جاباما
۳۶۶۲۵۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

بدترین سال بودجه‌ای دولت پس از انقلاب

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: بدترین سال بودجه‌ای دولت پس از انقلاب سال ۹۴ بود، اما بر اساس وعده‌ای که به معلمان داده‌ بودیم، این طرح را اجرایی کردیم.

خبرگزاری مهر: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز در سی‌و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: بزرگترین منابع توسعه کشور نیروی انسانی هستند، مسئولیت، کشف، سرمایه‌گذاری و شکوفایی آنها بر عهده آموزش و پرورش است.

وی افزود: آموزش و پرورش مهمترین و بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است و بیشترین تحقق آرمان‌ها و آرزوهای یک ملت بر دوش این نهاد است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: آموزش و پرورش چشم امید همه کسانی است که به آینده ایران و پیشرفت و عدالت فکر می‌کنند.

جهانگیری بیان کرد: پایه و اساس پیشرفت هر کشور در گروی نیروی انسانی است و پرورش علمی، اخلاقی، خلاقیت، تفکر انتقادی و تدین در معلمان، دانش‌آموزان و مدرسه است.

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: دنیای امروز حکایت از پیچیدگی عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد که نیازمند یک آموزش و پرورش پویا و کارآمد هستیم تا با هوشیارسازی در برابر تحولاتی که در آینده قابل پیش‌بینی است، آن را مجهز کند.

وی افزود: امیدواریم در طرح تحول نظام آموزش و پرورش که در دستور کار وزیر آموزش و پرورش است به صورت جدی به یک آموزش و پرورشی دست یابیم که قادر باشد نیروهایی تربیت کند که برای کشور کارساز باشد.

جهانگیری با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند منزلت است، گفت: باید به منزلت آموزش و پرورش و معلم توجه کنیم و پس از آن نیازمند سیاستگذاری و نحوه اداره ساختارهای موجود می‌شویم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آموزش و پرورش برای رسیدن به نقاط مطلوب با تنگناهایی مواجه است، گفت: اقتصاد آموزش و پرورش مهمترین موضوعی است که باید در دستور کار قرار گیرد. معلم نیازمند یک زندگی شرافتمندانه است تا تمام ذهن و توان خود را متمرکز تعلیم و تربیت کند. معلمان به عنوان گروه‌های مرجع، بالاترین رتبه را دارند و باید به مسائل مالی آنها به صورت جدی توجه کرد.

وی با بیان اینکه مدارس از لحاظ شکل نیازمند اصلاح هستند، تاکید کرد: در حال حاضر فاصله مدرسه کپری تا مدارس هوشمند زیاد است و می‌دانیم جهت‌گیری به سمت مدارس هوشمند شده است، اما تمام مدارس باید به این موضوع برسند.

جهانگیری با اشاره به بودجه آموزش و پرورش گفت: با وجود کمبود بودجه و کاهش قیمت نفت سهم بودجه آموزش و پرورش در مصوب را به حدود ۱۵ درصد رساندیم و تخصیص در آموزش و پرورش به ۱۰۰ تا ۱۱۵ درصد رسیده است. این سهم در بودجه ۹۵ از ۱۵ درصد هم فراتر می‌رود و بودجه این وزارتخانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است که البته پیش‌بینی‌هایی که داریم ممکن است تمام بودجه محقق نشود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: بدترین سال بودجه‌ای دولت پس از انقلاب سال ۹۴ بود، اما بر اساس وعده‌ای که به معلمان داده‌ بودیم، این طرح را اجرایی کردیم.

برای پرداخت پاداش فرهنگیان بودجه پیش بینی شده است

وی بیان کرد: سال گذشته نتوانستیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان را پرداخت کنیم، اما امسال ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای پرداخت این پاداش در بودجه پیش‌بینی شده است.

جهانگیری با بیان اینکه وارد سال چهارم دولت می‌شویم گفت: در زمان شروع کار دولت، براساس نیازها، یکی از مهمترین چالش‌های کشور، مسائل هسته‌ای و روابط بین‌الملل بود.

وی افزود: تقویت روابط بین‌الملل، خنثی کردن تلاش‌های دشمنان برای اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی و لغو تحریم‌هایی که وجود داشت به عنوان اولویت نخست دولت در دستور قرار گرفت و با ۶ کشور قدرتمند دنیا در موضوعات هسته‌ای وارد مذاکره شدیم. یکی از مهمترین دستاوردهای دیپلماسی ملت ایران توافق هسته ای بوده است که حقوق هسته‌ای ملت ایران محقق شد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: ممکن است غربی‌ها و آمریکایی‌ها از سر دشمنی به تعهدات خود عمل نکنند، اما آنان ضرر می‌کنند، زیرا ما ملتی نیستیم که از حقوق و امتیازات هسته‌ای عقب‌نشینی کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: همه دنیا صداقت آمریکایی‌ها را در گفتگو با دیگر کشورها می‌دانند به چه میزان است و دست آنان برای ملت رو می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین برنامه دولت کاهش تورم بود تا چرخ تولید به حرکت درآید و ثبات در اقتصاد حاکم شود که به این اهداف تأثیرگذار رسیده‌ایم. شاید معدود کشوری هستیم که با کاهش قیمت نفت، تورم و رکود کاهش رشد نزولی داشته است.

جهانگیری گفت: در مبارزه با فساد جدی هستیم و فسادی که در کشور به صورت سیستمی شکل گرفت نشانه قانون‌گریزی بود تا این فساد سیستمی از کشور ریشه‌کن نشود، توسعه و پیشرفت شکل نمی‌گیرد و شاهد حقوق‌های نجومی بودیم که دل مردم را به درد آورد که البته در تعداد کمی از مدیران اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: لیست حقوق ۲۵۰۰ مدیر را گرفتم و کمتر از ۵۰ مدیر حقوق غیرطبیعی دریافت می‌کردند و شورای حقوق و دستمزدی که از سال ۸۶ تشکیل شده بود اما فعالتی نداشت با انتشار فیش‌های حقوقی فعال شده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: سال آخر دولت است و از چند ماه آینده وارد فضاهای کاذب می‌شویم که نباید به محیط‌های آموزشی و توسعه کشور آسیب برساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع م

      فقط حرفای قشنگ میزنید اموزش پرورش اینه اونه بابا بداد اموزش پرورش وضعیت مدارس امکانات ارمایشگاه سرانه فضا معیشت معلما برسید

    • بدون نام

      واقعا برای آقای فانی متاسفم ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج