بندی مناسب برای شناژ‌های فونداسیون اجرا شود. این قالب بندی که عموما آجری و یا فلزی است باید در برابر وزن بتن و نیروی ویبراتور و وزن کارگران مقاومت کند.  سپس بر اساس نقشه‌های سازه آرماتوربندی برای شناژها اجرا و بافته میشود. همچنین روی هر قالب باید روکش پلاستیکی کشیده شود. 

اسکلت سازی​

سازه به معنای یک یا مجموعه‌ای از اعضا است که با هدف تحمل و انتقال نیرو اجرا می‌شوند. سقف، تیر، ستون و فونداسیون از اعضای اصلی سازه‌اند. اسکلت سازه یا همان تیر و ستون ها، به طور عمده دو مدل بتنی و فلزی ساخته می‌شوند. در مدل بتنی تیر که در نمای ویلای آجری و نمای ویلای سنگی رایج است و ستون‌ها پس از طراحی، ابتدا آرماتوربندی و بعد قالب‌بندی می‌شوند. سپس مرحله بتن‌ریزی انجام می‌شود. اما در مدل اسکلت‌های فلزی قطعات فلزی سازه پس از طراحی، در کارخانه سرهم و ساخته می‌شوند.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

دیوار چینی​

پس از اسکلت ساختمان حالا نوبت دیوار چینی طبق نقشه تعیین شده است تا برای اجرای سقف آماده شود.

اجرای سقف

اجرای سقف برای ساخت ویلا روش‌های گوناگونی تا کنون داشته است. ابتدایی ترین روش سیستم تاق ضربی است که خوشبختانه اجرای آن به کل منسوخ و حذف شده است. روش رایج دیگر اجرای سیستم تیرچه و بلوک است. در این روش تیرجه‌های به شک ‌T وارونه قرار داده می‌شوند و بین آنها بلوک‌های سفالی به عنوان پر‌کننده قرار می‌گیرند.  البته بنا بر نقشه‌های سازه و محاسبات یک مرحله اضافه کردن میلگرد‌های حرارتی نیز برای اجرای سقف باید در نظر بگیریم.پوشش سقف شینگل نیز از دیگر سقف‌هایی است که در ساخت ویلا تاثیر مثبت دارد.

نازک کاری​

نازک‌کاری مربوط به قسمت‌هایی می‌شود که تحمل وزن و بار سازه‌ای ندارند. این قسمت ها برای کامل شدن فضاها اضافه می‌شوند. از آنجا که بخش‌های نازک‌کاری در نتیجه نهایی دیده می‌شوند، اهمیت بالایی دارند.

گچ کاری

برای پوشش سطوح مختلف سازه ساختمان از ملات گچ و خاک استفاده می‌کنیم. ملات گچ باعث می‌شود سطوح صاف و یکدستی را داشته باشیم. 

سقف کاذب

 به جای استفاده از پوشش سقف ایرانیت بهتر است اجرای پوشش سقف دکرا بعد از گچ‌کاری و قبل از اجرای کاشی و سرامیک انجام شود. اگر کف اجرا شده باشد، سقف کاذب باعث می‌شود تا کف از بین برود. جنس سقف کاذب و پوشش سقف ورقی با طرح سفال رابرای ساخت ویلا می‌توانیم از بین رابیتس و گچ‌برگ (کناف) انتخاب کنیم. سقف کاذب‌های از جنس گچ‌برگ سریعتر اجرا می‌شوند.

کاشی و سرامیک​

کاشی و سرامیک معمولا در فضا‌های تر باید استفاده شوند. علاوه بر آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی می‌توانیم برای کف سالن‌ها و همچنین نما نیز از سرامیک استفاده کنیم. 

انواع سبک های ساخت ویلا​

در ادامه انواع مدل ویلا بر اساس سبک های معماری متفاوت را مشاهده می کنید .

سبک مدرن

ویلای مدرن از انواع سبک های محبوب ویلا در همه ی کشورها است که برای ساخت آن از اشکال غیر منتظم و ساده استفاده می شود، شاید شما هم خیلی از ویلاهای مدرن را به رنگ سفید یا روشن دیده اید زیرا یکی از ویژگی های این سبک همین می باشد . برای این سبک باید از پنجره های بزرگ استفاده کرد و از متریال شیشه ای  و پوشش سقف پلی کربنات برای ساخت برخی نقاط خانه بهره مند شد.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

سبک کلاسیک

ویلا کلاسیک از انواع ویلاهای تجملاتی است که برای طراحی آن باید به سمت متریال سنتی و کلاسیک رفت، ساخت اینگونه ویلاها از قدیم در ایران رایج بود و با ویژگی های آن آشنا هستید.

ویلاهای کلاسیک دارای ستون ها بلند، مجسمه های گوناگون، رعایت تقارن در ساخت و.. هستند و البته در طراحی ویلای کلاسیک از خطوط منحنی و گچبری های بی نظیری استفاده می شود که یکی از اصول اساسی در معماری این سبک است.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

سبک تلفیقی

ویلای تلفیقی همانطور که از اسم آن پیداست ترکیب یا تلفیقی از چند سبک است و نقاشی دیوار است.نکته مهم اینجاست که این طراحی با خلاقیت باید انجام شود تا زیبایی و چشم انداز ویلا با مهارت بالا انجام شود و یک طراحی شلخته نباشد. افرادی که به دنبال تنوع هستند و میخواهند با بازسازی ویلا به سمت ویلایی مطابق سلیقه خود بروند که وجه متمایزی با دیگر ویلاها داشته باشد باید به سراغ ساخت ویلای تلفیقی بروند.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

فلت​

ویلا فلت که به ویلای همکف نیز شهرت دارد به ویلاهایی گفته می شود که دارای هیچگونه پله یا طبقه ای نیستند و رفت و آمد در این گونه ویلاها بسیار آسان است؛ و همچنین محوطه سازی ویلا نیز  به وضوح قابل مشاهده است.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

دوبلکس​

ویلای دوبلکس به ویلاهایی گفته می شود که دو طبقه هستند و این طبقات توسط پلکان داخلی به یکدیگر متصل شده اند، و یک مزیت خوب دارد و آن هم این است که دیگر نیاز به رفتن به محوطه ویلا را ندارید و از همان داخل ویلا می توانید اقدام کنید.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

تریبلکس​

طراحی ویلای تریبلکس که به جدیدترین طراحی ویلاها نیز شهرت دارد در ایران سال به سال افزایش می یابد زیرا هم شناخته تر می شود و هم تقاضا برای ساخت بیشتر می شود زیرا امکاناتی که این ویلاها دارند قابل قیاس با دیگر طراحی ها نیست و برای ویلای تریبلکس خود می توانید انواعی از المان ها از جمله، ساخت استخر، جکوزی، باربیکیو، آتشکده، آبنما، روف گاردن و… را تهیه کنید که این بسته به سلیقه شما دارد

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

 

ساخت ویلا در باغ​

ویلا در باغ که به آن ویلا باغ هم می گویند و شناخته می شود پروژه ی گسترده ایی می باشد، که اخیرا در شمال کشور بسیار رواج یافته است، علاقمندان خرید ویلا در شمال به دنبال خرید ویلا باغ در شمال هستند، زیرا چنین ویلاهایی از هر لحاظی بهترین گزینه برای انتخاب می باشند، فضای دلنشین، وسعت زیاد، امکانات کامل و متفاوت و ویوی عالی و.... از ویژگی های مثبت می باشد

هزینه ساخت ویلا​

هزینه ساخت ویلا به طور متوسط ۸ میلیون تا ‍۱۴ میلیون تومان در هر متر مربع هزینه دارد. پس به جز هزینه زمین، صاحب خانه حدودا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان باید برای هزینه ساخت خانه ویلایی ۲۰۰ متر مربعی در نظر بگیرد. برآورد هزینه های ساخت ویلا بسته به موقعیت مکانی، گزینه های طراحی و جزییات متفاوت خواهد بود.

نکات مهم در ساخت ویلا

زندگی در ویلا با زندگی در آپارتمان یا خانه متفاوت است. و باید نکات زیر را رعایت کنید و مورد بررسی قرار دهید:

  • بسته به سبک، موقعیت مکانی، ویژگی های معماری و… ممکن است تصمیم های خود را تغییر دهید.
  • به عنوان مثال برای خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند، ایمنی فرزندان آنها و عایق کاری در اولویت قرار میگیرد.
  • اگر در باغ خود استخر دارید، حتماً باید مطمئن شوید که استخر شما حفاظ دارد. یا در مورد ویلاهایی که از چند طبقه تشکیل یافته اند، ممکن است لازم باشد از پنل های تقسیم کننده استفاده کنید تا از خطر افتادن جلوگیری شود.
  • علاوه بر این سیستم گرمایشی، کولر، روشنایی توسط صاحب ویلا برآورده شده و باید به درستی انتخاب شوند.

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی حسین سالمی (گروشه)

گروه آرت گروشه در قالب خبره ترین کارشناسان حوزه دکوراسیون و با بیش از حدودا 20سال تجربه حضور در عرصه دکوراسیون سابقه همکاری مستمر با بیش از 50شرکت و موسسه دولتی و خصوصی افتخار دارد تا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف به ارائه خدمات و مشاوره کارشناسی بپردازد.

آنچه برای ما در این میان حائز اهمیت است تعهدی است که در همراهی با شما به عهده میگیریم و آنچه برای شما می‌ماند کیفیتی است که هیچگاه به اتکای شانس و اتفاق حاصل نمی‌شود.

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۲۱۴۶۳۱۰۲

۰۹۱۲۱۷۹۷۴۰۶

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

hosein-salemi.info

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام دنبال کنید.

@salemi_groshe

ساخت ویلا | مشاوره، طراحی، مراحل ساخت و نکات مهم

جردن ، ارمغان شرقی ، پلاک ۴۰ ، طبقه ۲

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج