جاباما
۹۵۹۲۴۸
۵۲۸۰
۵۲۸۰
پ

بانک خون بند ناف رویان

به طور کلی می‌توان گفت که بند ناف قسمتی از جفت است که باعث انتقال خون، اکسیژن و همین‌طور مواد غذایی به جنین می‌شود و در نتیجه نیاز‌های او را رفع می‌کند، علاوه بر این باید اضافه کرد که بند ناف و جفت هر دو بخش مهمی از سلول‌های بنیادی مزانشیمال را فراهم و تأمین می‌کنند.

برترین‌ها: به طور کلی می‌توان گفت که بند ناف قسمتی از جفت است که باعث انتقال خون، اکسیژن و همین‌طور مواد غذایی به جنین می‌شود و در نتیجه نیاز‌های او را رفع می‌کند، علاوه بر این باید اضافه کرد که بند ناف و جفت هر دو بخش مهمی از سلول‌های بنیادی مزانشیمال را فراهم و تأمین می‌کنند.

سلول‌های بنیادی بند ناف ویژگی‌های مهم دارند که آن‌ها را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای حفظ سلامت انسان‌ها تبدیل می‌کند. برای مثال می‌توان گفت که این سلول‌های بنیادی بسیار قوی و پرتوان هستند و علاوه بر این در اثر تکثیر‌های پی‌درپی نیز دچار پیری نمی‌شوند. به همین دلیل هم هست جایگزینی و تکثیر این سلول‌های بنیادی می‌تواند در درمان و همین‌طور شکل‌گیری سلول‌های جدید در بافت‌های آسیب‌دیده بدن بسیار کمک‌کننده باشد. امروزه روش‌هایی ابداع شده است که با کمک آن می‌توان سلول‌های بنیادی بند ناف را بلافاصله بعد از زایمان ذخیره کرده و در آینده از آن‌ها استفاده نمود.

بانک خون بند ناف رویان به طور کلی می‌توان گفت که سلول‌های بنیادی خون که از بند ناف گرفته می‌شوند می‌توانند در پیوند‌های مربوط به بیماری‌هایی همچون نقص سیستم ایمنی، بیماری‌های خونی، بازسازی استخوان‌ها، بهبود زخم‌ها، مهندسی بافت و بازسازی سلول‌های عصبی آسیب‌دیده و... مؤثر باشند.

از آنجایی که درصد بالایی از افراد (چیزی حدود یک نفر از میان هر ۲۰۰ نفر) به پیوند نیازمند هستند مسئله‌ای با عنوان تطبیق فرد گیرنده و دهنده نیز مطرح می‌شود. در واقع فرد دهنده باید از نظر مارکر‌های ژنتیکی HLA با فرد گیرنده به صورت کامل تطبیق داشته باشد که البته پیدا کردن چنین شرایطی هم تا حدودی دشوار است. معمولاً گفته می‌شود که فاکتور‌های ژنتیکی خون بند ناف نوزاد با خواهر، برادر، والدین یا حتی سایر بستگان او بیشترین احتمال تطابق را دارد و به همین دلیل نیز نمونه‌هایی که ذخیره می‌شوند بیشترین شانس را برای استفاده در میان اعضای خانواده فرد خواهند داشت.

شرایط و مراحل ثبت‌نام در بانک خون بند ناف

بانک خون بند ناف رویان

به طور کلی باید گفت که بانک خون در واقع مکانی مجهز است که در آن خون بند ناف را با هدف مصارف درمانی، جمع‌آوری کرده و آزمایش‌های لازم را بر روی آن انجام می‌دهند تا بتوان در مدت زمانی طولانی از آن نگهداری کرد. سلول‌های بنیادی خون بند نافی که در این بانک‌های خون نگهداری می‌شوند می‌توانند پتانسل درمان بیشتر از ۸۰ نوع بیماری‌هایی اعم از انواع سرطان‌های خون، تالاسمی، بیماری‌های نقص سیستم ایمنی، بیماری‌هایی با منشأ عصبی مثل فلج مغزی و... را از خود نشان دهند.

بانک خون بند ناف رویان در تمامی ۳۱ استان کشور در حال فعالیت است و در حال حاضر نیز چیزی بیشتر از ۱۲۰ هزار نمونه فریز شده خون بند ناف در بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان نگهداری می‌شوند. لازم به ذکر است که کشور ما به طور سالانه نیازمند چیزی حدود ۲ تا ۳ هزار پیوند سلول‌های بنیادی است و این موضوع در کنار کمبود مراکز پیوند در کشور تبدیل به معضلی مهم می‌شود. با وجود آمار بالای بیمارانی که به پیوند نیازمند هستند در سال ۱۳۹۳ تنها یک مرکز پیوند در کشور وجود داشت که در نهایت با افزایش آگاهی جامعه متخصصان و مردم و همین‌طور حمایت‌های دولت و نهاد‌های مسئول، این تعداد در سال ۱۳۹۸ به ۱۹ مرکز در سطح کشور افزایش پیدا کرد.

جالب است بدانید که در زمان زایمان چیزی کمتر از ۵ دقیقه فرصت وجود دارد تا بتوان خون بند ناف را جمع‌آوری نمود. نکته‌ای که درباره بانک خون بند ناف رویان می‌توان گفت آن است که خانواده‌ها بنا به درخواست شخصی خود بعد از هفته ۳۶ بارداری که در واقع همان آغاز ماه نهم بارداری است اقدام به ثبت‌نام می‌نمایند و در هنگام زایمان نیز خون بند ناف آن‌ها توسط کارشناسان آموزش‌دیده جمع‌آوری می‌شود.

اگر فردی تصمیم به ذخیره خون بند ناف نوزاد خود داشته باشد می‌تواند به بانک خون بند ناف رویان مراجعه کرده و بعد از مطالعه شرایط موجود، برای ثبت قرارداد جمع‌آوری و نگهداری سلول‌های بنیادی خون بند ناف فرزند خود اقدام نماید. به طور کلی شرایط و مراحل عضویت در بانک خون بند ناف رویان به این صورت است:

  • مطالعه موارد منع قرارداد (مواردی که منجر به عدم امکان ذخیره خون بند ناف نوزاد و در نتیجه عدم امکان عقد قرارداد می‌گردد)
  • تکمیل و ارسال فرم پرسشنامه پزشکی از آخر هفته ۳۶ بارداری
  • عقد قرارداد توسط پدر و یا نماینده وی و دریافت کیت خون‌گیری
  • خون‌گیری از مادر به منظور انجام آزمایش‌های مادر، یک هفته قبل از زایمان تا زمان زایمان با هماهنگی بانک خون بند ناف رویان
  • جمع‌آوری نمونه خون بند ناف نوزاد و انتقال آن به بانک خون بند ناف رویان
  • انجام عملیات پردازش سلولی و مراحل فریز نمونه توسط بانک خون بند ناف رویان
  • اعلام نتیجه ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی نمونه خون بند ناف به خانواده و پایان مراحل ذخیره‌سازی
  • تکمیل و ارسال مدارک مربوط به نوزاد، سه ماه پس از تاریخ زایمان

بانک خون بند ناف رویان

باید گفت از آنجایی که دریافت خدمات مشاوره‌ای ذخیره‌سازی بند ناف به صورت کاملاً رایگان و در دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان صورت می‌گیرد و به علاوه اینکه فرصت ذخیره‌سازی خون بند ناف فقط یک بار برای هر نوزادی وجود دارد، توصیه می‌شود که تمام خانواده‌هایی که در آستانه تولد نوزاد خود هستند از خدمات مشاوره‌ای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف استفاده کرده و در صورت امکان نسبت به ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف فرزند خود اقدام نمایند. متقاضیان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق مراجعه به وب‌سایت بانک خون بند ناف رویان به نشانی www.rsct.ir و یا از طریق شماره تماس ۰۲۱۲۷۶۳۵۰۰۰ (به صورت ۲۴ ساعته و در کلیه ایام هفته) نسبت به دریافت اطلاعات موردنیاز خود اقدام نمایند.

در نهایت نیز می‌توان اشاره کرد که جهت عضویت لازم است مادران باردار پس از هفته ۳۶ بارداری برای عقد قرارداد به دفتر بانک خون بند ناف رویان مراجعه نمایند. در حال حاضر با توجه به حجم زیاد تقاضا به افرادی که امکان پرداخت مبالغ هزینه عقد قرارداد را ندارند، شرایط اقساط و تسهیلات بانکی تعلق گرفته شده که می‌توانند پروسه ذخیره‌سازی را با شرایط تقسیطی انجام دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج