۹۶۲۵۶۹
۲۰۶۳۱۲
۲۰۶۳۱۲
پ

محتوای حمایت‌شده

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

دندان‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی که عدم سلامت آن‌ها می‌تواند بسیار آزاردهنده و دردناک باشد همیشه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده‌اند. امروزه روش‌های بسیاری وجود دارند که هر کدام در برطرف کردن مشکلات و بیماری‌های دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر کدام به عنوان زمینه‌ای جداگانه مورد بررسی واقع می‌شوند. در این میان، اما بخش زیبایی دندان‌ها نیز وجود دارد که به نوبه خود از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کامپوزیت ونیر در یک جلسه


برترین‌ها: دندان‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی که عدم سلامت آن‌ها می‌تواند بسیار آزاردهنده و دردناک باشد همیشه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده‌اند. امروزه روش‌های بسیاری وجود دارند که هر کدام در برطرف کردن مشکلات و بیماری‌های دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر کدام به عنوان زمینه‌ای جداگانه مورد بررسی واقع می‌شوند. در این میان، اما بخش زیبایی دندان‌ها نیز وجود دارد که به نوبه خود از اهمیت بسیاری برخوردار است. می‌توان گفت که زیبایی دندان به عنوان موضوعی جدا از سلامت آن می‌تواند در شکل‌گیری طرح لبخندی زیباتر به شما کمک کرده و چهره شما را مرتب‌تر و زیباتر نشان دهد.

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

دندانپزشکی خیریه حضرت زهرا کن

جهت مشاوره کلیک کنید تا با شما تماس بگیریم.

یکی از روش‌هایی که به زیباتر شدن دندان‌ها کمک می‌کند کامپوزیت دندان است. کامپوزیت دندان روشی است که مدت‌هاست با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شود و می‌تواند دندان‌های شما را مرتب‌تر و زیباتر نشان دهد. در این میان، اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که روشی را انتخاب کنند که علاوه نتیجه‌ای مطلوب و ایده‌آل بر روی دندان‌هایشان، بتواند در نهایت در کمترین زمان ممکن انجام گیرد و زمان زیادی را صرف نکند. به همین دلیل نیز در این مطلب همراه شما هستیم تا در رابطه با کامپوزیت ونیر در یک جلسه صحبت کنیم.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان در واقع ماده‌ای خمیری است که پزشک متخصص با کمک آن دندان‌های پوسیده، شکسته، ترک‌خورده و همین‌طور سیاه را ترمیم می‌نماید. این ماده خمیری استحکام بالایی دارد و بر اثر تابش نور یو وی در طول موج خاصی سفت و محکم‌تر می‌شود. بعد از سفت شدن نیز با کمک پولیش، سطح خمیر تراشیده می‌شود و فرم مناسبی پیدا می‌کند.
نکته مهمی که در رابطه با کامپوزیت دندان وجود دارد آن است که زیبایی دندان با این روش دائمی نیست و شما نمی‌توانید برای مثال چیزی حدود ۲۰ سال روی آن حساب کنید. در نتیجه بعد از استفاده از روش کامپوزیت دندان باید مراقبت‌های لازم آن را رعایت فرمایید.

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

جهت مشاهده نمونه‌ها از صفحه اینستاگرام بازدید نمایید.

darmangah.alzahra@

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

لازم به ذکر است که مواد کامپوزیت نمی‌تواند عیب‌های بزرگ دندان را برطرف نماید. به همین دلیل نیز غالباً دندان‌پزشکان معتقدند که اگر فاصله دندان‌هایتان با هم بیش از حد زیاد است به سراغ استفاده از کامپوزیت نروید. علاوه بر این نیز توصیه می‌شود که اگر دندان‌های کوتاهی دارید و تصمیم دارید که آن را بلندتر نمایید از استفاده از روش کامپوزیت دندان اجتناب نمایید.

کامپوزیت ونیر

یکی از انواع کامپوزیت دندان کامپوزیت ونیر نام دارد و با داشتن کاربرد زیبایی بسیار، غالباً برای دندان‌های جلویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از کامپوزیت دندان برای مواردی که دندان‌ها دچار فاصله کمی هستند و یا لب‌پریدگی دارند می‌تواند انتخاب خوبی به شمار آید. کامپوزیت ونیر از موادی ساخته می‌شود که همرنگ دندان است و می‌تواند زیبایی دندان را به شکل کاملاً طبیعی حفظ نماید.
 

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

به طور کلی می‌توان گفت که روکش‌های کامپوزیت ونیر به لحاظ روش درمانی خود به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌شوند. ونیر‌های مستقیم که به صورت کامپوزیت ونیر در یک جلسه صورت می‌گیرند در داخل مطب و ظرف چند ساعت انجام می‌شوند. اما ونیر‌های غیرمستقیم به لحاظ زیبایی بیشتر، استحکام و ماندگاری بالاتر و همین‌طور حفظ بافت دندان می‌تواند کاربرد وسیع‌تر و کامل‌تر و البته زمان‌برتری داشته باشد. این نوع از ونیر‌ها در بیرون از دهان و بر روی طول‌های گچی ساخته می‌شوند و نیازی نیز به مراقبت‌های طولانی‌مدت و خسته‌کننده نخواهند داشت.

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

کامپوزیت ونیر مستقیم معمولاً نیاز به آماده‌سازی کمی دارند و در نتیجه می‌توان طی یک جلسه آن‌ها را به انجام رساند. معمولاً این نوع از کامپوزیت ونیر دندان، هزینه مقرون‌به‌صرفه و معقولی دارند و علاوه بر این طبیعتاً زمان کمتری را نیز می‌گیرند. لازم به ذکر است که جنس این نوع از ونیر‌ها رزین کامپوزیت است و اگر به درستی از آن‌ها مراقبت نشود می‌توانند در شرایطی مانند سیگار کشیدن و یا خوردن مواد غذایی حاوی رنگ به خود لکه بگیرند؛ بنابراین علاوه بر نگهداری‌های مستمر شما می‌توانید هر چند وقت یک بار به پزشک خود مراجعه کنید و اطمینان خاطر حاصل نمایید که ونیر کامپوزیت دندان شما به بازسازی و ترمیم نیازی ندارد.

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

کامپوزیت ونیر در یک جلسه به صورتی است که در همان مدت زمان کوتاه، قالب‌گیری، آماده و نصب می‌شود، به گونه‌ای که پزشک آن را با توجه به فرم دندان شما حالت داده و سپس لایه‌های کامپوزیت را بر روی دندان شما قرار می‌دهد. بعد از آن هم هر کدام از این لایه‌ها با کمک نوعی نور ال‌ای دی پزشکی خشک شده و محکم‌تر می‌شوند.

به طور کلی می‌توان گفت که امروزه کامپوزیت ونیر مستقیم یا همان کامپوزیت ونیر در یک جلسه به دنبال مواد و تکنیک‌هایی است که به تازگی در دندان‌پزشکی ترمیمی شکل گرفته‌اند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع از کامپوزیت ونیر آن است که مستقیماً بر روی سطوح دندان انجام می‌شود و نیاز به ماده چسبنده و آماده‌سازی‌های زمان‌بر پیشین ندارد. به علاوه چنان چه پیش از این نیز گفته شد، تغییر رنگ دندان‌ها، اصلاح ناهنجاری‌های دندانی و یا حتی موقعیت‌های نادرست دندان‌ها، ترمیم شکستگی تاج و یا ساییدگی‌های دندان و... از نمونه کاربرد و مزیت‌های ونیر کامپوزیت مستقیم است.
 

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

دندانپزشکی خیریه حضرت زهرا کن

  • ساخت دندان مصنوعی ۵ روز کاری، دندان ژله‌ای ۱۰روز کاری با تعرفه‌های جدید
  • خدمات ترمیمی
  • خدمات پروتز
  • خدمات عصب کشی
  • خدمات ارتودنسی
  • خدمات دندانپزشکی (زیبایی)

جمعه‌ها بخش پزشکی و دندان پزشکی مجتمع فعال می‌باشد.

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

جهت مشاوره کلیک کنید تا با شما تماس بگیریم.

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۴۳۳۹۶۰۱

۰۲۱-۴۴۳۳۹۶۰۰

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

جهت مشاهده نمونه‌ها از صفحه اینستاگرام بازدید نمایید.

darmangah.alzahra@

کامپوزیت ونیر در یک جلسه

مسیر ۱ : بلوار کوهسار، انتهای زینعلی شمالی (حاج ملاحسین)، پلاک ۵۲

مسیر۲ : کن، ایستگاه یخچال، اول زینعلی شمالی (حاج ملاحسین)، پلاک ۵۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج