۸۹۲۴۵۲
۲۳۱۷۰۲
۲۳۱۷۰۲
پ

۱۲ نکته مهم و کلیدی در اسباب کشی منزل | راهنمای کاربردی و آسان

هرچند اسباب‌کشی می‌تواند عملی وقت‌گیر و کم‌وبیش هزینه‌بر باشد، اما با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله و یک تعامل سالم با مدیریت و کارمندان باربری، می‌توان انتظار داشت تا یک اثاث‌کشی و جابجایی دقیق، سریع و آسان را تجربه کنید.

برترین‌ها: به احتمال خیلی زیاد همه شما حداقل یک بار اسباب کشی منزل، محل کار و غیره را تجربه کرده اید و می دانید که می تواند چه کار طاقت فرسایی باشد. اغلب افراد و به خصوص خانم ها دغدغه و نگرانی جابه جایی وسایل برای اثاث کشی را دارند.

تغییر محل زندگی می‌تواند به دلایلی متفاوت اتفاق بیفتد و در این‌ بین، اثاث‌کشی یا اسباب‌کشی هم از سخت‌ترین مراحل جابجایی محل زندگی به‌حساب می‌آید. موضوعی که بسیاری از اشخاص را دچار استرس‌های پیش از جابجایی می‌کند. هر چند اسباب‌کشی می‌تواند عملی وقت‌گیر و کم‌ و بیش هزینه‌بر باشد، اما با بررسی و انتخاب یک راهکار مشخص و دقیق می‌توان از بسیاری از اتفاقات پیش‌بینی‌نشده در اثاث‌کشی جلوگیری کرد و مدت‌ زمان این پروسه خسته‌ کننده را کاهش داد.

در این مطلب به ۱۲ ترفند و نکات اسباب کشی منزل و جابجایی وسایل منزل خواهیم پرداخت که با رعایت آن‌ها می‌تواند در کمترین زمان ممکن و با بهینه‌سازی انرژی، زمان و هزینه، یک اسباب‌کشی آسان و بدون دردسر را تجربه کرد.

12 نکته مهم و کلیدی در اسباب کشی منزل | راهنمای کاربردی و آسان

نکات مهم در اسباب کشی منزل

بسیاری از اجاره‌نشین‌ها و حتی آن دسته از افرادی که مکان زندگی خود را هر چند سال یک‌بار عوض می‌کنند، سخت‌ترین بخش کار اسباب کشی است. در واقع در نگاه این افراد اسباب کشی یک کابوس است. اسباب کشی چه سخت باشد و چه آسان باید به روش درست و اصولی انجام شود. در این ادامه نکات مهم در اثاث کشی منزل آماده است. با خواندن این مطلب احتمالا بسیاری از مشکلات فکری شما حل خواهد شد؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برنامه ریزی و تهیه لیست از لوازم و وسایل منزل

داشتن یک لیست کامل از وسایل منزل و محل قرارگیری آن‌ها در بسته‌بندی به شما کمک می‌کند که از جمع‌آوری تمامی وسایل، اطمینان حاصل کنید و علاوه بر آن نیز بتوانید در مقصد، با سرعت بیشتری وسایل خود را پیدا کنید.

در صورتی‌که یک لیست مشخص از وسایل و لوازم خانه وجود داشته باشد، شما پیش از باز کردن یک جعبه می‌دانید که در آن جعبه خاص، چه چیزی وجود دارد. هر چند تهیه لیست، مدت‌ زمانی اضافه را به جمع‌آوری وسایل منزل خواهد افزود، اما در عوض در هنگام باز کردن وسایل، زمان زیادی از شما را صرفه‌جویی خواهد کرد.

12 نکته مهم و کلیدی در اسباب کشی منزل | راهنمای کاربردی و آسان

تخمین زمان‌ دقیق، پیش از شروع اثاث‌کشی

شاید اولین مسئله‌ای که پیش از اثاث‌کشی باید به آن توجه کرد، بررسی دقیق بازه زمانی جمع‌آوری، بسته‌بندی و جابجایی وسایل منزل باشد. در صورت مشخص کردن زمان لازم برای تمامی مراحل اثاث‌کشی می‌توان انتظار داشت که با مشکل کمبود وقت در اثاث‌کشی روبرو نشوید. بسیاری از اشخاص کم‌تجربه در این زمینه، تمامی فعالیت‌های لازم را به روز اثاث‌کشی موکول می‌کنند، موضوعی که باعث می‌شود اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی کوچک و بزرگ، بر سر راه یک جابجایی ساده و مطمئن قرار بگیرند. در نظر داشته باشید که جمع‌آوری وسایل کوچک منزل، زمان زیادی می‌برد و باید از چندین روز پیش از اثاث‌کشی آغاز شود. بهتر است پیش از شروع پروسه اسباب‌کشی، تمامی اتفاقات و زمان لازم برای برخورد با آن‌ها را پیش‌بینی کرد تا با مشکل کمبود زمان روبرو نشد.

خرید کارتن اسباب کشی

یکی دیگر از ترفند‌های اثاث کشی که می‌توانید به کار ببرید این است که از مدتی قبل به فکر تهیه کارتن های مناسب برای اثاث کشی باشید می توانید از سوپر مارکت ها یا بنگاه های مواد غذایی کارتن تهیه کنید. کارتن های محکمی که برای مصارف مختلف ساخته می‌شوند می‌توانند برای جابجایی اثاث شما مفید باشند. مثلا  کارتن‌های موز بسیار محکم هستند و دستگیره مناسبی برای حمل کردن دارند.

12 نکته مهم و کلیدی در اسباب کشی منزل | راهنمای کاربردی و آسان

جداسازی وسایل 

جداسازی لوازم برقی و وسایل گازی مثل ماشین لباس‌شویی و اجاق‌گاز، عملی زمان‌بر است و بهتر است یک روز پیش از اثاث‌کشی نهایی انجام شود. عجله در باز کردن وسایلی که نیاز به ایمنی بالا در جداسازی و بسته‌بندی دارند، می‌تواند به یک فاجعه تبدیل شود. بهتر است با در نظر گرفتن زمان مناسب برای این کار، از جداسازی دقیق وسایل خانگی اطمینان کسب کنید و به بسته بودن لوله‌های گاز و در دسترس نبودن سیم‌های برق، دقت کنید. در نظر داشته باشید که کودکان، اطلاع چندانی از خطرات لوازم برقی و وسایل گازی ندارند و باید با استفاده از به ست‌های مناسب، راه دسترسی آن‌ها را به لوله‌ها، شیر‌های گاز و سیم‌های برق، محدود کنید. جمع‌آوری کامل یخچال نیز به ۲۴ ساعت زمان مفید نیازمند است و بهتر است یک هفته پیش از اثاث‌کشی، فکری به حال مواد غذایی مصرفی موجود در یخچال بکنید. این بررسی دقیق باعث می‌شود تا از دست رفتن بسیاری از مواد غذایی جلوگیری شود.

در ضمن اگر وسایل بزرگ مانند مبلمان دارید که قابل تفکیک و جدا کردن هستند آنها را جدا کنید تا بارگیری و حمل وسایل برای شما راحت تر باشد و به آنها آسیب نرسد.

12 نکته مهم و کلیدی در اسباب کشی منزل | راهنمای کاربردی و آسان

حذف وسایل اضافه

یکی از قوانین مشهور اثاث‌کشی، قانون حذف وسایل اضافه است. در این قانون اشاره شده که اگر از یک وسیله، لباس یا آیتمی خاص، چندین سال است که استفاده نشده، به‌ احتمال‌ زیاد در آینده نیز استفاده نخواهد شد. بهتر است پیش از شروع به جمع‌آوری وسایل منزل، با بررسی دقیق لوازم شخصی خود، وسایل بدون استفاده و اضافه را دور بیندازید یا به افراد نیازمند ببخشید. بسیاری از وسایل اضافه و بدون استفاده، تنها هزینه‌ جابجایی و زمان مصرفی در باربری را افزایش می‌دهند و در پایان جایی اضافه را در خانه جدید به خود اختصاص خواهند داد.

بسته‌بندی دقیق و مطمئن

بسته‌بندی صحیح وسایل منزل، از مهم‌ترین نکات اثاث‌کشی به‌حساب می‌آید. پیش از شروع پروسه بسته‌بندی، باید از آماده‌سازی وسایلی مثل چسب، جعبه، کیسه‌های بزرگ و ضربه‌گیر، اطمینان حاصل کنید.

پوشاک و دیگر لوازم پارچه‌ای را می‌توانید در کیسه‌های زباله بسیار بزرگ قرار دهید و روی کیسه را چسب بزنید. لوازم کوچک باید در جعبه‌های کوچک و متوسط قرار بگیرند. باید به این موضوع دقت شود که جابجایی لوازم متوسط و بزرگ برای کارمندان خدمات باربری ساده‌تر است و بهتر است بسته‌ها را در اندازه‌ای مناسب انتخاب کنید.

بهترین گزینه برای بسته‌بندی و نصب ضربه‌گیر روی وسایل بزرگ منزل، سپردن این موضوع به نیروی متخصص خدمات باربری است. این اشخاص با تجربه بالا در زمینه بسته‌بندی و جابجایی لوازم بزرگ و سنگین، می‌توانند بهترین راهکار را به شما ارائه دهند. در نظر داشته باشید که هرچند یک بسته‌بندی دقیق، هزینه‌ جابجایی را افزایش می‌دهد، اما با این عمل از خطرات و هزینه‌های بزرگ‌تر، جلوگیری می‌کنید.

12 نکته مهم و کلیدی در اسباب کشی منزل | راهنمای کاربردی و آسان

لوازم مورد نیاز در بسته بندی وسایل منزل

لوازم ضروری و مورد نیاز در بسته بندی وسایل منزل عبارتند از:

  • کارتن اسباب کشی
  • کاغذ یا روزنامه
  • پتو و پلاستیک حباب دار به عنوان ضربه گیر
  • چسب پهن و محکم
  • برچسب و ماژیک برای علامت زدن

علامت‌گذاری وسایل شکستنی

برای اینکه بعدا در چیدمان وسایل به مشکل برخورد نکنید و بدانید چه چیزی حمل می کنید که در حین اسباب کشی مراقبت بیشتری کنید روی آن ها را برچسب گذاری کنید و توضیح مناسبی را با ماژیک بنویسید. 

بسته‌بندی وسایل شکستنی چه توسط شخص انجام شود و چه توسط باربری، باید همراه با علامت‌گذاری دقیق باشد. کارمند جابجایی وسایل تنها با مشاهده علائم و عبارت «شکستی» است که می‌تواند با دقتی بالاتر، بسته موردنظر را جابجا کند. درصورتی‌که روی بسته‌های مهم و شکستنی، هیچ‌گونه علامتی نگذارید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که این وسایل با سلامت کامل به مقصد برسند.

12 نکته مهم و کلیدی در اسباب کشی منزل | راهنمای کاربردی و آسان

مراقبت از لوازم قیمتی

وسایل و لوازم گران قیمت مثل طلا، جواهرات، پوشاک گران قیمت و پول نقد، هرگز نباید در دسترس دیگر اشخاص قرار بگیرد. هرچند یک باربری مطمئن و مشهور، هیچ‌گاه به وسایل شخصی شما دست‌درازی نخواهد کرد، اما بااین‌حال از اتفاقات پیش‌بینی‌نشده نیز نمی‌توان جلوگیری کرد. بهتر است با پیشگیری از بروز هرگونه مشکل، جابجایی وسایل شخصی گران‌قیمت را خودتان به عهده بگیرید تا بتوانید از امنیت بالای آن‌ها اطمینان کسب کنید.

12 نکته مهم و کلیدی در اسباب کشی منزل | راهنمای کاربردی و آسان

مراقبت از کودکان

زمانی که در حال بسته بندی و اسباب کشی هستید حواستان به کودکان باشد که در حال دویدن و رفت و آمد به خودشان و وسایل آسیب نزنند یا در حین جابه جایی وسایل گم نشوند.

12 نکته مهم و کلیدی در اسباب کشی منزل | راهنمای کاربردی و آسان

در دسترس بودن کمک‌های اولیه

چه در مراحل بسته‌بندی و جداسازی وسایل و چه در مرحله اثاث‌کشی و جابه جایی وسایل، دسترسی به جعبه کمک های اولیه و لوازم اطفا حریق، باید در دستور کار شما قرار بگیرد. البته یک خدمات باربری استاندارد، به لوازم مهم مرتبط با سلامتی بار و کارمندان، مجهز است، اما بهتر است شما نیز به‌عنوان کاربر، از وجود وسایل مهمی مثل جعبه کمک های اولیه، اطمینان کسب کنید.

12 نکته مهم و کلیدی در اسباب کشی منزل | راهنمای کاربردی و آسان

نظافت منزل جدید

آمادگی مقصد باربری، موضوعی است که باید در برنامه‌ریزی اولیه شما اعمال شود. مقصد بار و لوازم منزل باید پیش از شروع پروسه اثاث‌کشی، تمیز و آماده باشد. بهتر است یک روز پیش از اثاث‌کشی، از آمادگی منزل جدید، اطمینان کسب کنید. با مراجعه به محل موردنظر می‌توانید با دقت بالا، محل قرارگیری وسایل را پیش و پس از باز کردن بسته‌ها، در نظر بگیرید. این عمل به‌ ظاهر ساده، مراحل پایانی اسباب‌کشی را آسان و سریع‌تر خواهد کرد.

انتخاب یک باربری مناسب برای اسباب کشی

شاید مهم‌ترین نکته در یک اثاث‌کشی دقیق و مطمئن، انتخاب یک باربری مناسب برای بارگیری باشد. باید دقت کنید که هرچند بهینه‌سازی هزینه‌های اثاث‌کشی اهمیت دارد، اما هر ارزانی بی‌دلیل نیست و باید یک باربری مطمئن را از نحوه پاسخ‌گویی و البته هزینه معقول اعلام‌شده، شناسایی کنید. باربری‌های حرفه‌ای معمولاً از انواع وسایل نقلیه با اندازه‌های مختلف بهره می‌برند و یک زمان‌بندی دقیق را به شما ارائه خواهند داد. در یک باربری مناسب، امکان جابجایی انواع لوازم به‌تمامی مقاصد موردنظر شما وجود دارد. در واقع محدودیت در مقصد، وسیله نقلیه و یا شکل وسایل، می‌تواند نشانه‌ای ساده از ضعف باربری موردنظر باشد. بهتر است پیش از انتخاب یک باربری، از ارائه خدماتی مثل بسته‌بندی وسایل اطمینان کسب کنید. درصورتی‌که مقصد شما در دیگر شهر‌ها قرار دارد، بیمه وسایل منزل نیز می‌تواند یک گزینه مناسب پیش رو باشد. یک باربری استاندارد، خدمات بیمه را نیز به شما ارائه خواهد داد.

در پایان با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله و یک تعامل سالم با مدیریت و کارمندان باربری، می‌توان انتظار داشت تا یک اثاث‌کشی و جابجایی دقیق، سریع و آسان را تجربه کنید.

12 نکته مهم و کلیدی در اسباب کشی منزل | راهنمای کاربردی و آسان

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج