۵۴۹۲۷۸
۱۰۹۰۰
۱۰۹۰۰
پ

محتوای حمایت‌شده

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت، کلینیک دندانپزشکی است که در آن به درمان انواع ناهنجاری های دندان و فک پرداخته می شود و ممکن است علاوه بر ارتودنسی شامل جراحی نیز باشد.

برترین‌ها: دغدغه افرادی که ارتودنسی انجام می‌دهند، صرف نظر از کسانی که مجبورند به دلیل برخی مشکلات فک و دهان ارتودنسی کنند، داشتن دندان‌های صاف و مرتب است، اما در این بخش قرار است که انواع مختلف این روش درمانی که پیشینه تاریخی نسبتا طولانی هم دارد، شرح داده شود.در اینجا اهمیت مراجعه به کلینیک ارتودنسی مشخص و پر رنگ خواهد شد.

چه زمانی باید به کلینیک تخصصی ارتودنسی مراجعه کنیم؟

قبل از مراجعه به کلینیک تخصصی ارتودنسی باید وضعیت دندان‌های خود را به خوبی بررسی کنید. این فرایند باید با استفاده از عکس‌‌برداری‌های تخصصی و زیر نظر پزشک انجام شود. بعد از مشخص شدن ایرادات دندان‌ها می‌توانید به  کلینیک تخصصی ارتودنسی مراجعه کنید.

خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی ارتودنسی

شاید برای شما نیز سوال باشد کلینیک تخصصی ارتودنسی برای ارائه چه خدماتی مناسب است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین خدمات این کلینیک می‌پردازیم:

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

برای نوبت دهی و مشاوره با کلینیک دندانپزشکی مهر شریعتی همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۶۴۵۹۹۷

۰۹۱۲۷۶۰۹۰۲۴

خط میانی نابجا بین دو فک

یکی از مشکلات متداول بین افراد متقاضی برای ارتودنسی دندان، مشکل خط میانی نابجا بین دو فک است. در این شرایط خط وسط دندان‌های جلویی تقارن لازم را ندارند و در یک راستا قرار نمی‌گیرند. در این صورت دندان‌های بیمار نامتقارن جلوه کرده و از زیبایی لبخند کاسته می‌شود.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

 فاصله بین دندان‌ها

دیاستم یا فاصله بین دندان‌ها یکی از اختلالات رایج دندان‌هاست که هم در میان بزرگسالان و هم میان کودکان مشاهده می‌شود. در این اختلال فاصله قابل توجهی بین دندان‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند جایگاه دندان‌ها را تغییر دهد.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

 ناهنجاری های فک و صورت

رابطه‌ نادرست بین فک بالا و پایین به  ناهنجاری‌های فک و صورت مشهور است که باید برای برطرف کردن آن به کلینیک تخصصی ارتودنسی مراجعه کنید . جایگاه دندان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند که در صورت به هم خوردن ترتیب آن‌ها ممکن است مشکلات بسیار مهمی برای دندان و فکر ایجاد شود.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

جراحی فک های جلو آمده

بسیاری از افراد به دلیل ساختار ژنتیکی با فک‌های جلو آمده متولد می‌شوند. این پدید تاثیر بسزایی در فرم ظاهری افراد دارد برای همین اصلاح آن می‌تواند بسیار موثر باشد. برای درمان فک‌های جلو آمده می‌توانید به  کلینیک تخصصی ارتودنسی مراجعه کنید.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

ویژگی‌های بهترین کلینیک تخصصی ارتودنسی

یک کلینیک تخصصی ارتودنسی باید دارای ویژگی‌های خاص باشد که مورد توجه بسیاری از مراجعان است. برای آشنایی با این ویژگی‌ها در ادامه به موارد زیر توجه کنید:

  •  میزان تخصص متخصصین در کلینیک تخصصی ارتودنسی
  •  میزان تجربه دکتر های کلینیک
  •  بروز  بودن دکتر ها در کلینیک تخصصی ارتودنسی
  •  میزان رضایت مراجعان از خدمات کلینیک
  •  قیمت های معقول در کلینیک تخصصی ارتودنسی
  •  مشاوره قبل از ارتودنسی
  •  محیط بهداشتی و مناسب در کلینیک تخصصی ارتودنسی
  •  بکار گیری مدرن ترین دستگاه ها

بهترین کلینیک تخصصی ارتودنسی و زیبایی کدام است؟

کلینیک خیریه پزشکی، دندانپزشکی و زیبایی زاهرا (س)، یکی از بهترین کلینیک‌های پزشکی و دندانپزشکی است که باارئه خدمات مختلف زیر نظر متخصصین باتجربه، به محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم رسیده است. با مراجعه به این کلینیک تخصصی می‌توانید بهترین خدمات را با مناسب‌ترین هزینه‌ها دریافت نمایید و تحت نظر متخصص‌ترین افراد درمان شوید.

روش‌های مورد استفاده در کلینیک تخصصی ارتودنسی

درمان ارتودنسی به دو شکل ثابت و متحرک انجام می‌شود و برای اغلب کسانی که می‌خواهند این کار را انجام دهند این سوال مطرح است که ارتودنسی شان ثابت باشد یا متحرک. منظور از ارتودنسی ثابت این است که بیمار نمی‌تواند سازه ارتودنسی را از دهان خارج سازد، برخلاف ارتودنسی متحرک که بیمار معمولا در زمان غذا خوردن یا در ساعاتی از شبانه روز سازه را از دهان در می‌آورد.

ارتودنسی متحرک دندان

در این نوع از ارتودنسی، با کمک پیچ ها و  فنر‌ ارتودنسی مخصوصی، و نیرو وارد کردن به دندان باعث مرتب شدن آن‌ها میشوند. ارتودنسی‌های متحرک دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشند. به عنوان مثال تمیز کردن آن‌ها ساده‌تر است و می‌توانید آن‌ها را از دندان خارج کرده و تمیز کنید. از این دستگاه‌ها معمولا برای حرکات کوچک دندانی استفاده می‌شود و تاثیر آن‌ها در حرکات کوچک از ارتودنسی‌های ثابت چشمگیرتر است.

ارتودنسی‌های متحرک هزینه کمتری دارند و استفاده از آن‌ها نیز برای بیماران ساده‌تر است. البته لازم به ذکر است که برای مشکلات و ناهنجاری‌های جدی‌تر، ارتودنسی‌های متحرک کاربردی نخواهند بود و برای رفع ناهنجاری‌های بزرگ و جدی باید از ارتودنسی‌های ثابت استفاده کنید.

زمان درمان مشخصی برای ارتودنسی متحرک وجود ندارد و طول درمان به میزان ناهنجاری‌ها و جابه جایی دندان ها و میزان شلوغی آن‌ها بستگی دارد. برای آگاهی از طول درمان باید به یک کلینیک تخصصی ارتودنسی مراجعه نمایید تا دندان‌های شما به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند و زمان دقیق اعلام شود.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورتکلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت
 

از سازه‌های متحرک، برای مرتب کردن دندان‌ها در شرایطی استفاده می‌شود که یا نامنظمی دندان‌ها کم بوده و تنها در یک یا دو دندان باشد یا اینکه سن بیمار برای انجام درمان ارتودنسی ثابت، کم است یعنی هنوز دندان‌های شیری با دندان‌های دائمی جایگزین نشده اند. دستگاه‌های متحرک هر چند در مرتب کردن دندان‌ها به اندازه انواع ثابت موثر نیستند، اما در رفع ناهنجاری‌های فکی در سنین رشد می‌توانند بسیار موثر باشند.

انوع مختلفی از این سازه‌ها وجود دارند که بسته به اینکه مشکل فکی، کوچک بودن فک پایین، فک بالا یا بزرگ بودن هر یک از آن‌ها نسبت به دیگری است، از انواع خاص در سنین مشخصی استفاده می‌شود.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورتکلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

ارتودنسی ثابت دندان

در ارتودنسی‌های ثابت، بیمار قادر به خارج کردن دستگاه ارتودنسی یا بریس ارتودنسی از دهان نمی‌باشد و ارتودنسی به صورت براکت‌های ثابت روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. طول درمان در این از ارتودنسی‌ها حدود ۲ سال می‌باشد، اما بسته به شرایط دندانی بیمار، این مدت زمان می‌تواند کوتاه‌تر یا طولانی‌تر باشد. در طول دوره درمان بیمار ملزم است که نگهداری صحیحی از ارتودنسی داشته باشد. به عنوان مثال از خوردن غذا‌های سفت مانند ته‌دیگ بپرهیزد تا ثبات براکت‌ها با اختلال روبه‌رو نگردد. اگر براکت‌های دندانی در این نوع از ارتودنسی از دندان جدا شوند، لازم است براکت‌های جدیدی جایگزین آن‌ها شوند و این کار خود سبب می‌گردد که دوره درمان طولانی‌تر شود.یکی از معایب  آن تمیز کردن دندان ها ممکن است کمی سخت تر باشد چون دسترسی مسواک به سطح پشتی دندانها دشوارتر است.


کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

 

هدف اصلی این نوع از ارتودنسی نیز همانند سایر انواع روش‌های ارتودنسی دندان، اصلاح فرم دندان‌ها و رفع ناهنجاری‌های آن‌هاست. در صورتی که دندان‌های بیمار با ناهنجاری‌های بسیار زیادی روبه‌رو باشد، ممکن است کشیدن برخی از دندان‌های بیمار نیاز باشد. در اینصورت لازم است به تشخیص دندانپزشک‌تان دندان یا دندان‌هایی را بکشید.

از آن جایی که ارتودنسی ثابت ظرافت‌کاری‌های بیشتری دارد و مدت درمان آن طولانی‌تر است، برای انجام آن باید به دندانپزشکان متخصص ارتودنسی ثابت مراجعه نمایید. در یک کلینیک تخصصی ارتودنسی، متخصصین خبره‌ای خدمت رسانی می‌کنند و مشکلات دندان‌ها را به بهترین شکل ممکن رفع می‌نمایند.

ارتودنسی ثابت به دلیل پیچیدگی بیشتر و نیاز به ظرافت کاری بالاتر، در دوره دندان پزشکی عمومی آموزش داده نمی‌شود و آموزش آن در دوره تخصصی ارتودنسی انجام می‌شود، بنابراین باید برای درمان به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد.

در این درمان، هدف اصلی معمولا مرتب کردن کامل دندان هاست که با ارتودنسی متحرک امکان پذیر نیست. ممکن است برای مرتب کردن دندان‌ها نیاز به کشیدن دندان‌های دائمی باشد و به این دلیل است که اندازه دندان‌های دائمی موجود بیشتر از اندازه فک است، عموما بیماران نگران هستند که در صورت کشیدن دندان ها، فضای آن‌ها خالی می‌ماند، اما در صورتی که دستور کشیدن دندان به درستی داده شده باشد، این نگرانی بی مورد است و فضای حاصل از آن در درمان ارتودنسی ثابت کاملا بسته می‌شود.

کشیدن دندان به قصد درمان با ارتودنسی متحرک اشتباه است، زیرا دندان‌های مجاور دندان کشیده شده به جای اینکه به طور کامل به سمت آن فضا حرکتت کنند، به سمت آن کج می‌شوند که مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند.

اگر دندان‌هایی سالم دارید، در نظر داشته باشید هزینه‌ها و زمان لازم برای پیشگیری از خراب شدن آن‌ها از هزینه و زمان درمان کمتر است. اگر دندان‌های شما نیاز به ترمیم و درمان دارند همواره هزینه و زمان موردنیاز برای درمان کمتر از هزینه و زمان جایگزین کردن دندان از دست رفته است. و اگر دندان از دست رفته دارید هزینه و زمان جایگزینی دندان جدید بسیار کمتر از هزینه و زمانی است که تبعات نداشتن دندان و خالی ماندن جای آن در فک به شما تحمیل می‌کند.

 ارتودنسی دیمون

یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی دندان، ارتودنسی دیمون شناخته می‌شود. این نوع ارتودنسی با متدهای جدید پزشکی همخوان است و دندان‌ها را بهتر از روش‌های سنتی حرکت می‌دهد. لازم به ذکر است دوره نقاهت این درمان به نسبت  روش‌های سنتی کمتر می‌باشد.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

ارتودنسی نامرئی

ساختار سخت سیم‌های ارتودنسی باعث می‌شود بیمار در طی فرایند درمان دچار مشکلات زیادی شود اما با وارد شدن ارتودنسی نامرئی به بازار این مشکل تا حدودی برای متقاضیان بر طرف شد. این ارتودنسی بر اساس ساختار طبیعی دندان بیمار طراحی می‌شود و مانند یک قالب نامرئی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

ارتودنسی لینگوال

یکی از دیگر متدهای جدید ارتودنسی، ارتودنسی لینگوال است. ساختار منحصر به فرد این ارتودنسی به این شکل است که تمامی سیم‌های آن از داخل دهان روی دندان‌ها نصب می‌شوند. این نوع ارتودنسی در ظاهر شما تغییری ایجاد نمی‌کند و به شکل یک ارتودنسی نامرئی به تنظیم دندان‌های شما می‌پردازد.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

ارتودنسی فانکشنال

ارتودنسی فانکشنال با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته به دو شکل ثابت و محرک ناهنجاری‌های دندان را بهبود می‌بخشد. این ارتودنسی بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

سن مناسب برای ارتودنسی دندان

قبل از انجام ارتودنسی باید فرم دندان‌های شما به ثبات نسبی برسد. به دلیل افتادن دندان‌ها در کودکی، احتمالا نا منظم شدن دندان‌ها بالاست اما بهتر است تا اتمام فرایند رشد دندان‌های دائمی ار انجام ارتودنسی خودداری نمایید.

خدمات درمانی و زیبایی در کلینیک دندانپزشکی

به طور کلی چند روش اصلی برای اصلاح طرح لبخند و اصلاح فرم دندان‌ها وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین روش‌ها همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، ارتودنسی دندان‌ها می‌باشد. از آن جایی که درمان ارتودنسی بسیار طولانی‌مدت است، بیشتر برای درمان ناهنجاری‌هایی که راه درمانی به جز ارتودنسی ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند برای حل مشکلاتی از قبیل بستن فاصله میان دندان‌ها، از روش‌های دیگری نیز می‌توان کمک گرفت.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

لمینت و کامپوزیت دندان از اصلی‌ترین روش‌ها به حساب می‌آیند. در کنار این دو روشف در صورتی که دندان بیمار به هر دللی از بین رفته یا کشیده شود، بهترین روش برای جایگزین کردن دندان از دست رفته، ایمپلنت دندان می‌باشد. در ادامه به بررسی این سه روش اصلی در کلینیک تخصصی دندانپزشکی زیبایی خواهیم پرداخت.

  • لمینت دندان

لمینت‌های دندانی از اصلی‌ترین روش‌های سفید کردن دندان‌ها و همچنین بستن فاصله میان دندان‌ها هستند. در این روش ابتدا مقداری از لایه رویین مینای دندان‌ها تراشیده می‌شود و سپس پوسته‌ای نازک و با قطر کم روی دندان‌ها قرار می‌گیرد تا ناهنجاری‌های آن‌ها را بپوشاند. لمینت‌های دندانی ظاهری کاملا مشابه دندان‌های حقیقی انسان‌ها دارند و به دلیل قطر و ضخامت کم آن‌ها موجب جلو آمدن دندان‌ها نمی‌شوند.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

اگرچه لمینت‌های دندانی هزینه نسبتا بالایی دارند، اما می‌توانند در کمتر از یک جلسه دندان‌های سفید و یکدست را برای شما به همراه داشته باشند. از جمله مزایای دیگر لمینت‌ها می‌توانیم به درخشندگی زیاد آن‌ها، لک نشدن آن‌ها در گذر زمان و همچنین عدم نیاز به بی حسی موضعی برای انجام آن‌ها می‌توانیم اشاره نماییم.

  • کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان نیز تقریبا کاربردی مشابه لمینت دندان دارد و راهکاری برای زیباسازی طرح لبخند و سفید کردن دندان‌هاست. بر خلاف روش لمینت دندان، که لایه رویی مینای دندان اصلی در آن‌‌ها تراشیده میشد، در کامپوزیت دندان، مینای دندان‌های تراشیده نمی‌شود و ماده کامپوزیت، پس از پولیش دندان مستقیما روی دندان‌های اصلی افراد قرار می‌گیرد.

کامپوزیت‌ها هزینه نسبتا کمتری نسبت به لمینت دارند و از همین رو نیز طرفداران آن‌ها بسیار بیشتر است. همچنین در صورتی که کامپوزیت دندان با هرگونه آسیب یا شکستگی مواجه شوند، امکان ترمیم آن‌ها فراهم است. کامپوزیت‌های دندانی در یک جلسه روی دندان‌های شما قرار می‌گیرند و برای انجام آن نیازی به بی حسی موضعی نمی‌باشد.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

  • ایمپلنت دندان

هنگامی که فرد یک یا چند دندان خود را از دست می‌دهد تنها جویدن نیست که مشکل می‌شود. علاوه بر مشکل در جویدن که اولین و بارز‌ترین مشکل عملی حاصل از دست دادن دندان‌ها است، تغییرات ظاهری ناشی از جای خالی دندان هم در همان ابتدا خود نمایی می‌کنند. اما این پایان راه نیست! استخوان فک فرد شروع به تحلیل رفتن می‌کند و شکل ظاهری صورت به تدریج شروع به تغییر می‌کند. هرچه سریعتر با یک متخصص مشورت کنید درمان شما سهل‌تر بوده و سریعتر هم نتیجه خواهد داد. ایمپلنت مجموعه‌ای ست که جایگزین دندان از دست رفته شما در فک می‌شود و پس از انجام آن به همان کیفیت قبل می‌توانید به زندگی خود ادامه دهید.

کلینیک دندانپزشکی مهر شریعتی

کلینیک مهر با حضور دندان‌پزشکان مجرب و متخصص تمامی خدمات درمانی و زیبایی مربوط به دندان را برای کودکان و بزرگسالان در محیطی استریل و امن فراهم کرده است.

تمامی خدمات دندان ما طبق جدیدترین متدهای علمی و با تجهیزات پیشرفته به مراجعه‌کنندگان عزیز ارائه می‌شود.

برای نوبت دهی کلیک کنید.

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

برای نوبت دهی و مشاوره همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۶۴۵۹۹۷

۰۹۱۲۷۶۰۹۰۲۴

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

نمونه خدمات کلینیک را از اینستاگرام ببینید.

@mehrclinic_dental

کلینیک تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

خیابان شریعتی‌، خیابان یخچال، خیابان کی نژاد، نبش خیابان قریب، پلاک 3، طبقه ۳، واحد ۷

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج