۸۹۰۶۳۰
۳۱۳۰۵
۳۱۳۰۵
پ

محتوای حمایت شده

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

افرادی که قصد خرید سمعک را دارند، نیازمند آگاهی نسبت به نکاتی هستند تا بتوانند بهترین نوع سمعک را خریداری نمایند و با انواع سمعک ها آشنا بشوند.در این مطلب مهم‌ترین نکات را ذکر خواهیم کرد.

برترین‌ها: یکی از حواس پنجگانه ما شنوایی است که شاید بعد از بینایی مهم‌ترین حسی باشد که انسان به آن نیاز دارد. آسیب به حس شنوایی تغییرات زیادی در زندگی فرد ایجاد می‌کند به خصوص اگر این آسیب در دوران کودکی باشد باعث اختلال شناختی و یادگیری خواهدشد. بعضی از آسیب‌ها قابل جبران نیستند یعنی با دارو یا اعمال جراحی اصلاح نمی‌شوند.

امروزه برای برگرداندن قدرت شنوایی به افرادی که مشکل شنوایی دارند از انواع مختلف سمعک استفاده می‌شود.سمعک شنوایی شما را به حالت عادی برنمی گرداند سمعک می تواند با تقویت صداهای اطراف در بهبود شنوایی شما اثر بخش باشد.

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

برای مشاوره رایگان با ادیولوژیست سارا باقری و خرید بهترین نوع سمعک همین حالا تماس بگیرید.

سمعک چیست؟

در تعریف ساده سمعک می‌توان آن را دستگاه کوچک الکترونیکی دانست که به شنوایی افراد کم شنوا کمک می‌کند. این دستگاه با تقویت امواج صدا می‌تواند شنوایی را برای افراد کم شنوا راحت‌تر سازد. دستگاه سمعک متشکل از سه قسمت اصلی میکروفون، تقویت کننده و رسیور است که در اندازه و مدل‌های مختلف تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع سمعک از نظر شکل ظاهری

سمعک پشت گوشی (BTE)

سمعک پشت گوشی BTE برای هر نوع کسانی دارای کاهش شنوایی شدید و یا خفیف هستند، مناسب است. قدرت این نوع سمعک از دیگر انواع سمعک گوش بیشتر است و قابلیت‌های زیادی همراه با وسایل جانبی برای اتصال بی سیم به وسایل صوتی برای آن تعبیه شده است.

برای ساخت سمعک‌های پشت گوشی امکان قالب گیری و ساخت آن متناسب با ساختار گوش نیز وجود دارد. این نوع از سمعک پشت گوشی برای اختلالات شنوایی کودکان ، که گوش کوچکتری دارند مناسب است. در سمعک پشت گوشی رسیور، میکروفن و تقویت کننده در داخل یک محفظه کوچک، قرارمی گیرند و سمعک در پشت لاله گوش قرار می‌گیرد.

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویمبا انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

سمعک داخل گوشی (ITE)

سمعک داخل گوش، دارای دو نوع ITE و ITC است. سمعک ITE اندازه‌ای بزرگ‌تر دارد و می‌تواند صدا را تا 90 دسیبل تقویت کند. با این سمعک همه گودی گوش یا نصف گودی گوش پر می‌شود. سمعک ITC به نسبت ITE کوچک‌تر است و داخل کانال گوش قرار می‌گیرد.یکی از آن ها  بیشتر قسمت کاسه ای شکل گوش خارجی را پر می کند و دیگری که فقط قسمت تحتانی را پر می کند.

سمعک داخلی گوشی ITE یا In-The-Ear بزرگترین نوع سمعک‌ها هستند. طراحی این سمعک‌ها به گونه‌ای است که بخشی از گوش خارجی یا تمام قسمت‌های آن را می‌پوشانند. سیم‌هایی برای خارج کردن و داخل کردن راحت‌تر این نوع سمعک روی آن تعبیه شده است.

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویمبا انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

همانطور که از نام سمعک داخل کانال ITC یا In-The-Canal مشخص است، این نوع سمعک‌ها داخل کانال گوش قرار می‌گیرند. نسبت به سمعک‌هایی که کاملاً داخل گوش قرار می‌گیرند (CIC) کمی بزرگتر هستند. به دلیل اندازه‌ی بزرگتر ویژگی‌های بیشتری نیز نسبت به آن دسته از سمعک‌ها دارند. این سمعک هانیز متناسب با نیاز مشتری به اندازه گوش ساخته می‌شوند.مانند مدل‌های Full Shell که تقریباً کل کاسه گوش خارجی را پر می‌کند. روکش‌های رنگ پوست باعث می‌شود این سمعک‌ها کمتر مورد توجه واقع شوند.

سمعک داخل کانال گوشی ( ITC)

سمعک‌های داخل کانال(In-the-canal) یکی از شناخته شده‌ترین مدل‌های سمعک در بازار جهانی هستند. این نوع سمعک طوری طراحی شده است که در بخش داخلی گوش یعنی  قسمت پایینی یک سوم گوش خارجی قرار گرفته و با استفاده از نخ نامرئی که به آن وصل است به تقویت امواج صوتی می‌پردازد.سمعک داخل گوشی نیازمند باتری اندازه ۱۳ (نارنجی) است. طول عمر این نوع باتری‌ها بین ۱۰ تا ۱۴ روز است. البته با توجه به ساعاتی که سمعک مورد استفاده قرار می‌گیرد و شدت شنوایی و فناوری مورد استفاده، متغیر است.

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

سمعک کاملاً داخل کانال گوشی (CIC)

امروزه در جامعه پزشکی از سمعک (CIC) تحت عنوان سمعک نامرئی نیز یاد می‌شود. این مدل سمعک را می‌توان کوچک‌ترین و قوی‌ترین سمعک داخل گوشی دانست. برای اثبات قدرت این سمعک باید گفت برخی از سمعک‌های CIC که رسیور خیلی‌قوی دارند را می‌توان برای کم شنوایی‌های شدید تا عمیق (100 دسی‌بل) تجویز کرد.

سمعک نامرئی (IIC )

سمک نامرئی یا سمعک نامرئی داخل مجرا یکی دیگر از انواع سمعک ها است که کوچک‌ترین سمعک داخل گوشی شناخته می‌شود. این نوع سمعک طوری داخل گوش قرار می‌گیرد که از بیرون گوش دیده نمی‌شود . بر اساس گفته بسیاری از متخصصان این نوع طراحی بهترین نوع برای سمعک داخلی گوشی به شمار می‌رود.

سمعک‌های گیرنده (RIC یا RITE)

این نوع از سمعک به جای قسمت داخلی گوش در پشت آن نصب می‌شوند و صدا را به طور مستقیم به گوش انتقال می‌دهند. در این مدل سمعک رسیور یا همان بلندگو خارج از سمعک و داخل مجرای گوش قرار داده می‌شود.

سمعک جیبی

سمعک جیبی یکی از قدیمی ترین سمعک هاست به این دلیل سمعک جیبی نام گرفته اند چون اجزاء اصلی سمعک (میکروفون و تقویت کننده)است و داخل جیب قرار می گیرد و یا به لباس متصل می شود.

انواع سمعک از نظر مدار پردازش

سمعک‌های آنالوگ

این نوع سمعک‌ها از سه قسمت گیرنده صدا، تقویت کننده و پخش کننده صدا تشکیل شده اند و تمام صدا‌های دریافتی را به یک میزان تقویت می‌کنند. سمعک‌های آنالوگ قیمت کمتری نسبت به سمعک‌های دیجیتال دارند. عمر باتری در آن‌ها بیشتر است و تنظیمات راحتی نیز دارند.

سمعک‌های دیجیتال

سمعک دیجیتال ، به واسطه کامپیوتر برنامه ریزی می‌شوند. سیگنال ورودی در آن‌ها دیجیتالی می‌شود. مدارات پردازشی دیجیتالی (DSP) در آن‌ها استفاده می‌شود. بسته به تعداد باند و کانال تعداد برنامه‌ها نیز متغیر است. هر چه تعداد باند و کانال بیشتر باشد ادیولوژیست می‌تواند تنظیمات بهتر و برنامه‌های بیشتری را اجرا کند. در نتیجه رضایت مندی بیمار بیشتر خواد بود.

این سمعک متناسب با کم‌شنوایی فرد و با کامپیوتر تنظیم می‌شود. تشخیص صداهای زیر و بم، از مزایای این نوع سمک به شمار می‌رود.

سمعک‌های وایرلس ( بلوتوث دار )

یکی از مدرن‌ترین انواع سمعک‌های موجود در بازار سمعک‌های وایرلس یا سمعک‌های بلوتوثی هستند. در این نوع سمعک از رابط (استریمر) وایرلس یا بلوتوث برای دریافت صدا و ارسال صدا به سمعک استفاده می‌شود. وظیفه وایرلس گرفتن امواج صدا با استفاده از بلوتوث از گوشی موبایل، تلوزیون و دیگر فرسنده‌ها و انتقال آن به سمعک است.

سمعک‌های هوشمند

پیشرفته‌ترین گروه سمعک‌ها دارای تکنولوژی هوشمند وایرلس است که به سمعک هوشمند معروفند. تکنولوژی سمعک هوشمند علاوه بر تشخیص محیط‌های مختلف، دقیقا همانند گوش طبیعی قابلیت ارتباط دوگوشی را برای فرد فراهم می‌سازد و بیشترین شباهت را به شنوایی طبیعی انسان به خود اختصاص داده است.

به بیان ساده‌تر دو سمعک یک فرد، دائما در حال تبادل اطلاعات با یکدیگر بوده و علاوه بر دوچندان نمودن توانایی شنیدن صدا‌های مختلف خصوصا گفتار، توانایی جهت یابی فرد را نیز تقویت خواهد کرد. همچنین قابلیت اتصال بی سیم به موبایل، تلویزیون و دیگر وسایل ارتباطی برای کاربر فراهم می‌گردد.

وجود پردازنده های قوی و سنسور آکوستیکی برای درک بالای گفتار حتی در محیطهای شلوغ کاربر را به سمت استفاده از این سمعک سوق می‌دهد.

سمعک عمق مجرا یا سمعک نامرئی

این سمعک‌ها کوچک‌ترین سمعک دنیا هستند. مهمترین مزیت یک سمعک نامرئی، همان نامرئی بودن و دیده نشدن ان است که می‌تواند سبب ایجاداعتماد به نفس در فرد کم شنوا شود.

کیفیت سمعک‌های نامرئی برای کم شنوایی ملایم تا متوسط بسیار خوب است و اصوات را به خوبی به گوش فرد می‌رساند.

سمعک‌های نامرئی به گونه‌ای طراحی شده اند که به عمق کانال گوش نزدیک باشند. اما، باید گفت که این نوع سمعک برای همه‌ی افراد مناسب نیست. زیرا به دلیل اندازه‌ی کوچک نمی‌تواند کیفیت صدا را برای افرادی که دچار کم شنوایی شدید هستند به خوبی بالا ببرد.

ضمناً باتری‌های کوچکی که برای روشن کردن این سمعک به کار می‌روند عمر کمتری نسبت به باتری سمعک‌های پشت گوشی دارند و در فواصل زمانی کوتاهی نیاز به تعویض دارند.

سمعک استخوانی

سمعک استخوانی از طریق استخوان جمجمه به حلزون گوش داخلی منتقل کرده و شنیده می شود.این سمعک ها برای بیمارانی که به طور عادی نتوانند به علت وجود مشکل فیزیکی و یا پزشکی از سمعک های متدوال استفاده کنند بایستی از سمعک های استخوانی استفاده کنند.

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویمبا انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

 

انواع سمعک از نظر برندهای معتبر

سمعک ویدکس

کمپانی سمعک ویدکس در سال 1956 در دانمارک تاسیس شد. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های سمعک برند ویدکس کیفیت صدای آن‌ است که باعث محبوبیت این برند در بازار جهانی شده. کمپانی سمعک ویدکس را می‌توان اولین تولیدکننده سمعک دیجیتال داخل گوشی  نیز دانست.

سمعک زیمنس

کمپانی زیمنس یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان سمعک در این لیست است که از سال 1878 به ارائه خدمات در زمینه سلامت شنوایی می‌پردازد.معروف بودن سمعک زیمنس در صنعت سمعک به علت تولید اولین سمعک دیجیتال دارای دو میکروفون (میکروفون‌های دایرکشنال) و اولین سمعک بی‌سیم (وایرلس) است.

سمعک اتیکن

برند سمعک اتیکن در سال 1904 میلادی در دانمارک برای نخستین بار توسط هانس دمنت تاسیس شد.  این برند تا به امروز در زمینه سلامت شنوایی و تولید سمعک جز بهترین برندهای موجود در بازار بوده است و با ارائه سمعک‌های هوشمند توانسته جایگاه مطلوبی در تولیدات سمعک کسب کند.

سمعک فوناک

شرکت تولیدکنند سمعک فوناک با هدف ساختن زندگی راحت‌تر برای کم شنوایان و ناشنوایان به تولید سمعک‌های هوشمند پرداخته است که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. سمعک فوناک در سال 1947 در شهر زوریخ سوئیس تاسیس شد و تا به امروز به یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید سمعک بوده است.

سمعک یونیترون

این برند کانادایی نیز یکی از دیگر برندهای شناخته شده در زمینه ساخت سمعک است که از سال ۱۹۶۴ فعالیت خود را آغاز نموده. شرکت سمعک یونیترون در این سال‌ها توانسته با تولید محصولات با کیفیت  به یکی از پیشگامان صنعت سمعک در میان کمپانی های مطرح تبدیل شود و خدمات نوینی در این زمینه به ناشنوایان ارائه نماید.

انواع باتری سمعک

باتری جزء اصلی و منبع تولید انرژی یک سمعک است و در همه‌ی سمعک‌ها وجود دارد. به طور کلی باتری‌های سمعک‌ها ۴ نوع دارند:

۱. باتری شماره ۱۰ با رنگ زرد

این نوع باتری که کوچکترین نوع آن است در سمعک های داخل گوشی و سمعک نامرئی به کار می رود. رنگ باتری سایز ۱۰ زرد بوده و طول عمر آن بین ۳ تا ۷ روز می باشد.

۲. باتری شماره ۱۳ با رنگ نارنجی

این باتری بیشتر در سمعک های پشت گوشی به کار می رود و طول عمر آن بین دو تا سه هفته می باشد که بستگی به نوع باتری و نوع سمعک دارد.

۳. باتری شماره ۳۱۲ با رنگ قهوه ای

این نوع باتری در سمعک های پشت گوشی کوچک وداخل گوشی به کار می رود. اندازه این باتری کوچک است و طول عمر آن بین ۱۰ تا ۱۵ روز می باشد.

۴. باتری شماره ۶۷۵ با رنگ آبی

باتری ۶۷۵ دارای بزرگ‌ترین سایز می‌باشد. این باتری در سمعک‌های پشت گوشی به کار می‌رود و دارای بیشترین طول عمر در بین باتری‌های سمعک است. معمولا طول عمر آن بین سه تا چهار هفته بسته به نوع باتری و نوع سمعک است.

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویمبا انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

ویژگی‌های یک سمعک خوب

۱. ضدآب بودن

ضدآب بودن سمعک یکی از ویژگی‌های مهم آن است. اکثر سالمندان و افرادی که از سمعک استفاده می‌کنند از خرابی سمعک پس از خیس شدن در برف و طوفان یا حتی استخر شاکی هستند. ضدآب بودن باعث می‌شود سمعک کارایی بسیار بهتری برای افراد داشته باشد.

سمعک‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع و شدت ناشنوای در هر فرد متفاوت است. برای تقسیم بندی انواع سمعک های گوش دو معیار نوع مدار پردازشی و نحوه قرارگیری بر روی گوش را مد نظر قرار می‌دهند.

۲. تنوع در شکل ظاهری

هرچه شکل ظاهری سمعک‌ها متنوع‌تر باشد، شما راحت‌تر می‌توانید سمعک مناسب برای گوش خود را انتخاب کنید.

۳. طول عمر باتری

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید به آن دقت کنید. نوع باتری و طول عمر آن است. باتری‌های بی کیفیت علاوه بر اینکه زودبه‌زود خراب و غیرقابل استفاده می‌شوند، ممکن است سمعک را هم خراب کنند.

۴. سمعک‌های مجهز به بلوتوث

سمعک‌های بولتوث‌دار، قابلیت اتصال به هر ابزار دیگر دارای بلوتوث را برای شما فراهم می‌کنند و همچنین باعث آسان‌تر شدن استفاده از تلفن همراه می‌شوند.

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویمبا انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

 

قیمت انواع سمعک به چه عواملی بستگی دارد؟

انواع سمعک بسته به کاربردهایی که دارند می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. کیفیت صدا، تکنولوژی سمعک و اندازه آن از جمله اصلی‌ترین عواملی هستند که می‌توانند روی قیمت انواع سمعک تاثیرگذار باشند. هر چه یک سمعک تکنولوژی پیشرفته‌تری داشته باشد، طبیعتا قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. به طور کلی انواع سمعک به لحاظ تکنولوژی دارای چهار دسته پایه، متوسط، پیشرفته و عالی می‌باشند.

دقت داشته باشید که میزان ناشنوایی افراد تاثیر مستقیم بر سمعک انتخابی آن‌ها خواهد داشت. پیش از اقدام برای خرید سمعک لازم است میزان بودجه خود را نیز مشخص نمایید تا مناسب‌ترین سمعک با هزینه مورد نظر خودتان را یافته و خریداری نمایید.

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

 

خدمات سمعک آلفا

  • بیش از ۲۴ سال سابقه کاری در ایران و آمریکا
  • نمایندگی فروش سمعک برند زیمنس آلمان، اتیکن و ویدکس دانمارک، فوناک سوئیس
  • عرضه مستقیم سمعک نامریی، شارژی، داخل گوشی
  • تعمیر و تنظیم انواع سمعک و ساخت قالب ضدآب و صداشکن
  • تحویل سمعک در همان روز بدون نیاز به قالبگیری
  • تعویض سمعک نو با کهنه
  • نقد و اقساط با چک معتبر بانکی
  • ارسال سمعک به تمام نقاط ایران
  • به کارگیری تکنولوژی روز دنیا جهت درمان وزوز گوش با سیستم درمان TRT
  • انجام کلیه تست‌های شنوایی سنجی (PTA) و الکترو فیزیولوژیک برای نوزا د و بزرگسال
  • سوراخ کردن گوش از نوزادی تا بزرگسال
  • آزمون‌های الکتروفیزیولوژیک
  • OAE- ABR- ECOCHG- VEMP- ASSR -AUDIOMETRY- TYMPANOMETRY- تست رفتاری کودک
  • سمعک برتر، نمایندگی فروش در شمال شرق تهران

انواع سمعک

  • سمعک شارژی استایلتو با شارژر القایی
  • کوچکترین سمعک ریک دنیا
  • کوچکترین سمعک نامرئی دنیا
  • سمعک شارژِی
  • سمعک پشت گوشی

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

همین حالا تماس بگیرید.

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

جهت مشاهده نمونه‌ها و محصولات از صفحه اینستاگرام بازدید نمایید.

@samakalpha

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

www.samakealpha.com

با انواع سمعک گوش، قیمت و مشخصات فنی هرکدام آشنا شویم

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج