۵۴۵۴۵۸
۵۷۵۸
۵۷۵۸
پ

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

لبخند یکی از چیزهایی است که همواره دلنشین است. اما لبخندی که دارای هماهنگی و هارمونی اجزاء صورت است، دلنشینی بیشتری دارد. برای رسیدن به لبخندی زیبا و بی نقص میتوان از روش اصلاح طرح لبخند استفاده کرد.

لبخند یکی از چیزهایی است که همواره دلنشین است. اما لبخندی که دارای هماهنگی و هارمونی اجزاء صورت است، دلنشینی بیشتری دارد. وجود دندان هایی صاف و یکدست و درخشان برای هر فردی جذاب است که زیبایی بی نظیری هم به چهره می بخشد. لبخند با دندان هایی زیبا، یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در چهره است که امروزه افراد زیادی خواستار آن هستند.

برای سال‌ها دندانپزشکی تنها محدود به ساکت کردن درد دندان‌ها و یا شاید کمک به بهبود جویدن غذا می‌شد. اما امروزه پیوند میان زیبایی و دندانپزشکی پیوندی ناگسستنی‌ست. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم بیشتر مراجعین به مطب دندانپزشکی نه از سر درد کشیدن بلکه برای داشتن دندان و در نهایت صورتی زیبا و دلنشین است. اصلاح طرح لبخند اساسا برای پاسخ به همین نیاز به وجود آمد.در سال های اخیر برای مثال زدن لبخند زیبا، لبخند هالیوودی می گفتند زیرا لبخند بازیگران و سلبریتی ها بسیار زیبا است، به همین دلیل مردم برای مثال زدن لبخند زیبا و دندان های مرتبط از اصطلاح لبخند هالیوودی استفاده می کنند.

کسانی که متقاضی طرح لبخند باشند باید ابتدا به دندانپزشکی رفته و مورد معاینه قرار گیرند و دندان هایشان دارای پوسیدگی نباشد در معاینه آناتومی دندان و فک و لثه و مشکلات دهان و دندان بیمار مورد بررسی قرار می گیرد برای مثال اگر بیمار دچار عفونت لثه و خونریزی باشد درمان این موارد در اولویت قرار می ‌گیرد و بعد از آن باید به سراغ اصلاح طرح لبخند رفت.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت هااصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند به مجموعه فعالیت‌هایی که دندانپزشک از طریق یک یا چند روش دندانپزشکی با توجه به میمیک صورت فرد انجام می‌دهد تا شما لبخند زیبا تری داشته باشید می‌گویند. فرآیند اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند لثه های ناصاف و بدشکل را اصلاح و مشکلات دیگر دندان را برطرف می نماید. همچنین می تواند بطور چشمگیر فاصله‌ی بین دندان‌ ها، نسبت طول و عرض دندان، رنگ و شکل دندان ها را تغییر دهد تا ظاهری شاداب و متناسب داشته باشند. اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند فقط رویکرد زیبایی ندارد، بلکه در طی انجام فرایند اصلاح طرح لبخند، برای تشخیص مشکلات کارکردی، بافت دندان ها معاینه می شوند.

هرگز نمیتوان از یک خدمت به عنوان اصلاح لبخند نام ببریم بلکه مجموعه‌ای از درمان ها و اقدامات است‌ است. گاهی اصلاح طرح لبخند بسیار ساده انجام میشود مانند کامپوزیت کردن اما گاهی برای انجام آن نیاز به فرآِیندهای سنگین‌تر و حتی بیهوشی است. پس نتیجه میگیریم روش‌های اصلاح لبخند دارای درجه‌های مختلفی از سختی است.  توجه داشته باشید که طراحی لبخند مانند باقی دفعاتی که به مطب دندانپزشکی می‌روید از سر اجبار نیست و با خواست شما به داشتن لبخند و صورت زیبا‌تر آغاز می‌شود.

سیستم DSD یا طراحی لبخند دیجیتال یک سیستم کاملاً منحصر بفرد است که‌ بدر آن طراحی لبخند بیمار بصورت دیجیتالی و توسط کامپیوتر انجام میشود. قبل‌ از هرگونه عملیات دندانپزشکی، می توان نتیجه درمان را به‌ فرد نشان داد و همچنین بیمار میتواند در مورد طراحی لبخند خود اظهار نظر نماید. این سیستم طراحی لبخند کاملاً واقعی و طبیعی با استفاده از تناسب‌های مختلف و تنظیم پارامترهای طراحی صورت شامل فاصله دو مردمک و فاصله گوشه‌های لب،‌ ارتفاع صورت و … طراحی می شود و بهترین راهنما برای مراجعه کنندگانی که‌ به زیبایی دندان ها و طرح لبخند اهمیت ویژه‌ای می دهند است.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

کاندید مناسب طراحی لبخند

اصلاح طرح لبخند درصد بسیار زیادی به خود فرد بستگی دارد و مشکل درمانی انجام آن را اجبار نمیکند اما افرادی هستند که برای جلوگیری از مشکلات درمانی مجبور به انجام اقدامات دندانپزشکی هستند مانند کسانی که دارای دندان‌های بد فرم هستند و نمیتواند بین دندان‌های خود را به خوبی تمیز کنند و این اتفاق به مرور باعث ایجاد پوسیدگی در دندان آنها میشود که در این صورت مجبور به استفاده از ارتودنسی هستند. اما برخی از افراد هستند که قطعا نیاز به تغییر ظاهر دندان هایشان دارند زیرا در روحیه آن‌ها و سلامتی دهان و دندان‌شان تاثیرگذار خواهد بود. این افراد عبارتند از:

  • لب پریدگی دندان
  • دندان ترک خورده
  • فاصله‌ی بین دندان‌ ها
  • نداشتن دندان
  • بدرنگ شدن دندان ها
  • داشتن دندان های‌ کج
  • پوسیدگی دندان ها
  • داشتن لبخند لثه‌ای
  • دندان های کوتاه

در اصلاح طرح لبخند چه خصوصیاتی مهم است؟

دندان‌ها نقش مهم و غیر قابل انکاری در زیبایی صورت دارند. اما چه خصوصیاتی از دندان‌ها در زیبایی لبخند موثرتر است و کدام یک از این خصوصیات در اصلاح طرح لبخند قابل تغییر است. برخی از این خصوصیات را با هم مرور می‌کنیم:

رنگ دندان

رنگ دندان شاید موثرترین خصوصیت دندان‌های زیبا و لبخند جذاب باشد. از دندان‌هایی که بر اثر مصرف دخانیات یا نوشیدن مداوم قهوه و چای زرد شده اند نمی‌شود انتظار طرح لبخندی زیبا داشت. در اصلاح طرح لبخند رنگ دندان‌ها از طریق روش‌هایی مانند لمینت، بلیچینگ و ... تغییر می‌کند و پزشک شما با توجه به رنگ پوست، رنگ لثه و رنگ طبیعی دندانتان، رنگی مناسب برای دندان شما انتخاب می‌کند.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت هااصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

ترتیب دندان‌ها

در طراحی لبخند دندان‌های کج، بد فرم و یا با فاصله زیاد از طریق ارتودنسی، لمینت و ... اصلاح می‌شود.

دندان‌های افتاده

دندان‌های افتاده علاوه بر تاثیر منفی بر زیبایی، ممکن است باعث پوسیدگی دندان‌های دیگر شود. اصلاح طرح لبخند با ایمپلنت یا پروتز این مشکل را حل می‌کند.

تقارن دندان‌ها

در خاطر داشته باشید که در طراحی لبخند تعریفی برای لبخند زیبا وجود دارد. این تعریف ممکن است برای هر فرد تغییر کند، اما برای مثال دو دندان بالا در لبخند معلوم شود و یا نسبت عرض به طول مشخص است. البته اصلاح طرح لبخند موارد دیگری مانند طول دندان ها، خط لبخند، شکل گونه و لب‌ها و ... شامل می‌شود و می‌توان هر فعالیتی که در نهایت به داشتن لبخندی زیبا‌تر منتهی می‌شود را جزئی از طراحی لبخند دانست.

طول دندان

دندان های‌ بلند و البته متناسب با اجزای صورت باعث می شوند، ظاهر فرد جوان‌تر بنظر برسد. زیرا افزایش سن باعث ایجاد فرسودگی و سایش دندان ها می شود. لبخند لثه ای نیز عموما باعث کوچک‌تر دیده شدن دندان ها می شود. اصلاح طرح لبخند برای دندان های‌ کوچک‌تر، شامل فرم دهی و افزایش طول دو دندان مرکزی جلو با روکش های دندانی یا ارائه برنامه‌ای‌ برای لیزر درمانی جهت افزایش نمایانی دندان ها است. افزایش طول دندان بر ظاهر کلی صورت تأثیر می گذارد. مثلاً داشتن دندان‌های بلند، مربعی و زیبا باعث می شود فرد لاغرتر بنظر برسد.

خط لبخند

خط لبخند یک خط خیالی است‌ که‌ در وضعیت ایده آل از لبه دندان های‌ بالایی امتداد پیدا می کند و مشابه انحنای لب پایینی شما، در هنگام لبخند زدن‌ است. از این خط به‌عنوان استانداردی‌ برای اصلاح لبخند لثه‌ای و اصلاح طرح لبخند دندان و بعنوان مقیاسی برای‌ تعیین اندازه طول دندان ها، استفاده می شود.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

ماندگاری اصلاح طرح لبخند

روش اصلاح طرح لبخند در دندان نیازمند مراقبت از دندان و نگهداری بعد از درمان است برای افزایش طول عمر دندان ها باید بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کرد تا آسیبی به دندان ها وارد نشود و پس از آن که درمان روی آن ها انجام شد هم باید با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، هم سفید بودن دندان ها را حفظ کرد و هم باعث سالم بودن و ماندگاری آن ها شد و به صورت مداوم هر چند وقت یک بار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کرد تا در صورت نیاز دندان های آسیب دیده را درمان نماید.

مزایای اصلاح طرح لبخند

توجه داشته باشید که داشتن لبخند زیبا فقط مختص بازیگران سینما و یا افراد مشهور نیست و همه ما گاه با صرف هزینه‌ای کم می‌توانیم لبخندی زیبا داشته باشیم و با اصلاح طرح لبخند روحیه خود و اطرافیانمان را افزایش دهیم. برخی از مزیت‌های طراحی لبخند از این قرار است:

  • باعث ایجاد تغییر در زندگی فرد می‌شود و از جنبه سلامتی و زیبایی تاثیرگذار است.
  • طراوت و جوانی را به کل صورت شما باز می‌گرداند.
  • اعتماد به نفس فرد را افزایش می‌دهد و زندگی اجتماعی دلچسب تری به همراه دارد.
  • با توجه به اینکه دندانپزشک پس از برطرف کردن مشکلات اساسی دندان سراغ طراحی لبخند می‌رود، پس خیالتان از داشتن دندان‌های نه فقط زیبا بلکه سالم هم راحت است.

عوارض اصلاح طرح لبخند

باید گفت که‌ طبیعی‌ است که‌ این روش هم‌ مانند تمامی روش‌های زیبایی، عوارض خاص خود را داشته باشد، ولی بیشتر این عوارض، کوتاه مدت و گذرا هستند و پس‌ از مدتی‌ از بین می روند. به هر حال ممکن‌ است برای‌ رسیدن به‌ یک لبخند زیبا، چند عدد از دندان های‌ شما کشیده شود تا بتوان ارتودنسی را اجرا نمود. همچنین در برخی از موارد، ایمپلنت ممکن‌ است کمی احساس لق شدگی‌ در دندان ها را ایجاد کند. یکی دیگر از عوارض اصلاح طرح لبخند هم مربوط به بلیچینگ است‌ که که باید توسط متخصص با تجربه انجام شود در غیر این صورت می تواند استقامت و استحکام دندان های‌ شما را کاهش دهد و آن‌ها را آسیب پذیر تر از قبل کند. همچنین در روش کامپوزیت و لمینت بخشی از مینای دندان تراشیده میشود.

روش‌های اصلاح طرح لبخند

همان طور که پیشتر هم گفته شد دندانپزشک ممکن است در حین اصلاح طرح لبخند شما از چند روش مختلف استفاده کند، اما به طور کلی فعالیت‌هایی وجود دارد که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با هم برخی از این روش‌ها را مرور می‌کنیم:

اصلاح طرح لبخند از طریق سفید کردن دندان (بلیچینگ)

طراحی لبخند از طریق بلیچینگ دندان بسیار طرفدار دارد چرا که می‌توان با صرف زمان کم (در مطب یا منزل)، لبخندی به مراتب زیباتر داشته باشید. البته امروزه روش‌هایی از قبیل لمینت دندان و کامپوزیت ونیر بسیار محبوب‌تر و پرکاربردتر هستند و بسیاری از افراد برای اصلاح طرح لبخند از این روش استفاده می‌کنند.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

اصلاح طرح لبخند از طریق ایمپلنت و کاشت دندان

در صورتی که یک یا چند دندانتان را از دست داده اید ناچارید برای زیباتر شدن لبخندتان به کاشت و ایمپلنت روی بیاورید. ایمپلنتولوژی حاصل آخرین تحقیقات و تکنولوژی‌های روز دنیا است. قرار دادن ایمپلنت دندان در فک، درمانی نه چندان سخت است که عارضه‌ای در بر ندارد. ایمپلنت دندانی همان نقش دندان‌های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می‌کند. از بین روش‌های مختلف جایگزینی ریشه دندان، ایمپلنت دندان جایگزینی کامل محسوب می‌شوند، چرا که هم ریشه و هم تاج دندان را شامل می‌شوند.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

اصلاح طرح لبخند و حل مشکل لبخند لثه ای

شاید بد نباشد ابتدا لبخند لثه‌ای را تعریف کنیم. برخی افراد در هنگام لبخند یا در هنگام صحبت کردن به دلیل کوتاهی طول تاج دندان بخشی از لثه دیده می‌شود. به این حالت در اصلاح طرخ لبخند و دندانپزشکی زیبایی لبخند لثه‌ای می‌گویند. البته در طراحی لبخند، مشکل لبخند لثه‌ای به آسانی از طریق بالا بردن لثه و لمینت قابل حل شدن است.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

اصلاح طرح لبخند با پروتز‌های متحرک و ثابت

لبخند اولین چیزی است که در برخورد با اشخاص مورد توجه قرار می‌گیرد. پروتزهای ثابت و متحرک مانند بریج دندان و ... هم می‌توانند انتخاب مناسبی برای طراحی لبخند برای جای خالی دندان‌ها باشند.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

اصلاح طرح لبخند با جراحی لثه

از لیزر برای عمل زیبایی لثه و جراحی استخوان استفاده می‌شود. لیزر یک روش درمانی موثر برای بهبود سطح کلی سلامت دندان‌ها با درد، خونریزی لثه، ورم و التهاب کمتر، نیاز کمتر به برداشتن بافت و دوره ریکاوری کوتاه‌تر در مقایسه با روش‌های جراحی قدیمی لثه یا درمان‌های پریودنتال است. به این ترتیب دندانپزشکی با لیزر یک روش درمانی جایگزین برای جراحی قدیمی لثه است که سطح تهاجم کمتر و جذابیت بیشتر برای بیمارانی دارد که به استفاده از سایر روش‌های جراحی به خاطر ترس یا دوره درمانی طولانی این روش ها، تمایلی ندارند.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

اصلاح طرح لبخند از طریق ترمیم دندان ها

فشار‌های مداوم جویدن، سائیدن و فشردن دندان‌ها باعث سایندگی، شکستن یا ترک خوردن ترمیم می‌شود که ممکن است شما متوجه آن نباشید، ولی دندانپزشک در طی معاینات روتین دندانپزشکی، ضعیف شدن ترمیم را تشخیص داده و تصمیم به تعویض آن می‌گیرد که به این روش درمانی باندینگ دندان هم میگویند. اگر حدفاصل مینای دندان و ترمیم شکسته شود، ذرات غذا و باکتری‌های مولد پوسیدگی به زیر ترمیم راه می‌یابند و باعث بروز پوسیدگی در آن دندان می‌شوند. پوسیدگی درمان نشده، باعث عفونی نمودن پالپ دندان و بروز آبسه می‌شود. اگر ترمیم وسیع باشد یا پوسیدگی مجدد ایجاد شده، گسترده باشد، ممکن است میزان کافی از نسج دندان باقی نمانده باشد، تا بتوان آن را مجدداً ترمیم نمود. در این گونه موارد دندانپزشک، دندان را بازسازی و روکش می‌نماید.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان

در روش کامپوزیتی میزان تراش بسیار کمتر است و در برخی موارد حتی هیچ تراشی صورت نمی‌گیرد. در این روش مراحل لابراتواری حذف می‌شود و در نتیجه طول درمان و هزینه بیمار کاهش می‌یابد، اما همان طور که گفته شد، میزان تغییرات اندکی کمتر از روش لابراتواری می‌باشد.

یک کامپوزیت ونییر اصولی که با رعایت تمامی نکات علمی و تشخیصی توسط متخصص مربوطه انجام شود نه تنها به ساختار دندان زیرین آسیبی وارد نمی‌کند بلکه با اصلاح بدفرمی و بدرنگی دندان‌ها کمک شایان توجهی به ارتقای سطح اجتماعی زندگی افراد می‌کند. کامپوزیت‌های زیبایی بسیار متنوع هستند و در صورتی که از برند‌های مرغوب شناخته شده استفاده نشود و فرد تبحر کافی را نداشته باشد می‌تواند به ساختار دندان زیرین آسیب غیرقابل برگشت وارد کند.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

اصلاح طرح لبخند از طریق لمینت

استفاده از لمینت دندان (روکش سرامیک) یا ونیر پرسلن فقط به دندان پزشکی زیبایی محدود نمی‌شود و کاربرد گسترده‌ای دارد. در لمینت روی دندان می‌توان مشکلاتی مانند شکستگی، کجی و یا بد رنگ بودن دندان بر طرف کرد. لمینت‌های سرامیکی یکی از درمان‌های زیبایی هستند که در دنیا طرفداران زیادی دارند اگرچه هزینه این درمان‌ها بالاتر از کامپوزیت است، اما زیبایی، ثبات رنگ و براقیت مشابه مینای دندان از مزایای این درمان‌ها است.

در صورتی که فرم دندان‌ها مناسب باشد و هدف تنها اصلاح رنگ دندان‌ها در حد خفیف تا متوسط باشد می‌توان علاوه بر کامپوزیت‌ها از درمان بلیچینگ استفاده کرد. بلیچینگ با مواد مخصوص سفیدکننده و دستگاه مخصوص در مطب انجام می‌شود و میزان اصلاح رنگ بسته به جنس دندان‌های اولیه و برای هر فردی متفاوت است. در صورت نیاز و تشخیص دندانپزشک تعداد جلسات بیشتر جهت رسیدن به رنگ مطلوب توصیه می‌شود. با مراجعه به متخصص ترمیمی و زیبایی، می‌توانید با اطمینان از حفظ سلامت دهان و دندان خود، از درمان زیبایی اصولی لذت ببرید.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

اصلاح طرح لبخند با جراحی فک و صورت

گاهى مشکل زیبایى لبخند مربوط آناتومی فک یعنی عقب یا جلو بودن فک است، در این شرایط نمی توان‌ با روش‌هایى مثل ارتودنسى یا لمینت یا دیگر روش ها موقعیت دندان ها را اصلاح کرد و طرح درمان در این مورد جراحی فک و صورت است که‌ در این روش استخوان فک جابجا می شود تا در موقعیت ایده آل قرار بگیرد.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

مراقبت های بعد از اصلاح طرح لبخند

از هر روشی از اصلاح طرح لبخند که استفاده کردید، برخی نکات و توصیه های یکسان و البته بسیار ضروری وجود دارند که علاوه بر حفظ سلامت دهانی، در افزایش ماندگاری طرح لبخند نیز موثرند. این نکات عبارتند از:

  • به طور منظم مسواک بزنید و همواره از نخ دندان برای از بین بردن پلاک های بین دندانی استفاده نمایید.
  • از دهانشویه استفاده کنید.
  • مواد غذایی سفتی که به دندان هایتان آسیب وارد می کنند را مصرف نکنید و یک رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید.
  • مصرف نوشیدنی های رنگی مانند چای و قهوه را به حد زیادی کاهش دهید و بعد از نوشیدن آن ها، حتما دهان خود را با آب بشویید.
  • به منظور چکاپ دندان های خود به طور مرتب به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید.
  • اگر ورزش های رزمی انجام می دهید، حتما به دندانپزشک خود بگویید تا در صورت لزوم از نایت گارد استفاده کنید.
  • برخی از عادت های رفتاری نامناسب مانند دندان قروچه می تواند آسیب هایی جدی به دندان های شما وارد کنند که باید آن ها را به اطلاع دندانپزشک خود برسانید.

هزینه اصلاح طرح لبخند

همانگونه که پیشتر هم ذکر شد طراحی لبخند و اصلاح آن مجموعه‌ای از یک یا چند روش دندانپزشکی زیباییست. در نتیجه تخمین هزینه بدون بررسی شرایط دندان امکان پذیر نیست. به طور کلی اصلاح طرح لبخند به عوامل مختلفی از جمله روش مورد استفاده، میزان تبحر دندانپزشک متخصص زیبایی، موقعیت و مجهز بودن مطب دندانپزشکی برای اصلاح طرح لبخند بستگی دارد.

مدت زمان اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

اینکه اصلاح طرح لبخند چقدر زمان نیاز دارد، به موارد متعددی بستگی دارد مانند نوع روش درمانی و شرایط بیمار. هر کدام از روش های طرح لبخند به زمان خاص خود نیاز دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه باید با دندانپزشک خود مشورت نمایید تا بعد از مشخص شدن نوع درمان، حدود مدت زمان آن برای شما مشخص شود.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | مزایا، انوع روشها، عوارض و مراقبت ها

آیا اصلاح طرح لبخند با درد همراه است؟

امروزه علم دندانپزشکی و تکنولوژی پیشرفت های زیادی داشته است، می توان گفت که اکثر روش های اصلاح طرح لبخند، بدون درد انجام میشوند. هر روشی که نیاز به بی حسی داشته باشد، دندانپزشک برای جلوگیری از درد در حین درمان، از بی حسی استفاده می کند. بعد از انجام کار نیز ممکن است دندان دچار حساسیت هایی شود که طبیعی بوده و با مصرف داروهای مسکن بعد از چند روز این حساسیت رفع میشود.

آیا اصلاح طرح لبخند دائمی است؟

دائمی بودن و میزان ماندگاری درمان و زیباسازی دندان و به خصوص زیبایی از جمله اصلاح طرح لبخند مستلزم مراقبت از دهان و دندان و نگهداری بعد از درمان است. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج