جاباما
۸۹۱۴۴۵
۵۱۴۶
۵۱۴۶
پ

با بهترین راهکارهای زیبایی دندان آشنا شوید

خدمات زیبایی دندان در راستای اصلاح هرگونه ایراد و مشکل در لبخند فرد بیمار و بهبود زیبایی صورت می‌گیرد و معمولاً با رنگ دندان، فاصله دندان‌ها و شکل قرارگیری فک، ارتباط مستقیم دارد.

برترین‌ها: دندانپزشکی مدرن به دو گروه ترمیم و زیبایی تقسیم می‌شود و البته در بیشتر مواقع لازم است تا هر دو فعالیت به‌صورت همزمان اجرا شود تا بیمار، دندان‌هایی سالم و لبخندی زیبا را در اختیار داشته باشد.

خدمات زیبایی دندان در راستای اصلاح هرگونه ایراد و مشکل در لبخند فرد بیمار و بهبود زیبایی صورت می‌گیرد و معمولاً با رنگ دندان، فاصله دندان‌ها و شکل قرارگیری فک، ارتباط مستقیم دارد.

در این مجموعه خدمات، دندانپزشک با بررسی دقیق خواسته‌های بیمار، سعی می‌کند با کمترین تغییرات دائمی، پرهزینه و پرخطر، راهی برای اعمال تغییرات لازم در زیبایی فردی را در اختیار بیمار بگذارد.

ما در برترین‌ها به ارائه این مطلب به راه‌های مختلف بهبود زیبایی دهان و دندان خواهیم پرداخت و با معرفی خصوصیات بارز یک دندانپزشک کارآمد، در انتخاب بهترین راهکار پیش رو، به شما کمک خواهیم کرد.

کامپوزیت دندان

یکی از سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌های ترمیمی دندان که هم در زمینه درمان مشکلات دندانی و هم ترمیم زیبایی دندان مورداستفاده قرار می‌گیرد، انواع مختلف کامپوزیت‌های دندان است.

این روش درمانی که با نام ونیر کامپوزیت نیز شناخته می‌شود، معمولاً در یک یا دو جلسه بر روی دندان‌های شکسته شده یا تخریب‌شده و با دقتی بسیار بالا، بر روی دندان بیمار نصب می‌شوند. علاوه بر این در این روش می‌توان فاصله بین دندان‌ها و تاج دندان را نیز ترمیم کرد و به شکلی طبیعی درآورد.

با بهترین راهکارهای زیبایی دندان آشنا شوید

ونیر کامپوزیت که از جنس رزین نیمه شفاف است، نیازی به قالب‌گیری و طراحی توسط لابراتوار ندارد و توسط دندانپزشک، بر روی دندان قرار گرفته و تراشیده می‌شود. سرعت بالای انجام تغییرات با کامپوزیت باعث شده تا استفاده از این روش، محبوبیتی زیاد را در بین بیماران کسب کند.

محدودیت خاصی برای اعمال کامپوزیت بر روی دندان بیمار وجود ندارد و با تشخیص پزشک می‌توان شکل کلی دندان‌ها، فواصل، شکستگی‌ها و دیگر مشکلات زیبایی دندان را با استفاده از رزین‌های کامپوزیتی دندان، ترمیم کرد.

کامپوزیت یک ماده خمیری است که با قرارگرفتن در مقابل یک اشعه خاص، سفت می‌شود. دندان‌پزشک پس از سفت شدن کامپوزیت، این ماده را تراش و صیقل می‌دهد تا به شکل دندان در بیاید. البته روش‌های مدرن‌تری در استفاده از کامپوزیت مانند باندینگ دندان نیز اختراع شده که ممکن است با نظر پزشک، بر روی فواصل میان دندان‌های شما اعمال شود.

فواید استفاده از کامپوزیت در زیبایی دندان

قیمت ارزان در برابر لمینت‌های سرامیکی، مهم‌ترین دلیل در استفاده از کامپوزیت‌ها در ترمیم زیبایی دندان است. البته سرعت انجام پروسه درمانی نیز در محبوبیت این روش تأثیرگذار بوده است.

باندینگ کامپوزیت لازم نیست تا در یک لابراتوار انجام شد و توسط پزشک و به‌صورت چشمی، اندازه‌گیری و طراحی می‌شود. مراجعه کمتر به دندان‌پزشک از جمله دلایلی است که باعث شده تا استفاده از کامپوزیت درترمیم زیبایی دندان، به محبوبیتی زیاد برسد.

با بهترین راهکارهای زیبایی دندان آشنا شوید

این موضوع را هم در نظر بگیرید که‌ترمیم با کامپوزیت، با کمترین میزان تغییر بر روی دندان اصلی رخ می‌دهد و به هیچ وجه عملی تهاجمی به‌حساب نمی‌آید. امکان ترمیم و تعویض کامپوزیت دندان وجود دارد و پروسه‌ای بی‌خطر است.

معایب استفاده از کامپوزیت در زیبایی دندان

قیمت پایین کامپوزیت باعث شده تا این روش ترمیمی و زیبایی، محبوبیت زیادی داشته باشد. بااین‌حال استفاده از کامپوزیت‌ها، خالی از ایراد نیست. مواد کامپوزیتی نسبت به لمینت‌های سرامیکی از مقاومت پایین‌تری برخوردار هستند و ممکن است پس از مدتی شکسته شوند.

تغییر رنگ کامپوزیت نیز از جمله مواردی است که باعث شده تا بسیاری از بیماران، به راهکار‌های گران قیمت‌تر مثل لمینت‌های سرامیکی رو بیاورند. به‌طورکلی اگر قصد ترمیم کامل طرح لبخند خود را دارید، در بلندمدت لمینت‌های سرامیکی به صرفه‌تر خواهند بود و البته از نظر زیبایی نیز از کامپوزیت طبیعی‌تر و زیباتر هستند. هرچند در پایان یک پزشک متخصص زیبایی دندان می‌تواند بهترین تصمیم‌گیرنده و راهنما در انتخاب مسیر پیش روی بیمار باشد.

لمینت سرامیکی

لمینت، لامینت یا ونیر سرامیکی، یکی از روش‌های مدرن ترمیم و بهبود زیبایی دندان است که با استفاده از یک پوسته نازک سرامیکی انجام می‌شود. این پوسته‌ها بسیار نازک هستند، اما به خاطر جنس خاص خود، مقاومت بیشتری از ترمیم‌های کامپوزیتی دارند.

در مراحل اولیه نصب لمینت‌های سرامیکی، پزشک، دندان بیمار را برای نصب آماده و پس‌ازآن قالب‌گیری لازم را برای ارسال به لابراتوار انجام می‌دهد. این قالب‌ها در آزمایشگاه به شکل روکشی بسیار نازک و سرامیکی در می‌آیند تا بر روی دندان بیمار نصب شوند. با استفاده از لمینت‌های سرامیکی می‌توان رنگ، شکل و اندازه دندان‌ها و شکل کلی لبخند بیمار را تغییر داد.

با بهترین راهکارهای زیبایی دندان آشنا شوید

با مراجعه به یک پزشک کاردان و متخصص در زمینه زیبایی دندان می‌توان انتظار داشت که با کمترین میزان تراش دندان، لمینت‌های سرامیکی بر روی دندان نصب شوند تا آسیبی به بافت طبیعی دندان وارد نشود. معمولاً پیش از شروع به انجام پروسه لمینت‌گذاری، یک عکس کلی از دهان و دندان‌های شما تجویز می‌شود تا از مشکلات پیش‌بینی نشده، جلوگیری شود.

پزشک متخصص زیبایی دندان با بررسی شکل کلی دندان‌های شما، میزان ترمیم‌های گذشته و البته سلیقه بیمار، مناسب‌ترین گزینه از جمله ونیر‌های کامپوزیت، باندینگ، تراشیدن، لمینت‌های سرامیکی و حتی گاهی ترکیب همه این موارد را به شما پیشنهاد خواهد داد.

فواید استفاده از لمینت‌های سرامیکی

با توجه به رنگ و شکل طبیعی لمینت‌های سرامیکی، این روش ترمیمی شباهت زیادی به دندان‌های طبیعی فرد دارد و در نتیجه خط و شکل لبخندی طبیعی را در اختیار بیمار قرار خواهد داد.

جنس سرامیکی لمینت‌ها نیز باعث شده تا مقاومت بیشتری از کامپوزیت و دندان‌های طبیعی فرد داشته باشد و کمتر دچار شکستگی و تغییر رنگ شوند. از لمینت‌های سرامیکی می‌توان در تمامی روش‌های درمانی و زیبایی استفاده کرد و حتی دندان‌های کج شده را نیز ترمیم کرد.

با بهترین راهکارهای زیبایی دندان آشنا شوید

معایب استفاده از لمینت‌های سرامیکی

شاید مهم‌ترین مسئله در انتخاب این روش‌ترمیم، قیمت بالای استفاده از لمینت‌های سرامیکی باشد. هرچند در بلندمدت می‌توان انتظار داشت که این هزینه، به صرفه‌تر از استفاده از انواع کامپوزیت باشد. مقاومت بالای لمینت‌های سرامیکی، هزینه‌های جانبی و آینده را کاهش می‌دهد.

زمان ساخت لمینت‌ها و مراجعات بیشتر نیز از جمله مواردی است که ممکن است بیمار را از انجام پروسه لمینت، پشیمان کند. معمولاً یک تا چند هفته زمان لازم است تا آزمایشگاه، لمینت‌های سرامیکی قالب گرفته شده را آماده کند.

درصورتی‌که از مشکلاتی مانند فشار‌های شبانه به دندان رنج می‌برید، بهتر است پس از نصب لمینت، از پزشک خود بخواهید تا با تجویز محافظ ژله‌ای، از تخریب لمینت‌های انجام شده جلوگیری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج