جاباما
۶۵۸۶۵۸
۵۱۰۲
۵۱۰۲
پ

بلیچینگ دندان ضرر هم دارد؟

هیچ چیزی مانند یک لبخند زیبا و سفید نمی تواند شادی و حتی موفقیت را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین همه ما به دنبال سفید کردن دندان خود هستیم.

وب‌سایت نبض ما: هیچ چیزی مانند یک لبخند زیبا و سفید نمی‌تواند شادی و حتی موفقیت را برای شما به ارمغان بیاورد؛ بنابراین همه ما به دنبال سفید کردن دندان خود هستیم. بلیچینگ دندان یک روش فوق العاده برای از بین بردن زردی دندان‌های شماست. اما آیا بلیچینگ عوارض دارد؟
میلیون‌ها نفر در معرض تغییر رنگ دندان هستند که در درجه‌های مختلف ایجاد می‌شود. حتی کسانی که مرتب مسواک زده، از نخ دندان استفاده کرده و به دندانپزشک مراجعه می‌کنند، باز هم ممکن است بر اثر مواد غذایی خاص، عوامل محیطی و گذشت زمان، دچار جرم و زردی دندان شوند. خوشبختانه، سفید کردن دندان‌ها به روش‌های حرفه ای، یک روش فوق العاده برای پاک کردن یا نابود کردن لکه‌ها روی دندان بوده و به ایجاد لبخند طبیعی، زیبا و سفید به شما کمک می‌کند. بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان، یکی از این روش‌ها است.

بلیچینگ دندان ضرر هم دارد؟

بلیچینگ دندان چیست؟

در روش بلیچینگ دندان، محصولی حاوی سفید کننده (پراکسید هیدروژن یا پراکسید کربامید) برای سفید کردن دندان به کار برده می‌شود.

این ماده مانند وایتکس عمل کرده و جرم و زردی دندان را از بین می‌برد و نوعی روش شیمیایی محسوب می‌شود. مولکول‌های این ماده، به مینای دندان شما نفوذ کرده و باعث سفید شدن ریشه‌ای دندان شما شده و لکه‌ها را از بین می‌برد.

امروزه، گزینه‌های زیادی برای سفید کردن دندان وجود دارد. اگرچه محصولات زیادی برای این کار در دسترس است، اما درمان حرفه‌ای و کمک گرفتن از دندانپزشک مناسب‌تر بوده و نتایج قابل اعتمادتری را ارائه می‌دهد.

دندانپزشک، بسته به سلامت دندان، درمان شما را انتخاب می‌کند. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق از نتایج درمان سفید کننده خود راضی هستند. عوارض جانبی، نادر و خفیف بوده وشیوه درمان غیر تهاجمی است. به این ترتیب، شما می‌توانید با اعتماد به نفس بالا، ازیک لبخند زیبا لذت ببرید.

فواید و عوارض بلیچینگ دندان

با استفاده از محلول سفید کننده در روش بلیچینگ، عمل سفید کنندگی دندان صورت می‌گیرد. درمان در کمتر از یک ساعت به طور کلی انجام می‌شود و نتایج آن نیز بسیار قابل توجه است.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از روش بلیچینگ دندان موثر بودن و دوام آن است. نتایج استفاده از روش بلیچینگ دندان، بسیار چشمگیر‌تر از نتایج دیگر روش‌های سفید کنندگی دندان است.

دلیل این امر این است که استفاده از این روش شیمیایی، بسیار قوی‌تر ازمحصولات مشابه است. اما نظارت دندانپزشک هم ضروری است. حتی دندان‌های بسیار زرد و جرم گرفته را می‌توان با روش بلیچینگ دندان، به صورت حرفه‌ای سفید سازی و درمان کرد.

به طور کلی، تنها خطر و عارضه عمده‌ای که در مورد بلیچینگ دندان به چشم می‌خورد، حساسیت برخی افراد نسبت به آن است و این حساسیت به ویژه در ساعت‌های اولیه پس از درمان مشخص می‌شود.

دندانپزشک شما اطمینان حاصل خواهد کرد که این حساسیت حاد نیست. اگر احساس حساسیت جزئی دارید، توصیه می‌شود که دهان خود را با آب گرم بشویید تا از ناراحتی جلوگیری کنید. حساسیت دندان به تدریج محو خواهد شد.

تفاوت بلیچینگ دندان و لمینت

بلیچینگ دندان شامل فرایند سفید کردن دندان‌ها با استفاده از مواد شیمیایی یا ساینده است که تا سطح مینا نیز انجام می‌شود. بدیهی است که این مواد شیمیایی ایمن بوده و خطری برای فرد ندارد. در این روش، از پراکسید هیدروژن یا چیزی به نام پراکسید کربامید، برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌شود.

اما در روش لمینت، لایه‌هایی نازک و سرامیکی بر روی دندان قرار می‌دهند می‌توان گفت این لایه‌ها مانند روکشی سفید بر روی دندان است. روکش‌های ورقه ورقه‌ای چینی شامل مجموعه‌ای از چند لایه نازک سرامیکی است که جایگزین مینای دندان اصلی می‌شود.

برای استفاده از روکش، مقدار بسیار کمی از مینای دندان اصلی باید حذف شود، که معمولا کمتر از یک میلیمتر است. این کار ضروری است، زیرا روکش، به طور مناسب تری روی دندان قرار می‌گیرد.

از نظر ظاهری، باید گفت که حتی ظاهری بهتر از دندان اصلی به شما می‌بخشد. پیوند میان دندان اصلی و روکش، بسیار مهم است، زیرا نه تنها باعث زیبایی بیشتر می‌شود، بلکه پیوندی قوی است که برای عملکرد درست دندان نیز ضروری است.

جرم گیری بهتر است یا بلیچینگ دندان

به نظر می‌رسد سفید کردن دندان‌ها یا بلیچینگ دندان و جرم گیری دندان‌ها دارای یک هدف مشابه باشند. اگر چه، ظاهرا هر روش سفید کننده ممکن است با هم مشابه باشند، اما در حقیقت با هم تفاوت دارند.

جرم گیری، روشی ساده است که دندان پزشک برای از بین بردن لکه‌ها و زردی‌های روی دندان شما استفاده می‌کند و لایه‌های سطحی و زرد رنگ روی دندان را ساییده و بر طرف می‌کند. اثر جرم گیری معمولا زیاد پایدار نبوده و در اکثر مواقع، نیاز به جرم گیری مجدد وجود دارد.

افراد سیگاری و کسانی که به طور مرتب از کافئین و قهوه استفاده می‌کنند، دارای لکه‌های ماندگار تری بر روی دندان خود بوده و در این گونه مواقع توصیه می‌شود تا از روش بلیچینگ دندان برای سفید کردن و از بین بردن زردی و لکه‌های روی دندان استفاده کنید.

بلیچینگ دندان ضرر هم دارد؟

بلیچینگ دندان در منزل

هیچ چیزی مانند یک لبخند زیبا و سفید نمی‌تواند سلامتی، شادی و حتی موفقیت را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم به دنبال سفید کردن دندان خود و بهره بردن از یک لبخند زیبا هستند.

شما می‌توانید به راحتی و در منزل و بدون مراجعه به دندانپزشک، دندان‌های خود را سفید کنید. البته باید گفت که دندانپزشک شما می‌تواند درانتخاب روش موثرتر سفید کننده، به شما کمک کند.

شما می‌توانید محصولات زیادی را برای سفید کردن دندان خود تهیه و استفاده کنید. با این حال، اکثر محصولات سفید کننده، دارای مواد شیمیایی بوده و برخی از افراد این موضوع را نمی‌پسندند.

اگر شما خواهان دندان‌های سفید بوده و در عین حال به دنبال مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان نیستید، می‌توانید از روش‌های طبیعی برای این کار استفاده کنید. برخی از این روش‌های طبیعی شامل موارد زیر می‌شود.

استفاده از پودرسودا، که دارای خواص سفید کننده طبیعی است، به همین دلیل آن را عنصر محبوب در خمیر دندان تجاری می‌دانند.

پودر سودا، ساینده خفیفی است که می‌تواند در از بین بردن لکه‌های سطحی روی دندان‌ها به شماکمک کند. ماست وسرکه سیب نیز برای قرن‌ها به عنوان یک ماده تمیز کننده و ضد عفونی کننده مورد استفاده قرارمی گرفت.

اسید استیک، که عامل اصلی فعال در سرکه سیب است، عامل موثری در کشتن باکتری‌ها است. املاح ضد باکتری سرکه، برای تمیز کردن دهان و دندان، بسیار مفید است.

همچنین استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و حاوی میوه‌ها و سبزیجات، هم برای بدن و هم سلامت و سفید سازی دندان‌های شما بسیار موثر است.

روش دیگر، استفاده از مخلوط توت فرنگی و آناناس برای سفید کردن دندان است. بر طبق تحقیقات انجام شده، روشن شده است که آنزیم موجود در آناناس، در حذف لکه‌های دندان، حتی نسبت به خمیر دندان استاندارد نیز موثر‌تر بوده است. اما در نظر داشته باشید که تمام این موارد، هیچ کدام نمی‌توانند جایگزین مسواک زدن شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج