۳۸۹۷۲
۴۸۴۲۶۰
۴۸۴۲۶۰
پ

محتوای حمایت‌شده

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

در این مطلب با بررسی جدیدترین روش‌ کاشت موی سر و با معرفی مزایا و معایب هر روش، به شما در انتخاب بهترین گزینه کاشت مو، کمک خواهیم کرد.

برترین‌ها: داشتن مو‌هایی سالم، پرپشت و زیبا، در بهبود زیبایی فردی تأثیرگذار است. با پیشرفت علم، دانشمندان و پزشکان به دنبال روش‌های نوینی هستند تا با کمترین هزینه مالی و حداقل خطرات جسمانی، مو‌های ازدست‌رفته را با تار مو‌هایی جدید، جایگزین کنند.

مشکلات وراثتی و ژنتیکی، مشکلات هورمونی و مراقب نادرست و عدم رعایت بهداشت فردی، در صدر عواملی قرار دارند که باعث ریزش مو و از دست رفتن موی سر می‌شوند.

ما در برترین‌ها با بررسی جدیدترین روش‌های کاشت مو در دنیا و با معرفی مزایا و معایب هر روش، به شما در انتخاب بهترین گزینه کاشت مو طبیعی، کمک خواهیم کرد. هرچند همچنان بهترین کارشناس برای انتخاب روش کاشت، پزشک و متخصص مربوطه است، اما داشتن دانش لازم در زمینه روش‌های نوین کاشت مو می‌تواند در انتخاب بهترین مرکز درمانی، تأثیرگذار باشد.

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

کلینیک کاشت مو کوروش

برای دریافت مشاوره تخصصی، دریافت ۲ میلیون تومان تخفیف آنی (اختصاصی برای سایت برترین ها)

اطلاع از شرایط پرداخت اقساط 6 ماهه با ضمانت نامه کتبی،

شماره تماس خود را قرار داده تا با شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن تماس بگیریم.

کاشت مو با اقامت رایگان

برای مشاوره رایگان همین حالا کلیک کنید.

 

فرایند کاشت مو به چند روش انجام می شود؟

کاشت مو از جمله عمل‌های زیبایی است که می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف از آن بهره برد. برای آشنایی بیشتر با انواع روش‌های کاشت مو در ادامه این مطلب به معرفی انواع روش‌ها پرداخته‌ایم تا اطلاعات شما را در این حوزه بالاتر ببریم.کاشت مو به دو روش تهاجمی و غیر تهاجمی انجام می شود.
روش های کاشت مو تهاجمی: روش FUT و روش ترکیبی  از جمله روش های تهاجمی هستند.
روش کاشت مو غیر تهاجمی:روش های FIT و روش هایی که بر اساس FIT انجام می شوند از جمله:SUT , BHT  و روش Micro FIT 

انواع روش های کاشت مو

1-کاشت مو به روش FUT

Follicular Unit Transplantation شاید قدیمی‌ترین روش کاشت موی طبیعی انسان باشد که در حال حاضر جایگاه خود را به روش NFUT داده است. اصلی‌ترین علتی که سبب گشته روش FUT کمتر مورد استفاده قرار گیرد، خط بخیه و اسکارهایی بودند که روش FUT بر جای می‌گذاشت و به بانک موها آسیب می‌رساند.روش FUT برای افرادی که بخش‌های بزرگی از سرشان طاس است، مناسب است

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

مزایای کاشت مو به روش FUT

از آنجایی که در روش NFUT از بخیه‌های کلاژن‌ساز استفاده می‌شود، این بخیه‌ها جای اسکار بسیار کمی به جای می‌گذارند و در برخی موارد حتی اسکاری به جای نمی‌ماند. روش NFUT همچنین توجه ویژه‌ای به انعطاف مو دارد که سبب می‌گردد آسیب‌های کمتری به بانک مو وارد شود.

عوارض کاشت مو به روش FUT

تورم، کبودی سر و صورت و احساس بی حسی در ناحیه اهدایی پیوند مو از جمله عوارض شایع در کاشت مو به روش FUT هستند. البته باید بدانیم که بروز این عوارض جزئی از روند طبیعی درمان است و نکته نگران کننده‌ای در این موارد وجود ندارد.

2-کاشت مو به روش FIT

FIT یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت موی طبیعی است که در سال‌های اخیر کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این روش مقدار زیادی از فولیکول‌های موی بیمار از قسمت پشت سر و کنار گوش جدا شده و به نواحی کم مو منتقل می‌شود. محدودیت در برداشت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد مو باعث شده تا این روش نیاز به چندین جلسه درمانی مختلف داشته باشد.

مزایای کاشت مو به روش FIT

فاز استراحت مو‌های کاشته شده در روش FIT، یک تا چهار هفته زمان می‌برد، اما می‌توان انتظار داشت تا پس از ۴ تا ۶ ماه، شرایط مو‌ها به حالت عادی برگردد. روش FIT، درد و خون ریزی چندانی ندارد و معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. از جمله معایب این روش می‌توان به وقت‌گیر بودن و تخریب بانک موی بیمار اشاره کرد. همین معایب باعث شده تا روش FIT با روش‌هایی نوین جایگزین شود. هرچند در شرایطی خاص ممکن است پزشک مربوطه، این روش را به بیمار پیشنهاد دهد.

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

عوارض کاشت مو به روش FIT

از جمله عوارض کاشت مو به روش FIT می‌توان به محدودیت تعداد گرافت‌هایی  که می‌توان در یک جلسه بیرون کشید اشاره کرد. این محدودیت می‌تواند ناحیه پیوند را کوچک‌تر و محدودتر کند. همچنین در صورت خطا در پیوند گراف‌ها ممکن است گراف‌ها دچار آسیب جدی شوند.

3-کاشت مو به روش MFIT

روش MFIT، شباهت زیادی به تکنیک FIT دارد، با این تفاوت که در این روش، کاشت مو با ابزار‌هایی دقیق‌تر و سالم‌تر انجام می‌شود. بهبود ابزار پزشکی در این روش باعث شده تا خطای انسانی، به حداقل برسد.

مزایای کاشت مو به روش MFIT

درصورتی‌که امکان استفاده از روش‌های مدرن‌تر کاشت مو وجود نداشته باشد، روش MFIT می‌تواند گزینه‌ای مناسب در بین روش‌های سنتی کاشت موی طبیعی به‌حساب بیاید. میزان آسیب به بانک موی بیمار در روش MFIT بسیار ناچیز است و البته خط موی طبیعی‌تری نیز به‌دست می‌آید که در پایان به رضایت بیمار منجر خواهد شد.

عوارض کاشت مو به روش MFIT

از جمله عوارض کاشت مو به روش MFIT می توان به تورم و قرمزی اشاره کرد و تورم در سر و پیشانی که به نسبت های مختلف وجود دارد.سرعت پایین پیوند مو باعث طولانی شدن فرآیند درمان می شوند و احتمال آسیب دیدگی به فولیکول ها وجود دارد 

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

4-کاشت مو به روش FUE Follicular Unit Extraction

یکی دیگر از روش‌های قطعی کاشت مو، که امروزه محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم یافته است، روش FUE plus یا میکروگرافت می‌باشد. در این روش از کاشت مو، گرافت‌های مو با دستگاه مخصوصی برداشته می‌شوند و در محل مورد نظر قرار می‌گیرند. این روش از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و معمولا هر جلسه بین 7 الی 10 ساعت زمان می‌گیرد.

مزایای کاشت مو به روش FUE

یکی از اصلی‌ترین مزایای این روش این است که هیچگونه اسکاری بر روی سر افراد به جای نمی‌گذارد و همچنین دوره نقاهت بسیار کوتاهی نیز دارد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن رشد طبیعی مو‌های خود را بازیابید، این روش می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برایتان باشد. مو‌های کاشته شده به روش میکروگرافت ظاهری بسیار طبیعی دارند و به همین خاطر نیز تعداد گرافت‌های برداشته شده معمولا بیشتر از روش‌های دیگر می‌باشد.

عوارض کاشت مو به روش FUE

زخم‌های ایجاد شده بعد از پیوند مو در این روش یکی از شایع‌ترین عوارض کاشت مو به روش FUE است. این زخم‌های در صورت انجام نشدن نکات بهداشتی دچار عفونت می‌شونند که ممکن است مشکل‌ساز شوند.

5-کاشت مو به روش SFUE

در این روش کاشت مو، قبل از پیوند پوست و موی فرد از لحاظ چربی ، ضخامت مو و مقدار خونرسانی پوست بررسی می‌شود. این عمل به کمک دستگاه‌های اسکنر پیشرفته صورت می‌گیرد تا میزان پاسخ‌دهی پیوند بالاتر برود.  

مزایای کاشت مو به روش SFUE

تکنولوژی به کار رفته برای این روش مهم‌ترین مزیتی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم.با افزایش دقت کاشت مو، زاویه خواب طبیعی فولیکول ها در هنگام کاشت حفظ می شود و امکان تراکم حداکثری فراهم می شود. این تکنولوژی مدرن می‌تواند میزان جواب‌دهی کاشت مو را 10 برابر کرده و از بروز مشکلات و عوارض جزئی جلوگیری کند.

عوارض کاشت مو به روش SFUE

درد ناشی از این روش برای بسیاری از افراد غیرقابل تحمل است. برخی از افراد برای مقابله با این درد از داروهایی استفاده می‌کنند که8 ممکن است باعث حساسیت شوند. این داروها و عوارض آن‌ها از جمله عوارض کاشت مو به روش SFUE هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

6-کاشت مو به روش MICRO FUE

یکی از بهترین و نوین‌ترین روش‌های کاشت مو، کاشت مو به روش MICRO FUE می‌باشد. در این روش از دستگاه‌های به خصوصی، که تحت عنوان دستگاه میکروموتور شناخته می‌شوند، برای برداشت مو‌ها استفاده می‌شود. استفاده از این دستگاه سبب می‌گردد که برداشت مو‌ها و کاشت آن‌ها، بدون هرگونه آسیب به گرافت‌ها انجام پذیرد.

مزیت کاشت مو به روش MICRO FUE

امروزه روش MICRO FUE یکی از قطعی‌ترین روش‌های غیر جراحی کاشت مو شناخته می‌شود که درصد موفقیت کاشت را تا ۹۷ درصد افزایش می‌دهد.

توجه داشته باشید که برای کاشت مو به روش MICRO FUE حتما به کلینیک‌های تخصصی مراجعه نمایید تا احتمال موفقیت این روش هرچه بیشتر باشد. کاشت مو به روش MICRO FUE معمولا رضایت بسیاری از بیماران را به خود جلب می‌نماید و می‌توان گفت محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم دارد.

عوارض کاشت مو به روش Micro FUE

طول درمان طولانی از مهم‌ترین عوارض کاشت مو به روش Micro FUE به شما می‌رود. زمان‌بر بودن فرایند استخراج و پیوند مو گراف‌ها عواملی هستند که مدت زمان این عمل را بالاتر می‌برند.

7-کاشت مو به روش میکروگرافت

یکی دیگر از روش‌های کاشت مو برای نواحی کم پشت یا خالی از مو کاشت مو به روش میکروگرافت است. در این روش از موهای طبیعی بیمار برای پیوند استفاده می‌شود که این اقدام باعث طبیعی‌تر شدن کاشت مو می‌شود.

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

قبل از هرچیز باید گفت این عمل با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و عوارض بیهوشی را ندارد. همچنیین به دلیل عمیق نبودن برش‌های این عمل دوره نقاهت آن کمتر از سایر روش‌ها است که این نکته برای افراد شاغل بسیار مورد اهمیت است.

عوارض کاشت مو به روش میکروگرافت

همانطور که پیش‌تر گفته شد، کاشت مو به روش میکروگرافت با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و داروهای استفاده شده برا انجام بی‌حسی ممکن است دلیل ایجاد واکنش‌های الرژیک شوند.

8-کاشت مو به روش Neo graft

کاشت مو به روش Neo graft از جمله روش‌های نوین کاشت مو است که با استفاده از تکنولوژی به روز انجام می‌شود. در این روش به دلیل مشخص بودن بانک مو و استفاده از روش‌های جدید پزشکی دارای نتایج رشد مو با تراکم بالا و با قطر مناسب بهتر از سایر روش‌هاست.
انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

مزایای کاشت مو به روش Neo graft

سرعت بسیار بالای این روش مهم‌ترین مزیت بین مزایای کاشت مو به روش Neo graft است. این رشد بالا دامنه پیوند مو را نیز بالاتر می‌برد به همین دلیل نتایج کاشت مو با این روش طبیعی‌تر خواهد بود.

عوارض کاشت مو به روش Neo graft

سرعت بالا در کاشت موها علاوه بر مزیت بسیار خوب جز  عوارض کاشت مو به روش Neo graft نیز به شمار می‌رود. آسیب به فولیکول های مو از جمله عوارض احتمالی این روش است که باید به آن توجه داشت.

9-کاشت مو به روش SUT

متد جدید کاشت مو SUT از روش‌های FIT و FUT جدیدتر است و عوارضی بسیار کمتر دارد. در این روش که به‌صورت کاملاً اتوماتیک و با دستگاه‌های خودکار انجام می‌شود، یک دسته از موی بیمار با سر سوزن و نیدل ثابت، برداشته‌شده، فریز می‌شود و سپس به قسمت‌های طاس سر منتقل می‌شود.

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

مزایای کاشت مو به روش SUT

فریز شدن مو‌ها از تخریب و از دست رفتن پیاز مو جلوگیری می‌کند که یکی از دلایل برتری این روش، نسبت به روش‌های قدیمی‌تر کاشت مو است.

SUT یکی از روش‌های مهم و مناسب کاشت مو است که بدون نیاز به بی‌هوشی و با کمترین میزان آسیب به پوست و بانک موی بیمار انجام می‌شود. روش SUT تراکم بسیار خوبی به موها می‌دهد، اما ظرافت آن از روش میکروگرافت کمتر است.

عوارض کاشت مو به روش SUT

شوک ناشی از پیوند مو باعث بروز عوارضی مثل به وجود آمدن کمی ورم به صورت موقت در پیشانی و یا رشد غیرهماهنگ موهای کاشته شده از جمله عوارض کاشت مو به روش SUT به شمار می‌رود.

10-کاشت مو به روش BHT

BHT یا Body Hair Transplant، یک روش جدید کاشت مو است که در آن از مو‌های بدن انسان، به‌عنوان بانک موی فرد استفاده می‌شود. مراحل کاشت در روش BHT کاملا بدون جراحی انجام می‌پذیرد و گرافت‌ها با استفاده از دستگاه مخصوص میکروگرافت برداشته می‌شوند.

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

مزایای کاشت مو به روش BHT

ریش بهترین گزینه‌ انتخابی برای بانک موی بیمار هستند. استفاده از این روش برای کاشت مو، اسکاری روی سر به جای نمی‌گذارد و از همین رو نیز یکی از بهترین روش‌های کاشت مو به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که این روش تنها در برخی کلینیک‌های تخصصی کاشت مو انجام می‌پذیرد.

عوارض کاشت مو به روش BHT

در روش BHT انتخاب موهای سازگار برای پیوند بسیار مهم است. در صورت عدم رعایت نکات برای شناسایی موها بیمار ممکن است دچار عوارضی مانند عفونت باشد و یا نتیجه نهایی کاشت باب میل بیمار نباشد.

11- کاشت مو با ربات ARTAS

کاشت مو به روش با ربات ARTAS روشی با حداقل تهاجم است که تمام مراحل آن به استفاده از ربات‌های مخصوص و برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود. در این روش برش ناحیه پیوند با استفاده از  سیستم ARTAS انجام می‌شود و درصد خطا و در آن بسیار کم است. این روش یکی از روش‌های دقیق برای کاشت مو می‌باشد که با تکنولوژی مدرن انجام می‌شود.کاشت مو با دستگاه ARTAS گزینه مناسبی برای کاشت مو برای زنان و کاشت مو برای آقایان است و در افرادی که دچار طاسی نقطه ای یا کم پشتی مو هستند.

مزایای کاشت مو با ربات ARTAS

استفاده از دستگاه ARTAS اصلی‌ترین مزیت کاشت مو با ربات ARTAS است. این دستگاه در طی فرایند کاشت بهترین فولیکول‌های مو را برای برداشت شناسایی می‌کند و همین شناسایی صحیح نتیجه کاشت را مطلوب می‌سازد.

عوارض کاشت مو با ربات ARTAS

محدودیت استفاده از این روش اصلی‌ترین نکنه منفی در این روش به شمار می‌رود.  از آنجایی که این دستگاه فقط قادر به شناسایی موهای تیره است  افرادی که تارهای موی سفید دارند یا رنگ موهایشان روشن است نمی‌توانند به سراغ آن بروند.

12-کاشت مو به روش Sapphire FUE

این روش تکنیکی متفاوت برای کاشت مو ارائه می‌دهد. در کاشت مو به روش Sapphire FUE از تیغه‌های یاقوتی برای ایجاد سوراخ‌های کوچک در ناحیه پوند استفاده می‌شود و بدون ترتیب کاشت به صورت یکدست انجام می‌گردد.

مزایای کاشت مو به روش Sapphire FUE

سرعت بالا در این روش باعث می‌شود سرعت کاشت بالاتر رفته و در نتیجه فولیکول‌ها زمان کمتری خارج از بدن باقی بمانند و احتمال آسیب رسیدن به آن‌ها بسیار کمتر شود.

عوارض کاشت مو به روش Sapphire FUE

خونریزی بسیار زیاد از عوارض کاشت مو به روش Sapphire FUE است. این خونریزی ناشی از تهاجمی بودن این روش است که ممکن است برای بسیار از افراد مشکل‌زا باشد.

13-کاشت مو به روش DHI Direct Hair Transplant

کاشت مو به روش DHI یکی دیگر از روش‌های کاشت مو است. این روش کاشت مو مستقیم به شمار می‌رود که بر پایه FUE انجام می‌شود. در این روش فولیکول‌های مو به صورت مجزا از ناحیه اهدا یا بانک مو برداشته می شوند و در حفره‌های ایجاد شده کاشته می‌شوند.آلوپسی آندروژنیک شایع‌ترین الگوی ریزش مو است که افراد مبتلا به این عارضه بهترین کاندیداهای کاشت موی DHI هستند. این بیماری در واقع ریزش مو با الگوی مردانه است.

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

مزایای کاشت مو به روش DHI

از جمله مهم‌ترین مزایای کاشت مو به روش DHI سرعت رشد بالای موها است. می‌توان گفت افرادی که از این روش برای کاشت مو استفاده کرده‌اند سرعت رشد موها به نسب سایر افراد بیشتر بوده است.

عوارض کاشت مو به روش DHI

زمان طولانی عمل زیبایی کاشت مو به روش DHI  از مهم‌ترین عوارض کاشت مو به روش DHI به شمار می‌رود. تورم و کبودی نیز از دیگر عوارض این روش است که باید به آن توجه داشته باشید.

14-کاشت مو به روش HRT

برخلاف سایر روش‌های معرفی شده کاشت مو به روش HRT بدون نیاز به کاشت مو انجام می‌شود. این روش روشی مناسب برای ترمیم موهای از دست رفته است که به شکل تقریبا غیر تهاجمی صورت می‌گیرد. معمولا در این روش از موهای ۱۰۰٪ طبیعی که شباهت بسیاری به رنگ و نوع موهای شما دارند، استفاده می‌شود.اگر موهای ناسالم و ضعیفی دارید و یا با طاسی کامل یا تراکم کم موها در برخی از قسمت‌ها مواجهه هستید، این روش مناسب شما است.اگر از جراحی یا انجام کاشت مو وحشت دارید، باید گفت روش HRT بدون هیچگونه درد و جراحی قابل انجام است.

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

مزایای کاشت مو به روش HRT

عدم نیاز به بانک مو یکی از اصلی‌ترین مزایای کاشت مو به روش HRT است. این روش با استفاده از تار موهای طبیعی به ترمیم موهای شما می‌پردازد.

عوارض کاشت مو به روش HRT

در این روش امکان بروز حساسیت های پوستی و درگیر شدن با مشکلاتی از قبیل عفونت و یا قارچ بر روی پوست سر دور از ذهن نیست بنابراین باید این اختمالات را در نظر داشته باشیم.

15-کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی

کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی کاشت مویی به روش سنتی است. در این روش به جای برداشتن تعداد زیادی از موها برای پیوند به ناحیه ریزش مو، نمونه پوست کوچکی را که فولیکول‌های مو از آن برداشت می‌شود، جدا می‌کند. سپس، فولیکول‌ها در آزمایشگاه تکثیر شده و در نواحی ریزش مو روی سر کاشته می‌شود. در برخی از موارد ممکن است دلیل ریزش مو سوختگی باشد. در این موارد ممکن است نیاز به استفاده از روش های خاصی برای ترمیم موها باشد. روش سلول های بنیادی یکی از بهترین روش های کاشتن مو برای افرادی است که با سوختگی موهای خود را از دست داده اند.

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

مزایای کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی

اصلی‌ترین مزیت  کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی نیاز نداشتن به بی‌حسی است. این روش همچنین عوارضی مانند اسکار و جای زخم از خود به جای نمی‌گذارد.

عوارض کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی 

این روش نیز مانند سایر روش‌های دارای تورم و کبودی است که در فرایند کاشت مو بسیار طبیعی می‌باشد.

16-کاشت مو به روش ترکیبی

در تعریف کاشت مو به روش ترکیبی باید گفت این روش ترکیبی از عمل FUT  و FIT است. در این روش با استفاده از عمل FUT مقداری مو برداشته می شود و قسمت جلوی سر کاشته می شود سپس عمل FIT انجام می شود و این موها در قسمت پشت سر کاشته می شود.

مزایای کاشت مو به روش ترکیبی

در روش ترکیبی میزان و وسعت کاشت مو بسیار بیشتر از سایر روش‌ها می‌باشد برای همین می‌توان این روش را روشی مناسب برای افرادی که از کچلی کامل رنج می‌برند دانست. روش ترکیبی کاشت مو تنها برای کسانی مناسب است که ریزش موهایشان بسیار شدید بوده و برای کسانی که درمان طاسی وسیعی دارند مناسب است.

عوارض کاشت مو به روش ترکیبی

به طور کلی می‌توان جای زخم و اسکارهای به جا مانده از  کاشت مو به روش ترکیبی رامهم‌ترین عارضه این روش دانست.

17-کاشت مو عروسکی

  کاشت موی عروسکی از متدهای قدیمی پیوند بوده است که امروزه اصلاً مرسوم نیست. این روش به نسب سایر روش‌ها از تکنیک‌های نوین پیروی نمی‌کند و برای همین طرفداران بسیار کمی دارد.در موارد متعددی فرد پس از گذشت چندین وقت از کاشت موی عروسکی ناچار به کاشت موی مجدد می شد تا ظاهر بسیار بد موهای کاشته شده را به نحوی اصلاح کند.

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

18-کاشت مو به روش مینی گرافت

در کاشت مو به روش میکروگرافت، گرافت های بزرگ‌تری را در پشت پوست سر و به تدریج گرافت های کوچک‌تری به سمت جلوی سر وارد می‌شود تا ظاهری طبیعی داشته باشد. مینی گرافت ها معمولاً در مرکز پوست سر قرار می‌گیرند.کاندیدای انجام عمل کاشت موی میکروگرافت می‌توانند کسانی باشند که از ریزش موی الگوی مردانه یا زنانه، با لکه‌های طاسی واضح یا بدون آن باشند. تنها محدودیت واقعی برای انجام این روش این است که باید موهای اهداکننده کافی در پشت سر برای کاشت و توزیع مجدد آن‌ها در بالا و بغل‌های سر وجود داشته باشد.این روش زمینه‌ساز روش‌های مدرن امروزی شده و امروزه کاربردی ندارد و منسوخ شده است.

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

آیا PRP و مزوتراپی روش های کاشت مو هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت PRP و مزوتراپی درواقع روش‌هایی برای تقویت موهای سر هستند در حوزه کاشت مو کاربردی ندارند.این دو روش را می توان بعد از عمل کاشت مو نیز انجام دهند.

هزینه روشهای کاشت مو

فاکتورهای زیادی روی هزینه نهایی کاشت مو تاثیرگذار هستند. از جمله این فاکتورها می‌توان به میزان کاشت مو و روش انتخابی آن اشاره کرد. همچنین دستمز پزشک متخصصی که برای کاشت مو انتخاب می‌کنید در این هزینه تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت کاشت مو به روش FUT

۹ تا ۱۴ میلیون تومان

قیمت کاشت مو به روش FIT

۶ تا ۸ میلیون تومان

قیمت کاشت مو به روش SUT

۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان

هزینه کاشت مو به روش ترکیبی

حدود ۱۲ میلیون تومان

هزینه کاشت مو به روش BHT

حدود ۱۲ میلیون تومان

بهترین روش کاشت مو

انتخاب بهترین روش برای کاشت مو چندان ساده نیست و ارتباطی مستقیم با میزان ریزش مو و هزینه مدنظر بیمار دارد. در بیشتر موارد، پزشک مربوطه بهترین روش یا ترکیبی از چند روش را به شما پیشنهاد خواهد داد.

در نظر داشته باشید که تمامی روش‌های کاشت مو، چه روش‌های سنتی مثل کاشت مو‌های مصنوعی باشد و چه روش‌های جدیدتر مانند استفاده از سلول‌های بنیادی، معایب و مزایای متفاوتی دارند که تنها توسط پزشک قابل‌تشخیص هستند.

انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض

در پایان بهتر است به‌جای انتخاب بهترین روش کاشت مو، تمرکز خود را بر روی انتخاب مرکزی استاندارد و شناخته‌شده برای کاشت مو بگذارید. انتخاب صحیح پزشک و کارشناس، قدم اول در انتخاب بهترین روش کاشت مو به‌حساب می‌آید.

مراقبت های قبل از کاشت مو

  • بهتر است پیش از انجام هرگونه عمل جراحی، به بدن خود استراحت بدهید
  •  با تغذیه مناسب، به پیشواز عمل یا پروسه پزشکی بروید.
  • ​کشیدن سیگار از جمله مواردی است که شانس موفقیت کاشت مو را کاهش می‌دهد. بهتر است یک یا دو هفته قبل از عمل کاشت، سیگار کشیدن را کنار بگذارید.
  • مصرف هرگونه دارو مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و هپارین باید به اطلاع پزشک متخصص پوست و مو رسیده باشد. هیچ دارویی نباید بدون اطلاع پزشک قطع یا مصرف شود. مصرف ویتامین‌ها نیز در عمل کاشت مو تاثیرگذار است و باید به اطلاع پزشک رسانده شود.
  • پیش از انتخاب روش عمل کاشت، آزمایش‌های لازم از جمله آزمایش خون و بررسی اختلالات هورمونی در بیمار انجام شود تا بهترین نتیجه و کمترین میزان عوارض به‌دست بیاید.
  • قبل از عمل از مصرف غذا‌های سنگین، نمک زیاد و غذا‌های چرب، خودداری کنید و سعی کنید میوه و سبزی‌های بیشتری را مصرف کنید. عمل کاشت مو یک عمل سرپایی است که در اغلب موارد بدون بی‌هوشی و با بی حسی موضعی انجام می‌شود. در نتیجه بهتر است با سالم‌ترین شرایط جسمانی، انجام شود.
 
انواع روش های کاشت مو | هزینه، مزایا و عوارض
 

مراقبت های بعد از کاشت مو

هرگونه عمل جراحی یا پروسه پزشکی، نیاز به استراحت بعد از عمل دارد. پس به ذهن و بدنتان فرصت دهید تا با شرایط جدید سازگار شود. در نظر داشته باشید که توصیه‌های پزشک مربوطه، بهترین راهکار‌های بعد از عمل است که باید به خوبی رعایت شود.

  • دارو‌های تجویزشده از جمله آنتی‌بیوتیک‌ها را باید در زمان مناسب و با دقت زیاد مصرف کنید. استفاده از شامپو‌های غیرمجاز را نیز فراموش کنید و تنها از شامپوی تجویزشده توسط پزشک استفاده کنید.
  • هرگونه عملی که به برخورد خارجی با پوست سر یا کشیده شدن پوست سر همراه شود، به تخریب کاشت مو منجر می‌شود. به نحوه پوشیدن لباس دقت کنید و از انجام حرکات ورزشی و خم شدن بیش‌ازحد، خودداری کنید.
  • انواع برآمدگی، سوزش، کبودی دور چشم و دیگر مشکلات پوستی، اتفاقات طبیعی بعد از عمل به‌حساب می‌آیند. هرچند با بروز هرگونه مشکل بهتر است تا با پزشک خود مشورت کنید.
  • بانداژ باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت روی سرتان باقی بماند. بعد از اینکه بیمار مجدد به پزشک خود جهت تعویض پانسمان مراجعه می‌کند.  بعد از تعویض پانسمان، بیمار باید نحوه صحیح استحمام را در این مدت از پزشک خود بپرسد تا در حین شستشو دچار مشکلی نشود.

کلینیک کاشت مو کوروش

برای دریافت مشاوره تخصصی، دریافت ۲ میلیون تومان تخفیف آنی (اختصاصی برای سایت برترین ها)

اطلاع از شرایط پرداخت اقساط 6 ماهه با ضمانت نامه کتبی،

شماره تماس خود را قرار داده تا با شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن تماس بگیریم.

کاشت مو با اقامت رایگان

برای مشاوره رایگان همین حالا کلیک کنید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج