۹۷۱۶۷۳
۱۵۱۹۸۴
۱۵۱۹۸۴
پ

محتوای حمایت‌شده

انواع پولیش خودرو | آشنایی با بهترین برندهای مواد پولیش + قیمت

به گزارش کارواکس، پولیش‌های موجود در بازار ایران تنوع بسیاری دارند و همین باعث شده که نیاز به یک بررسی موشکافانه در خصوص کاربرد، قیمت و ویژگی‌های مواد پولیش احساس گردد.

به گزارش کارواکس، پولیش‌های موجود در بازار ایران تنوع بسیاری دارند و همین باعث شده که نیاز به یک بررسی موشکافانه در خصوص کاربرد، قیمت و ویژگی‌های مواد پولیش خودرو احساس گردد.

بسیاری از محصولات ارزان قیمتی که به عنوان پولیش عرضه می شوند، در حقیقت پولیش نبوده، بلکه واکس هایی هستند که لایه برداری انجام نداده، بلکه فقط به دلیل وجود مواد چرب در فرمولاسیون خود، سطح خودرو را براق کرده و خط و خش ها را پوشش می دهند. اگر روی سطح خودروی واکس شده، در همان لحظه سشوار صنعتی گرفته شود، خط و خش ها مجددا نمایان می شود که این نشان دهنده این است که خراش های روی بدنه خودرو با واکس از بین نرفته، بلکه تنها پوشانده  شده است.

با توجه به اهمیت کیفیت پولیش کارواکس درمقاله خود به بررسی برند‌های از پولیش خودرو پرداخته که شرایط زیررا دارند:

1.  فرمولاسیون آن‌ها Water Base یا همان پایه آب باشد، به عبارتی ساختار فرمولی نباید دارای مشتقات نفتی آسیب زننده به رنگ بدنه خودرو باشد.

2. فاقد سیلیکون یا هرگونه مواد چرب پرکننده باشند.

3. برند مطرح و شناخته شده‌ای در دنیا باشند.

4. در بازار داخل ایران هم موجود و مورد استفاده باشند. در نتیجه بسیاری از برند‌های مطرح دنیا که در بازار داخلی ایران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، مانند بیلت هامبر، گریوت، ولف گنگ، بلک فایر، آتو گلایم، ترتل واکس و سایمونایز و همچنین برند‌های گمنام درسطح جهانی و یا برند‌های بدون کیفیت خارجی که در بازار ایران مورد استفاده می‌گیرند، در این مقاله نام برده نشده‌اند.

بنابر رسالت کارواکس که عدم جانب داری یا تبلیغ از یک برند خاص است، در این مطلب برند‌های مورد نظر به ترتیب حروف الفبا بررسی شده است. پس توجه داشته باشید ترتیب معرفی برند‌ها بر اساس بهتر بودن یا معروف‌تر بودن آن‌ها نیستند.
انواع پولیش خودرو | آشنایی با بهترین برندهای مواد پولیش + قیمت

پولیش خودرو چیست؟‌

ظاهر خودروها به اندازه موتور آنها حائز اهمیت بوده و نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. روش های  مختلفی برای حفظ  ظاهر خودروها و بازگرداندن زیبایی از دست رفته آن ها وجود دارد، که پولیش خودرو یکی از این روش هاست. پولیش برای برطرف کردن لکه های روی سطح بدنه خودرو وهمچنین خط و خش، رسوبات ناشی از باران، جرم و... مورد استفاده قرار می گیرد، ضمن اینکه در کنار برطرف کردن این عیوب ایجاد شده روی سطح خودرو، آن را براق و درخشان نیز می کند.

برند‌های مطرح پولیش دنیا

روپس Rupes

کمپانی ایتالیایی روپس یک برند شناخته شده در زمینه دیتیلینگ خودرو است، که انواع دستگاه، مواد و پد‌های پولیش را تولید می‌کند. برای دستگاه‌های پولیش اوربیتال، روتاری و دوال اکشن، پولیش‌های جداگانه‌ای توسط این کمپانی در نظر گرفته شده است. در ایران معمولا از پولیش‌های اوربیتال روپس استفاده می شود.

پولیش‌های روپس را در رنگ‌های سفید (خیلی نرم)، زرد (نرم)، سبز (متوسط) و آبی (زبر) می توانید در بازار خریداری کنید که با پد‌های مورد استفاده شان نیزهمرنگ هستند. لازم به ذکر است که قسمت پشت و روی پد‌های روتاری دارای اندازه یکسان و پد‌های اوربیتال دارای لبه بوده و سایز پشت و روی آن‌ها نیز با هم متفاوت است. پد‌های دستگاه گیربکس دار (مانند دستگاه LK۹۰۰ روپس) دارای ارتفاع کمتری نسبت به پد‌های اوربیتال هستند.

پولیش روپس تک مرحله‌ای با نام UHS نیز با قدرت لایه برداری متوسط و براقیت فوق العاده بر روی خودرو‌هایی با آسیب، خط و خراش‌های کم تا متوسط و با پد اوربیتال زبر طوسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در حجم‌های ۲۵۰ میل، یک و چهار لیتری تولید و به بازار عرضه شده است. قیمت پولیش‌های یک لیتری روپس در بازار ایران حدودا از یک میلیون و دویست هزار تومان تا 2 میلیون تومان می باشد.

انواع پولیش خودرو | آشنایی با بهترین برندهای مواد پولیش + قیمت

سوناکس Sonax

کمپانی آلمانی به نام و مطرح سوناکس قدمتی ۷۰ ساله در زمینه تولید مواد دیتیلینگ خودرو دارد. برند سوناکس برای پولیش‌های حرفه‌ای خود، بر مبنای لایه برداری و براق کنندگی که دارند، عدد یک تا شش را در نظر گرفته است.

پولیش یک لیتری کات مکس CutMax با قدرت لایه برداری شش و براق کنندگی سه، زبرترین پولیش سوناکس است. این محصول با انواع دستگاه پولیش و با پد دوکاره زبر یا پد روتاری زبر سوناکس می تواند استفاده شود.

محصول دیگر این برند، پولیش یک لیتری کات اند فینیش Cut & Finish است که نمره سوناکس به هر کدام از ویژگی‌های لایه برداری و براق کنندگی آن پنج است. می‌توان کات اند فینیش را پولیش تک مرحله‌ای به حساب آورد؛ چرا که خاصیت لایه برداری و براق کنندگی بالایی دارد و بهتر است که این محصول را همراه پد نیمه زبر سبز سوناکس استفاده نمود.

پولیش خودرو یک لیتری EX ۰۴-۰۶ سوناکس نیز با لایه برداری ۴ و براقیت ۶، به نوعی پولیش مرحله دوم و نهایی سوناکس محسوب می‌شود. این پولیش سوناکس با براقیت بالایی که بر روی رنگ بدنه خودرو ایجاد می‌کند، می‌تواند بعد از پولیش زبر کات مکس استفاده گردد. این محصول گرد و غبار بسیار کمی از خود برجای می‌گذارد. نکته مهم در استفاده از آن این است که باید حتما با دستگاه اوربیتال، پد سبز سوناکس یا پد پشمی سفید سوناکس بر روی خودرو اعمال گردد.

دیگر پولیش سوناکس، پرفکت فینیش Perfect Finish نام دارد که قدرت لایه برداری ۴ و براق کنندگی ۶ دارد. این محصول جهت ایجاد براقیت نهایی در یک مرحله تولید شده و خصوصا در مواردی که رنگ خودرو در حین نقاشی دچار آسیب‌هایی مانند شره شدگی و جذب گرد و خاک می‌گردد قابلیت استفاده دارد. هم چنین استفاده از این محصول بر روی سطوح سنباده خورده و به همراه پد پشمی سفید سوناکس توصیه شده است.

یکی دیگر از نرم‌ترین پولیش‌های سوناکس با براقیت ۶ و لایه برداری ۳، نانو پولیش NP۰۳-۰۶ نام دارد، که مخصوص دستگاه‌های روتاری تولید شده، اما ممکن است با دستگاه اوربیتال نیز مورد استفاده قرار گیرد. از نکات دیگر این محصول بدون هولوگرام بودن آن است، که به گفته سوناکس باید با پد سبز رنگ سوناکس مورد استفاده قرار گیرد. پولیش‌های حرفه‌ای سوناکس در حجم‌های ۲۵۰ میل و یک لیتری تولید شده اند و حجم یک لیتری آن‌ها در بازار ایران تقریبا بالای دو میلیون و پانصد هزار تومان قیمت دارد.

کوکمی Koch Chemie

از جمله قدیمی‌ترین برند‌های محصولات مراقبتی و زیبایی خودرو در می توان به کوکمی یا کخ کمی آلمان   اشاره کرد. پولیش‌های کوکمی در سه دسته کلی زبر، نیمه زبر و نرم قابل دسته بندی هستند که به ترتیب با بسته‌های قرمز، زرد و بنفش ارائه شده اند.

پولیش‌های زبر کوکمی دارای علامت H و یک عدد در سمت راست آن هستند که نشان دهنده میزان زبری آن‌ها ست. به طور مثال H۹.۰۱ پولیشی با میزان لایه برداری نه یا به صورت دقیق‌تر ۹.۰۱ از ده است که زبرترین پولیش بدنه خودروی این برند آلمانی به شمار می‌رود و بهتر است که پد زبر قرمز رنگ کوکمی استفاده گردد. اگر به پولیش کوکمی دقت کنیم، عدد دیگری را پایین‌تر از نشان زبری می‌بینیم که بیانگر خاصیت درخشندگی پولیش است که در این محصول، پنج از ده است. به عبارتی دیگر پولیش H۹.۰۱ کوکمی علاوه بر لایه برداری بالا، دارای خاصیت براق کنندگی متوسط است که باعث می‌شود تا حد زیادی آثار هولوگرامی کمتری از خود بر جای گذارد.

پولیش‌های نیمه زبر یا متوسط کوکمی با علامت F نام گذاری شده اند، که میزان لایه برداری و براق کنندگی آن به ترتیب شش و هفت از ده می‌باشد. در مواردی که خط و خش عمیقی روی بدنه وجود ندارد و تمایل به اعمال پولیش تک مرحله‌ای دارید بهتر است که از پولیش نیمه زبر به همراه پد متوسط زرد رنگ کوکمی استفاده نمایید.

شناخته شده‌ترین پولیش نرم کوکمی،  ۳.۰۲  Mبا رنگ بنفش است که میزان براق کنندگی آن نه از ده است و از بین پولیش‌های این برند، بهترین گزینه برای مرحله آخر پولیش کاری می‌باشد. گفتنی است که به توصیه شرکت کوکمی بهتر است که این محصول را با پد بنفش رنگ آنتی هولوگرام کوکمی به کار برید. قیمت پولیش‌های کوکمی در بازار از یک میلیون و پانصد هزار تومان شروع می شود.

مادرز Mothers

برند آمریکایی مادرز محصولات متنوع مراقبتی خودرو مثل شامپو، تجهیزات نظافتی، پولیش، واکس خودرو و ... ارائه کرده است و یکی از شناخته شده‌ترین برند‌ها در حوزه دیتیلینگ خودرو می باشد. برند برند مادرز پولیش‌های حرفه‌ای را به صورت چهار مرحله‌ای به بازار عرضه کرده است، که با توجه به شدت آسیب وارد شده به رنگ، هر کدام از آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

زبرترین پولیش مادرز، پولیش بسیار زبر یک لیتری مادرز Heavy Duty Rubbing Compound با کد ۸۱۲۳۲ است که قدرتی برابر با سمباده ۱۲۰۰ داشته و در کمترین زمان، خط و خش‌های عمیق رنگ بدنه خودرو را از بین می‌برد. هم چنین این محصول در گالن‌های ۴ لیتری و با کد ۸۱۲۳۸ به بازار عرضه شده است.

دومین مرحله از سری پولیش‌های حرفه‌ای مادرز، پولیش زبر مادرز Mothers Rubbing Compound با حجم یک لیتر (کد ۸۱۱۳۲) و گالن چهار لیتری (۸۱۱۳۸) است که لایه برداری آن برابر با سمباده ۱۵۰۰ بوده و برای خط و خش‌ها و اکسیداسیون متوسط استفاده می‌گردد.

سومین پولیش حرفه‌ای این برند آمریکایی پولیش براق کننده Machine Glaze با کد ۸۲۳۳۲ است که با دستگاه اوربیتال و پد اسفنجی بر روی خودرو اعمال می‌گردد و کلیه آثار هولوگرامی و خطوط سطحی را از میان برده و بدنه خودرو را براق می‌نماید.

آخرین مرحله پولیش کاری برند مادرز با محصول پولیش نرم یک لیتری مادرز Foam Pad Polish کد ۸۳۴۳۲ صورت می‌گیرد که براقیت و درخشندگی نهایی را به خوبی بر روی رنگ خودرو اعمال می‌نماید. قیمت تقریبی تمامی پولیش‌های یک لیتری مادرز در بازار ایران حدودا یک میلیون و پانصد هزار تومان تا  دو میلیون و پانصد هزار تومان می‌باشد.

دیگر پولیش‌های مادرز تحت عنوان سری Ultimate به بازار عرضه شده است که شامل دو مرحله پولیش و یک مرحله واکس نهایی است که با نام‌های پولیش مرحله اول Pure Polish، پولیش مرحله دوم Micro Polishing Glaze و واکس کارنوبای نهایی Pure Brazillian Carnauba Wax شناخته می‌شوند.

توصیه می‌شود که پولیش مرحله اول با دستگاه روتاری و دو مرحله آخر نیز با دستگاه اوربیتال استفاده گردند. این محصولات در حجم ۴۷۳ میلی لیتری و گالن‌های چهار لیتری به بازارعرضه شده و قیمت آن‌ها در ایران به ترتیب 950 هزار و شش تا هشت میلیون تومان است.

مفرا Mafra

پولیش‌های مفرا به صورت پنج مرحله‌ای عرضه شدند و نتیجه بسیار حرفه‌ای در پایان ارائه می‌دادند، اما  با این وجود برای اجرای آن باید زمان زیادی صرف می‌شد. اما همچنان این پولیش‌های پنج مرحله‌ای مفرا که به ترتیب از زبر به نرم در رنگ‌های سفید، نارنجی، زرد، مشکی و آبی قابل خریداری هستند،  طرفداران بسیاری را در میان متخصصان پولیش کاری دارد. در سال 2018، این کمپانی پولیش های سه مرحله ای را تولید و به بازار عرضه کرد.

پولیش جدید مرحله اول مفرا با نام Corrector Heavy Cut Compound در حجم‌های یک لیتری، ۲۵۰ میلی لیتری و گالن چهار و نیم لیتری به بازار عرضه شده اند. پولیش مرحله اول مفرا قدرت بالایی در لایه برداری آسیب‌های رنگ بدنه خودرو دارد. برند مفرا نیز میزان لایه برداری و براق کنندگی پولیش‌های خود را در ۴ درجه طبقه بندی کرده که سهم پولیش کورکتور به ترتیب، نمره سه و دو می‌باشد. هم چنین این محصول با بهره گیری از تکنولوژی میکرو سایش، قادر است که سطحی شفاف و براق، حتی در مرحله لایه برداری به شما عرضه کند. به توصیه برند مفرا، برای حصول نتیجه بهتر، باید با پد پوست بره، میکروفایبر یا پد اسلیم سفید مفرا استفاده گردد. تمامی پولیش‌های زبر، پس از استفاده و لایه برداری آثاری معروف به هولوگرام از خود بر جای می‌گذارند؛ لذا برای رفع آن‌ها و هم چنین براقیت بخشیدن به بدنه خودرو لازم است که پس از آن، از پولیش‌های نرم نیز استفاده گردد.

پولیش مرحله دوم سبز رنگ مفرا با نام لاتین illumina خاصیت آنتی هولوگرامی داشته و بدنه خودرو را به خوبی براق می‌نماید. این پولیش مفرا علاوه بر بدنه خودرو، بر روی سطوح فایبرگلاس نیز قابل استفاده است و در حجم‌های ۵۰۰ و ۲۵۰ میلی لیتری در بازار موجود می‌باشد. میزان لایه برداری این محصول یک و براق کنندگی آن نیز سه می‌باشد. برای حصول بهترین نتیجه، توصیه شده که از پد اسلیم زرد مفرا برای پولیش کاری با پولیش ایلومینا استفاده گردد.

در مرحله پایانی نیز می‌توان از پولیش واکس مفرا Splendida استفاده نمود که علاوه بر محافظت از رنگ خودرو در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید، بدنه خودرو را براق و ابریشمی می‌نماید و بهتر است که با پد مشکی رنگ مفرا استفاده گردد. قیمت تقریبی پولیش‌های مفرا با توجه به حجم آن‌ها از     500 هزار تا سه میلیون وهشتصد هزار تومان می باشد.

انواع پولیش خودرو | آشنایی با بهترین برندهای مواد پولیش + قیمت

مگوایرز Meguiars

مگوایرز یک برند آمریکایی مطرح در زمینه محصولات مراقبتی خودرو است. پولیش‌های مگوایرز تنوع زیادی دارند. این برند قدرت لایه برداری پولیش‌های خود را بر مبنای میزان زبری و نرمی  تا عدد ۱۲ درجه بندی نموده است.

زبرترین پولیش مگوایرز با کد‌های M۱۰۰ و M۱۰۵ شناخته می‌شوند که از لحاظ قدرت لایه برداری امتیاز ۱۲ از ۱۲ را دارا هستند. پولیش M۱۰۵ در حجم‌های ۲۵۰ میل، یک و چهار لیتری تولید شده و علاوه بر قابلیت استفاده با دست، با انواع دستگاه‌های اوربیتال و روتاری نیر قابل اجرا می‌باشد. این محصول با استفاده از فرمول فوق میکرو ساینده خود علاوه بر قدرت لایه برداری بسیار بالا، گرد و غبار بسیار کمی از خود بر جای گذاشته و سرعت بالایی در از بین بردن آسیب‌های رنگ خودرو دارد. این پولیش به لحاظ استفاده بسیار مقرون به صرفه بوده، به نحوی که با یک گالن M۱۰۵ می‌توان تا ۳۵ خودرو را به طور کامل پولیش کاری نمود. بهتر است که برای حصول بهترین نتیجه، از پد پشمی روتاری مگوایرز یا پد زبر اسفنجی دوکاره آن استفاده نمایید.

پس از حذف آسیب‌های رنگ بدنه خودرو، نوبت به حذف آثار هولوگرامی و براق نمودن رنگ می‌رسد. پولیش M۲۰۵ که در بسته بندی‌های ۲۵۰ میل، یک و چهار لیتری به بازار عرضه شده، به خوبی آثار هولوگرامی به جای مانده از مرحله اول پولیش کاری را از بین برده و بدنه خودرو را شفاف و براق می‌سازد. از دیگر ویژگی‌های پولیش نرم مگوایرز، حالت آینه‌ای رنگ خودرو، درخشندگی بسیار زیاد و ابریشمی شدن بدنه می‌باشد. این محصول به صورت دستی و یا با انواع دستگاه پولیش قابل اجراست و البته بهتر است که همراه با پد نرم مگوایرز به کار گرفته شود.

دیگر پولیش مگوایرز Ultra Polishing Wax D۱۶۶ نام دارد که در حجم‌های ۵۰۰ میل و چهار لیتری تولید و عرضه شده اند. این محصول با قدرت لایه برداری متوسط و براقیت بالا به عنوان پولیش تک مرحله مگوایرز شناخته شده و خط و خش‌ها و آثار اکسیداسیون کم تا متوسط را از بین برده و براقیت و درخشندگی نهایی را نیز بر روی رنگ خودرو ایجاد می‌نماید. این محصول قابلیت استفاده با دست، دستگاه پولیش روتاری و اوربیتال را داشته و با پد میکروفایبر مگوایرز بر روی بدنه خودرو استفاده می‌شود.

محصولات شناخته شده دیگر این کمپانی پولیش‌های دو مرحله‌ای و با حجم ۵۰۰ میلی لیتر هستند. Ultimate Compound پولیش زبر یا مرحله اول است که به بازسازی رنگ بدنه پرداخته و خط و خش‌های متوسط را نیز از میان می‌برد و Ultimate Finish نیز با قدرت لایه برداری کمتر و در جهت حذف خط و خش‌های ریز و براقیت نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منزرنا Menzerna

پولیش‌های منزرنا ساخت کشور آلمان است که پولیش های متنوعی را ارائه کرده است. کلی پولیش‌های حرفه‌ای منزرنا به سه دسته زبر، متوسط و نرم تقسیم می‌شوند که می‌توان از روی رنگ قرمز، زرد و سبز آن‌ها را شناسایی کرد. کمپانی منزرنا  برای لایه برداری و براقیت پولیش‌های خود، عدد یک تا ده در نظر گرفته است. (در ادامه مطلب هر کجا که به امتیازدهی اشاره شد، عدد اول از سمت چپ بیانگر براق کنندگی و عدد دوم نیز نشان دهنده لایه برداری پولیش است).

تمامی پولیش‌های ذکر شده از برند منزرنا در حجم‌های ۲۵۰ میل، یک و چهار لیتری به بازار عرضه شده وقابلیت کار با دستگاه‌های اوربیتال و روتاری را دارند. برند منزرنا یک پولیش بسیار کاربردی نیز عرضه کرده که با نشان بنفش رنگ و به عنوان پولیش تک مرحله‌ای One-Step Polish 3 in 1  شناخته می‌شود. پولیش‌های یک لیتری منزرنا با قیمت‌های حدودی یک تا دو میلیون تومان در بازار ایران موجود هستند.

سخن پایانی

در پایان ذکر این نکته را ضروری می‌دانیم که مواد و برند‌های ذکر شده به لحاظ عملکرد اختلاف فاحشی با یکدیگر ندارند و تنها در برخی ویژگی‌ها مانند براقیت، زمان کارکرد، گرد و غبار و ... اندک تفاوتی دارند؛ لذا معمولا مراکز دیتیلینگ گوناگون بر حسب تجربه و تصویری که از یک برند در ذهنشان دارند اقدام به تهیه مواد پولیش از برندی خاص می‌نمایند. از طرفی دیگر توصیه برند‌ها به استفاده از پد‌های همان برند در انجام امر پولیش کاری است. اما تجربه نشان داده که این فرمول همیشه بهترین نتیجه را در پی نداشته و در برخی شرایط، پد‌های یک برند با پولیش‌های برند دیگر نتیجه و عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشته اند.

متخصصان دیتیلینگ نیز، مواد پولیش را با پد‌ها و دستگاه‌های مختلف تست کرده و بسته به نوع و مدت زمان پولیشکاری، به ترکیب دلخواهی از پد و ماده پولیش می‌رسند؛ لذا قانون صد در صدی برای استفاده از ماده پولیش با پد پولیش مشخصی وجود ندارد. تنها کافی است که پد‌ها و پولیش‌های مختلف را شناخته و با ارزیابی و تجربه شخصی به نتیجه دلخواه خود برسید.

اگر قصد دارید به صورت تخصصی احیای رنگ بدنه خودرو را فرا بگیرید، می‌توانید در دوره‌های آموزش دیتیلینگ خودروی کاراوکس شرکت کرده و علاوه بر آشنایی با مواد و پد‌های پولیش، کار کردن با انواع دستگاه‌های پولیش، رفع ماتی و آفتاب سوختگی رنگ خودرو، زیرسازی و اجرای نانو سرامیک را نیز آموزش ببینید.

انواع پولیش خودرو | آشنایی با بهترین برندهای مواد پولیش + قیمت

شماره تماس: ۳۲۵۶۸۷۰۰-۰۲۶

انواع پولیش خودرو | آشنایی با بهترین برندهای مواد پولیش + قیمت

اینستاگرام: @carwax.ir

انواع پولیش خودرو | آشنایی با بهترین برندهای مواد پولیش + قیمت

آدرس سایت: https://carwax.ir

انواع پولیش خودرو | آشنایی با بهترین برندهای مواد پولیش + قیمت

آدرس: کرج، عظیمیه، بلوار امام رضا، نبش شاهد یکم

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج